Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2017, 16:35   #381
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
trouwens, drugsbeleid zou niet bepaald moeten worden door ideologische overtuigingen,
Nochtans, zo werkt het in een democratie.
Citaat:
maar door wetenschappelijke feiten en strategieen tegen drugsmisbruik waarvan is aangetoond dat ze werken.
Ja? Weet ge welke strategie heel goed werkt: alle drugsverslaafden afschieten zoals in de filipijnen! Succes verzekerd.

Citaat:
maar door wetenschappelijke feiten en strategieen tegen drugsmisbruik waarvan is aangetoond dat ze werken.
Alsof dat u interesseert ... Het enige wat u interesseert is dat die stoute overheid u met rust laat, en dat ge uw goesting kunt doen. En goedkoop hoge kwaliteit drugs kopen. Stop met die hypocrisie! Alsof dat ge met anderen inzit.
Citaat:
Een war on drugs vermindert de vraag niet, vermindert het gebruik niet, verkwist veel geld, en vergroot enkel maar de collateral damage. Dat zijn bewezen feiten.
Maar dat kunt ge ook zeggen van de war on terrorism, war on files, war on criminaliteit, war on obesitas, etc etc etc etc

Als ge zo dom zijt om drugs te gebruiken, komt niet janken dat ge geambeteerd wordt door de overheid.

En stop met stemmen op de politici die het u moeilijk maken!
Hier op deze thread zitten vele BDW stemmers, misschien zijt gij er ook éne! Niet meer doen volgende keer!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 maart 2017 om 16:37.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 16:53   #382
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt Schoof. Echter is er toch een wereld van verschil tussen morfine en cannabis laat dat duidelijk zijn.

Nu ben ik nog niet lang terug uit Californië. Zoals je weet is cannabis gebruik daar nu legaal
Tot voor kort was het dat ook al maar dan enkel voor medicinaal gebruik. Wel Schoof....iedere inwoner van Los Angeles die wou gebruiken had wel een medisch attest.....aan de dokter zeggen dat je slecht kon slapen of wat hoofdpijn had....was al genoeg om medicinale cannabis te kunnen kopen.
Vergelijk het met bij ons.....iedereen die hier wil krijgt wel een voorschrift voor kalmeerpillen.In sommige landen is doet men daar wel heel wat moeilijker over.

Een medisch attest om morfine te gebruiken dat zal wel overal een ander paar mouwen zijn ...en terecht.
Wat je nu eigenlijk zegt, is dat artsen niet goed te betrouwen zijn in het voorschrijven van geneesmiddelen die een verslavend effect hebben.
Ze ontvangen hun ereloon bij het voorschrijven, en ze zitten er geen bal mee in dat mogelijks 5 procent van de gebruikers verkeerd zal eindigen; ze concentreren zich op de 95 procent die niet verkeerd eindigen. En dat is net heel de problematiek van drugs: de bescherming van de 5 procent, inbegrepen alle sociale schade die ze aanrichten.

Verder moet ge niet trachten iets in mijn schoenen te schuiven wat ik niet gezegd heb. In verband met morfine. Zelfs al zijn er uitzonderlijk mensen die met een morfinepompke rondlopen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 16:57   #383
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
...
En goedkoop hoge kwaliteit drugs kopen. Stop met die hypocrisie!
...
Mooi voorbeeld.
Zie ons allemaal maar eens alcohol en sigaretten van hoge kwaliteit kopen ... en in weerwil van verkeerswetten, rijden er elke dag zat rond.
In weerwil van doktersadviezen zijn er ouders die in het bijzijn van hun kinderen in hun living of in hun auto zitten te roken ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 maart 2017, 17:01   #384
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog iets:
er zijn er die zeggen: ik ken mensen die cannabis rookten en er nu mee gestopt zijn, zonder problemen (ik ken er zo ook hoor).
Maar ik ken ook mensen die geen cannabis rookten, en nu ook nog niet roken.

In het theoretische geval van twee absoluut gelijke mensen: wie heeft de meeste kansen op een verder gezond leven ?

.

Oud 8 maart 2017, 17:10   #385
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog iets:
er zijn er die zeggen: ik ken mensen die cannabis rookten en er nu mee gestopt zijn, zonder problemen (ik ken er zo ook hoor).

In het theoretische geval van twee absoluut gelijke mensen: wie heeft de meeste kansen op een verder gezond leven ?

.
Alle ze, we gaan vanaf nu allemaal alleen nog sla vreten en water drinken.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 17:16   #386
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo werkt het hier op dit forum niet.
Beginnen met 'lees zelf eens'. De tijd dat ik huiswerk maak zijn al lang voorbij.

Wat ge mij zelf voorlegt is al niet bijster overtuigend!
Ik geloof in niets! De bewijslast ligt bij u. Gij zijt degene die gelooft.
Hoe kunt ge 'dogmatisch' zijn in iets 'niet geloven'??
Dogmatisch, zoals sommige gelovigen niet geloven in evolutie.
Maar verder, ik heb het leren kennen via een vriend die werkt in een psychiatrische instelling.
Merk zelf toch ook wel positieve invloeden van regelmatig mediteren.
Verder ga ik er geen tijd insteken om dat aan jou of anderen te proberen bewijzen. Waarom zou ik trouwens?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 17:24   #387
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog iets:

.
Dat zal wel gelijk lopen zeker?
Ik ken ook iemand die nooit niks gebruikt, en daarbij nog vegan is. Moeten we ons daar dan aan spiegelen?
Oud 8 maart 2017, 17:37   #388
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat je nu eigenlijk zegt, is dat artsen niet goed te betrouwen zijn in het voorschrijven van geneesmiddelen die een verslavend effect hebben.
Ze ontvangen hun ereloon bij het voorschrijven, en ze zitten er geen bal mee in dat mogelijks 5 procent van de gebruikers verkeerd zal eindigen; ze concentreren zich op de 95 procent die niet verkeerd eindigen. En dat is net heel de problematiek van drugs: de bescherming van de 5 procent, inbegrepen alle sociale schade die ze aanrichten.

Verder moet ge niet trachten iets in mijn schoenen te schuiven wat ik niet gezegd heb. In verband met morfine. Zelfs al zijn er uitzonderlijk mensen die met een morfinepompke rondlopen.

.
Neen dat zeg jij. Ik zei dat dokters niet moeilijk zouden doen over een voorschrift voor cannabis. Dit opdat iedere goede dokter al lang weet dat cannabis in vele gevallen een veiliger middel is dan andere middelen die worden voorgeschreven bijvoorbeeld bij slaapproblemen of chronische pijnen. Echter mogen ze dat hier ten lande nog niet luidop zeggen.

Je zou toch al lang moeten weten dat pure cannabis een pak minder verslavend is dan de xanax en andere benzodiazepinen en zelfs minder verslavend dan sterke pijnstillers als daar zijn opiaten ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 17:37   #389
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja? Weet ge welke strategie heel goed werkt: alle drugsverslaafden afschieten zoals in de filipijnen! Succes verzekerd.
...even later...

Citaat:
Stop met die hypocrisie! Alsof dat ge met anderen inzit.
Oud 8 maart 2017, 17:41   #390
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog iets:

.
Ken jij veel mensen Schoof die hun cannabis puur rookten ? Hier in Europa zijn er zo heel weinig...de meesten rollen het in hun tabak.
In de VS roken ze cannabis vnml puur.

En ja waarschijnlijk heeft de geheelonthouder de meeste kans op een gezond leven...alhoewel....er veel rokende blowende zatlappen rondlopen van in de 70.

Wou je nog iets weten ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2017 om 17:43.
Oud 8 maart 2017, 17:44   #391
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
502
Rustig.....het gaat wel weer over.
Oud 8 maart 2017, 17:45   #392
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi voorbeeld.
Zie ons allemaal maar eens alcohol en sigaretten van hoge kwaliteit kopen ... en in weerwil van verkeerswetten, rijden er elke dag zat rond.
In weerwil van doktersadviezen zijn er ouders die in het bijzijn van hun kinderen in hun living of in hun auto zitten te roken ....

.
focus Schoof, het gaat over cannabis
Oud 8 maart 2017, 17:47   #393
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.

In de Filipijnen schieten ze gewoon af al wie Duterte voor de voeten loopt onder het mom dat ze drugsverslaafden zijn.

Jij gelooft ook alles wat in de gazet staat.
Oud 8 maart 2017, 17:48   #394
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij veel mensen Schoof die hun cannabis puur rookten ? Hier in Europa zijn er zo heel weinig...de meesten rollen het in hun tabak.

En ja waarschijnlijk heeft de geheelonthouder de meeste kans op een gezond leven...alhoewel....er veel rokende blowende zatlappen rondlopen van in de 70.

Wou je nog iets weten ?
een simpele verdamper kost niet zo veel meer... naar het schijnt

en in de US zijn er ondertussen al zoveel afgeleiden op de markt, dat roken met of zonder tabak echt geen must meer is
Oud 8 maart 2017, 18:15   #395
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een simpele verdamper kost niet zo veel meer... naar het schijnt

en in de US zijn er ondertussen al zoveel afgeleiden op de markt, dat roken met of zonder tabak echt geen must meer is
Schoof weet dat allemaal wel...dat is een expert....gans zij vriendenkring waren zware gebruikers
Oud 8 maart 2017, 18:25   #396
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schoof weet dat allemaal wel...dat is een expert....gans zij vriendenkring waren zware gebruikers
Gij blijkbaar niet ge rolt het nog met tabak.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:31   #397
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gij blijkbaar niet ge rolt het nog met tabak.
Ik moet je teleurstellen ......ik rol al lang niks meer.....Als het me allemaal wat te veel wordt een pilleke van Mijnheer doktoor......heerlijk en legaal

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2017 om 18:33.
Oud 8 maart 2017, 19:32   #398
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wou je nog iets weten ?
Ja eigenlijk. Zijn er ook die paardenmest in hun mengsel draaien ?

.

Oud 8 maart 2017, 19:49   #399
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallooooo? Moest ik daarop klikken? Hoe kan ik dat weten?
Ik klik op niets.

Haaaa, dat is uw bedoeling .... mij openbaar te kijk zetten?
Dat is heel netjes! Zeer ethisch!
Het is nochtans een link naar een draad op dit forum. Ga eens kijken bij godsdienst en levensovertuigingen. Ik stelde U daar een vraag waar ge toch met google anno 2017 zo het antwoord op kunt vinden? Gij met uw Darwinistische bril beantwoordt dat toch in een jiffy?

Laatst gewijzigd door Peche : 8 maart 2017 om 19:49.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:50   #400
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dogmatisch, zoals sommige gelovigen niet geloven in evolutie.
Maar fundamentalistische gelovigen verwerpen de evolutietheorie omdat ze in strijd is met hun heilig boek. Andere theorieën die geen raakvlak hebben met hun heilig boek interesseert hen niet.
Ze geloven dus wel in evolutie, alleen niet in de verklaring van Darwin.

Ik verwerp uw theorieën niet op basis van een heilig boek of een heilig principe. Ik geloof namelijk in niets.
Citaat:
Maar verder, ik heb het leren kennen via een vriend die werkt in een psychiatrische instelling.
Dat wel het vreemdste machtsargument dat ik hier ben tegengekomen ooit op dit forum.
Citaat:

Merk zelf toch ook wel positieve invloeden van regelmatig mediteren.
Maar ik ook van een sauna, maar gaat ge langer leven van meditatie? Is dat een levenselixer?

Citaat:
Verder ga ik er geen tijd insteken om dat aan jou of anderen te proberen bewijzen. Waarom zou ik trouwens?
Dat is het opzet van dit forum. Anderen overtuigen van uw mening.

Ik heb de waarheid niet in pacht. Ik ben perfect te overtuigen. En Schoof trouwens ook. Maar niet met hokus pokus argumenten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be