![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel Franstalige doen zich voor alsof ze geen Nederlands kunnen geleerd krijgen," het is moeilijk", krijg je dan als antwoord. Een vreemde taal leren is voor iedereen moeilijk en zijn er geen Franstalige die niettemin dat het moeilijk is toch goed Vlaams kunnen? Natuurlijk zijn die er, maar zij die hier zelfs niet eens " Goede dag of dank u" in het Nederlands kunnen zeggen, dat is niet van niet kunnen maar van " je m'en fous, boere kinkel, spreekt gij maar Frans want ik vertik het om een woord Nederlands te spreken." Wel die mensen zijn hier niet nodig, dat ze maar een winkeltje gaan openen in Wallonië of Brussel. Maar het spijtige van de zaak is dat er hier onder de Vlamingen kennelijk nog een hele grote groep onnozel kiekes zitten die maar al te graag is in het Frans brabbelen en daardoor wordt die "je m'en fous" mentaliteit in het leven gehouden. Er zouden veel meer mensen, zo niet alle mensen, moeten reageren zoals ik. Want dat is waar het om gaat. Niet omdat ze Franstalig zijn of omdat ze geen Nederlands kunnen maar om hun afkeer van Vlaams, hun godverdommese minachting. Wie ons taal en volk minacht moet mijn geld ook maar te min achten! Laatst gewijzigd door Garry : 2 maart 2017 om 06:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 2 maart 2017 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een groot deel van de de Vlamingen kan niet eens het respect opbrengen voor andere inwoners van het gewest, om fatsoenlijk standaard AN te gebruiken. Als ik uw principes zou toepassen van "de winkeliers moeten de taal leren spreken van de oorspronkelijke inwoners" zou ik nog in weinig zaken in deze streek terecht kunnen. Ge moogt zeveren zoveel ge wilt. De (moeder-)taal interesseert u geen fluit. Dat is enkel een schaamlapje voor uw taalpolitieke agenda. BTW ik wacht nog altijd op een antwoord ivm een definitie van volk waaruit we kunnen besluiten dat er een Vlaams volk bestaat. Dat tevens recht heeft op zelfbeschikking volgens het volkenrenrecht. Ter info: er wonen idd. Romeinen in Rome, .......en Brusselaars in Brussel, Bruggelingen in Brugge..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, véél meer dan dat. het bepaalt je denken, de structuur van je gedachten en dus je hele wezen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Gij bevestigt dus hetgeen ik schreef. Zonder dat ik op mijn kop ga staan. ![]() PS Het valt mij op dat het Nederlands dat een aantal West-Vlamingen spreekt zo abominabel is dat het voor en AN-spreker van de andere kant van het land onverstaanbaar is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles heeft te maken met respect. Als ik zou verhuizen naar pakweg Geldenaken zou ik het niet meer dan normaal vinden me zo veel mogelijk in het Frans uit te drukken.
Kom ik in Duitsland zal ik me proberen verstaanbaar te maken met mijn Paffer Duits....Als ik voel dat een Franstalige zijn best doet ....en me niet met een zekere arrogantie aanziet als een minderwaardige is voor mij het probleem onbestaande en kunnen we zelfs goede vrienden worden. Niet de taal die iemand spreekt is voor mij belangrijk maar wel de mens zelf die die taal spreekt. Maar als Libertijn huiver ik van het woord verplichting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#833 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Taal is inderdaad in de eerste plaats een communicatiemiddel. Maar in België komt daar een ander aspect bij kijken. Een deel van de franstaligen gebruikt t.a.v. de Vlamingen de taal als een soort manifest van onwil en van misplaatste superioriteit. Ik geef toe dat het vroeger nog veel erger was. Maar het leeft bij sommige francofonen nog steeds, vooral dan in "gevoelige" zones zoals de Vlaamse Rand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#836 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() He je wordt beter.....je kan nu al 3 woordjes schrijven...proficiat.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 maart 2017 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: voor jou is het Nederlands de formele taal zoals voor iedereen in het hedendaagse Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweer ik toch niet? Maar ik heb nog niet veel gehoord dat Vlamingen die net over de taalgrens gaan wonen t.a.v. de "locals" mordicus Nederlands blijven tateren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een gezond standpunt. Maar er zijn nog veel te veel Franstaligen die het vertikken om in Vlaanderen datzelfde standpunt in te nemen t.a.v. de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |