![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#861 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou je uit alle macht iemand uit een buitenlandse cel willen halen, om de enige reden dat het een landgenoot is?
Ik vind het neerbuigend ten aanzien van die landen om te veronderstellen dat het per definitie onterecht is. |
|
|
|
|
|
#862 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wellicht speelt koloniale geschiedenis mee. Congo was prive eigendom van de Belgische koning en betrof een extreem onderontwikkeld gebied waar noch wet en gebod heerste en een Belg ongemoeid werd gelaten. Nederlanders en Britten hadden daarentegen ervaring met een 'malle' sultan die een landgenoot in vieren wilde delen. |
|
|
|
|
|
|
#863 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet met de overheid van Bolivia te bestoken met alle mogelijke corruptie vooroordelen om uw vriend buiten de wind te zetten dat hij geen misdaad heeft gepleegd. Hij heeft het zich geriskeerd en moet de gevolgen dragen. |
|
|
|
|
|
|
#864 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zou je het gepast vinden als de Japanse overheid een Japanner die iets heeft mispeuterd in Nederland uit alle macht vrij wil krijgen nog voor de strafzaak is afgehandeld? |
|
|
|
|
|
|
#865 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het ziet ernaar uit dat hij zal moeten dragen wat de Boliviaanse rechter hem geeft. Als ze er een voorbeeldzaak van willen maken, kan dat aanzienlijk zijn. |
|
|
|
|
|
|
#866 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#867 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
2.Niet van toepassing. Nederland kent geen (extreme) corruptie in het juridisch systeem. De wetten zijn begrijpelijk, toepasbaar, worden nageleefd en er zijn geen (extreem) lange wachttijden op een proces. Off topic: Hoewel ik punt 2 opschrijf, hoor ik JB al met een reactie komen dat gelieerd wordt aan het kapitalistische en arrogante westen. Maargoed dat gaat voor hem nu niet op, want hij zit in de bak. Ik neem aan dat hij Bolivia niet meer door een roze bril ziet. Ook off topic: Waarom ik JB geloof is dat hij geen smeergeld betaald heeft. Hij was zeker van zijn zaak en blijkbaar ook zeker in het 'eerlijke' rechtssyteem van Bolivia anders had hij in den beginne de boel afgekocht. Ik blijf het vreemd vinden waarom dit er niet bij de gemiddelde Belg ingaat. Er zijn meer dingen die ik vreemd van Belgen. Juist deze draad heeft hier aan bijgedragen moet ik nageven. Bijvoorbeeld: Zonder protest is de gekleurde piet in Belgie ingevoerd. Waarom was er wel veel protest in Nederland hiertegen. België is geschikt land bij uitstek voor het multiculturele experiment uitgevoerd door Soros en zijn cohorten. Teveel Belgen geven niet om hun land en mensen lijkt het wel.. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 maart 2017 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#868 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb m'n best gedaan, m'n contacten aangesproken maar die willen niet helpen, ze willen zich ver houden van een drugszaak, op dat vlak heb je wel gelijk Belgen zijn lafaards. |
|
|
|
|
|
|
#869 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de zoon van een minister in de problemen komt zal die vlug geholpen worden. (maar goed, dat de dochter van de NEderlandse ambassadeur zo vroeg vrijkwam is wellicht ook geen toeval...) Niet iedereen wordt op dezelfde manier geholpen, dat geldt zeker in de ambassades en consulaten. Nederland is op dat vlak consequenter en daadkrachtiger, dat is uiteraard zo. |
|
|
|
|
|
|
#870 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Arme landen kunnen zich ook ontwikkelen, maar hebben een stevige hand nodig en de oude elite moet weggeblazen worden. Dat is wat gebeurde in China. |
|
|
|
|
|
|
#871 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel ik heb hier bewezen dat de meerderheid van de procureurs in Bolivië corrupt zijn, en ook de president zelf bevestigd dat, dat maakt wat Johan zegt toch wel aannemelijk.
|
|
|
|
|
|
#872 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar Leopold 2 zei dat Belgen boeren zijn die niet verder kijken dan het volgende dorp, en neerkijken op internationale avonturen, dat is nog steeds zo ergens. |
|
|
|
|
|
|
#873 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Corrupte vooroordelen? De president ZELF heeft gezegd dat de meerderheid van de procureurs in zijn land corrupt zijn, dat heb ik aangetoond. U kent van de hele zaak niets af maar bent wel vlug om conclusies te trekken, en te zeggen dat Johan schuldig is. Gewoon het woord "drugs" gebruiken is blijkbaar al genoeg op stante pede veroordeeld te worden. |
|
|
|
|
|
|
#874 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alle wereldcomplotten opgelost: "Soros zit overal achter". Nu heb je in je eentje al heel het Boliviaanse openbare ministerie doorgelicht... Chapeau. |
|
|
|
|
|
|
#875 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#876 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In 2014, the Senate called on the attorney general to suspend 300 of Bolivia's 508 public prosecutors for corruption and other offenses. Between January and August 2014, 45 prosecutors were disbarred, twice the number disbarred in 2013.[15] https://en.wikipedia.org/wiki/Corrup...ivia#Judiciary |
|
|
|
|
|
|
#877 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Johan heeft niemand vermoord, hij heeft enkel onderdak gegeven aan mensen die met drugs bezig waren.
|
|
|
|
|
|
#878 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#879 |
|
Banneling
|
Kan je en passant de Wereldvrede niet bewerkstelligen, tommm?
Je contacten mogen gerust een bijrolletje krijgen.... |
|
|
|
|
|
#880 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb bewezen dat het gerecht er corrupt is, dus is het een kwestie van geld, niet van gerechtigheid.
|
|
|
|