Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
2 mei 2017, 17:02 | #41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
En het toestel waarin ik destijds heb leren vliegen had zeven zitplaatsen, misschien toch al iets geschikter om als taxi aan te wenden. http://www.pilotfriend.com/aircraft%...images3/13.jpg Laatst gewijzigd door Garry : 2 mei 2017 om 17:23. |
|
2 mei 2017, 17:46 | #42 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Citaat:
Wat zo'n E-vliegtuigje dan aan stroom verbruikt, uiteraard per tijdseenheid, tov van een taxi, zal mss ook minder zijn. Natuurlijk niet in kosten, want brandstof zal in Dubai weinig kosten. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2017 om 18:08. |
|||
2 mei 2017, 19:23 | #43 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Citaat:
Dan toch liever een AirMule... die lift ten minste een halve ton en blijft 5 u in de lucht. Uiteraard met een deftige gasturbine en geen elektro-spul. |
|
2 mei 2017, 19:26 | #44 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
(Militair toestel, de vijfcijferige bedragen zijn dus te verwachten) |
|
2 mei 2017, 20:28 | #45 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Bij de obese versie steken ze een 13 kWh-accupack ipv 17 kWh. Ook de kuipzetel wordt aangepast. Voor 2,20m basketballers kan het dak ook opengeschoven worden. Grapje.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
2 mei 2017, 20:47 | #46 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2017 om 21:00. |
||
2 mei 2017, 23:25 | #47 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Ik stap voor geen miljoen in zo een vliegend misbaksel wat ge niet eens van binnenuit kunt bedienen. Laat dat maar door die knettergekke doen. Zelfs een 737 waarvoor ik nooit een brevet gehad heb, daarvan ben ik er gerust in dat ik die in geval van nood perfect zal weten te landen, ...op computer weliswaar. Poep simpel, kan een kind zelfs wanneer je het wijst en zegt wat het moet doen en hoe en waar en wanneer het de instellingen moet aanpassen. Laatst gewijzigd door Garry : 2 mei 2017 om 23:32. |
|
3 mei 2017, 00:13 | #48 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Eens uit de turbulente luchtlagen, was er één van de airhostessen die zij dat ze al 7 jaar bij die maatschappij vloog en dat ze zoiets zelf nog nooit meegemaakt had, dan zal het wel van enige betekenis geweest zijn hé, denk je ook niet? Als piloot kun je in dergelijke omstandigheden beslissen van uw koers te verleggen of hoger of lager minder turbulente luchtlagen te zoeken. Wanneer ge op zo'n moment in zo een rondvliegend koekendoosje zit zul je de bruine smurrie in je broek er niet meer moeten uit wassen denk ik. Nu zal op de geringe hoogtes dat dat speelgoed zal vliegen het wel niet zo tekeer gaan maar ik geef maar aan, wat er ook fout loopt, je bent machteloos. Laatst gewijzigd door Garry : 3 mei 2017 om 00:23. |
|
3 mei 2017, 08:11 | #49 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
|
3 mei 2017, 08:34 | #50 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2017 om 08:44. |
3 mei 2017, 08:36 | #51 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Een kort geschiedenisfilmpje 2011-2016 van "jouw knettergekke" Chinezen die het toch maar gehaald hebben de Ehang 184, of allereerste passagiersdrone te bouwen: Citaat:
Jij moogt ze allemaal knettergek noemen, who cares om jouw mening? (die ingenieurs alvast niet) En vele andere gaan volgen, of ga je Airbus ook knettergek noemen? Citaat:
Natuurlijk wordt de Ehang terecht vermeld in het artikel Hier een artikel ober de "knettergekke" ontwikkelingen en visie van Airbus: http://www.airbusgroup.com/int/en/ne...f-Flyover.html CityAirbus faces behind urban mobility intelligence Some of the faces behind urban mobility intelligence and projects, from left to right: Vassilis Agouridas, Benjamin Struss, Rodin Lyasoff, Matthieu Repellin, Marius Bebesel and Jörg Müller For the last two years, Airbus Helicopters has been working on a breakthrough design that could soon become reality without having to wait for too many regulatory changes. So far, it has been kept under wraps. Developers in France and Germany are working on an electrically operated platform concept for multiple passengers. The aerial vehicle, which goes by the working title of CityAirbus, would have multiple propellers and also resemble a small drone in its basic design. While initially it would be operated by a pilot – similarly to a helicopter – to allow for quick entry into the market, it would switch over to full autonomous operations once regulations are in place, directly benefitting from Skyways and Vahana’s contribution. The feasibility study has already been completed and the conclusion is favourable. For the moment, those in charge do not wish to reveal any further technical details. However, one thing that Marius Bebesel, head of helicopter demonstrators at Airbus Helicopters, can talk about is how CityAirbus would work in practice: customers use an app to book a seat on a CityAirbus, proceed to the nearest helipad, and climb aboard to be whisked away to their destination. Unlike Vahana, several passengers share the aircraft. The sharing economy principle would make journeys in the CityAirbus affordable. A flight would cost nearly the equivalent of a normal taxi ride for each passenger, but would be faster, more environmentally sustainable and exciting. “A taxi ride through a new city is a nice experience as it is, but flying over that city would be much more thrilling,” says Bebesel. However, many questions are yet to be clarified: How quiet would such an aerial vehicle be? How safe? How would the vehicles communicate with each other? How can operators ensure that they will not be hacked? “To answer these questions, we are relying on the expertise and support of the entire company,” says Bebesel.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2017 om 09:00. |
|||
3 mei 2017, 08:58 | #52 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
|
|
3 mei 2017, 09:03 | #53 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Dat wist ik al Bompa.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
3 mei 2017, 09:32 | #54 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
|
3 mei 2017, 14:32 | #55 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Seg Miceleke, gij spreekt altijd maar over vliegen maar ge weet toch, zo een Drone, dat is geen vliegmachine hé, dat is een heligeval.
Een vliegmachine is gemaakt om te vliegen. Ook zonder aanvoering van enige krachtbron kan dat vliegen hoor, daarom ook dat ze die op de vliegvelden met kabels moeten vastleggen aan de grond , naar gelang hoe en hoeveel wind er staat zouden ze anders uit zichzelf wegvliegen. Zo'n helitrottinette daarentegen, die zijn eigenlijk gemaakt om te vallen. Dat is juist het zelfde als een onderzeeër, dat is ook geen boot hé. Een boot is gemaakt om te varen, een onderzeeër is gemaakt om te zinken. Ik vaar graag en regelmatig maar in een onderzeeër krijgt ge deze bompa ook niet in hoor. |
3 mei 2017, 15:37 | #56 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Wil je het werkwoord vervoegen? LOL.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2017 om 15:39. |
|
3 mei 2017, 15:45 | #57 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Ik ben toevallig reeds in een militaire onderzeeer geweest, in actieve dienst.
Het is ook niks voor mij, maar wel indrukwekkend. |
3 mei 2017, 20:09 | #58 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=iDfW-m_3JOM Ge kunt dat ook als grasmaaier gebruiken. https://www.youtube.com/watch?v=3F2k-GWKW-w Laatst gewijzigd door Garry : 3 mei 2017 om 20:18. |
|
3 mei 2017, 20:49 | #59 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
|
3 mei 2017, 20:57 | #60 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=NKusg6Jyc9Y |
|