![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een eerste, eigenlijk niet-mediatiek dossier, waar het advies werd gevraagd aan het Europees Hof voor Justitie (een EU-instelling) op basis van EU-wetgeving, waar Francken "gelijk" krijgt - een tweede, veel mediatieker (de fameuze "wereldvreemde rechters" die de scheiding van machten niet respecteren), steunend op het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens en dus het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (een instelling van de Raad van Europa) waar nog geen uitspraak is gebeurd op Europees vlak (weet trouwens niet in welke fase dat dossier momenteel zit).
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten is het EVRM totaal niet aan bod gekomen...
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met de huidige uitspraak maakt dat weinig verschil voor de huidige casussen, behalve dan dat het Europees Hof in ieder geval voor wat betreft de visumcode niet heeft geoordeeld dat de humanitaire bepalingen uit het handvest een recht creeren op een visum onder die wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom geef je er dan commentaar op, genre "Het EVRM kan nu niet meer ivm deze visumwetgeving gebruikt worden"?
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=236552
Eén humanitaire visum geweigerd, meer dan 500 uitgereikt in 2016 voor identieke gevallen.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de toepassing van het EVRM, een totaal andere regelgeving, zou wel kunnen leiden tot het verplicht verlenen van een humanitair visum op basis van de Belgische vreemdelingenwet. Dat is de tweede zaak, en potentieel de eerste indien het aan bod komt.
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat er ook is, maar ik weet enkel wat ik op het nieuws gehoord heb: er is op Europees niveau dus geen verplichting om dergelijk visum af te geven. Het is dus een zaak van België en als de Belgische rechters voet bij stuk houden en zeggen dat er wél een visum moet afgeleverd worden zitten we terug bij af en gaat Cassatie de knoop moeten doorhakken (die hebben toch nog niks beslist hé want ik ben de draad een beetje kwijt).? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mis, geen identieke gevallen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
.. kom kom .. hoe een mens zich toch kan vergissen, edje .. in tegenstelling tot wat u denkt ben ik vanavond plaatsvervangend blij voor tejooke het fachooke .. hij mocht wel eens scoren die rekelse knaep .. mijn medemenselijkheid is groter dan u bevroeden kan, edje .. zo ben ik buiten zinnen van blijdschap als die van Demirs een eisprong maakt of die van Oomans een nieuwe fleske Sherry ontkurkt .. neen neen .. tejooke mag zich voor mijn part driftig op de borst beuken en toeteren dat het Avondland van een groot onheil gespaard gebleven .. ons Oomans mag voor mijn part nog een Sherrieke teuten .. en demirs eieren mogen gerust dubbelspringen .. tout le monde est beau, tout le le monde est gentil .. dokken of nokken zal voor ietske later én voor onze wereldvreemde rechters zijn ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 maart 2017 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu, in deze zaak heeft de rechter bij mijn weten geen beslissing genomen. Hij heeft het advies gevraagd van het Europees Hof voor Justitie, wat doet vermoeden dat hij zich zal baseren op de EU-regelgeving (en niet het EVRM). In zo'n geval zou hij de aanvraag tot visum moeten verwerpen.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 maart 2017 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn er dan ook nog lang niet uit. Maar deze uitspraak is tenminste al zeer duidelijk over de visum kwestie. Ik maak me geen illusie dat 'het probleem' daarmee opgelost is. Maar de uitspraak daarom gaan minimaliseren is ook onterecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Irrelevant, de VS en dus ook Trump vallen niet onder de perimeter van de EVRM want geen lidstaat van de Raad van Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We staan hier niet aan den toog van een vlaams blok café hee ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |