Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2017, 09:21   #321
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Een leuk weetje, de mitochondriële aandoening waaraan Charles Darwin zou geleden hebben had hij kunnen bestrijden met CBD (medicinale cannabis).
En als mijn kat een koe was, dan kon ik ze melken.
Citaat:
Niet dat Darwin relevant is in een discussie over drugwetgeving.
Darwin is altijd relevant. Zijn theorie natuurlijk, niet zijn snotvallingen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 09:27   #322
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jazeker. U opent geen links, maar er is genoeg over te vinden op scientificamerican en andere niet-hokus-pokus bronnen.

The findings from studies in this unusual sample as well as related research efforts, suggest that, over the course of meditating for tens of thousands of hours, the long-term practitioners had actually altered the structure and function of their brains.

src: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2944261/

Hoewel meditatie en mindfullness al duizenden jaren bestaan, is de wetenschap er maar de laatste tientallen jaren opgesprongen. fMRI scans tonen wijzigingen in de hersenstructuur aan en MBSR blijkt te werken.

We study the impact of yoga and meditation on various cognitive and behavioral functions. Our results suggest that meditation can produce experience-based structural alterations in the brain. We also found evidence that meditation may slow down the age related atrophy of certain areas of the brain.

http://scholar.harvard.edu/sara_lazar/home
Let op de woorden in het vet!

Is dat 'bewijs'?

Dat meditatie de structuur van het brein kan veranderen?? En het verouderingsproces kan vertragen??
Gij gelooft dat?

Ik niet. Tovenarij bestaat niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 09:40   #323
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog even een schot voor de boeg:
hopelijk komt er ook in Vlaanderen een project zoals in Nieuw-Zeeland, waarbij tabak zo ongeveer in de praktijk gelijkgesteld kan worden als cannabis: marginaal, en voor marginalen.
Kan ik persoonlijk enkel toejuichen, tabak staat nog altijd in de top 3 van dodelijste drugs. Maar illegaal maken zou ik dan weer een brug te ver vinden.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 09:45   #324
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan ik persoonlijk enkel toejuichen, tabak staat nog altijd in de top 3 van dodelijste drugs. Maar illegaal maken zou ik dan weer een brug te ver vinden.
Mooi.
Maar stel dat tabak illegaal was, zou je ervoor ijveren om het legaal te maken?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 09:51   #325
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Let op de woorden in het vet!

Is dat 'bewijs'?

Dat meditatie de structuur van het brein kan veranderen?? En het verouderingsproces kan vertragen??
Gij gelooft dat?

Ik niet. Tovenarij bestaat niet.
Ik zou zeggen, lees zelf eens wat studies of artikels erover in wetenschappelijke tijdschriften.
Of niet, en hou vast aan wat je geloofd. Maar kom dan niet zeggen dat je je argumenten wetenschappelijk onderbouwt, want dan ben je even dogmatisch als een gelovige die alles negeert wat niet in zijn kraam past.
Oud 8 maart 2017, 09:56   #326
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mooi.
Nee, decriminaliseren zou voldoende zijn. Net als andere drugs.
Oud 8 maart 2017, 10:04   #327
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mooi.
Zeer zeker, indien zou blijken dat het 'illegaal' aspect aanleiding zou geven tot verhoogde criminaliteit.

In het andere geval zou het me niet veel kunnen schelen, net als cannabis en alle drugs trouwens, ik ben geen gebruiker en ben ook niet van plan het te worden.

Trouwens, het is geen kwestie van ijveren voor de legalisering van drugs op zich, het is eerder een kwestie van het eerbiedigen van de individuele vrijheid en het past in het plaatje van het ijveren voor legale abortus en euthanasie en we moeten dit consequent doortrekken vind ik.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:49   #328
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hebt gij een draad voor mij gemaakt?

Wow! Die heb ik gemist hoor! Ik heb daarover geen PM gekregen.

Ik heb niets genegeerd hoor!
Post 223 in deze draad? Ik zal hem even opstoffen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Ik had het hier openbaar gepost, waarom privé als ik U openbaar te kijken wil zetten?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:03   #329
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Zeer zeker, indien zou blijken dat het 'illegaal' aspect aanleiding zou geven tot verhoogde criminaliteit.

In het andere geval zou het me niet veel kunnen schelen, net als cannabis en alle drugs trouwens, ik ben geen gebruiker en ben ook niet van plan het te worden.

Trouwens, het is geen kwestie van ijveren voor de legalisering van drugs op zich, het is eerder een kwestie van het eerbiedigen van de individuele vrijheid en het past in het plaatje van het ijveren voor legale abortus en euthanasie en we moeten dit consequent doortrekken vind ik.
Het is wel iets ingewikkelder. De vraag is alleen hoever de individuele vrijheid moet gaan, wanneer zij de rest van de bevolking begint te belasten.
Dat drugs, of eender wat, illegaal maken, een verhoging van de criminaliteit geeft, zal wel een feit zijn. Maar ze legaal maken, verhoogt dan weer, de problemen voor de samenleving. Het is uiteindelijk niet alleen de criminaliteit die problemen veroorzaakt.
En trouwens onze individuele vrijheid laat ons dan wel toe om bijna �* volonté aan bvb abortus toe doen, maar laat ons dan weer niet toe, om 's nachts, op een lege autostrade, tegen een snelheid van 121km/h te rijden.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:16   #330
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou nog eens goed moeten zoeken naar een link.
Vermoedelijk willen ze het niet illegaal maken, maar wel "maatschappelijk voldoende onaanvaardbaar".

Ze hebben een programma dat loopt over een ruim aantal jaren (zeker 10, als mijn geheugen goed is).

Stelselmatig terugdringen van plaatsen waar gerookt mag worden; stelselmatig stevige prijsverhogingen; beperking van aankooppunten; stevig inzetten op jeugd en jongvolwassenen om niet te beginnen ....

Zo komt men in de praktijk tot eenzelfde toestand als het behoud van cannabis in de illegaliteit.

Het verschil is: ginder bouwt men tabak af; hier zijn het alleen maar losers die cannabis willen opbouwen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:28   #331
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooi.
Ja! MAar ik zal de sigarettenfabrieken wel verbieden er chemische stoffen bij te voegen die ze extra verslavend maken.

Daarbovenop: cannabis is een medicinale plant.
Waarom mag dat niet zijn? Kijkt toch eens verder dan je neus is he.
Oud 8 maart 2017, 11:57   #332
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht

Mooi, die individuele vrijheid zou heel leuk zijn als daar individuele verantwoordelijkheid zou tegenoverstaan.
Maar daar wringt juist het schoentje.
Ze zijn de eersten om de gemeenschap verantwoordelijk te stellen als het misgaat.
Oud 8 maart 2017, 11:59   #333
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja! MAar ik zal de sigarettenfabrieken wel verbieden er chemische stoffen bij te voegen die ze extra verslavend maken.

Daarbovenop: cannabis is een medicinale plant.
Waarom mag dat niet zijn? Kijkt toch eens verder dan je neus is he.
Dan hoort het thuis bij de apotheek.
Oud 8 maart 2017, 12:00   #334
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooi, die individuele vrijheid zou heel leuk zijn als daar individuele verantwoordelijkheid zou tegenoverstaan.
Maar daar wringt juist het schoentje.
Ze zijn de eersten om de gemeenschap verantwoordelijk te stellen als het misgaat.
Euh neen. Geef die mensen de vrijheid en laat ze vooral met rust, er zal veel minder overlast zijn dan vandaag. Want vandaag zoeken ze overlast waar er geen is.
The war on drugs is a failed one. Wij willen geen oorlog tegen drugs, wij willen een oorlog tegen terrorisme. Maar de dealers vallen als vliegen terwijl de radicale imams heel Europa door mogen blijven reizen.
De waanzin voorbij !!!

Meest lafste regering OOIT doorheen de hele Belgische geschiedenis.
Oud 8 maart 2017, 12:02   #335
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hoort het thuis bij de apotheek.
Ook in de apotheek ja. Maar evengoed in shops met kwaliteitslabel.
In Nederland werpt dat vele vruchten af omdat de ordehandhaving zich nu nauw kan focussen op de groep die aan minderjarigen verkoopt.
Nu pakken ze vooral mensen die vooral aan meerderjarigen verkopen.
Oud 8 maart 2017, 12:03   #336
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou nog eens goed moeten zoeken naar een link.
Vermoedelijk willen ze het niet illegaal maken, maar wel "maatschappelijk voldoende onaanvaardbaar".

Ze hebben een programma dat loopt over een ruim aantal jaren (zeker 10, als mijn geheugen goed is).

Stelselmatig terugdringen van plaatsen waar gerookt mag worden; stelselmatig stevige prijsverhogingen; beperking van aankooppunten; stevig inzetten op jeugd en jongvolwassenen om niet te beginnen ....

Zo komt men in de praktijk tot eenzelfde toestand als het behoud van cannabis in de illegaliteit.

Het verschil is: ginder bouwt men tabak af; hier zijn het alleen maar losers die cannabis willen opbouwen.
Tussen illegaal en "maatschappelijk voldoende onaanvaardbaar" is er nog een wereld van verschil. Alle punten die je opsomt mogen voor mij gerust hier ook op drugs toegepast worden, inclusief alcohol en tabak.
Maar dat is belange niet dezelfde toestand dan illegaliteit.

En het gaat mij niet om de cannabisconsumptie op te bouwen. Maar drugs harder bestrijden blijkt geen fluit te helpen. Waanzin is altijd hetzelfde blijven doen en toch een ander resultaat verwachten.
Oud 8 maart 2017, 12:04   #337
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh neen. Geef die mensen de vrijheid en laat ze vooral met rust, er zal veel minder overlast zijn dan vandaag. Want vandaag zoeken ze overlast waar er geen is.
The war on drugs is a failed one. Wij willen geen oorlog tegen drugs, wij willen een oorlog tegen terrorisme. Maar de dealers vallen als vliegen terwijl de radicale imams heel Europa door mogen blijven reizen.
De waanzin voorbij !!!

Meest lafste regering OOIT doorheen de hele Belgische geschiedenis.
Laatste zinnetje niet gelezen ?
Jordy, weet je nog?
Oud 8 maart 2017, 12:05   #338
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen illegaal en "maatschappelijk voldoende onaanvaardbaar" is er nog een wereld van verschil. Alle punten die je opsomt mogen voor mij gerust hier ook op drugs toegepast worden, inclusief alcohol en tabak.
Maar dat is belange niet dezelfde toestand dan illegaliteit.

En het gaat mij niet om de cannabisconsumptie op te bouwen. Maar drugs harder bestrijden blijkt geen fluit te helpen. Waanzin is altijd hetzelfde blijven doen en toch een ander resultaat verwachten.
schoof verspilt graag andermans geld. Hij is dus geen haar beter dan een Sos
Oud 8 maart 2017, 12:07   #339
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Laatste zinnetje niet gelezen ?
Jordy, weet je nog?
Dat is nu de mentaliteit die alles naar de kloten helpt.

Jordy is gestorven omdat hij 15 jaar begeleiding kreeg die duidelijk tekort schoot. Die jongen is van ontbering gestorven zonder ooit één greintje liefde gekend te hebben. Dat U daar zo lichtzinnig over gaat kenmerkt des te meer dat wij grote discussies inzake drugs en dergelijke beter niet overlaten aan mensen als U.

Jacob en Jordy zijn dood. Maar Abdeslam heeft zijn eigen fitnessruimte en zou nooit van een uitkering geschorst zijn geweest. Want dat is discriminatie.
Wie wordt hier verdomme gediscrimineerd?

Laatst gewijzigd door Peche : 8 maart 2017 om 12:10.
Oud 8 maart 2017, 12:16   #340
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu de mentaliteit die alles naar de kloten helpt.

Jordy is gestorven omdat hij 15 jaar begeleiding kreeg die duidelijk tekort schoot. Die jongen is van ontbering gestorven zonder ooit één greintje liefde gekend te hebben. Dat U daar zo lichtzinnig over gaat kenmerkt des te meer dat wij grote discussies inzake drugs en dergelijke beter niet overlaten aan mensen als U.
Juist, omdat hij de vrijheid kreeg en met rust gelaten werd.
Dus niet ik ga daar lichzinnig over maar u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be