Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2017, 01:12   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.896
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zal het anders zeggen.
Batterijen verminderen per minuut.
Behalve die van Maddox, die valt gewoon plat.
Dat is redelijk goed omschreven.
Sommige soorten accu's hebben een lineaire grafiek qua voltage/ampere afgifte/afname.
Lucht-zink accu's bijvoorbeeld. Primaire accu's met een enorme energiedichtheid per gewicht. Maar kunnen opgeslagen energie die niet snel afgeven.

Andere hebben een heel andere curve, zoals die de secundaire LiFePo4 accu waar ik melding van maakte. Die blijven gaan tot ze leeg is, om dan in 1 keer "dood" te vallen.
Ten andere, het is mijn accu niet, maar is het een accu die je gewoon kan kopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 08:51   #102
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als ge geluk hebt. Maar dat verandert nog steeds niet dat dat dinkytoy'ke lang niet mag trekken wat ik met de mijne trek en dat zijn actieradius met sleep ontoereikend is. Dus, einde discussie.
Als jij 15 min op max vermogen of max koppel trekt, is uw motor ook naar de frut hoor.

Er is geen enkele commerciele motor die ontworpen is om voor langere periodes te functioneren op de maximale belastingniveaus. Ze kunnen hun warmte niet kwijt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 19:16   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als jij 15 min op max vermogen of max koppel trekt, is uw motor ook naar de frut hoor.

Er is geen enkele commerciele motor die ontworpen is om voor langere periodes te functioneren op de maximale belastingniveaus. Ze kunnen hun warmte niet kwijt.
Aan 140 kim met caravan achteraan zat ik nog ver niet op maximum vermogen. Op vlak gebied heb ik zelfs meermaals voor gehad dat ik schrok omdat ik al 150 deed, en die 140 heb ik heel veel langer aangehouden dan 15 min hoor, uuuuuuuren zelfs.

Indd, de turbo kan wel roodgloeiend komen te staan, het is dan ook niet raadzaam van na die snelheid onmiddellijk uw motor stil te leggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2017 om 19:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 13:18   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard Tesla klasse vanaf 95k nog steeds uitverkocht

Kan de draad verandert worden in nu breken de tijden van electrische wagens aan... ofzo?

Tesla S en nu ook de X met nog altijd stijgende vraag
Maximum productie nog steeds uitverkocht (ca. 3 maand wachttijd)



Citaat:


https://electrek.co/2017/04/03/tesla...ers-model-x-s/

What we learn from Tesla’s latest delivery numbers: Model S demand is still strong, Model X is growing

Fred Lambert - Apr. 3rd 2017
Tesla-aandeel lijkt definitief naar +$300 te gaan volgens "analysten"...
http://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

Ondanks de doemdenkers en olielobbysten en onwetenden...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 23:29   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat zijn wel veel Model X'en.

Peperdure wagens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 23:30   #106
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als Model 3 flopt gaat het de snelste crash ooit zijn vermoed ik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 08:18   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard

-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2017 om 08:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 08:22   #108
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als Model 3 flopt gaat het de snelste crash ooit zijn vermoed ik.
Een model floppen dat al 400.000 maal besteld is?

De eerst onmogelijke deadline van juli 2017 voor de productiestart gaat zelfs gehaald worden. Ziet er goed uit. Ggl is uw vriend.

Als alles vlot verloopt hoopt men deze cijfers al te verkopen in 2017, bron electrek.co einde feb 2017.


Meer: http://www.marketwatch.com/story/her...sla-2017-04-04
De aandelenkoers zal zich wel zelf corrigeren, no worry...

Vergeet niet dat het model 3 eigenlijk geen degelijke concurrent heeft in zijn E-middenklasse en afmetingen, de evtl Europese concurrentie staat minstens 2-3 jaar achter, en hebben sowieso geen eigen batterijproductie vergelijkbaar met Tesla-Panasonic-Gigafactory.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat zijn wel veel Model X'en.

Peperdure wagens.
Ook voor die is er een markt, de goedkoopste Tesla S is vanaf € 95k. De X is pakweg 10k meer. Uiteraard zijn er nog (veel) duurdere fossiele wagens.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2017 om 08:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 14:02   #109
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard

Bloomberg neemt al grote woorden in de mond...

Citaat:
https://www.bloomberg.com/news/artic...w-and-mercedes

Tesla Model 3 Ramp Up Aims to Crush BMW and Mercedes

Elon Musk rewrites the playbook for launching a new car.

by Tom Randall
27 maart 2017
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 09:47   #110
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mja ik wil heel graag zo een model 3 (maar nu blijkt dat ze pas tegen eind 2018 door de 400k preorders gaan, en waarschijnlijk op Musk tijd halverwege 2019).

Dus ik wacht even tot de besteltijd naar 3 maand is ofzo. Hopelijk zijn de kinderziektes er dan uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 10:01   #111
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mja ik wil heel graag zo een model 3 (maar nu blijkt dat ze pas tegen eind 2018 door de 400k preorders gaan, en waarschijnlijk op Musk tijd halverwege 2019).

Dus ik wacht even tot de besteltijd naar 3 maand is ofzo. Hopelijk zijn de kinderziektes er dan uit.
Wijze beslissing.
Ik denk wel dat Tesla zich geen kinderziektes meer gaat vooroorloven zoals destijds met het te snel pushen van het Model S. Lessons learned.
De productiechef is ook een ervaren rot van Audi, dat kan niet slecht zijn, zeker niet voor de afwerking.
2019-2020 zal de software autopilot 2.0 ook top zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2017 om 10:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 13:03   #112
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Is dat model 3 nu nog niet uit? Op wat is Muskie aan het wachten? Ik durf er om wedden : dat gaat fout lopen en Tesla zal kelderen. Maar jij micele = tavek durft niet wedden denk ik. Centen nodig om een bouwwerf waterdicht te krijgen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 14:00   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.896
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kwa aandrijftrein gaat Tesla niet veel moeite hebben om een kinderziektevrije wagen af te leveren.

Het is het totaalpakket wat een wagen maakt of breekt. En Tesla laat momenteel grote steken vallen op het niveau van de afwerking.

Maar da's zo'n raar Tesla trekje. De Teslaklanten laten toe waar een koper van een gelijkaardige brandstofwagen de neus voor optrekt.
Goedkope binnenafwerking, slecht gefitte koetswerkpanelen, krakend interieur enzoverder...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 14:14   #114
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kwa aandrijftrein gaat Tesla niet veel moeite hebben om een kinderziektevrije wagen af te leveren.

Het is het totaalpakket wat een wagen maakt of breekt. En Tesla laat momenteel grote steken vallen op het niveau van de afwerking.

Maar da's zo'n raar Tesla trekje. De Teslaklanten laten toe waar een koper van een gelijkaardige brandstofwagen de neus voor optrekt.
Goedkope binnenafwerking, slecht gefitte koetswerkpanelen, krakend interieur enzoverder...
Naja zo erg was het ook weer niet volgens een duurtest door Duitse autojournalisten. Tesla P85D won zelfs tegen een Audi RS7 na een test van 3 weken en +3000 km in mei 2015:
Citaat:
http://www.autozeitung.de/tesla-mode...-7-97315.html#
FAZIT
Die Spannung in der Redaktion war zwei Wochen lang hoch wie selten: Schafft es der Tesla Model S P85D wirklich, gegen den Audi RS 7 Sportback nach Punkten zu gewinnen? Und tatsächlich: Dem Elektroauto gelingt gegen den Bayern ein sensationeller Sieg. Warum? Weil er ein rundum gutes Auto ist. Er verliert außer bei Handling und Reichweite nirgends den Anschluss, liegt in vielen Bereichen auf Augenhöhe mit dem Audi und erarbeitet sich mit seinen konzeptbedingten Vorteilen (Verbrauch, Kofferraum und Variabilität) einen satten Punktevorsprung. Well done!
Wat als de afwerking het niveau van die Audi bereikt...

http://www.handelsblatt.com/unterneh.../13595578.html
Tesla holt Audi-Manager
Datum:
14.05.2016

Qua design kan men over Tesla niet klagen, tenzij men een BMW i3 of Nissan Leaf of Renault Zio of Opel Ampera e... mooier vindt... want dat zijn voorlopig de povere concurrenten vanaf 2018.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2017 om 14:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 14:20   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.896
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Naja zo erg was het ook weer niet volgens een duurtest door Duitse autojournalisten.
Sommige Duitse autojournalisten. Prima.

Citaat:
Qua design kan men over Tesla niet klagen
Design werkt met persoonlijke smaak.

Als men functie over design zou verkiezen reed iedereen met een Smart of minibus rond.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 14:33   #116
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sommige Duitse autojournalisten. Prima
correctie diverse autotesters, naast Autozeitung ook die van Auto motor&Sport, als de Duitsers zelf al de fossiele bakken moe gezien zijn wil dat toch al wat zeggen.

Natuurlijk ook andere op de wereld, je moogt altijd ggl...

Citaat:
Als men functie over design zou verkiezen reed iedereen met een Smart of minibus rond.
En als men afwerking boven alles zou verkiezen reed iedereen in een .... rond.

Geloof me maar die Duitsers hebben een geoefend oog en zeker oren wat afwerking betreft. Niemand verwacht van Tesla trouwens dat ze met hun 2e wagen überhaupt het niveau halen van de klassieke premiumbakken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2017 om 14:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 15:00   #117
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kwa aandrijftrein gaat Tesla niet veel moeite hebben om een kinderziektevrije wagen af te leveren.

Het is het totaalpakket wat een wagen maakt of breekt. En Tesla laat momenteel grote steken vallen op het niveau van de afwerking.

Maar da's zo'n raar Tesla trekje. De Teslaklanten laten toe waar een koper van een gelijkaardige brandstofwagen de neus voor optrekt.
Goedkope binnenafwerking, slecht gefitte koetswerkpanelen, krakend interieur enzoverder...
Dat heet Amerikaanse wagens. Tesla is een amerikaans merk.

Ik heb ooit een Volkswagen gehuurd in de VS. Bij ons zijn die vrij deftig afgewerkt. In de VS is dat echt van mindere kwaliteit hoor. De japanners zijn nog veel slechter afgewerkt dan bij ons.

De reden is simpel: amerikanen vervangen hun wagen sneller en kijken meer naar de prijs. In europa is dat anders, daar moeten wagens langer meegaan, wordt meer betaald voor kwaliteit. Een Duitse wagen moet hier deftig zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 00:00   #118
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een model floppen dat al 400.000 maal besteld is?

De eerst onmogelijke deadline van juli 2017 voor de productiestart gaat zelfs gehaald worden. Ziet er goed uit. Ggl is uw vriend.

Als alles vlot verloopt hoopt men deze cijfers al te verkopen in 2017, bron electrek.co einde feb 2017.


Meer: http://www.marketwatch.com/story/her...sla-2017-04-04
De aandelenkoers zal zich wel zelf corrigeren, no worry...

Vergeet niet dat het model 3 eigenlijk geen degelijke concurrent heeft in zijn E-middenklasse en afmetingen, de evtl Europese concurrentie staat minstens 2-3 jaar achter, en hebben sowieso geen eigen batterijproductie vergelijkbaar met Tesla-Panasonic-Gigafactory.


Ook voor die is er een markt, de goedkoopste Tesla S is vanaf € 95k. De X is pakweg 10k meer. Uiteraard zijn er nog (veel) duurdere fossiele wagens.
In de jaren 80 moest zowat iedereen LPG in zijn auto hebben. In het jaar 2000 reed er bijna niemand nog met LPG.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 april 2017 om 00:01.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 08:10   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In de jaren 80 moest zowat iedereen LPG in zijn auto hebben. In het jaar 2000 reed er bijna niemand nog met LPG.
LPG is nooit van de grond gekomen.

LPG is zeker ook niet milieuvriendelijker dan benzine. En er waren nog nadelen aan verbonden(parkeren ondergronds). Constructeurs hebben dan ook niet op LPG-wagens af fabriek ingezet, mss éne, Volvo denk ik en ook maar enkele jaren, dat was het dan.

Ondertussen bestaan er al quasi honderd electrische automollen, Plug-in inbegrepen. En elke constructeur zal zeker 50% van hun automodellen electrisch moeten aanbieden, Europese CO2-richtlijnen zorgen daar wel voor.

Iedere constructeur moet met zijn aangeboden wagenpark aan de CO2-grenswaarde voldoen (die steeds strenger worden), aangezien vollelectrische Zéro CO2 krijgen is dit enkel zo te halen. Ook de toekomstige euronormen en meetmethode op de weg (PEMS) qua emissies na 2020 gaan daar voor zorgen, een BEV heeft géén directe emissies.

Constructeurs weten dat al jaren op voorhand, maar nu komt er nog eens bij dat ze in enkele jaren? niet meer kunnen sjoemelen op de rollentestbank, waardoor de CO2 tot 25 % hoger* gaat uitvallen als met de oude NEDEC-testcyclus.

CO2-wagenpark:
https://ec.europa.eu/clima/policies/...hicles/cars_en
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...n-wagens.dhtml

PEMS: https://en.wikipedia.org/wiki/Portab...urement_system

Nieuwe testcyclus WTLP:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/WLTP
De richtlijn wordt ontwikkeld door experts uit de EU, Japan en India, onder richtlijnen van het Europese economische commissie van de Verenigde Naties (UNECE) World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations. De definitieve versie wordt verwacht in oktober 2015. De WLTP moet volgens planning vanaf 2017[1] in Europa de huidige New European Driving Cycle (NEDC) gaan vervangen.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus

Der englisch Worldwide harmonized Light vehicles Test Cycle (WLTC) genannte Zyklus soll für den Verbraucher realitätsnähere Angaben als bisher liefern. Nach einem Beschluss des Umweltausschusses des EU-Parlaments soll dieser Testzyklus 2017 in der EU in Kraft treten.[18] Ein Veto der deutschen Bundesregierung hat diesen Plan vorläufig gestoppt.[19] Experten rechnen damit, dass die durchschnittlichen Verbrauchswerte nach WLTC gegenüber NEFZ um bis zu *25 Prozent höher ausfallen. Die Standardisierung betrifft neben dem eigentlichen Fahrzyklus (Harmonized driving Cycle) auch die Messprozedur (= Duty Test Procedure = DTP).[20]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2017 om 08:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 16:18   #120
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
LPG is nooit van de grond gekomen.

LPG is zeker ook niet milieuvriendelijker dan benzine. En er waren nog nadelen aan verbonden(parkeren ondergronds). Constructeurs hebben dan ook niet op LPG-wagens af fabriek ingezet, mss éne, Volvo denk ik en ook maar enkele jaren, dat was het dan.

Ondertussen bestaan er al quasi honderd electrische automollen, Plug-in inbegrepen. En elke constructeur zal zeker 50% van hun automodellen electrisch moeten aanbieden, Europese CO2-richtlijnen zorgen daar wel voor.

Iedere constructeur moet met zijn aangeboden wagenpark aan de CO2-grenswaarde voldoen (die steeds strenger worden), aangezien vollelectrische Zéro CO2 krijgen is dit enkel zo te halen. Ook de toekomstige euronormen en meetmethode op de weg (PEMS) qua emissies na 2020 gaan daar voor zorgen, een BEV heeft géén directe emissies.

Constructeurs weten dat al jaren op voorhand, maar nu komt er nog eens bij dat ze in enkele jaren? niet meer kunnen sjoemelen op de rollentestbank, waardoor de CO2 tot 25 % hoger* gaat uitvallen als met de oude NEDEC-testcyclus.

CO2-wagenpark:
https://ec.europa.eu/clima/policies/...hicles/cars_en
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...n-wagens.dhtml

PEMS: https://en.wikipedia.org/wiki/Portab...urement_system

Nieuwe testcyclus WTLP:
en chevrolet. Dat is wel LPI en mag wel in ondergrondse parkings. Overigens is LPG niet gevaarlijker dan benzine in ondergrondse parkings, in tegendeel. Gas is veel vluchtiger en mits de garage beschikt over een doeltreffend verluchtingssysteem is gas veel minder gevaarkijk dan benzine. Als de benzine tank lek is ontstaat er een plas benzine onder het voertuig, met gas is dat niet het geval, om nog maar te zwijgen ober de zoveel keer sterker dat een gastank is ten overstaan van een benzine tank.

Voor het overige is gas totaal niet vervuilend aangezien het een afvalproduct is dat, wanneer ze het niet verbranden in voertuigen ze het sowieso toch moeten affakkelen. Dus wat de gas vervuilt is ten gevolge van de benzine voertuigen. Eigenlijk moet ge die vervuiling bij rekenen bij de vervuiling van de benzinevoertuigen. Met of zonder voertuigen op gas is die vervuiling er toch, eigenlijk is het zelfs milieu vriendelijker van op gas te rijden want ieder voertuig dat rijd op gas is er een minder dat rijd op benzine.

En wat die elektrische rommel betreft, geloof nu maar niet dat die geen belasting is voor het milieu hé. 't Is niet altijd wat het lijkt, hé.
http://zerauto.nl/elektrische-auto-n...or-het-milieu/
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/aut...iendelijk.html

Laatst gewijzigd door Garry : 18 april 2017 om 16:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be