Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 april 2017, 14:13   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard Electrisch vliegen en meer dan 300 km aan 300 kmh cruising?

En VTOL..

Eens in de lucht vergelijkbaar met een degelijke electrische wagen qua bereik? En vooral verticaal stijgen/landen, geen pistes nodig...
Vooral sneller natuurlijk, en vogelvlucht...

https://electrek.co/2017/04/20/liliu...tric-vtol-jet/



The company claims that the Lilium Jet can achieve a range of “more than 300 km (186 miles) with a maximum cruising speed of 300 km/h.(186 mph)”

With current air travel, a lot of time and energy are dedicated to getting passengers to the airport and to the aircraft gaining altitude and later descending. VTOL aircraft will allow passengers to save a significant amount of time in those parts of air travel, and electric propulsion has the potential to reduce fuel and maintenance costs and to open air transport to more people and more services.

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohig71bwRUE
Veröffentlicht am 20.04.2017
The Lilium Jet successfully completed its maiden test flight series in the skies above Bavaria. The 2-seater Eagle prototype executed a range of complex maneuvers, including its signature mid-air transition from hover mode to wing-borne forward flight.
Lilium says that once in flight, the efficiency of its prototype is comparable to an electric car.

(niet schieten op de pianist aub )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 april 2017 om 14:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 07:25   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Heeft hier vorig jaar of zelfs al 2 jaar geleden al eens een draadje over geweest dacht ik over die 'vliegende auto's'

Leuk?

LuchtvaartPolitie?

Meeste mensen kunnen nog niet serieus met een gewone wagen uit de voeten laat staan dat we ze gaan laten vliegen?

Ok, het klinkt allemaal best leuk en ik ben niet tegen technologische hoogstandjes maar of het echt mogelijk is dat er boven onze hoofden/daken nog tal van toestellen gaan rondzweven buiten de vliegtuigen die er nu al in groten getale rondzweven dat lijkt mij eerder iets voor een Science Fiction film.

Of zou het een aflevering van The Jetsons zijn?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 april 2017 om 07:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 08:39   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft hier vorig jaar of zelfs al 2 jaar geleden al eens een draadje over geweest dacht ik over die 'vliegende auto's'

Leuk?

LuchtvaartPolitie?

Meeste mensen kunnen nog niet serieus met een gewone wagen uit de voeten laat staan dat we ze gaan laten vliegen?

Ok, het klinkt allemaal best leuk en ik ben niet tegen technologische hoogstandjes maar of het echt mogelijk is dat er boven onze hoofden/daken nog tal van toestellen gaan rondzweven buiten de vliegtuigen die er nu al in groten getale rondzweven dat lijkt mij eerder iets voor een Science Fiction film.

Of zou het een aflevering van The Jetsons zijn?
Plezantste thuis?
Citaat:
http://www.urbanusfan.be/urbanus/songtekst.php?songs=19
Ik ben wel de plezantste
als de vuilbak buiten staat,
maar ik kan ook vreselijk afzien
als de vuilbak binnen staat
En vroeger zocht ik troost
op de schoot van mijn mama,
maar nu zoek ik de schoot van mooie Johanna
Moest je het niet weten om een vliegtuig/helicopter zelf te vliegen heb je een pilootlicentie nodig.

Uw vergelijk met personenwagens raakt dus geen kant.

Daarenboven kan men zich ook laten vliegen:
Citaat:
The company is also now revealing plans for a 5-seater version of the jet in order to create an on-demand air taxi service.
En wie weet als zulke vliegtuigen ooit serierijp zijn vliegen ze volledig autonoom, of vanop afstand geprogrammeerd-bestuurd. Zelfs geen piloot nodig. Nog nooit van autonome drones gehoord?Of van gelukte onbemande testvluchten?
http://www.popularmechanics.com/flig...ssenger-drone/ lees een beetje...

Citaat:
Jan 3, 2017

Ehang's Autonomous Passenger Drone Takes Flight
It works! Now to get it flying by itself with a person inside.
En je moet niet veralgemenen als boven onze hoofden en daken, en het te bekrompen bekijken, er zijn zeker landen die het ernst nemen:
Citaat:
http://www.syracuse.com/us-news/inde...rone_taxi.html

Dubai prepares to launch autonomous flying drone taxis (video)

Posted on February 15, 2017
Zo kunnen die vliegtuigjes sneller evolueren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2017 om 09:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 17:49   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft hier vorig jaar of zelfs al 2 jaar geleden al eens een draadje over geweest dacht ik over die 'vliegende auto's'

Leuk?

LuchtvaartPolitie?

Meeste mensen kunnen nog niet serieus met een gewone wagen uit de voeten laat staan dat we ze gaan laten vliegen?

Ok, het klinkt allemaal best leuk en ik ben niet tegen technologische hoogstandjes maar of het echt mogelijk is dat er boven onze hoofden/daken nog tal van toestellen gaan rondzweven buiten de vliegtuigen die er nu al in groten getale rondzweven dat lijkt mij eerder iets voor een Science Fiction film.

Of zou het een aflevering van The Jetsons zijn?

Al eens gehoord van een vliegbrevet?

Eerte probleemke; ge moogt niet zomaar eender waar opstijgen.
Tweede probleemke; ge moogt vliegen van uw 16 jaar, autorijden niet.
Derde probleemke; ge moogt leren vliegen van u 12 jaar, auto rijden niet.
Vierde probleemke; ook vlietuigen vliegen niet in vogelvlucht.

Dus wie dat denkt dat hij tegen 300 km/U naar zijn werk gaat geraken is er aan voor de moeite.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2017 om 18:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 17:54   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En VTOL..

Eens in de lucht vergelijkbaar met een degelijke electrische wagen qua bereik? En vooral verticaal stijgen/landen, geen pistes nodig...
Vooral sneller natuurlijk, en vogelvlucht...

https://electrek.co/2017/04/20/liliu...tric-vtol-jet/



The company claims that the Lilium Jet can achieve a range of “more than 300 km (186 miles) with a maximum cruising speed of 300 km/h.(186 mph)”

With current air travel, a lot of time and energy are dedicated to getting passengers to the airport and to the aircraft gaining altitude and later descending. VTOL aircraft will allow passengers to save a significant amount of time in those parts of air travel, and electric propulsion has the potential to reduce fuel and maintenance costs and to open air transport to more people and more services.


Lilium says that once in flight, the efficiency of its prototype is comparable to an electric car.

(niet schieten op de pianist aub )
Kan het echt niet nog zotter ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 17:55   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En VTOL..

Eens in de lucht vergelijkbaar met een degelijke electrische wagen qua bereik? En vooral verticaal stijgen/landen, geen pistes nodig...
Vooral sneller natuurlijk, en vogelvlucht...

https://electrek.co/2017/04/20/liliu...tric-vtol-jet/



The company claims that the Lilium Jet can achieve a range of “more than 300 km (186 miles) with a maximum cruising speed of 300 km/h.(186 mph)”

With current air travel, a lot of time and energy are dedicated to getting passengers to the airport and to the aircraft gaining altitude and later descending. VTOL aircraft will allow passengers to save a significant amount of time in those parts of air travel, and electric propulsion has the potential to reduce fuel and maintenance costs and to open air transport to more people and more services.


Lilium says that once in flight, the efficiency of its prototype is comparable to an electric car.

(niet schieten op de pianist aub )
Sins wanneer vliegt een vliegtuig in vogelvlucht? Toen ik nog vloog was dat niet hoor. Maar ja, dat zal ook mee geëvolueerd zijn zeker, samen met de elektrikken bazaar.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 18:36   #7
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En VTOL..
Het is een schaalmodel, dat in onbeladen toestand van de grond geraakt.

Bovendien, als de aandrijving faalt is er geen mogelijkheid tot zweefvlucht...

En het bereik dan, die Lilium jet zou met inzittende minder wegen dan het batterijpack van een model S (dus gewicht personen+vliegtuig+batterij < 500 kg), en toch een bereik hebben van meer dan 300 km. Waarschijnlijk gaan ze er de facto van uit dat de energiedichtheid binnen een aantal jaar met één grootte-orde gestegen is.... nodeloos PR-gestunt dus.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 20:18   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sins wanneer vliegt een vliegtuig in vogelvlucht? Toen ik nog vloog was dat niet hoor. Maar ja, dat zal ook mee geëvolueerd zijn zeker, samen met de elektrikken bazaar.

Als je die link nu eens opent... zie je die blauwe stippelijn?



De rest van de specs staat erbij, en indien jij en andere betweters het niet geloven, wat kan mij dat nu schelen?
De beste stuurlui staan altijd aan wal...

Natuurlijk moet de piloot daar de procedures volgen en contact op nemen met de luchtverkeersleiding van JFK Airport voor dat voorbeeld van die vluchtroute, hoogte en timing.

Citaat:
Due to the low-cost of operation, Lilium Jet actually plans to cover routes generally made by cars – but at least 5x faster. They give the example of a flight from Manhattan to New York’s JFK Airport in about 5 minutes, compared to 55 minutes by car.

There’s no word on when it would be available, but they now have a team of over 40 engineers working on bringing the aircraft to production.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2017 om 20:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 20:33   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Het is een schaalmodel, dat in onbeladen toestand van de grond geraakt.

Bovendien, als de aandrijving faalt is er geen mogelijkheid tot zweefvlucht...

En het bereik dan, die Lilium jet zou met inzittende minder wegen dan het batterijpack van een model S (dus gewicht personen+vliegtuig+batterij < 500 kg), en toch een bereik hebben van meer dan 300 km. Waarschijnlijk gaan ze er de facto van uit dat de energiedichtheid binnen een aantal jaar met één grootte-orde gestegen is.... nodeloos PR-gestunt dus.
De grotere afstand speelt voorlopig weinig rol dat komt nog.

In Dubai gaan ze er alleszins vanaf juli mee vliegen, wel een heel ander type luchttaxi.
Citaat:
http://www.syracuse.com/us-news/inde...rone_taxi.html


The EHang 184 drone taxi, which could soon launch in Dubai, is seen during the World Government Summit in Dubai, United Arab Emirates. (Jon Gambrell | AP Photo)

The taxis, able to carry a single rider and a small suitcase, could launch as early as July, according to the New York Times. The eight-rotor drones, made by a Chinese firm, have already been making test flights.

The drones can fly up to 31 miles and have a top speed of 100 mph. They would typically operate at 62 mph, the Times said.

A video promoting the craft depicts a man boarding, buckling himself into a harness and then typing his destination on a touch screen before taking off, the Times said. The video describes the drones as autopiloted, directed and monitored from a command center.
link NY Times:
https://www.nytimes.com/2017/02/14/w...ones.html?_r=0

Citaat:
Bovendien, als de aandrijving faalt is er geen mogelijkheid tot zweefvlucht...
En denk je nu echt dat die ingenieurs daar niets op voorzien hebben bij noodsituaties ? LOL
Citaat:
Safety is of primary concern of Lilium, and the Jet is designed along the principle of Ultra Redundancy:
The aircraft’s engines are individually shielded, so the failure of a single unit cannot affect adjacent engines.
The Lilium Jet’s power cells are designed to continue delivering sufficient power for continued flight and a safe landing in the unlikely event that part of the battery configuration fails.
Lilium’s Flight Envelope Protection System prevents the pilot from performing maneuvers that would take the aircraft beyond safe flight parameters.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2017 om 20:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 10:01   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Leuke app om even te weten wat er al in de lucht hangt.

Flightradar24
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 10:54   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Leuke app om even te weten wat er al in de lucht hangt.

Flightradar24
En? Hoeveel "hangen" er onder 3000 meter, rond de luchthavens uitgezonderd?

Citaat:
https://www.technopolis.be/nl/fiche/...ometer-hoogte/

Hoe hoger een vliegtuig komt, hoe ijler de lucht. Dat betekent aan de ene kant minder weerstand, en dat is positief, maar aan de andere kant minder zuurstof voor de motoren, en dat is negatief. Er is dus ergens een compromishoogte waar het vliegtuig zo zuinig mogelijk vliegt. Die ligt grofweg in de buurt van de tien kilometer.

De luchtwegen kregen verschillende verdiepingen, op 300 meter boven elkaar, en parallelle 'rijstroken' op vijf of meer kilometer uit elkaar. (De precieze afstanden zijn in voeten en mijlen. Hoewel vliegtuigen pas in de twintigste eeuw ontstonden, gebruiken ze toch middeleeuwse eenheden.) Dat hele netwerk van luchtwegen dobbert op en neer. Als de luchtdruk stijgt, stijgt het mee. Als de luchtdruk daalt, ligt het lager ten opzichte van de grond. Dat komt omdat vliegtuigen hun hoogte niet meten ten opzichte van de grond - in de beginjaren was er nog geen radar en kon je de afstand tot de grond niet meten. Ze meten de luchtdruk; die hangt ook samen met de hoogte. Onderweg krijgen ze gegevens door om de luchtdruk ter plaatse desgewenst om te rekenen naar hun 'echte' hoogte.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2017 om 11:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 18:44   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

http://www.tijd.be/ondernemen/techno...&ts=1493228356

Uber wil in 2020 vliegende taxi lanceren



De taxidienst gaat een samenwerking aan met verschillende luchtvaartbedrijven om vliegende auto's te ontwikkelen.


'Vliegende auto vóór eind 2017 klaar'

De taxidienst Uber vernieuwde de autosector al met zijn befaamde app, maar op dit moment bereiden de Amerikanen een nog grotere revolutie voor. In 2020 wil Uber voor het eerst een vliegende auto de lucht in sturen. Drie jaar later wil het het voertuig beginnen uit te rollen.

Stedelijke luchtvaart

Op termijn wil Uber mensen per vliegauto door de stad vervoeren. 'Stedelijke luchtvaart is een logische volgende stap voor Uber', zegt productdirecteur Jeff Holden aan de Financial Times. 'We willen het mogelijk maken om met één druk op de knop een vluch te bestellen.'

Het was al langer bekend dat Uber droomt van vliegende auto's. In februari kocht het een belangrijk personeelslid weg bij ruimtevaartorganisatie NASA.

Embraer
Nu gaat het technologiebedrijf partnerschappen aan met luchtvaartbedrijven. Bijvoorbeeld de bekende vliegtuigbouwer Embraer, dronebouwer Aurora Flight Sciences en Bell Helicopter, een maker van oorlogsvliegtuigen.

In eerste instantie zullen de voertuigen worden bestuurd door mensen, maar op termijn is het de bedoeling dat computers de rol van de piloot overnemen.

Doordat personeelskosten zouden wegvallen, hoopt Uber van zijn vliegende auto een aantrekkelijk alternatief voor taxidiensten te maken.

Helikopter
De vliegende auto die Uber ontwikkelt werkt niet als een vliegtuig. Landingsbanen zijn niet nodig, aangezien het toestel verticaal moet kunnen opstijgen.
Anders dan een helikopter zal de vliegende auto verschillende hefschroeven hebben én vleugels.

- - - - - - - -

En geen gezaag meer van concurrerende taxibedrijven.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2017 om 18:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 20:21   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als je die link nu eens opent... zie je die blauwe stippelijn?



De rest van de specs staat erbij, en indien jij en andere betweters het niet geloven, wat kan mij dat nu schelen?
De beste stuurlui staan altijd aan wal...

Natuurlijk moet de piloot daar de procedures volgen en contact op nemen met de luchtverkeersleiding van JFK Airport voor dat voorbeeld van die vluchtroute, hoogte en timing.
Ook lijnvliegtuigen vliegen niet in rechte lijn op hun doel af, er zijn altijd zones waar ge niet over moogt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtw...an_airways.svg
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtweg

Overigens wat Aurora_Borealis aanhaalt is ook correct. Zeg maar dat deze betweter het gezegd heeft.

Fijnheid x hoogte geeft de uitzweef-afstand aan van een vliegtuig. Ieder type toestel beschikt over een tabel die de fijnheid weergeeft van het vliegtuig. Hoe groter het toestel, hoe kleiner het getal te vermenigvuldigen met de hoogte van het toestel.

Voor het behalen van mijn vliegbrevet destijds moest ik vijf Touch & Go's maken, één keer landen gewoon met motor, één keer landen met motor op stationair draaien en één keer zonder motor (motor uit). Voor het overige, om uw brevet te behouden, moet ge min. 52 vlieguren hebben per twee jaar.

Ik denk dat ge niet veel taxichauffeurs gaat hebben hoor. Overigens, het merendeel is dubbel in een vliegtuig en in een meermotorig toestel zijn er een groot aantal zaken dubbel per motor. Dat brengt natuurlijk extra gewicht mee.

Wie nog gevlogen heeft met een Morane (drie zitplaatsen) weet best wel dat het erop aan kwam hoe zwaar de passagiers waren, wat je meenam aan bagage om uit te rekenen hoeveel liter brandstof je max. mocht tanken om nog van de grond te geraken of ge kon wel eens zo eindigen; http://www.belgian-wings.be/Webpages...lley_ooacm.htm

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2017 om 20:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 20:33   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ook lijnvliegtuigen vliegen niet in rechte lijn op hun doel af, er zijn altijd zones waar ge niet over moogt.
Hangt van de hoogte af, slimme. Niet altijd in rechte lijn dat klopt.

Over welke zones mogen lijnvliegtuigen niet over als ze op 10 km hoogte vliegen?
Geef er eens een paar.

En als ze boven zee vliegen?

Overigens: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130121_00441336

Europa wil vliegtuigen rechtdoor laten vliegen
22 JANUARI 2013

Maar het topic gaat wel eerder over luchttaxis over korte afstanden.
Ondertussen is stropop lijnvliegtuig al aan de beurt...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2017 om 20:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 21:41   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als daar iet of wat deftige software inzit, en het VTOL is, is dat gemakkelijker als autorijden.

Autopilot op vliegtuigjes is veel, veel simpeler als op autos.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 22:28   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hangt van de hoogte af, slimme. Niet altijd in rechte lijn dat klopt.

Over welke zones mogen lijnvliegtuigen niet over als ze op 10 km hoogte vliegen?
Geef er eens een paar.

En als ze boven zee vliegen?

Overigens: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130121_00441336

Europa wil vliegtuigen rechtdoor laten vliegen
22 JANUARI 2013

Maar het topic gaat wel eerder over luchttaxis over korte afstanden.
Ondertussen is stropop lijnvliegtuig al aan de beurt...
(Ook lijnvliegtuigen vliegen niet in rechte lijn op hun doel af, er zijn altijd zones waar ge niet over moogt)

Misschien is de zin wat ongelukkig geformuleerd waarvoor mijn excuus.

Hij is bedoeld als volgt;

Ook lijnvliegtuigen vliegen niet in rechte lijn op hun doel af. Het tweede deel,"er zijn altijd zones waar ge niet over moogt" was eigenlijk bedoelt naar uw taxi gebeuren. Ik denk niet dat die 10.000 meter hoog gaan vliegen.

Vandaar dat ik schreef," Er zijn altijd zones waar "GE" niet over moogt". Anders had ik wel geschreven, " Er zijn altijd zones waar "ZE" niet over " MOGEN". En inderdaad mag je niet over militaire zones en ook niet over het koninklijk paleis vliegen.

En inderdaad liggen die verschillende vliegstraten op verschillende hoogtes en zijn er zelfs verschillende hoogtes voor heen of terug vluchten in één en de zelfde straat.

Als ze boven zee vliegen houden ze meestal ook rekening met luchtstromen waar ze gebruik van maken om soms sneller en zuiniger te vliegen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2017 om 22:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 22:42   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als daar iet of wat deftige software inzit, en het VTOL is, is dat gemakkelijker als autorijden.

Autopilot op vliegtuigjes is veel, veel simpeler als op autos.
Alleen is dat een technisch hulpje waar je nooit op mag rekenen. Het kan falen en dan moet ge als piloot bij machte zijn de zaak over te nemen.

Ge kunt ook op computer een 737 landen, beter zelfs dan dat ge het eigenhandig kunt doen, zolang je maar de nodige instellingen op tijd correct in geeft, het landingsgestel bedient en de flaps tijdig en juist uit zet. Ge moogt ook niet vergeten, op het moment van de landing de gas terug te nemen en de brakes in te schakelen. Voor zover dat er geen technisch mankement voordoet wat het eigenhandig landen zich opdringt. Dan moet ge het ook kunnen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2017 om 23:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 23:11   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alleen is dat een technisch hulpje waar je nooit op mag rekenen. Het kan falen en dan moet ge als piloot bij machte zijn de zaak over te nemen.
Maar er zal geen piloot meer nodig zijn.
Toch niet in de lucht.
https://www.theguardian.com/technolo...es-world-debut
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2017 om 23:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 23:14   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar er zal geen piloot meer nodig zijn.
The impossible dream
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 23:23   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
The impossible dream
Is deze link Chinees voor jou?

https://www.theguardian.com/technolo...es-world-debut

Deze link ook Chinees voor jou?
Lees de titel.
https://www.nytimes.com/2017/02/14/w...ones.html?_r=1

In het Nederlands?
Citaat:
https://www.drones.nl/nieuws/2017/02...-taxi-in-dubai

Drones
In Dubai vliegen vanaf juli mogelijk drones door de lucht die worden gebruikt om mensen te vervoeren. Het Emiraat heeft inmiddels succesvolle tests afgerond met het Chinese prototype van de Ehang184. Drones moeten de verkeersproblematiek in Dubai aanpakken.

Taxi
De passagier hoeft in de drone enkel een bestemming in te voeren op een touchscreen. De zelf vliegende taxi stijgt op en vliegt autonoom naar de gewenste bestemming. Om alle vluchten in goede banen te leiden worden de passagiersdrones vanuit een commando-centrum gemonitord.
Dan blijf in je grot.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2017 om 23:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be