Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2017, 10:02   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard Vlaming betaalt te weinig voor fileleed en milieuvervuiling

Kortom, onder meer autorijden en vooral ook bedrijfswagens moeten veel duurder worden. Bijkomend voordeel hiervan is dat mensen dan ook bewuster met de auto gaan omgaan en nadenken vooraleer ze wederom doelloos rondjes rond de kerktoren van hun lokale dorp gaan rijden.


http://www.hln.be/hln/nl/2657/Ecotip...rvuiling.dhtml
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 10:26   #2
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Hier ben ik mee eens! Kilometer rijden en betalen per effectief gereden kilometer op eender welke openbare weg. Ongeacht welk type van gemotoriseerd vervoer. Maar dan wel afschaffen van de BIV en jaarlijkse wegentaks. En onder de noemer milieu zullen we het simpel maken : voor elk jaar dat het gemotoriseerd vervoer ouder wordt een bepaald bedrag per gereden kilometer erbij. Schaf oldtimers dan ook af en zet daar een dik bedrag per gereden kilometer op. Die rijden toch amper rond. Ook de LV-regel en alle voordelen daar aan gekoppeld afschaffen. Ofwel meer begrenzen! Zoals alles op LV begrenzen op 110 km/uur en enkel twee rechtse baanvakken mogen gebruiken. Alles boven de 3.5T begrenzen op 80 km/uur en enkel gebruik van rechtse baanvak = totaal inhaalverbod. En vooral veel meer strenger controleren op zaken zoals het inhaalverbod, rusttijden, gewicht ... en veel maar dan ook veel strenger beboeten/bestraffen. Nu hebben vrachtwagens en LV camionetten carte blanche. De controles zijn een lachertje omdat ze liever ergens in een graskant of in een vuilbak verscholen gewone wagens gaan flitsen. Veel eenvoudiger en spekt de staatskas beter. Veiligheid? Heeft er niets maar dan ook niets mee te maken! Het fileleed zal minstens halveren -daar ben ik van overtuigd- en het milieu? Slechter zal het er niet voor zijn dus mooi meegenomen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 10:42   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik ga ook akkoord.
Mijn principe is "le juste prix".

Dat geldt voor rondrijden met auto, moto, camion, boot ... in functie van aantal kilometer, aard van de weg en tijdstip.
Maar ook voor de gewone belastingen aan de staat.

Ik pleit voor een massale taxshift van belasting en sociale lasten op arbeid, naar belasting op a) vervuilende bezigheden, b) luxe-produkten en c) belasting op produkten die gemaakt worden met weinig handwerk. Wel op een snuggere wijze, zodat vooruitgang van technologie niet gefnuikt wordt.

Wat me vb. meest stoort, is dat de EU nog geen slimme maatregel heeft uitgevonden om een kerosine-belasting in te voeren.
Ook daar geen belasting "aan de pomp", maar wel per airmile gevlogen a) over de EU en b) bij vertrek of bij aankomst uit of in de EU een extra (weet ik veel, vb. op basis van de afstand van de grens van de eu naar de thuisbasis van het toestel).

.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 10:48   #4
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Ik wil gerust meer betalen indien:

- Wegentaks wordt afgeschaft
- De overheid eerst de weginfrastructuur uitbreidt en weer in topconditie brengt (en dus niet zoals nu). Dit betekent dus ook het weg halen van flessenhalze, meer autosnelwegen, weghalen van onnodige zone-30 en verkeersremmende infrastructuur.
- Uitbreiding en verbetering van het OV, zodat het een deftig alternatief vormt voor het autogebruik.
- Onmoedigen van buitenlands vrachtverkeer dat zorgt voor het merendeel van de miserie op de weg.

Tot die tijd is dit imo gewoon weer een excuus om ons meer te doen betalen en absoluut geen enkel deftig alternatief of aanpak van problemen in de ruil te geven.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 12:12   #5
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
... Onmoedigen van buitenlands vrachtverkeer dat zorgt voor het merendeel van de miserie op de weg.
Dat wilden ze met hun kilometerheffing doen maar het is en blijft een belachelijk laag bedrag. Plus het heeft veel meer sluipverkeer gegeven en het is volledig fiscaal in te brengen. Dus de huidige kilometerheffing is voor veel transportbedrijven een financieel nieuwsjaarcadeau geworden in plaats van een belasting. Bijkomend probleem is dat een P-RO-BG chauffeur voor enkele euro's per uur rijdt. Het halen van hun rijbewijs is in hun landen een lachertje. De meesten kunnen zelfs hun oplegger niet deftig achteruit aan een kade plaatsen. Ze kunnen nog niet gewoon achteruit rijden

Wat mij al langer is opgemerkt : rij ergens in NL (Eindhoven) en alle vrachtwagens blijven mooi achter elkaar en rijden 80 km/uur. Ze laten voldoende afstand en laten wagens invoegen waar nodig. Kortom ze rijden zoals het van hun verwacht wordt en respecteren daar nauwlettend de verkeersregels. Kom je dan in B dan vlammen ze elkaar voorbij, gebruiken geen richtingaanwijzers en ze zouden je nog van de weg duwen. Zelfs bij hevig regenweer trekken ze zich geen bal van de verkeerswetgeving aan. Die NL-chauffeurs lachen gewoon met de Belgen en kijken op ons neer.

En dringend een wetgeving op het plaatsen en gebruiken van al die discobarlichten. Tientallen lampen hangen aan hun trekkers. Tof als je 's nachts zo iemand als tegenligger krijgt en die daar constant met enkele duizenden watts aan lichten zit te flashen. En dan die tientallen lampjes rondom in alle kleuren van de regenboog? Wat ik mij ook afvraag is de wettelijkheid van blauwe lichten op het dashboard te hebben? OK ze branden gewoon maar het is wel hatelijk. Natuurlijk doen ze dit expres, blauw licht = politie = afschrikmiddel voor andere weggebruikers. Zo'n klootzakken zijn ze wel, de vrachtwagenchauffeurs! Op nummer één van ergernis op de -vooral- autosnelwegen : vrachtwagens die elkaar zitten te inhalen en totaal geen respect hebben voor andere weggebruikers.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 12:15   #6
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Naar mijn weten is het gebruik van blauwe lampen (ook als versiering) verboden, tenzij op prioritaire voertuigen.

Die vrachtwagens zouden dit dus ook niet mogen hebben.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 12:20   #7
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Naar mijn weten is het gebruik van blauwe lampen (ook als versiering) verboden, tenzij op prioritaire voertuigen.

Die vrachtwagens zouden dit dus ook niet mogen hebben.
Ik zou diegenen die ermee rond rijden niet de kost willen geven. En je ziet het meer en meer.

Verboden? Waarom doet de politie er dan niets aan? Waarschijnlijk bang van een vrachtwagenchauffeur? Of teveel werk en ze zijn liever lui dan moe? In een graskant u gaan verstoppen om te kunnen flitsen of een 10-jarige op zijn vingers tikken omdat zijn fietsverlichting niet goed werkt is wel zoveel meer macho Die zijn ook ambtenaar zeker? Dat verklaart dus alles!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 21:49   #8
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Hier ben ik mee eens! Kilometer rijden en betalen per effectief gereden kilometer op eender welke openbare weg. Ongeacht welk type van gemotoriseerd vervoer. Maar dan wel afschaffen van de BIV en jaarlijkse wegentaks.
(...)
We betalen nu al per kilometer op eender welke openbare weg.
Via de prijs van de brandstof.
Met mijn wagen is dat (cijfers 2016):
Gemiddeld verbruik van 5,5l/100km
Gemiddelde brandstofprijs van 1,1€/l
Dat is een kost van 6ct/km.

Laten we eens nagaan wat die BIV en jaarlijkse wegentaks opbrengen: ( https://www.febiac.be/public/statist...FID=23&lang=NL )
BIV: 370,33 mio € (2015)
wegentaks: 1600,08 mio € (2015)
Samen: 1970,41 mio €

En hoeveel km rijden we met de wagen: ( http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/ )
80,37 miljard voertuig km met de auto.

Stel dat BIV en de wegentaks worden vervangen door een kilometerheffing, wat zou dan de heffing per km zijn?
Komt neer op 2,45ct/km.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:05   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Hier ben ik mee eens! Kilometer rijden en betalen per effectief gereden kilometer op eender welke openbare weg. Ongeacht welk type van gemotoriseerd vervoer. Maar dan wel afschaffen van de BIV en jaarlijkse wegentaks. En onder de noemer milieu zullen we het simpel maken : voor elk jaar dat het gemotoriseerd vervoer ouder wordt een bepaald bedrag per gereden kilometer erbij. Schaf oldtimers dan ook af en zet daar een dik bedrag per gereden kilometer op. Die rijden toch amper rond. Ook de LV-regel en alle voordelen daar aan gekoppeld afschaffen. Ofwel meer begrenzen! Zoals alles op LV begrenzen op 110 km/uur en enkel twee rechtse baanvakken mogen gebruiken. Alles boven de 3.5T begrenzen op 80 km/uur en enkel gebruik van rechtse baanvak = totaal inhaalverbod. En vooral veel meer strenger controleren op zaken zoals het inhaalverbod, rusttijden, gewicht ... en veel maar dan ook veel strenger beboeten/bestraffen. Nu hebben vrachtwagens en LV camionetten carte blanche. De controles zijn een lachertje omdat ze liever ergens in een graskant of in een vuilbak verscholen gewone wagens gaan flitsen. Veel eenvoudiger en spekt de staatskas beter. Veiligheid? Heeft er niets maar dan ook niets mee te maken! Het fileleed zal minstens halveren -daar ben ik van overtuigd- en het milieu? Slechter zal het er niet voor zijn dus mooi meegenomen.
Doen we nu toch al door de taksen op de brandstoffen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 maart 2017 om 08:05.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:19   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kortom, onder meer autorijden en vooral ook bedrijfswagens moeten veel duurder worden. Bijkomend voordeel hiervan is dat mensen dan ook bewuster met de auto gaan omgaan en nadenken vooraleer ze wederom doelloos rondjes rond de kerktoren van hun lokale dorp gaan rijden.


http://www.hln.be/hln/nl/2657/Ecotip...rvuiling.dhtml
ik heb zo een beetje de indruk dat de milieupendel overal aan het doorslaan is

MObiliteit (in het algemeen) veroorzaakt altijd overlast:
denken we aan lawaai, CO2, stof, ongevallen
het is nu wel niet de auto alleen die ineens alle zondes van Egypte moet krijgen

in de economie, als je mensen wilt 'verstandige keuzes' doen maken, belast je die overlast op een verstandige manier. Een verstandige manier is dus dat je voor ALLE VORMEN In EEN KEER diezelfde overlast aan te reken. Maar overlast aanrekenen betekent ook als een wagen minder overlast bezorgt dat hij minder betaalt. Een auto heeft bvb 0.5euro CO2 overlast, 0.1euro lawaaioverlast , 0.1fijnstof overlast, 0.3euro ongevallen overlast. Dus een overlast doen zakken met een auto is: emissie halveren bvb, is de stilste auto van de markt bvb een rijtest aan 140km/u die het lawaai meet, een benzine motor, een hybride aan 3 liter of een electrische aan 10kWh, en dan de ongevallen zakken door ongevallendetectoren die preventief ingrijpen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 14:19   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Naar mijn weten is het gebruik van blauwe lampen (ook als versiering) verboden, tenzij op prioritaire voertuigen.

Die vrachtwagens zouden dit dus ook niet mogen hebben.
Dat zijn verstralers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 21:29   #12
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb zo een beetje de indruk dat de milieupendel overal aan het doorslaan is
(...)
Die is serieus aan het doorslaan.

Als je de artikels leest in de standaard bijvoorbeeld vallen de doden met de 10.000'en tegelijk. Terwijl de kwaliteit van de lucht nu beter is dan ooit gedurende de voorbije 50 - 60 jaar en wellicht nog langer.

Als het nu al zo een slachtveld is, wat moet dat dan niet geweest zijn in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw toen er van normen en uitlaatgaszuivering nog geen sprake was.

Ik was er toen ook al en ik kan me echt niet herinneren dat mensen toen ter plekke doodvielen als er zo een ongeregelde benzine of diesel voorbijreed.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 22:30   #13
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kortom, onder meer autorijden en vooral ook bedrijfswagens moeten veel duurder worden. Bijkomend voordeel hiervan is dat mensen dan ook bewuster met de auto gaan omgaan en nadenken vooraleer ze wederom doelloos rondjes rond de kerktoren van hun lokale dorp gaan rijden.


http://www.hln.be/hln/nl/2657/Ecotip...rvuiling.dhtml
Dit is het rapport waarover het gaat: http://www.tmleuven.be/project/mirae...date/index.htm
Te lezen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 09:43   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Conclusies:

Citaat:
Zo veroorzaakt een bestuurder van een dieselwagen per 100 kilometer een maatschappelijke kostprijs van 20,50 euro. Alle belastingen die zij of hij betaalt, dekken hiervan slechts 42 procent. Een bestuurder van een benzinewagen doet het beter. Hier bedraagt de maatschappelijke kostprijs per 100 kilometer 20,74 euro waarvan zij of hij 85 procent betaalt via belastingen.
Citaat:
Een pak slechter is het gesteld met bestuurders van een salariswagen op diesel. Ook zij veroorzaken een maatschappelijke kostprijs van 20,50 euro per 100 kilometer, maar betalen hiervan slechts 21 procent via belastingen en heffingen.
Citaat:
Vliegtuigreizigers spannen weinig verrassend de kroon. Wie een lagekostenvlucht neemt, veroorzaakt een maatschappelijke kostprijs van liefst 199,9 euro per 100 kilometer. Tegelijk dekken vliegtaksen amper 8 procent van dit bedrag.
Citaat:
Wie fietst, levert dan weer een bijdrage aan de maatschappij. Zowel gebruikers van een gewone fiets als een elektrische fiets veroorzaken een maatschappelijke kostprijs die lager ligt dan de winst die de overheid onder meer in de gezondheidszorg boekt. Fietsers zijn immers gezonder en leiden langer een kwaliteitsvol leven.
De logische aanpassingen op basis van dit rapport:

Dat spreekt voor zich.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 maart 2017 om 09:47.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 10:02   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht

Als het nu al zo een slachtveld is, wat moet dat dan niet geweest zijn in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw toen er van normen en uitlaatgaszuivering nog geen sprake was.

Ik was er toen ook al en ik kan me echt niet herinneren dat mensen toen ter plekke doodvielen als er zo een ongeregelde benzine of diesel voorbijreed.
Dat klopt, van mensen die ik ken hebben mij verteld dat ze toen nog picknickten langs / op de autostrade en op de weg speelden. Zo weinig verkeer was er toen.

1960: 750.000 wagens
2016: 5.7 miljoen wagens
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 maart 2017 om 10:03.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 10:16   #16
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kortom, onder meer autorijden en vooral ook bedrijfswagens moeten veel duurder worden. Bijkomend voordeel hiervan is dat mensen dan ook bewuster met de auto gaan omgaan en nadenken vooraleer ze wederom doelloos rondjes rond de kerktoren van hun lokale dorp gaan rijden.


http://www.hln.be/hln/nl/2657/Ecotip...rvuiling.dhtml
Ik zou juist het beroeps verkeer eruit halen om nog meer belastingen te vragen ... privé is privé beroep is beroep / ge kunt toch geen mensen bestraffen zoals zelfstandigen die op de baan gaan voor hun brood te verdienen ? ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 06:48   #17
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20170306_02...r-met-de-fiets

Een vicieuze cirkel. Je moet echt wel een keikop zijn om vrijwillig te voet of per fiets voort te bewegen in de stank en de herrie van het compleet waanzinnige autoverkeer. De uitlaat naar binnen richten zou al een eerste dringende eerlijke maatregel zijn. Laat de vervuiler betalen.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 07:15   #18
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik wil gerust meer betalen indien:

- Wegentaks wordt afgeschaft
- De overheid eerst de weginfrastructuur uitbreidt en weer in topconditie brengt (en dus niet zoals nu). Dit betekent dus ook het weg halen van flessenhalze, meer autosnelwegen, weghalen van onnodige zone-30 en verkeersremmende infrastructuur.
- Uitbreiding en verbetering van het OV, zodat het een deftig alternatief vormt voor het autogebruik.
- Onmoedigen van buitenlands vrachtverkeer dat zorgt voor het merendeel van de miserie op de weg.

Tot die tijd is dit imo gewoon weer een excuus om ons meer te doen betalen en absoluut geen enkel deftig alternatief of aanpak van problemen in de ruil te geven.
Hier kan ik me 100% in vinden

belgië is het enige "land" waar er nauwelijks of geen autosnelwegen bijkomen, trouwens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 07:16   #19
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Conclusies:









De logische aanpassingen op basis van dit rapport:

Dat spreekt voor zich.
De anti auto-kruisvaart (waar jammer genoeg ook Weyts te vaak aan mee doet) gaat onverminderd verder en voor sommigen zal het ook nooit goed zijn.

Niet waar De Lille en co?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 09:04   #20
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
belgië is het enige "land" waar er nauwelijks of geen autosnelwegen bijkomen, trouwens.
Dat is ook logisch. Dat sommigen pleiten voor meer snelwegen toont enkel aan dat ze totaal geen realiteitsbesef hebben en niet met hun voeten op de grond staan. België heeft reeds het dichtste wegennet van heel Europa en dan hebben we het nog niet eens over Vlaanderen alleen. Daarnaast heb je hier ook nog eens de erg hoge bevolkingsdichtheid en versnipperde ruimtelijke ordening.

Los daarvan zou het bijzonder dom zijn om eerst meer wegen aan te leggen en nadien komen met een financiële sturing van het autogebruik. Men moet natuurlijk omgekeerd te werk gaan; eerst sturing en op basis van het resultaat hiervan zou men kunnen maatregelen nemen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be