Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2017, 02:07   #1221
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alcohol is een legale drug en er is soms geen ontkomen aan in de professionele wereld.
Ps: Wat mij betreft is dat gelukkig genoeg in Belgie praktisch nihil. In Azie is het moeilijk er aan te ontsnappen.
Waarom je laten uitdagen om jezelf te verantwoorden voor alcohol consumptie in plaatsen waar dat is toegelaten?
Er zijn plaatsen waar je met 2 sixshooters op je heup ongestraft kunt rondlopen. Niet nodig om uit te leggen dat niet te doen op de Champs-de-Mars, Paris. (Behalve indien Bemmers in de buurt).

Ieder logisch individu snapt dat wel. Laat je niet ophitsen door idioten en hun better-than-thou-houdinkjes.
Mijn motto: 'do in Rome like the Romans'. Period.
Oud 30 maart 2017, 02:18   #1222
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als ik een keer kritisch mag zijn voor Johan, en gelijkgestemde idealisten. Ze strijden voor de onderdrukten, zoals Johan ook deed, maar ze delen niet dezelfde geestelijke wereld met hen. Dat is altijd al een grote fout van links geweest, want de meeste linkse ideologen kwamen uit de bourgeoisie, niet uit het gepeupel.
En degene die dan wel uit "het gepeupel" komen, zoals Chavez en Morales, maar ook veel historische voorgangers zelfs in de middeleeuwen, hebben dikwijls niet de juiste ingesteldheid om de traditionele elites, waar ze nooit deel van uitmaakten, te lijf te gaan.
Een radicale revolutie door enkele intellectuelen zoals op Cuba is een oplossing, maar daar zag je dan heel de elite wegvluchten, MET hun geld en kennis.
Het blijft een zeer moeilijke afweging. Misschien heb je wel een radicale revolutie nodig, gevolgd door een meer pragmatische houding, zoals in China en Vietnam. Misschien is dat wel de toekomst van de mensheid.
Misschien heb je wel enge sektes zoals de Yehova getuigen en mormonen nodig, die 'deplorables' in de krottenwijken heropvoeden. Niet dat ik erachter sta, maar menigmaal heb ik soortige 'deplorables' na het zien van hun engel van de drank, drugs endergelijke zien afblijven en een bestaan zien opbouwen door hard te werken en lange dagen te maken.

Of een pandemie die 50% van de bevolking uitdunt, is ook goed voor de welvaart en nivellering. - Europa na de 14e eeuw -.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 maart 2017 om 02:32.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 06:48   #1223
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Waarom je laten uitdagen om jezelf te verantwoorden voor alcohol consumptie in plaatsen waar dat is toegelaten?
Er zijn plaatsen waar je met 2 sixshooters op je heup ongestraft kunt rondlopen. Niet nodig om uit te leggen dat niet te doen op de Champs-de-Mars, Paris. (Behalve indien Bemmers in de buurt).

Ieder logisch individu snapt dat wel. Laat je niet ophitsen door idioten en hun better-than-thou-houdinkjes.
Ja feitelijk stom, het niveau kwade trouw van het forum kennende. Kunnen ze terug eens hun vriend drug fabrikant-trafikant buiten de picture zetten of hun eigen drug gebruik goed praten.

Ik denk niet dat er hier op het forum zijn die 2 maanden niets drinken en het voorbeeld dat ik aanhaalde dateert van jaren terug. Een aankoopster van een distributiereus die een alcohol probleem had. Als er een omzet van miljoenen met gemoeid is drink je mee.

Doorgaans als ik met klanten in Belgie ga eten, en dat is amper 4 of 5 keer op een jaar wordt er hoogstens één glas wijn gedronken. Als ik de traiteur naar het bedrijf laat komen zelfs alleen water en koffie. De gebruiken van uitgebreid te gaan eten en drinken maken geen deel meer uit van de huidige bedrijfscultuur.

Het voorbeeld dat ik aanhaalde was in Azie waar ik niet onderuit kon. Dat maakt blijkbaar van mij al een "oude" alcoholieker ondertussen trouwens terug nog geen glas aangeraakt.

En dat allemaal om hun moraal loze drugdealer goed te praten. Als het moet wil ik zelfs alcohol op de illegale lijst laten zetten om komaf te maken met eender welke drug.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 30 maart 2017 om 06:50.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 06:55   #1224
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat allemaal om hun moraal loze drugdealer goed te praten. Als het moet wil ik zelfs alcohol op de illegale lijst laten zetten om komaf te maken met eender welke drug.
Ik denk dat we beter drugs decriminaliseren en het overlaten aan de volksgezondheid.
De politiek (en al zeker een partij als de NVA) heeft ons daar niets in bij te leren.

Wij bepalen onze geestelijke toestand. Niemand heeft zich daarin te moeien, en al zeker geen tijdelijke besturen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 06:58   #1225
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk dat we beter drugs decriminaliseren en het overlaten aan de volksgezondheid.
De politiek (en al zeker een partij als de NVA) heeft ons daar niets in bij te leren.

Wij bepalen onze geestelijke toestand. Niemand heeft zich daarin te moeien, en al zeker geen tijdelijke besturen.
Allez dan, laat het over aan de tijdelijk stuurlozen.
Oud 30 maart 2017, 09:08   #1226
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gipsy gaat ook nooit naar de hoeren ( hij is zelf een hoer zegt hij) terwijl hij in Bangkok niet kan ontkomen aan alcohol (dat terwijl drugs zijn wereld niet zijn)en er regelmatig zakendeals afsluit maar wel ontkomt aan al de andere verleidingen van de eenzame zakenman in ZO Azië Je moet het maar doen zo veel karakter hebben voor het ene en niet voor het andere........
Ach ja iedereen krabbelt hier maar wat neer wat hij leuk vind op dat moment
idd
Veel alcohol in Bangkok, en toch niet naar de hoeren gaan... de uitzonderingen bevestigen de regel zeker?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 09:13   #1227
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In eerste instantie ben ik bereid hem te geloven maar dit doet me dan weer twijfelen.

Als je daar zo lang woont heb je toch enige kennis van de wetten in dat land en laat je je door een of andere aangespoelde Argetijn toch niet wijs maken dat pados legaal zijn.
Legaal of illegaal, wat doet dat er toe in een land waar je overal drugs kunt kopen, er talloze verslaafd zijn, en alles corrupt is?
Ik ben in Colombië geweest, daar is cocaïne illegaal maar overal aanwezig. Maar als je in Cali een chiva neemt, een soort party bus georganiseerd door het stadsbestuur, ligt de cocaïne er gewoon klaar om te gebruiken, het is inbegrepen in de prijs. MAAR stel dat je wat meeneemt en je komt een flik tegen, en die vindt dat, moet je toch betalen, anders wordt je gearresteerd. Dit zijn zulk soort landen.
Oud 30 maart 2017, 09:15   #1228
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus in Colombië, Bolivië, Peru moet je dus cocaïne gebruiken, zoals de meeste locals?
Oud 30 maart 2017, 09:19   #1229
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Misschien heb je wel enge sektes zoals de Yehova getuigen en mormonen nodig, die 'deplorables' in de krottenwijken heropvoeden. Niet dat ik erachter sta, maar menigmaal heb ik soortige 'deplorables' na het zien van hun engel van de drank, drugs endergelijke zien afblijven en een bestaan zien opbouwen door hard te werken en lange dagen te maken.

Of een pandemie die 50% van de bevolking uitdunt, is ook goed voor de welvaart en nivellering. - Europa na de 14e eeuw -.
Waarom denk je dat radicale Islam zo populair werd op korte tijd?
Maar beide zijn geen structurele oplossing. Zulke enge sekten ondermijnen de maatschappij uiteindelijk alleen nog meer, verhinderen geboortebeperking, en worden dikwijls instrumenten in handen van de elite om het gepeupel koest te houden. Een rol die de katholieke kerk eeuwen gespeeld heeft.
Oud 30 maart 2017, 09:26   #1230
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus in Colombië, Bolivië, Peru moet je dus cocaïne gebruiken, zoals de meeste locals?
't was een raad, geen idioot gebod, Tommy-mot-d'erop.
Ik hoopte van uw ingesteldheid 't zelfde. Helaas.
Oud 30 maart 2017, 09:28   #1231
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja feitelijk stom, het niveau kwade trouw van het forum kennende. Kunnen ze terug eens hun vriend drug fabrikant-trafikant buiten de picture zetten of hun eigen drug gebruik goed praten.

Ik denk niet dat er hier op het forum zijn die 2 maanden niets drinken en het voorbeeld dat ik aanhaalde dateert van jaren terug. Een aankoopster van een distributiereus die een alcohol probleem had. Als er een omzet van miljoenen met gemoeid is drink je mee.

Doorgaans als ik met klanten in Belgie ga eten, en dat is amper 4 of 5 keer op een jaar wordt er hoogstens één glas wijn gedronken. Als ik de traiteur naar het bedrijf laat komen zelfs alleen water en koffie. De gebruiken van uitgebreid te gaan eten en drinken maken geen deel meer uit van de huidige bedrijfscultuur.

Het voorbeeld dat ik aanhaalde was in Azie waar ik niet onderuit kon. Dat maakt blijkbaar van mij al een "oude" alcoholieker ondertussen trouwens terug nog geen glas aangeraakt.

Ik ken zelf ook een bedrijfsleider, en ook een ombudsman die regelmatig gaat gaan lunchen voor het werk. Wel dat is dus nog steeds met liters wijn, aperitieven, pousse-café's en alles er op en er aan. Bart De Wever zelf was daar trouwens ook niet vies van. In Nederland niet, maar dat is daar altijd anders geweest.
In landen als China, Zuid-Korea of Rusland kun je er echt niet onderuit dat klopt, zakendeals gaan gepaard met uitbundig toasten.
Je speelt weer voor rechter, terwijl je van de hele zaak niets kent. Johan is geen "drugsdealer". Alcohol EN drugs bestaan al zolang als de mensheid bestaan, zelfs in Iran vind je volop alcohol en drugs. Dit verbod beleid leidde, zeker in Latijns-Amerika, tot absurde toestanden. En het is uiteraard een bron van corruptie.
Zoals ik al zei, mensen moeten aangezet worden om met mate om te gaan met deze dingen. Zie je in Spanje, Frankrijk en Italië, waar altijd al alcohol gedronken werd maar met mate, of bvb. in Oost-Afrika waar Qat deel uitmaakt van de lokale tradities. Op coca bladeren kauwen is een eeuwenoude Boliviaanse traditie, en de president was ooit coca-teler.

Zelfs heroïne was ooit een geneesmiddel, en trouwens sterk verwant aan codeïne en andere erg sterke geneesmiddelen. Verslaafden, mits de nodige professionele begeleiding, kunnen van hun verslaving af raken. Zelfs in Iran hebben ze dat door. En uiteraard in landen als Zwitserland, Nederland en Canada. Maar dan moet men stoppen met drugs, en zeker de kleine gebruiker, te criminaliseren.
In Indonesië en de Filipijnen zijn er draconische straffen, net als op Thailand, denk je dat dat iets helpt, dat er nu minder drugs worden genomen in die landen? Indonesië ben ik nooit geweest, wat Thailand en Filipijnen betreft uiteraard niet. Velen werden zeer rijk, het Thaise leger voert drugs in uit Myanmar en de generaals worden zo slapend rijk. Op de Filipijnen is de "war on drugs" een goed excuus om allerlei afrekeningen te regelen. Al talloze mensen werden onschuldig neer gekogeld of zitten onschuldig in de gevangenis. Dat terwijl de echte problemen niet aangepakt worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 maart 2017 om 09:44.
Oud 30 maart 2017, 09:33   #1232
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't was een raad, geen idioot gebod, Tommy-mot-d'erop.
Ik hoopte van uw ingesteldheid 't zelfde. Helaas.
Een raad inderdaad. Maar alleen als het in uw kraam past.
Oud 30 maart 2017, 09:35   #1233
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Maar daarvoor is een mentaliteitsverandering nodig. En een generatieverandering. Dus wachten tot de starre zestigers met hun verouderde ideeën op pensioen gaan.
Oud 30 maart 2017, 10:15   #1234
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar daarvoor is een mentaliteitsverandering nodig. En een generatieverandering. Dus wachten tot de starre zestigers met hun verouderde ideeën op pensioen gaan.
Succes met je huidige of je aankomende generatie!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  cgt boulot.jpg‎
Bekeken: 69
Grootte:  127,5 KB
ID: 105714  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  generatie Z studenten.jpg‎
Bekeken: 65
Grootte:  89,6 KB
ID: 105715  

Oud 30 maart 2017, 10:22   #1235
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Succes met je huidige of je aankomende generatie!
Weer dwaze veralgemeningen, zoals we van U gewend zijn.
Oud 30 maart 2017, 10:39   #1236
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken zelf ook een bedrijfsleider, en ook een ombudsman die regelmatig gaat gaan lunchen voor het werk. Wel dat is dus nog steeds met liters wijn, aperitieven, pousse-café's en alles er op en er aan. Bart De Wever zelf was daar trouwens ook niet vies van. In Nederland niet, maar dat is daar altijd anders geweest.
In landen als China, Zuid-Korea of Rusland kun je er echt niet onderuit dat klopt, zakendeals gaan gepaard met uitbundig toasten.
Je speelt weer voor rechter, terwijl je van de hele zaak niets kent. Johan is geen "drugsdealer". Alcohol EN drugs bestaan al zolang als de mensheid bestaan, zelfs in Iran vind je volop alcohol en drugs. Dit verbod beleid leidde, zeker in Latijns-Amerika, tot absurde toestanden. En het is uiteraard een bron van corruptie.
Zoals ik al zei, mensen moeten aangezet worden om met mate om te gaan met deze dingen. Zie je in Spanje, Frankrijk en Italië, waar altijd al alcohol gedronken werd maar met mate, of bvb. in Oost-Afrika waar Qat deel uitmaakt van de lokale tradities. Op coca bladeren kauwen is een eeuwenoude Boliviaanse traditie, en de president was ooit coca-teler.

Zelfs heroïne was ooit een geneesmiddel, en trouwens sterk verwant aan codeïne en andere erg sterke geneesmiddelen. Verslaafden, mits de nodige professionele begeleiding, kunnen van hun verslaving af raken. Zelfs in Iran hebben ze dat door. En uiteraard in landen als Zwitserland, Nederland en Canada. Maar dan moet men stoppen met drugs, en zeker de kleine gebruiker, te criminaliseren.
In Indonesië en de Filipijnen zijn er draconische straffen, net als op Thailand, denk je dat dat iets helpt, dat er nu minder drugs worden genomen in die landen? Indonesië ben ik nooit geweest, wat Thailand en Filipijnen betreft uiteraard niet. Velen werden zeer rijk, het Thaise leger voert drugs in uit Myanmar en de generaals worden zo slapend rijk. Op de Filipijnen is de "war on drugs" een goed excuus om allerlei afrekeningen te regelen. Al talloze mensen werden onschuldig neer gekogeld of zitten onschuldig in de gevangenis. Dat terwijl de echte problemen niet aangepakt worden.
Nog niet lang geleden speelde de Thaise regering zelfs met de gedachten om de Zogenaamde Yabaa ( soort populaire speed meth) te legaliseren.
De jarenlange strijd er tegen lijkt niets te helpen. Ook daar wil men het overeen andere boeg gooien na te constateren dat de war on drugs zinloos is...behalve dan voor de machtige drugskartels

http://www.metronieuws.nl/xl/raar/20...er-dan-alcohol

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 maart 2017 om 10:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 10:49   #1237
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat hebben ze al voor U gedaan. Alcohol was reeds illegaal in de VS gedurende vele jaren ...nooit over de drooglegging horen spreken ? Nooit over Al Capone horen spreken ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Droogl...(alcoholverbod)

Behalve dat je Alcohol dan een pak duurder gaat worden en de criminaliteit de hoogte gaat ingaan zie ik daar niet veel voordelen aan. Behalve natuurlijk dat een pak criminele organisaties zich stinkend rijk zullen maken.

Rare wereldburger ben jij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 maart 2017 om 10:50.
Oud 30 maart 2017, 10:55   #1238
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze al voor U gedaan. Alcohol was reeds illegaal in de VS gedurende vele jaren ...nooit over de drooglegging horen spreken ? Nooit over Al Capone horen spreken ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Droogl...(alcoholverbod)

Behalve dat je Alcohol dan een pak duurder gaat worden en de criminaliteit de hoogte gaat ingaan zie ik daar niet veel voordelen aan. Behalve natuurlijk dat een pak criminele organisaties zich stinkend rijk zullen maken.

Rare wereldburger ben jij.
Ander gevolg, veel meer mensen zullen sterven aan de gevolgen van slecht gestookte alcohol. En alcohol zou dan terug hip worden.
Gorbatchov heeft vodka verboden op een bepaald moment, toen is de Sovjet-Unie ineen gestuikt. Nadien zag je het alcoholisme extreem toenemen, met nog steeds zeer dramatische gevolgen voor de Russische maatschappij.
Oud 30 maart 2017, 11:01   #1239
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet lang geleden speelde de Thaise regering zelfs met de gedachten om de Zogenaamde Yabaa ( soort populaire speed meth) te legaliseren.
De jarenlange strijd er tegen lijkt niets te helpen. Ook daar wil men het overeen andere boeg gooien na te constateren dat de war on drugs zinloos is...behalve dan voor de machtige drugskartels

http://www.metronieuws.nl/xl/raar/20...er-dan-alcohol
Dat spul heb ik een keer geprobeerd. Nooit meer, puur vergif. Coke heb ik ook een paar keer gedaan, dat vond ik aangenaam, zeker in combinatie met enkele drankjes. Nu goed, ook dat blijft gevaarlijk spul dus slechts zeer uitzonderlijk. Maar talloze Thais gebruiken "ice" of yaba elke dag, ik vermoed zeker een vierde van de bevolking.
De gevaarlijkste drug blijft heroïne, verantwoordelijk voor de meeste doden.

Moest het legaal zijn zou men gebruikers kunnen begeleiden, en hen op de gevaren wijzen. In België en andere Europese landen, maar bvb. ook in Iran, zijn er programma's met het vervangende methadon, om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan. Maar bvb. in Pakistan of Afghanistan, waar alcohol streng verboden is en heroïne goedkoop, zijn er miljoenen aan verslaafd, en sterven er ook miljoenen aan.

Ik ben voor legalisatie van zaken als cocaïne of paddestoelen, maar dan strikt gecontroleerd, zoals marihuana in sommige VS staten. En moet gepaard gaan met campagnes die op het gevaar wijzen, zoals gebeurt voor tabak.
Heroïne is erg gevaarlijk, dus ik zou het niet legaliseren, maar wel nog meer preventief werken.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 maart 2017 om 11:05.
Oud 30 maart 2017, 11:26   #1240
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat spul heb ik een keer geprobeerd. Nooit meer, puur vergif. Coke heb ik ook een paar keer gedaan, dat vond ik aangenaam, zeker in combinatie met enkele drankjes. Nu goed, ook dat blijft gevaarlijk spul dus slechts zeer uitzonderlijk. Maar talloze Thais gebruiken "ice" of yaba elke dag, ik vermoed zeker een vierde van de bevolking.
De gevaarlijkste drug blijft heroïne, verantwoordelijk voor de meeste doden.

Moest het legaal zijn zou men gebruikers kunnen begeleiden, en hen op de gevaren wijzen. In België en andere Europese landen, maar bvb. ook in Iran, zijn er programma's met het vervangende methadon, om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan. Maar bvb. in Pakistan of Afghanistan, waar alcohol streng verboden is en heroïne goedkoop, zijn er miljoenen aan verslaafd, en sterven er ook miljoenen aan.

Ik ben voor legalisatie van zaken als cocaïne of paddestoelen, maar dan strikt gecontroleerd, zoals marihuana in sommige VS staten. En moet gepaard gaan met campagnes die op het gevaar wijzen, zoals gebeurt voor tabak.
Heroïne is erg gevaarlijk, dus ik zou het niet legaliseren, maar wel nog meer preventief werken.
Zoals de meeste mensen met gezond verstand ben ik voorstander om softdrugs legaal te maken wereldwijd.
Over harddrugs heb ik niet echt een eigen mening. Ik laat die kwestie dan ook liever over aan echte specialisten....medici experten allerhande.
Persoonlijk zie ik decriminaliseren als een eerste stap.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be