![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beklaagt zich over gebrek aan feminisme.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het interview met Demir blijft - zoals meestal - op de vlakte. ''Onze waarden'' is een hol begrip. ''De gelijkheid tussen man en vrouw'' is nog zo een holle frase. Ik geloof daar helemaal niet in, mannen en vrouwen zijn heel erg verschillend. Wel ben ik er absoluut voorstander van dat mannen en vrouwen juridisch gelijke rechten genieten, bv. een vrouw moet elk beroep kunnen doen dat een man kan doen, moet dezelfde rechtshandelingen kunnen stellen als een man, enz.. Maar moeten er evenveel vrouwen als mannen in topfuncties zitten, en moet de staat daar voor zorgen? Is het verkeerd als vrouwen een huiselijke rol en een kinderrijk gezin verkiezen boven een carrière? Nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Er blijft van de christelijke waarden in onze samenleving nog maar weinig over hoor. Er is in onze samenleving geen enkele aandacht meer voor het transcendente, zonder het welk je niet over een christelijke samenleving kunt spreken. Lees eens hoe de Bijbel mensen voorschrijft te leven, en kijk eens hoe mensen anno 2017 in West-Europa leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Alle dagen gezever over moslims in een Puur Westers continent ... steek dat eens in je kop als normale mens ? Hopelijk wint Le pen in Frankrijk ... dat zou al toch een stap in de gezonde richting wezen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor dat laatste begrip (die christelijk-culturele waarden) is het inderdaad zo dat de aversie voor het christelijk-religieuze zo ver gaat dat er nog enkel gesproken wordt over culturele waarden, of Westerse culturele waarden. (als anti-kaloot ben ik niet te beroerd om te erkennen dat de beschaving waar ik deel van uitmaak, zijn grondvesten vind in de brede stroom uit/over Mesopotamië, Griekenland, Romeinse rijk, het Jodendom en het Christendom. Maar vandaag de dag zijn wij quasi vrijzinnig/laïsch.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er zelfs bijgekomen zoals gelijkheid van man en vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil wel aannemen dat een samenleving belang kan hechten aan christelijke waarden zonder dat die samenleving daarom gelovig is. Maar dan nog is mijn vraag welke christelijke waarden vandaag de dag dan nog wel worden gedragen in West-Europa anno 2017? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Wie is Demir ons uit te leggen wat onze waarden zijn? Haar partij verkracht onze waarden en vervolgt eigen volk massaal omdat ze niet durven optreden tegen de radicale islam.
Ze hebben onrechtmatig oorlog gevoerd in Syrië (tegen de wil in van het Syrische regime) en hebben daarmee ons land opgezadeld met een aanslag. Dat ze hun bakkes daar is houden? Laatst gewijzigd door Peche : 27 maart 2017 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Het geloof in het transcendente (God) dat prevaleert op het belang van aardse zaken, vergevingsgezindheid, trouw, enz..
Dat is geen christelijke waarde, wel in tegendeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gelijkheid houdt juridische gelijkheid in, en omdat ook individuele vrijheid een waarde is, mogen man of vrouw ook beslissen om veel kinderen te krijgen en het huishouden te doen. Maar wanneer mannen vinden dat vooral vrouwen dit moeten doen omdat het vrouwen zijn, erken je de waarde gelijkheid man en vrouw niet. Denkt u er zo over? Man en vrouw behouden gelijke toegang tot de arbeidsmarkt, ook wanneer er kinderen zijn, holle betogen over de " voorbestemdheid van vrouwen" als moeder, dat is ronduit achterlijk. Vrouwen en mannen de keuze geven niet.Daar gaan gelijke kansen over, waarom u dit hol vindt, is niet echt duidelijk. Zuhal is een mevrouw naar mijn hart, fijn dat ze politiek gezien gaat wegen. Vrouwen moeten gelijke kansen tot topfuncties hebben in vergelijking met mannen, dus nee, eenmaal die gelijke kansen er zijn, komen die vrouwen er vanzelf, de staat moet daar helemaal niet voor zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat verband er cultureel gezien, wel tussen christelijke waarden en vandaag. Kijk naar ons wetstelsel, de basis zijn de 10 geboden. Maar God werd verdrongen door de burger, ik neem aan dat je zoveel geschiedenis kent, dus werden opvattingen over wat mensen mogen of niet, aangepast. Of "christelijke "waarden nog gedragen worden, denk van wel, gezien het vele vrijwilligerswerk, vaak niet binnen religieuze verenigingen, de zorg van mensen onderling voor familie en buren, het solidariteitsprincipe waarop onze sociale zekerheid steunt..het zijn waarden van burgers geworden, los van de Godsgedachte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft Z.Demir, ze heeft dan wel een topfunctie maar is nog steeds kinderloos. Misschien een teken dat die gelijkheid van de seksen nog steeds niet zo evident is (met name wanneer men op beroepsvlak hogere echelons betreedt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een multicul, niemand hoeft zich aan te passen op ons. Het omgekeerde is waar. Gelijke kansen mij ass. Het is allemaal schoon op papier, maar de praktijk toont ons een heel ander verhaal. Als U al die dingen zo aanklaagt, dien je tegen de godsdienstvrijheid op te komen. Want de waarden die jij verfoeit komen van de doctrines die alle vrijheid hebben zich talrijk te verspreiden over heel Europa. Dikwijls op kosten van de niet gelovige burger. Het probleem is niet de multicul, het probleem is de godsdienstvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Well said Peche, 2!!
|
![]() |
![]() |
![]() |