![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://soswatch.skynetblogs.be/archi...e-stemmen.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb de indruk dat die man beter zou zwijgen als hij zijn partij wil redden. Telkens als hij zijn mond opendoet komt er een bewezen leugen uit. Dat valt op de duur de stomste Belg ook op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beke?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De man erachter is al een tijdje overleden, niet? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste "peiling", als we die mogen geloven, toont aan dat de SP.A verder richting afgrond gaat.
Deskundige analyse van Pandakneus gevraagd hoe dit komt.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 19 april 2017 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderliggende reden dat de trend zich niet keert is het gebrek aan een grote satan, zoals bijvoorbeeld toen P Janssens grote schrik had van FDW. Toen riepen al de groenstemmers elkaar op om terug SPa te stemmen. Nu is er geen (rode) concurrentie voor BDW.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 april 2017 om 12:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was nog niet klaar.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Di Rupo ? (en het is erger dan de stomste Belg, het begint zelfs Walen op te vallen heb ik de indruk) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Problemen met Jetje? Leukerd.
![]()
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs Raymond VHGwoud. Denk en luister naar "Italianen".
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doe mij maar deze : http://stpaulandthebrokenbones.com/ ps als je die eens in de buurt ziet, echt gaan! is beste performance diet ik de laatste 3 jaar gezien heb. overal ter wereld is die maanden op voorhand uitverkocht trouwens ... in Leuven kan je dan dezelfde avond nog een ticketje kopen ... ja, zelfs de muzikaal culturele achterlijkheid hep se foordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Als ge tegen de tekst kunt anno 2017.) Italianen Sneer naar NMBS/FYRA is gratis meegenomen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gelijkheidsprincipe is relatief:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170428_02856291 In Zottegem krijgen jongeren vanaf 16 jaar stemrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen. Eén klein miniem probleem, die stemmen gaan allicht niet meetellen. Stemrecht vanaf 16 jaar. Veel partijen zijn voor maar een parlementaire meerderheid vinden die dat ook omzet in een decreet, neen, dat lukt maar niet. Ook straks, wanneer het lokaal kiesdecreet wordt vernieuwd in het Vlaams Parlement, zal er allicht niets veranderen aan de leeftijdsgrens. Dan doen we het maar op zijn Zottegems, vindt SP.A-parlementslid Kurt De Loor. Hij is een vurig pleitbezorger van stemrecht vanaf 16 en wil het daarom alvast invoeren in zijn gemeente (hij is er schepen van sociale zaken). ‘Het gaat om zowat 515 jongeren van 16 en 17 jaar die straks bij de gemeenteraadsverkiezingen in Zottegem mogen gaan stemmen. Als het Vlaams decreet niet is aangepast, zullen die stemmen jammer genoeg niet meetellen. Dan blijft het bij een proeftuin, een experiment.’ Een experiment dat volgens hem gaat duidelijk maken dat jongeren wel willen gaan stemmen, wat de tegenstanders – ‘jongeren liggen daarvan niet wakker’ – ook mogen beweren. De Loor: ‘We vragen in het middelbaar onderwijs om lessen burgerschap. Maar de ultieme bekroning van een burger – hij of zij kiest zijn vertegenwoordigers – dat willen we de jongeren niet geven. Dat is onlogisch.’ Toch ontziet de SP.A’er de jongeren: ze worden niet verplicht te gaan stemmen. ‘Ook de Vlaamse Jeugdraad denkt dat een recht beter is dan een verplichting. Het moet hen honger geven naar politiek en democratie. Zie het als een opstapje naar de opkomstplicht. Vanaf zestien mag het, vanaf 18 moet het.’ Ook al beseft De Loor dat dit onderscheid – stemrecht voor de ene, plicht voor de andere – wellicht niet strookt met het gelijkheidsbeginsel.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Panda heeft het steeds over eerlijke politiek in andere draden. En dat is lovend natuurlijk. Spijtig dat het volk geen eerlijke politiek wil. Maar kom; Panda mag het van mij nog eens gerust komen uitleggen hoe hij zijn eerlijke politiek ziet. Dat Decro senior zijn zitje niet afstaat ondanks contractbreuk vindt Panda niet eerlijk maar wel logisch. Dat Decro wel gevolg zou geven aan een getekende overeenkomst zou Panda heel oneerlijk vinden tegenover de kiezer. Dat zou kiezersbedrog zijn. Kakken op andere partijen mag. Panda doet niet anders. Maar dat hij eens praat over de eerlijker politiek in zijn partij. Waar ze in haar structuur en handelen eerlijker zou zijn dan andere partijen. Zit trouwens die partij ook niet vastgeroest met oude baronnen die wriemelen om van de kopstemmen te kunnen profiteren. En hoe die baronnen er op een zo korte tijdspanne in slaagden om op de kop van die lijsten te geraken. Waarvoor kiest de kiezer dan nog? Ben echt benieuwd naar zijn deskundige uitleg. Kan ik ook eens schaterlachen. Want dat doet Panda graag. Anderen uitlachen en.....op de man spelen. Komaan Panda. Geef er nog eens een lap op. Er wordt hier gewacht op uw deskundigheid. ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 28 april 2017 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |