![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Darwin is altijd relevant. Zijn theorie natuurlijk, niet zijn snotvallingen. |
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
|
Citaat:
Is dat 'bewijs'? Dat meditatie de structuur van het brein kan veranderen?? En het verouderingsproces kan vertragen?? Gij gelooft dat? Ik niet. Tovenarij bestaat niet. |
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Europees Commissaris
|
Kan ik persoonlijk enkel toejuichen, tabak staat nog altijd in de top 3 van dodelijste drugs. Maar illegaal maken zou ik dan weer een brug te ver vinden.
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Of niet, en hou vast aan wat je geloofd. Maar kom dan niet zeggen dat je je argumenten wetenschappelijk onderbouwt, want dan ben je even dogmatisch als een gelovige die alles negeert wat niet in zijn kraam past. |
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In het andere geval zou het me niet veel kunnen schelen, net als cannabis en alle drugs trouwens, ik ben geen gebruiker en ben ook niet van plan het te worden. Trouwens, het is geen kwestie van ijveren voor de legalisering van drugs op zich, het is eerder een kwestie van het eerbiedigen van de individuele vrijheid en het past in het plaatje van het ijveren voor legale abortus en euthanasie en we moeten dit consequent doortrekken vind ik. |
|
|
|
|
|
|
#328 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik had het hier openbaar gepost, waarom privé als ik U openbaar te kijken wil zetten? |
||
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat drugs, of eender wat, illegaal maken, een verhoging van de criminaliteit geeft, zal wel een feit zijn. Maar ze legaal maken, verhoogt dan weer, de problemen voor de samenleving. Het is uiteindelijk niet alleen de criminaliteit die problemen veroorzaakt. En trouwens onze individuele vrijheid laat ons dan wel toe om bijna �* volonté aan bvb abortus toe doen, maar laat ons dan weer niet toe, om 's nachts, op een lege autostrade, tegen een snelheid van 121km/h te rijden. |
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vermoedelijk willen ze het niet illegaal maken, maar wel "maatschappelijk voldoende onaanvaardbaar". Ze hebben een programma dat loopt over een ruim aantal jaren (zeker 10, als mijn geheugen goed is). Stelselmatig terugdringen van plaatsen waar gerookt mag worden; stelselmatig stevige prijsverhogingen; beperking van aankooppunten; stevig inzetten op jeugd en jongvolwassenen om niet te beginnen .... Zo komt men in de praktijk tot eenzelfde toestand als het behoud van cannabis in de illegaliteit. Het verschil is: ginder bouwt men tabak af; hier zijn het alleen maar losers die cannabis willen opbouwen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarbovenop: cannabis is een medicinale plant. Waarom mag dat niet zijn? Kijkt toch eens verder dan je neus is he. |
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daar wringt juist het schoentje. Ze zijn de eersten om de gemeenschap verantwoordelijk te stellen als het misgaat. |
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan hoort het thuis bij de apotheek.
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Banneling
|
Citaat:
The war on drugs is a failed one. Wij willen geen oorlog tegen drugs, wij willen een oorlog tegen terrorisme. Maar de dealers vallen als vliegen terwijl de radicale imams heel Europa door mogen blijven reizen. De waanzin voorbij !!! Meest lafste regering OOIT doorheen de hele Belgische geschiedenis. |
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
Banneling
|
Ook in de apotheek ja. Maar evengoed in shops met kwaliteitslabel.
In Nederland werpt dat vele vruchten af omdat de ordehandhaving zich nu nauw kan focussen op de groep die aan minderjarigen verkoopt. Nu pakken ze vooral mensen die vooral aan meerderjarigen verkopen. |
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar dat is belange niet dezelfde toestand dan illegaliteit. En het gaat mij niet om de cannabisconsumptie op te bouwen. Maar drugs harder bestrijden blijkt geen fluit te helpen. Waanzin is altijd hetzelfde blijven doen en toch een ander resultaat verwachten. |
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jordy, weet je nog? |
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Banneling
|
Dat is nu de mentaliteit die alles naar de kloten helpt.
Jordy is gestorven omdat hij 15 jaar begeleiding kreeg die duidelijk tekort schoot. Die jongen is van ontbering gestorven zonder ooit één greintje liefde gekend te hebben. Dat U daar zo lichtzinnig over gaat kenmerkt des te meer dat wij grote discussies inzake drugs en dergelijke beter niet overlaten aan mensen als U. Jacob en Jordy zijn dood. Maar Abdeslam heeft zijn eigen fitnessruimte en zou nooit van een uitkering geschorst zijn geweest. Want dat is discriminatie. Wie wordt hier verdomme gediscrimineerd? Laatst gewijzigd door Peche : 8 maart 2017 om 12:10. |
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus niet ik ga daar lichzinnig over maar u. |
|