![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Roep dan Bracke & consoorten op om het ingediende wetsvoorstel zonder veel bla bla mee goed te laten keuren door zijn partij. Dan kan men zijn stede Gent opkuisen en al die krakers manu militari verwijderen. |
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de verhuurmarkt is dit iets dat gebruikelijk is. De eigenaar sluit een verzekering af met afstand van verhaal. De huurder moet dan geen verzekering afsluiten, de verzekering zit dan in de huurprijs. |
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van andermans gerief blijf je af, simpel door Sophie De Wit, Peter Dedecker op 11 maart 2017, over deze onderwerpen: Illegaal wonen, Justitie Stel je voor. Je komt thuis en daar huizen plotsklaps andere mensen. Meer nog, die ongenode nieuwe huisbewoners willen niet zomaar vertrekken. Kraken is as such niet strafbaar in ons land. Je moet als eigenaar een procedure bij de vrederechter opstarten en dat neemt een poos in beslag. Zelfs een kortgedingprocedure is voor een huiseigenaar die snel zijn woning binnen wil, tergend langzaam. De politie kan niet zomaar binnenvallen in een gekraakte woning. Dit vereist een huiszoekingsbevel, een strafbaar feit of heterdaad-situatie. Kraken is dat niet. Begrijpe wie kan. De frustratie van de eigenaars is dan ook volledig te begrijpen. Zeker als ze van de buren vernemen dat er ook timmerwerken worden uitgevoerd in de gekraakte woning. Dit kan niet. Punt. Onze partij wil het kraken van een woning strafbaar stellen. Dit kon tot nog toe niet. Onze partij reikt dan ook de hand naar de andere partijen in het parlement om het kraken strafbaar te stellen. Het palaver over dit onderwerp heeft lang genoeg geduurd. Open Vld en de N-VA zitten op één lijn en willen kraken zo snel mogelijk strafbaar stellen zoals het regeerakkoord vermeldt. We roepen justitieminister Geens op tot samenwerking. Het wordt er niet makkelijker op als de burgemeester van Gent een te laks beleid voert en liever bemiddelt om krakers te laten blijven, dan het gezond verstand doet zegevieren. Contact Diederik Demuynck Woordvoerder N-VA-fracties Kamer en Senaat [email protected] Ik denk toch dat de N-VA hier duidelijk in is. |
|
|
|
|
|
|
#324 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Termont - de vleesgeworden hypocriet - is tegen: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://krakengent.squat.net/?page_id=39 Indien de website verdwijnt, google "voorkraak".
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat zegt de rechtsleer hierover ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#328 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vermoed echter dat er nog geen woningverzekering is afgesloten, want de woning was onbewoond. Citaat:
De verzekering kan ook enkel een proces inspannen, indien de beklaagde officieel in België verblijft, anders is het een zinloos proces tegen onbekende. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om iets onbewoonbaar te verklaren zijn er criteria. |
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op een ogenblik dat iedereen op het forum het er over eens is dat dit inbraak is, endat zonder enige toelichting. Meestal volgt dan een hoop uitleg hoe we die wèl moeten interpreteren. Maar goed, mijn fout. |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu is het echter VTM dat de hypocrisie van Termont in de verf zet. Uit de reactie van Termont in bovenstaande link valt duidelijk op te maken dat hij de kant van de krakers kiest. Te zot om los te lopen wat die man uitkraamt. Wie deze draad volgde en daarna luistert naar de dubbelhartige uitleg van Termont kan moeilijk anders dan vaststellen dat Pandareus Termont nabauwt. Alletwee slaan ze dezelfde hypocriete sossentaal uit. Alletwee keurden ze de resolutie van Bracke twee jaar geleden af. Pandareus zelfs met alle mogelijke nep-argumenten. Allebei manen ze vandaag dezelfde Bracke aan die twee jaar geleden werd tegengewerkt om werk te maken van een voorstel om bestaande wetgeving aan te passen.
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik had wél meteen door dat het geen toeval was dat Gwylan uitgerekend naar die artikels in de strafwet verwees. Ik zou als niet Belg ook met leedvermaak naar een land kijken dat zijn eigen strafwet niet gebruikt als het broodnodig is. Dit is Belgisch. En ik heb het niet over Belgische chocolade en Belgische bier.
|
|
|
|
#333 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan hem niet uitstaan, veegt constant de vloer met hem aan, maar als Panda spreekt zou Bracke moeten springen als een knipmes. Kijk Panda. Bracke deed twee jaar geleden wat jij hem vandaag opdraagt, maar je had daar geen goed woord voor over omdat hij tot de oppositie behoorde. Vandaag is Termont de oppositie voor Bracke. Hopelijk is Bracke niet zo enggeestig, haatdragend en neerbuigend als jij bent ten overstaan van hem.
|
|
|
|
#334 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kwebbelen zoals huisvrouwen uit Durbuy kan iedereen. Een politiek spelletje ontleden dat zich uitstrekt over meerdere legislaturen en verschillende beleidsniveau's kost net iets meer moeite. En aangezien ik beter en veel sterker reacties van knuppel gewoon ben, reageer ik pissed. |
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je weet toch ook dat het overgrote deel van de krakers uit de uiterst linkse alternatieve sfeer komt ? En dat migranten en zigeuners binnen de totale groep krakers maar een kleine minderheid zijn ? Ik maak daar geen onderscheid in : het wetsvoorstel dat voorligt is goed en kan een oplossing bieden. Persoonlijk zou ik liever hebben dat de politie er nog wat expliciete bevoegdheden bij zou krijgen, om direct na vaststelling krakers/inbrekers manu militari buiten te zetten. We zullen zien hoe goed de vlaamse graaigaai in zijn andere functie (parlementsvoorzitter) is, en hoe snel het wetsvoorstel door de parlementaire molen raakt. En dan, als de wet er is, dan mag en moet iedereen de burgemeesters op hun daadkracht tegen krakers beoordelen. |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen zorg : die tekent op commando, dat is zijn job.
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
? kun je dat even toelichten aub ?
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men dient die er gelijk uit te zetten zonder boe of bah.
Return to sender!!!!!!!! Braafjes tv zitten kijken, niets misdoen? Dat tv kijken op de kosten van de huiseigenaar dan wel. gasverbruik, elektriciteit, water ... (een ander forumlid haalde het ook al aan ... ) De zwaar beschadigde voordeur al eens goed bekeken? Inbraak punt, strafbaar!! Best raar dat er weinig of niets tegen ondernomen is geweest of dat mag dus allemaal maar ... Een forumlid maakte er gewag over dat er op het internet lijsten zouden te vinden zijn van panden die tot kraken 'open staan' Op het net staan alle soorten van lijsten ook die waar je moet gaan parkeren zonder er voor te moeten betalen. Dat kan al wel eens tot verkeersoverlast zorgen in rijwoningenstraten. Lijsten met de gepersonaliseerde nummerplaten zijn ook op het net terug te vinden. Zo ziet u maar ... Ik hoop dat men daar snel een deftige wettekst kan voor opstellen die gericht is TEGEN het zomaar lukraak kraken van panden. Torenhoge boetes, de aangebrachte schade betalen, zijn het inwijkelingen: terug naar huis sturen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 maart 2017 om 16:35. |
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-inhoudelijk is n-va akkoord met het o-vld wetsvoorstel (mooi zo ! ) -het bericht suggereert dat het probleem bij Geens zit, de tsjeven dus -waarom dan proberen de dorpspoliticus uit te hangen en te acteren alsof het probleem door lokale burgemeester Termont van sp.a is ontstaan ? -waaruit moet trouwens de bewering van die diederik demuynck blijken dat Termont zou bemiddelen ten voordele van de krakers ? Dat is een zware aantijging... Ik wacht met spanning op een publieke oproep in de pers vanuit N-VA (liefst met verbale ondersteuning van Bracke en Dedecker) om het wetsvoorstel van de liberalen goed te keuren. |
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat gaat duren tot er eens iemand zijn geduld verliest.
Die gaat dan de boter gefret hebben. Allez godverdomme, daar bestaat toch zoiets als huisvredebreuk in het strafrecht, en de vrijheid om te genieten van je eigendom in het burgerlijk recht. Wie mij komt vertellen dat het "rechtvaardig" is dat men iemand anders zijn gebouw kraakt, die krijgt van mij het etiket "niet goed wijs in zijn hoofd". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|