![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar als jij in een winkel een goede zaak kan doen zal je niet zeggen ...kerel als jij geen Vlaams spreekt moet ik die auto niet hebben aan de helft van de prijs......Ge zult dan wel uw beste Frans bovenhalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder als je zo fanatiek bent......zou het niet moeten dat al die buitenlandse voetballers eerst Nederlands leren alvorens hier te mogen beginnen sjotten ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zul je zeggen, ja... maar 't was een Fransman, normaal dat die geen Nederlands kan. Iid, maar dan moet hij niet hier in Vlaanderen komen met zijn handeltje. Op de Markt te Middelkerke staat steeds een kraam met salami's, ook een Fransman, maar die doet wel moeite om zo goed en zo kwaad mogelijk de klanten in het Nederlands te woord te staan. Daar koop ik wel van ook al spreekt de man hooguit enkele woordjes Nederlands maar hij doet tenminste de moeite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 28 februari 2017 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zijn minst de moeite doen om u in een taalgebied of land in die landstaal verstaanbaar te maken, dat noemt men "de la politesse" in het Frans. Laatst gewijzigd door Garry : 28 februari 2017 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef maar liever toe dat je de Walen en franstaligen niet kunt uitstaan om andere redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat zo is dan siert dat U.....een man die trouw is aan zijn principes. Maar geef toe dat er zo niet veel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs kwam ik hier aan de kust in een pralinezaak en die verkoopster ontving mij wel in het Engels waarop ik haar antwoordde, " doe maar gewoon, Vlaams versta ik ook", maar kennelijk verstond zij dat niet want ze ging gewoon verder in het Engels. Ik zit hier niet in Engeland hé, dat ze haar pralines maar zelf opvreet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Taal is een comunicatie middel, niet meer dan dat. Er is een zender en een ontvanger en van zodra de ontvanger begrijpt wat de zender bedoelt is de functie van taal bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat niet over taal maar over respect. Ik moet ook niet in Frankrijk of Engeland een handeltje opzetten met alleen maar Italiaans of Nederlands. Het zou overigens, afgezien het feit dat het niet respectvol zou zijn ten overstaan van de plaatselijke bevolking, ook niet gaan want er zou geen kat als klant over de vloer komen.
Hier in Vlaanderen kennelijk wel gezien de doorsnee Vlaming voldoende talenkennis heeft en zot genoeg is om er mee uit te pakken ten dienste van een stel onbeschofteriken die het niet nodig achten om wat moeite te doen. Kijk, ik dateer nog van uit de tijd dat studenten hier hemel en aarde hebben verzet om nog maar gewoonweg onderwijs te kunnen krijgen in onze eigen taal en ik vind het afschuwelijk dat al die moeite vandaag de dag teloor gaat, letterlijk weggesmeten wordt voor andere talen. Wie die andere taal nodig heeft moet die dan maar leren maar hier in Vlaanderen moet onze taal gerespecteerd worden en als ge hier handel wil drijven moet ge maar zien dat ge minstens een basiskennis van het Nederlands hebt. Dat is niet teveel gevraagd. Turken en Marokkaanse nieuwkomers moeten hier NT2 volgen om Nederlands te leren en als ze willen handel drijven moeten ze bedrijfsbeheer volgen "IN HET NEDERLANDS", maar al wat Frans of Waals is die zijn daar te schoon voor, denken ze. Laatst gewijzigd door Garry : 1 maart 2017 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een liberaal, wat handelaars onderling of met hun klanten spreken is hun zaak. Maar uiteraard vind ik dat gij evengoed het recht hebt ergens buiten te stappen voor welke reden dan ook... Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 maart 2017 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom ik hier in een Italiaans restaurant dan spreek ik meestal ook Italiaans omdat ik er niet toe verplicht ben. |
|
![]() |
![]() |