Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2017, 16:35   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Je slaat de zaken totaal door elkaar. Dat mensen naar het westen emigreren is omwille van economische redenen, niet omdat de mensen zo vriendelijk en hartelijk zijn.
Precies, voor het smeer likt de kat de kandeleer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 18:46   #102
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Really? De typische 19°eeuwse koloniale visie. 'Ze zijn zo vriendelijk meneer'.
Ik stel voor dat je een vlucht neemt naar Caracas, en me komt vertellen wat er vriendelijk is in de weg van de luchthaven naar de stad, als je door de Andes reist. Je vlaemsche mesthoopmentaliteit wordt er op 2 minuten vernietigd.
Ik ben waarschijnlijk al meer in het buitenland geweest dan jij.

Los daarvan, bembem haar post ging over de omgang met ouderen. Je moet niet naar het buitenland gaan om te zien dat men in andere culturen veel meer geneigd is de ouderen in eigen kring op te vangen en dat familiebanden doorgaans sterker zijn.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 18:49   #103
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het transcendente kan mij gestolen worden.
Geef mij maar onze wetten die onmiddelijk kunnen optreden als er iets mis gaat, want geef toe, God bakt er niets van.
Als ik moet wachten tot een volgend leven op mijn beloning of straf hoeft het voor mij niet meer.
En wat uw scheidingen betreft.
Liever dat dan een hel op aarde voor die (meestal) vrouwen.
Die zogezegde trouw was (en is nog) het gevolg van onderdrukking.
Ga maar eens navragen in de vluchthuizen.
Nee, geef mijn portie transcendente maar aan de kat.
Kortom, je geeft mij volledig gelijk dat christelijke waarden in onze samenleving vandaag de dag geen rol meer spelen.
Oud 28 maart 2017, 18:52   #104
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Een behoorlijk smerige belediging aan het adres van degenen die voor hun ouders zorgen.

Euthanasie om plaats te maken voor inwijkelingen:

http://www.bruzz.be/nl/nieuws/artsen...beeks-rusthuis
Ik zie nergens een belediging van mijnentwege naar mensen die voor hun ouders zorgen.

Ik ben niet degene die op de proppen is gekomen met het concept ''euthanasie voor mensen die vinden dat hun leven voltooid is''. Dat is een product van onze moderne westerse cultuur. En het is juist datgene dat ik aanklaag.
Oud 28 maart 2017, 18:57   #105
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoooo.
Wat heeft onderdrukking van de vrouw dan volgens u met vrijheid van meningsuiting en vereniging te maken?
Dus als een vrouw geen carrière maakt maar ervoor kiest om thuis te blijven en zich meer met de kinderen bezig te houden, is ze volgens u per definitie onderdrukt?
Oud 28 maart 2017, 19:17   #106
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, je geeft mij volledig gelijk dat christelijke waarden in onze samenleving vandaag de dag geen rol meer spelen.
Waar leest ge dat?
Ik lees daar dat de chistelijke waarden gelijk lopen met onze hedendaagse waarden.
Ze zijn dus beter verzoenbaar.
In tegenstelling tot de islamistische die 700 jaar terugkeerden in de tijd.
Je weet wel, terug stenigen, vrouwen slaan, slavernij enz.
Oud 28 maart 2017, 19:19   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als een vrouw geen carrière maakt maar ervoor kiest om thuis te blijven en zich meer met de kinderen bezig te houden, is ze volgens u per definitie onderdrukt?
Mooi voorbeeld van een stropop.
Probeer nog eens.
Oud 28 maart 2017, 19:24   #108
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar leest ge dat?
Ik lees daar dat de chistelijke waarden gelijk lopen met onze hedendaagse waarden.
Ze zijn dus beter verzoenbaar.
In tegenstelling tot de islamistische die 700 jaar terugkeerden in de tijd.
Je weet wel, terug stenigen, vrouwen slaan, slavernij enz.
Noem nu eindelijk eens man en paard, want dit gaat nergens over.

Welke waarden zijn volgens u overheersend in onze samenleving?

Welke waarden daarvan zijn volgens u christelijk en welke niet?

Ik heb u als voorbeeld van christelijke waarden gegeven: 1)het transcendente dat prevaleert op het wereldlijke en 2) trouw 3) respect voor je ouders. Van de eerste twee heb je zelf in je vorige post aangegeven dat ze geen rol meer spelen (althans niet voor u persoonlijk, en je hebt ook niet beweert dat het voor de rest van de samenleving anders is).
Oud 28 maart 2017, 19:28   #109
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi voorbeeld van een stropop.
Probeer nog eens.
Probeer jij anders eens duidelijk te communiceren.

Waar heb ik ''de onderdrukking van de vrouw'' gelijk gesteld aan de vrijheid van meningsuiting?

Daarvoor moet je natuurlijk eerst uitleggen wat jij verstaat onder de ''onderdrukking van de vrouw''. Vind jij dat een vrouw onderdrukt is als ze bv. een huiselijke rol verkiest boven een carrière, of bv. wanneer ze trouwt met haar eerste liefde?
Oud 28 maart 2017, 19:53   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem nu eindelijk eens man en paard, want dit gaat nergens over.

Welke waarden zijn volgens u overheersend in onze samenleving?

Welke waarden daarvan zijn volgens u christelijk en welke niet?

Ik heb u als voorbeeld van christelijke waarden gegeven: 1)het transcendente dat prevaleert op het wereldlijke en 2) trouw 3) respect voor je ouders. Van de eerste twee heb je zelf in je vorige post aangegeven dat ze geen rol meer spelen (althans niet voor u persoonlijk, en je hebt ook niet beweert dat het voor de rest van de samenleving anders is).
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ge het transcendente aan de kat moogt geven.
Ook heb ik aangetoond dat trouw en respect waarden zijn die nog steeds leven bij de meeste mensen.
Dat er uitzonderingen zijn heeft niets met het transcendente te maken.
Het zijn heus niet alleen zogezegde ongelovigen die "vuile hoer" naar de vrouwen roepen.
Oud 28 maart 2017, 20:03   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer jij anders eens duidelijk te communiceren.

Waar heb ik ''de onderdrukking van de vrouw'' gelijk gesteld aan de vrijheid van meningsuiting?

Daarvoor moet je natuurlijk eerst uitleggen wat jij verstaat onder de ''onderdrukking van de vrouw''. Vind jij dat een vrouw onderdrukt is als ze bv. een huiselijke rol verkiest boven een carrière, of bv. wanneer ze trouwt met haar eerste liefde?
Lees er uw eigen post op na.
Voor iedereen buiten u zal he duidelijk zijn wat ik met onderdrukking bedoel.
Alles wat ze tegen haar wil moet doen.
Dus ook sex binnen het huwelijk tegen haar zin, niet mogen gaan werken, niet mogen buitenkomen zonder haar haar te verbergen, meer kinderen baren dan ze wilt enz.
Duidelijk genoeg?
Oud 28 maart 2017, 20:22   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees er uw eigen post op na.
Voor iedereen buiten u zal he duidelijk zijn wat ik met onderdrukking bedoel.
Alles wat ze tegen haar wil moet doen.
Dus ook sex binnen het huwelijk tegen haar zin, niet mogen gaan werken, niet mogen buitenkomen zonder haar haar te verbergen, meer kinderen baren dan ze wilt enz.
Duidelijk genoeg?
Dus ja, ook een scheiding weigeren als een vrouw met een geweldadige man gehuwd is valt onder onderdrukking.
Oud 28 maart 2017, 23:22   #113
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, de wetten respecteren alleen is net niet genoeg.
Het verschil is wel zeer subtiel, en moeilijk te beschrijven.

Ik heb ooit het voorbeeld eens gegeven van die ene pastoor die voor de sossen verkozen was als parlementslid.
In het raam van zijn grondwettelijke vrijheden, mocht die wettelijk perfect in zijn katholieke gewaden (ik denk aan die kledij van pastoor Munte in de tv-reeks destijds) zetelen in het parlement.
Maar hij deed dat niet. Dat past niet in onze cultuur.

Nog een voorbeeld: een verschil tussen Vlaanderen en Nederland. Jaren terug moest ik af en toe vergaderen met Nederlandse ambtenaren. Tuurlijk moesten wij ginder ook eten 's middags (maar bij hen is het dan een "magere" lunch, bij ons iets Bourgondischer). Wel, voor het fretten nodigden zij uit tot "een moment van bezinning". De religieus geïnspireerde mens mocht discreet bidden, en de anderen hielden even hun mond dicht.
Wel, een moslim-trainer van miniemkes van het voetbal gaat niet beginnen met een moment van de profeet te bedanken ...

Is het wettelijk verplicht dat kinderen in de lagere school hun huiswerk maken ? Dat de ouders naar het oudercontact komen, zeker toch als er problemen gesignaleerd worden ?

Er is daar een vlogger die aan Limburgse moslimjongeren vroeg indien hun latere zoon homo zou zijn, hoe zij daarop zouden reageren. Ieder antwoord is legaal in het kader van de vrijheden, maar de antwoorden waren toch ... "verkeerd".

Zo zijn er duizenden voorbeelden. Ieder voorbeeld op zich apart is belachelijk. Het geheel is dat echter niet.

.

ja men is hier nu met het professioneel DEISLAMISEREN dus ook al 70 jaar te laat mee.

en nu???

in 2040 is zeker al 60 procent hele randstad nederland gearabiseerd en ik zie nu al overal radciale moslim jongeren en meiden rondlopen met orthodoxe islamitische normen en waarden, vol kaffirhaat, homohaat, vrouwenhaat.

arabisering is onvermijdelijke islamisering

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 06:08   #114
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja men is hier nu met het professioneel DEISLAMISEREN dus ook al 70 jaar te laat mee.

en nu???

in 2040 is zeker al 60 procent hele randstad nederland gearabiseerd en ik zie nu al overal radciale moslim jongeren en meiden rondlopen met orthodoxe islamitische normen en waarden, vol kaffirhaat, homohaat, vrouwenhaat.

arabisering is onvermijdelijke islamisering
Men is daar inderdaad al véééééél te laat mee ...

Ik hoop dat men die 'ontspoorde trein' terug op het goede spoor kan zetten maar het lijkt mij met wat je ziet/hoort/leest/sommigen onder ons meemaken een twijfelachtige zaak of men die trein terug het goede spoor zal kunnen laten 'rijden'.

Als men daar vanaf NU geen paal en perk gaat aan stellen is de EU dood. R.I.P
Oud 29 maart 2017, 07:14   #115
Peche
Banneling

Standaard

Eigenlijk heeft deze samenleving meer van de moslims te leren dan moslims van Westerlingen. Wij hebben duidelijk niet geleid door voorbeeld. Polizeikerds kunnen veel woorden verslijten, maar hun daden spreken anders.

Normen en waarden in de islam Lees vooral heel de web pagina en leer bij.

Citaat:
Wat is het doel van het geloof?*Het doel van het geloof is dat de mens zich "fatsoenlijk" gedraagt en leeft. Het geloof geeft de mens een set van waarden en normen.*De Koran is een leidraad, een richting om bij het doel te komen. De verplichtingen van een moslim zijn bedoeld om periodiek herinnerd te worden aan God, de medemens en de relativiteit van het leven.*
Waar de normen en waarden in de islam rond draaien:

Citaat:
1. WAARHEIDLIEVENDHEID
2. OPRECHTHEID
3. ONBAATZUCHTIGHEID
4. NEDERIGHEID
5. GEDULD
6. VERGEVINGSGEZINDHEID
7. ZUIVERHEID EN SCHOONHEID
8. EERLIJKHEID
9. GOEDHEID EN VRIENDELIJKHEID
10. CONSIDERATIE MET EN RESPECT VOOR ANDEREN
11. BESCHEIDENHEID
Wat moeten wij hen bij leren?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 07:27   #116
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Wat moeten wij hen bij leren?
GELIJKHEID/GELIJKWAARDIGHEID (vrouwen mogen ook met de wagen kunnen rijden in SA en hebben geen 4 getuigen nodig in een verkrachtingszaak)
RESPECT VOOR DIEREN (spijts het slachthuis in Tielt)
TOLERANTIE VOOR ANDERSDENKENDEN (men moet probleemloos atheist kunnen zijn in moslim-landen)
TOLERANTIE VOOR ANDERSGEAARDEN (op homosexualiteit volgt nog steeds de doodsstraf in landen zoals Iran)
VRIJHEID VAN MENINGSUITING (spotprentjes over de profeet of schrijven van boeken zoals de Duivelsverzen moeten niet leiden tot fatwahs en doodsbedreigingen)

Moet er nog zand zijn, Peche?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 07:35   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het inperken van de expanderende islamiseringsgraad is inderdaad te laat en te slap vertrokken, en is nog steeds te slap.

De oorzaak is dat de islam aangewend werd door sossen en groensels om rechts te bestrijden. Die linkse kerk zegt wel dat het hun nobele taak is om extreem-rechts te bestrijden, maar dat is een handig leugentje. Het is voor hun eigen platvloerse politieke gewin dat ze ook gewoon-rechts daarmee willen bestrijden.
Voeg daar nog eens de tsjeven bij, om maar één voorbeeld te geven: die liever dierenleed bestendigd zien dan een inperking van de verkeerd geïnterpreteerde godsdienstvrijheid, ... dan weten we het wel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 07:36   #118
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
GELIJKHEID/GELIJKWAARDIGHEID (vrouwen mogen ook met de wagen kunnen rijden in SA en hebben geen 4 getuigen nodig in een verkrachtingszaak)
Wil je dat consequent aanpakken is het niet verstandig moslims te polariseren. Maar dan dient men de godsdienstvrijheid aan te passen/af te schaffen.
Door de aandacht af te leiden van de essentie gaan we alleen maar achteruit en is er geen voorwaartse evolutie. Integendeel, men haalt ons in, dat wijzen helpt niets. We verliezen er onszelf aan, letterlijk en figuurlijk.

Citaat:
RESPECT VOOR DIEREN (spijts het slachthuis in Tielt)
Wow een verdoofde slacht. Maar varkens worden wel afgemot en met gebroken voorpoten naar de slacht aan hun oren gesleurd, bij bewustzijn gekeeld en terwijl ze doodbloeden nog levend naar het kookbad begeleid.

Het is een tweerichtingssrtaat. De slacht is bij de islam niet verdoofd, maar al de rest die er bij komt kijken is wel meer humaan dan hoe de westerling mee omgaat. Wij hebben factory farms, zoiets is verboden in de islam. Dieren moeten buitenlucht krijgen en mogen het mes van de slacht niet zien. Zij mogen niet weten dat lotgenoten geslacht worden en mogen gedurig de hele halal teelt geen stress kennen.

De ene heeft wat van de andere te leren en wij in dit geval meer dan de moslim.

Citaat:
TOLERANTIE VOOR ANDERSDENKENDEN (men moet probleemloos atheist kunnen zijn in moslim-landen)
De Europese islam is zo niet.

Citaat:
TOLERANTIE VOOR ANDERSGEAARDEN (op homosexualiteit volgt nog steeds de doodsstraf in landen zoals Iran)
Niet in Europa.

Citaat:
VRIJHEID VAN MENINGSUITING (spotprentjes over de profeet of schrijven van boeken zoals de Duivelsverzen moeten niet leiden tot fatwahs en doodsbedreigingen)
Dat is gepredikt via de godsdienstvrijheid waar radicale imams jaren vrij spel kregen. De fatwa is ook uitgeroepen door de IS en wie heeft deze nu weer bevrijd van hun dictators en wapens in de handen geduwd? Niet de moslim.

Citaat:
Moet er nog zand zijn, Peche?
Laat maar komen.
Maar ik ben onze normen en waarden eens in een weegschaal beginnen leggen en ik onderstreep hier toch: fuck them!
Het is een hypocriete charade dat dictatoriale trekken heeft en alle kenmerken van een fascisme vertoont.
Oud 29 maart 2017, 08:22   #119
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wil je dat consequent aanpakken is het niet verstandig moslims te polariseren. Maar dan dient men de godsdienstvrijheid aan te passen/af te schaffen.
Door de aandacht af te leiden van de essentie gaan we alleen maar achteruit en is er geen voorwaartse evolutie. Integendeel, men haalt ons in, dat wijzen helpt niets. We verliezen er onszelf aan, letterlijk en figuurlijk.
????

Citaat:
Wow een verdoofde slacht. Maar varkens worden wel afgemot en met gebroken voorpoten naar de slacht aan hun oren gesleurd, bij bewustzijn gekeeld en terwijl ze doodbloeden nog levend naar het kookbad begeleid.

Het is een tweerichtingssrtaat. De slacht is bij de islam niet verdoofd, maar al de rest die er bij komt kijken is wel meer humaan dan hoe de westerling mee omgaat. Wij hebben factory farms, zoiets is verboden in de islam. Dieren moeten buitenlucht krijgen en mogen het mes van de slacht niet zien. Zij mogen niet weten dat lotgenoten geslacht worden en mogen gedurig de hele halal teelt geen stress kennen.

De ene heeft wat van de andere te leren en wij in dit geval meer dan de moslim.
Er is in het westen toch ook een industrie aan het ontstaan met nadruk op dierenwelzijn. Denk maar aan scharreleieren of organisch vlees. Er is nog veel werk aan de winkel maar ik denk wel dat dit meer zal aanslaan bij toekomstige generaties. Bij moslims daarentegen heb ik niet de indruk dat er bij jongere generaties iets left dat revolteert tegen onverdoofd slachten. Ik denk dat daar een belangrijk verschilpunt zit.

Citaat:
De Europese islam is zo niet.
Het nieuwe poco-excuus. Interesseert me geen bal. Die zgn. Europese islam is maar iets marginaal in heel het moslim plaatje.

Citaat:
Niet in Europa.
Zie boven.

Citaat:
Dat is gepredikt via de godsdienstvrijheid waar radicale imams jaren vrij spel kregen. De fatwa is ook uitgeroepen door de IS en wie heeft deze nu weer bevrijd van hun dictators en wapens in de handen geduwd? Niet de moslim.
De fatwah tegen Salman Rushdie destijds werd uitgeroepen door Ayatollah Khomeiny zelf. Niet bepaald een marginaal en zeer geliefd getuige zijn begrafenisplechtigheid. En ik denk niet dat de fatwah tegen Kurt Westergaard werd uitgeroepen door het IS. U zit hier een beetje naast de kwestie.

Citaat:
Laat maar komen.
Maar ik ben onze normen en waarden eens in een weegschaal beginnen leggen en ik onderstreep hier toch: fuck them!
Het is een hypocriete charade dat dictatoriale trekken heeft en alle kenmerken van een fascisme vertoont.
Wat ik ook hypocriet vindt is hoe u graag tegen de kar rijdt van westers autoritarisme maar van zodra iets een exotisch tintje krijgt wordt u helemaal soft en begripvol. Een typisch poco-trekje.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 maart 2017 om 08:24.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 08:34   #120
Peche
Banneling

Standaard

Ik soft? You must be tripping.
Ik onderstreep alleen maar dat wij beter in eigen boezem kijken voor we een ander wat bijleren.
Wij hebben niets of niemand wat bij te leren en al zeker niet van een partij als de NVA.
Ze hebben hun eigen ruiten ingesmeten en enkel de lompe Vlaming loopt er nog achter.
Het speelt in hun voordeel dat het gros van de Vlamingen gewoon loempe kiekes zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be