![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat eerder de Vlaming zelf zijn die zal maatregelen moeten nemen. Spreekt de chauffeur geen Nederlands, neem dan gewoon een andere taxi, desnoods al moet ge er een opbellen en vragen om een taxi te sturen met een chauffeur die het Nederlands machtig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft zouden ze tweetaligheid in Vlaanderen moeten verplichten.
www.youtube.com/watch?v=ZdI2r5-I1Hw https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=k0_jelnMCk0 Laatst gewijzigd door Garry : 4 maart 2017 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een Fries wil ook alles in het Fries.
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat in Engeland wettelijk verplicht is ,
is het ook al in Antwerpen en de rest van Vlaanderen volgt weldra ![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...auffeurs.dhtml " De kennis van het Nederlands wordt een voorwaarde voor taxichauffeurs in Vlaanderen. Dat antwoordde minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) donderdag in het Vlaams parlement op een vraag van partijgenote Annick De Ridder. De Ridder ondervroeg de minister naar aanleiding van een initiatief in de stad Antwerpen, waar chauffeurs voortaan een taalattest moeten kunnen voorleggen bij de aanvraag of de hernieuwing van een taxibrevet . "We weten dat er zich een probleem stelt", antwoordde Weyts. "Willen we voldoen aan een zeker niveau, op vlak van onthaal, maar ook wat veiligheid betreft, vind ik dat we de kennis van het Nederlands mogen verwachten van wie met een taxi rijdt." ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 maart 2017 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een taxi chauffeur die geen B2 Engels haalt, kan het voor mij schudden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De kennis van het Nederlands wordt een voorwaarde voor taxichauffeurs in Vlaanderen. wordt! zoals het afschaffen van het koningshuis, de dotaties , de transferen naar de walen , de onafhanklikheid van de catalanen , basken en schotten veel geblaat weinig wol deal with it
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pour les Flamands la même chose... 504.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 maart 2017 om 02:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Bij ons hier zijn Cantonees en Engels officiële talen en wordt Mandarijns ook meer en meer gebruikt. Sommige (niet echt veel) chauffeurs missen echter ritten omdat ze geen Engels verstaan. Idem ditto voor sommigen met Mandarijns.
Hun probleem: zij missen inkomen. Niet nodig om dat van overheidswege te betuttelen. De Huilbaby Kieken-noch-Mossel Generatie op zijn best! Ga de buurtweg van parking C Vlaams leren. Die heeft het verdomme nodig.
![]() |
#252 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Gouverneur
|
![]() (Tand)Artsen, programmeurs, metsers, ingenieurs, stellingbouwers, stukadoren, ... hoeven onze taal niet te kennen maar laten we wat analfabete migranten pesten die een inkomen bijeen scharrelen door dag en nacht in hun wagen klaar te staan om toeristen die geen Nederlands kunnen te vervoeren in de hoop hun kinderen een beter leven te gunnen. Van die een tweetjes met Annick De Ridder zal minister delirium tremens nog eens transiënte globale amnesie krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Banneling
|
![]() zo simpel is dat, zeggen ze toch voor de Vlamingen... Voor de franstaligen gelden natuurlijk andere regels...
Oh wee taxichauffeurs over heel la Belgique die geen woord frans spreken... Hoe durven ze, nous sommes en Belgique quand même... Oh ja, zij spreken een wereldtaal en daarvoor gelden er andere wetten van wellevendheid en goed nabuurschap... Het rotland la Belgique, Bruxelles op kop, is er het beste voorbeeld van... Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 maart 2017 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het woord 'democratie' staat niet in jouw woordenboek??? Het woord 'mensenrechten' evenmin??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Fries "wil alles in het Fries" als hij/zij weet dat ze met een andere Fries te maken hebben. Maar hij/zij wil dat niet t.a.v. een andere Nederlander. |
|
![]() |
![]() |