Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2017, 11:58   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mijn standpunt maar herhalen:
als een Turkse minister legaal naar hier kan komen (met een visum dus), dan heeft hij het recht om van de grondwettelijke vrijheden te genieten. Als ik me goed herinner staat in de grondwet de vrijheid van vergaderen, opgesplitst in "in open lucht" en "in gebouwen".

Maar of de Turkse minister een visum moet krijgen, is een ander paar mouwen.
Als wij vinden dat hun politiek beleid en hun politieke strijd niet geïmporteerd moet worden bij ons, dan is het simpel: geen visum.

Voor een EU-onderdaan hebben we al afgesproken dat er vrijheid van reizen is, maar mèt de uitzondering van gevaar voor de openbare orde (als mijn geheugen goed is). Gelukkig is Turkije nog geen EU-land. Ze moeten nog aan "een paar voorwaardekes voldoen", en dat schijnt van langsom moeilijker te gaan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 13:59   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Daarom zitten de N-VA-graaiers bij Telenet.
Ik heb het nu begrepen!
Bij Telenet zaten/zitten ook graaiers van andere partijen, maar dat wil demonen natuurlijk begrepen noch geweten hebben.

Mensen met fobieën die hun hele leven beheersen zijn gebaat met een goede psychiater.
Oud 7 maart 2017, 14:12   #183
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jullie gaan voorbij aan het voornaamste punt.
De dubbele nationaliteit.

Die had er voor niemand ooit mogen komen.
Dit is pas een echte discriminatie van de plaatselijke bevolking.

Ofwel ben je Belg ofwel Turk, Marokkaan, Chinees etc., maar geen Belurk, Belgokaan, Belchi, etc.

Van 2 walletjes eten noemen ze zoiets en dat is uitgesloten voor de plaatselijke bevolking.
Discriminatie dus.

Akkoorden uit de jaren 60 van vorige eeuw moeten op de schop.
Volledig mee eens. verbieden die dubbele nationaliteit.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 maart 2017 om 14:13.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:52   #184
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie de reacties al van de 230.000 Turken die Belgique rijk is als ze niet meer voor Erdogan kunnen stemmen....
Oud 7 maart 2017, 14:59   #185
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En wow hij weigert 100 mensen terwijl er tienduizenden geïntegreerd worden.
De NVA begon meteen over integreren.

Francken heeft onderdak gezocht voor heel dat park in Brussel.
Daarbovenop heeft BDW er geen goed aan gedaan zich te beperken tot berbers. Dat is veralgemenend en raakt nergens wal. Hij had het de islam moeten noemen. Benoem de islam zoals het is, niet die mensen. Dat is gelijk ze achter de boerkini gaan, bij het weerloze schaap. Maar de cultuur die het hen opdringt blijft telkens buiten schot.
De islam, als politieker, benoemen als gevaarlijke uit te wijzen rotzooi!
En de "vrijheid van godsdienst" dan? Dat zou nogal een bom geweest zijn dat te durven beweren als "NVAer"!!! "Ze" zouden hun plezier niet op kunnen.
Benoem de islam, niet de mensen? Het zijn juist de gehersenspoelde mensen die zorgen dat "de islam" hier de pest komt veroorzaken! En als die het spelletje niet meespelen riskeren ze hun leven.
De "islam" op zich, wat kan ons dat schelen.
Het krioelt hier en elders van de hypocriete multicullers met zelfmoordneigingen! Hoe kun je anders zoiets als islam-aanhangers ongestoord als aanvaardbaar en normaal in je gemeenschap laten rondlopen?

Laatst gewijzigd door andev : 7 maart 2017 om 15:05.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 15:04   #186
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En wat heeft de NVA dan intussen gedaan om het vuil ondergoed terug proper te krijgen? Niets, behalve veel meer van dat in huis halen en integreren.
Je hebt me verkeerd gelezen.

De Winter en het Blok zijn onze eigen, Vlaamse vuile was.
Die moeten wijzelf wassen. Onze eigen vuile was moeten wij niet exporteren naar Turkije.

Evengoed moet Turkije zijn vuile Erdogan-was niet exporteren naar Vlaanderen. Erdogan-ministers moeten dus hier niet komen prediken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 maart 2017, 15:11   #187
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bij Telenet zaten/zitten ook graaiers van andere partijen, maar dat wil demonen natuurlijk begrepen noch geweten hebben.

Mensen met fobieën die hun hele leven beheersen zijn gebaat met een goede psychiater.
En goeie zakdoeken, om het schuim van hun mond te vegen, telkens als ze weer "Nva!" of "De Wever!" of "de ambtenaren!" hebben gebriest.
Oud 7 maart 2017, 15:12   #188
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het is u die mijn punt niet heeft begrepen. Niemand heeft de plicht om te integreren in de samenleving. Iedereen heeft de vrijheid om zich af te keren van de samenleving, of om daartoe op te roepen. Als er nog dingen zijn die u niet begrijpt, u zegt het maar.
Op voorwaarde dat de samenleving die door die persoon werd gekozen omdat er te profiteren valt die persoon moet kunnen zonder veel gezever het land uit zetten. Misschien kan die een andere samenleving vinden die past bij zijn denkbeelden. Zoals een moslimland misschien?
Oud 7 maart 2017, 15:15   #189
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Ik zie de reacties al van de 230.000 Turken die Belgique rijk is als ze niet meer voor Erdogan kunnen stemmen....
Wat zijn ze dan? Turken of Belgen? Ze kunnen dus hier Belgisch stemmen, maar ook voor Turkije? Kiezen of delen zou ik zo zeggen.
Oud 7 maart 2017, 15:16   #190
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Het is u die mijn punt niet heeft begrepen. Niemand heeft de plicht om te integreren in de samenleving. Iedereen heeft de vrijheid om zich af te keren van de samenleving, of om daartoe op te roepen. Als er nog dingen zijn die u niet begrijpt, u zegt het maar.
Dus wel de lusten maar niet de lasten?
Dat is juist de reden waardoor ze staan te trappelen om naar hier te komen.
En ja jullie toekomstig kiezers.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 maart 2017 om 15:18.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 15:21   #191
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op uw eerste vraag: ik zou niet weten waarom niet?

Op uw tweede vraag: ook dat zou mogen. Iemand die een private (lees: niet door een Belgische overheid georganiseerde) bijeenkomst organiseert, dan mag die uitnodigen wie men wil.
Waarom zouden we aan Erdogan moeten toelaten wat hij zelf aan anderen, zelfs eigen burgers, niet toelaat in zijn eigen land?
Voor de zoveelste keer: onze wetten zijn aangepast aan onze maatschappij, niet aan een islammaatschappij die er op spuwt (enkel het woord van Allah telt) maar meent er misbruik te mogen van maken om onze maatschappij aan te passen aan zijn moslimmaatschappij!
Multicul en open grenzen hebben genoeg bewezen dat ze niets dan miserie, gevaar en profitariaat te bieden hebben.
Het is gewoon een kwestie van geduld (de volgende generaties) om de zaken weer op orde te krijgen. We hebben slechts te kiezen tussen onze maatschappij behouden of vervangen door een andere. Moslimmaatschappij... leuk!
Oud 7 maart 2017, 16:40   #192
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Laat ons de trollen niet voederen...

Het is écht schokkend dat er nauwelijks inhoudelijk zinvolle argumenten kunnen aangebracht worden door deelnemers aan een politiek forum in een cruciaal vraagstuk rond recht van vergadering & recht op vrije meningsuiting versus openbare orde en veiligheid, en wat daarbij primeert.
Valt dat onder trollen vragen wat onze identiteit 50 jaar geleden was? mij niks wijs maken hé ..op wat trekt het nog hier op nationaal gebied hedendaags ... we verzuipen in de onnodige immigratie ... allemaal ingevoerde armoede .. ik herken België niet meer...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 maart 2017 om 16:43.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 16:48   #193
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is u die mijn punt niet heeft begrepen.
Citaat:
Niemand heeft de plicht om te integreren in de samenleving
. Iedereen heeft de vrijheid om zich af te keren van de samenleving, of om daartoe op te roepen. Als er nog dingen zijn die u niet begrijpt, u zegt het maar.
Vandaar het idee om ergens een mooi eiland te kopen in de zon en er de betere Belg en de betere Europees onder te brengen in leuke huisjes met alle luxe van dien ... alleen een bepaalde groep mensen met een budget en met klasse en stijl die die vuile boel hier beu zijn....om in te leven... select op ...een aparte soort .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 maart 2017 om 16:50.
Oud 7 maart 2017, 16:58   #194
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dit kan simpel opgelost worden. Erdogan Turken wensen de Genkse Limburghallen in te huren voor een manifestatie waarbij een Turks regeringslid wenst te spreken? Geen probleem: 1 miljoen Euro, te storten voor het evenement.
Begrijp ik je goed? De Turken kunnen dus mits geld te betalen de acolieten van Erdogan laten betijen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 17:04   #195
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die moeten wijzelf wassen. Onze eigen vuile was moeten wij niet exporteren naar Turkije.

.
Is dit geen discriminatie? Het is minstens beledigend.
Oud 7 maart 2017, 17:05   #196
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Edogan wil via de stemmen van de Turken die buiten Turkije wonen zijn doel bereiken, namelijk het recht om de Turkse grondwet te veranderen zodat hij zich alle macht die een dictator wenst kan toe-eigenen.
Blijkbaar is het kantje-boordje in zijn eigen land. Daarom probeert Erdogan de weegschaal in zijn richting te doen kantelen via de Turken die in de EU wonen.

Erdogan is flink bezig om heel de EU tegen zich in het harnas te jagen.
Goed zo! Ik zie Turkije het eerstvolgende millennium nog geen lid worden van de EU.
Ik hoop met jou dat je gelijk krijgt ( gelijk heb je al)
Oud 7 maart 2017, 17:49   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[quote=Sukkelaar;8399171]Is dit geen discriminatie? Het is minstens beledigend. [/QUOTE
Laten we mekaar geen Sarah noemen, en niet kinderlijk naïef worden.

De linksen denken dat van de rechtsen; de rechtsen van de linksen; de groensels van de minder-groenen enzovoorts.

Feit is dat Erdogan door hier bij ons de anti-democratie te willen komen prediken, zijn vuile was wel zou exporteren naar hier. Vooral zijn vuile was richting de Turkse oppositie van die Gulengroep.

.

Oud 7 maart 2017, 17:54   #198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Volledig mee eens. verbieden die dubbele nationaliteit.
Nogmaals en voor de 36ste keer: dat klinkt leuk en strijdvaardig, maar is praktisch wel iets moeilijker.

Wat gaat gij doen indien bijvoorbeeld Zuhal Demir voluit wil gaan voor uitsluitende de Vlaamse nationaliteit, en definitief een einde wil maken aan de Turkse nationaliteit, als Turkije zegt "en zij blijft toch de Turkse nationaliteit behouden".
Gaat gij oorlog voeren met Turkije ?
Gaat gij Zuhal dan folteren ?

Kom maar af met een fatsoenlijk voorstel. Als je een werkzaam model vindt, hou het voor jezelf; schrijf er een boek over en dat boek zal verkocht worden over gans de wereld. Je zal er stinkend rijk en beroemd mee worden.

Zelfs mocht de UNO die apenlanden oproepen "tot de orde", dan vegen die daar nog hun gat aan.

.

Oud 7 maart 2017, 18:00   #199
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt me verkeerd gelezen.

Citaat:
Citaat:
Die moeten wijzelf wassen
. Onze eigen vuile was moeten wij niet exporteren naar Turkije.

Evengoed moet Turkije zijn vuile Erdogan-was niet exporteren naar Vlaanderen. Erdogan-ministers moeten dus hier niet komen prediken.

.
J a een bende soft centrumrechtsen gaan het eens uit de doeken doen wie hier de vuile was is ... ge ga nog op de grond kruipen van ellende met jullie slap beleid ... VB ers hebben tenminste doorzicht en lef ! alleen met pretentie ga je er ook niet komen denk ik ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 maart 2017 om 18:01.
Oud 7 maart 2017, 18:08   #200
Peche
Banneling

Standaard

Eigenlijk zouden wij massaal op de PVDA moeten stemmen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be