Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2017, 09:04   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jouw reactie is wel erg hautain en getuigt van een nefaste mentaliteit die regelmatig wordt teruggevonden bij het soort mensen die met de term "Dansaert Vlaming" worden aangeduid. Systematisch neerkijken op de regio waar ze vandaan komen ("blijf maar rond de kerk fietsen in uw polderdorp...droom gerust verder van De Heren van Zichem...Kom eens weg van dat speelpleintje...) en in feite lekker mee neuzelen met het soort discours dat we ook kunnen horen bij pipo's van Défi. Jullie kijk op het Vlaanderen zit boordevol karikaturen. Neem eens de trein of de bus richting "la province" om jouw kennis wat bij te spijkeren.
En wie begint er altijd over Brussel terwijl ze daar nog nooit of te nimmer zijn geweest ?
JVDB heeft het over rondwandelen in bepaalde Brusselse wijken.....wel ik ken die man uiteraard niet ...maar naar wat ik uit zijn schrijfsels kan opmaken is die man nog nooit in een achtergestelde Brusselse wijk geweest....hoogstens zal hij ooit op schoolreis de Grote markt en het atomium hebben bezocht....maar blijkbaar kent en weet hij er alles van....
Wie maakt er dan het meest hier een karikatuur van Brussel ? Wie heeft hier het meeste vooroordelen over Brussel.....Ik lees hier nauwelijks iets anders terwijl de meesten er in hun ganse leven nauwelijks of niet komen laat staan er enige tijd zouden (willen) leven. Sommigen doen me hier denken aan die blaaskaak van een Trump .....die beschreef Brussel ook al was hij er jaren woonachtig geweest en de sukkel weet zelfs nog niet dat Brussel in België ligt.
En in tegenstelling tot velen kom ik dan wel veel in Vlaanderen .....
Ik ben nog nooit negatief begonnen over Het Vlaanderen.....Wees nou eens eerlijk zijn het niet eerder de Vlamingen die steeds maar negatief doen over Brussel dan omgekeerd ? Lees er hier maar even het forum op na dan.
Trouwens ikzelf ben helemaal niet het type van de Dansaert Vlaming.Heb daar weinig of geen voeling mee en kom er zelden of nooit.....dat is zoals je het zelf zegt een Vlaming en alles behalve een Brusselaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2017 om 09:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 09:19   #82
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik heb het gisteren nog eens nagevraagd, ELKE bloeddonatie wordt gecontroleerd op HIV (en nog een paar andere zaken)

hierdoor begrijp ik de alternatieve behandeling van homo's die bloedgeven nog minder.

ik kan alleen nog maar hopen dat de Rode Kruismedewerker waaraan ik het vroeg, niet volledig op de hoogte was, en er toch nog een andere pragmatische reden moet zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 11:01   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List;8445725[B
]ik heb het gisteren nog eens nagevraagd, ELKE [/b]bloeddonatie wordt gecontroleerd op HIV (en nog een paar andere zaken)

hierdoor begrijp ik de alternatieve behandeling van homo's die bloedgeven nog minder.

ik kan alleen nog maar hopen dat de Rode Kruismedewerker waaraan ik het vroeg, niet volledig op de hoogte was, en er toch nog een andere pragmatische reden moet zijn.
En met zo een belachelijke vraag ga jij die mensen lastigvallen.....Het is als aan een vliegtuig piloot vragen of hij niet blind of doof is

Wel heeft HIV een incubatietijd van een zestal weken dacht ik. Dus bij iemand die vandaag werd besmet zal men dit volgens mij nog niet kunnen detecteren. Is men daarom terughoudender inzake risico groepen ?

Je had beter deze vraag gesteld.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2017 om 11:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 11:04   #84
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En met zo een belachelijke vraag ga jij die mensen lastigvallen.....Het is als aan een vliegtuig piloot vragen of hij niet blind of doof is
sprak de man die niet quoten kan.


fyi ik heb het als open vraag gesteld. 'waarop wordt eigenlijk gecontroleerd?' (met verwijzing naar het zestal proefbuisjes wat altijd apart afgetapt wordt)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 11:07   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sprak de man die niet quoten kan.


fyi ik heb het als open vraag gesteld. 'waarop wordt eigenlijk gecontroleerd?' (met verwijzing naar het zestal proefbuisjes wat altijd apart afgetapt wordt)
Quoten....idd zeer belangrijk....wie dat goed kan staat al een stuk verder in het leven

Even ernstig heb je de vraag gesteld inzake incubatie tijd ? Die is een pak belangrijker me dunkt....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2017 om 11:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 11:58   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb het gisteren nog eens nagevraagd, ELKE bloeddonatie wordt gecontroleerd op HIV (en nog een paar andere zaken)

hierdoor begrijp ik de alternatieve behandeling van homo's die bloedgeven nog minder.

ik kan alleen nog maar hopen dat de Rode Kruismedewerker waaraan ik het vroeg, niet volledig op de hoogte was, en er toch nog een andere pragmatische reden moet zijn.
Dit zou er toch lijken op te wijzen dat ze hun eigen test niet vertrouwden?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 12:07   #87
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit zou er toch lijken op te wijzen dat ze hun eigen test niet vertrouwden?
Dat komt klaarblijkelijk nog uit de tijd dat mensen dachten naast een seropositieve te zwemmen in het zwembad genoeg was om AIDS te krijgen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 12:34   #88
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Quoten....idd zeer belangrijk....wie dat goed kan staat al een stuk verder in het leven

Even ernstig heb je de vraag gesteld inzake incubatie tijd ? Die is een pak belangrijker me dunkt....
dan mag jij me op basis van incubatietijden verklaren waarom een hetero 4 maanden geen seksueel risicogedrag mag vertoond hebben en een homo 12 maanden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 12:43   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan mag jij me op basis van incubatietijden verklaren waarom een hetero 4 maanden geen seksueel risicogedrag mag vertoond hebben en een homo 12 maanden.
2 !!!

terwijl bij vele hetero's anale sex zeker zo populair is als bij homo's
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 12:46   #90
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2 !!!

terwijl bij vele hetero's anale sex zeker zo populair is als bij homo's

dat weet ik niet, maar ik hou het er gewoon op dat heteromannen even onbetrouwbaar zijn mbt tot het geven van eerlijke informatie. welke reden dat individu daar dan ook zelf voor heeft.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 12:49   #91
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat weet ik niet, maar ik hou het er gewoon op dat heteromannen even onbetrouwbaar zijn mbt tot het geven van eerlijke informatie. welke reden dat individu daar dan ook zelf voor heeft.
Absoluut, die gaan ook niet vertellen bij de bloedafname, hoeveel scheve schaatsen ze hebben gereden sinds hun vorige afname.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 13:26   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2 !!!

terwijl bij vele hetero's anale sex zeker zo populair is als bij homo's
Zeker zo populair lijkt me toch wat overdreven.Hetero's hebben toch nog altijd de keuze
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 13:44   #93
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zeker zo populair lijkt me toch wat overdreven.Hetero's hebben toch nog altijd de keuze
t vrouwke gene voorstander van de achterdeur, fred ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 14:31   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t vrouwke gene voorstander van de achterdeur, fred ?
Persoonlijk vinden we de voordeur nog altijd de beste weg om binnen te komen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 20:00   #95
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb het gisteren nog eens nagevraagd, ELKE bloeddonatie wordt gecontroleerd op HIV (en nog een paar andere zaken)

hierdoor begrijp ik de alternatieve behandeling van homo's die bloedgeven nog minder.

ik kan alleen nog maar hopen dat de Rode Kruismedewerker waaraan ik het vroeg, niet volledig op de hoogte was, en er toch nog een andere pragmatische reden moet zijn.
Natuurlijk begrijp je er helemaal niets van.

Bloed tappen en bloed onderzoeken kost geld.

Dat is verloren geld als er een bijzonder grote kans op HIV is.

Is dat nu werkelijk zo moeilijk?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 20:22   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een wandelt nooit of nooit rond in een Brusselse wijk....daar ben ik meer dan 100% van overtuigd. Ik wandel daar met regelmaat rond....eergisteren nog een lekker ontbijtje genoten op het Sint Jans Baptist Voorplein hartje Molenbeek.....spotgoedkoop en vriendelijke mensen.....

Maar best dat jij daar nooit komt.....met jouw nijdige mentaliteit is de kans op heibel heel groot. Je straalt iets uit en daar hebben Brusselaars een neus voor.....dus blijf maar rond de kerk fietsen in uw polderdorp.
Heel tekenende reactie: van uit de hoogte, dikke nek, blind voor de realiteit. Brussel is blijkbaar voor u het Mekka. Misschien tijd dat de Brusselaars dan ook zelf al hun eigen verantwoordelijkheden opnemen?! Ook de financiële?! Waarom zou Brussel immers nog geld willen ontvangen van die "boertjes uit de polderdorpen die maar rond hun kerktoren fietsen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 20:24   #97
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Vanaf heden weiger ik bloedtransfusie.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 20:25   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wie begint er altijd over Brussel terwijl ze daar nog nooit of te nimmer zijn geweest ?
JVDB heeft het over rondwandelen in bepaalde Brusselse wijken.....wel ik ken die man uiteraard niet ...maar naar wat ik uit zijn schrijfsels kan opmaken is die man nog nooit in een achtergestelde Brusselse wijk geweest....hoogstens zal hij ooit op schoolreis de Grote markt en het atomium hebben bezocht....maar blijkbaar kent en weet hij er alles van....
Wie maakt er dan het meest hier een karikatuur van Brussel ? Wie heeft hier het meeste vooroordelen over Brussel.....Ik lees hier nauwelijks iets anders terwijl de meesten er in hun ganse leven nauwelijks of niet komen laat staan er enige tijd zouden (willen) leven. Sommigen doen me hier denken aan die blaaskaak van een Trump .....die beschreef Brussel ook al was hij er jaren woonachtig geweest en de sukkel weet zelfs nog niet dat Brussel in België ligt.
En in tegenstelling tot velen kom ik dan wel veel in Vlaanderen .....
Ik ben nog nooit negatief begonnen over Het Vlaanderen.....Wees nou eens eerlijk zijn het niet eerder de Vlamingen die steeds maar negatief doen over Brussel dan omgekeerd ? Lees er hier maar even het forum op na dan.
Trouwens ikzelf ben helemaal niet het type van de Dansaert Vlaming.Heb daar weinig of geen voeling mee en kom er zelden of nooit.....dat is zoals je het zelf zegt een Vlaming en alles behalve een Brusselaar.
Natuurlijk, er zijn geen problemen in Brussel. Molenbeek bijvoorbeeld is het walhalla van vredevole kruisbestuiving en een gemeente die het door zijn sociale diversiteit financieel prima stelt. Fantastisch eigenlijk hoe sommigen hun eigen dromen voor werkelijkheid nemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 20:26   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb het gisteren nog eens nagevraagd, ELKE bloeddonatie wordt gecontroleerd op HIV (en nog een paar andere zaken)

hierdoor begrijp ik de alternatieve behandeling van homo's die bloedgeven nog minder.

ik kan alleen nog maar hopen dat de Rode Kruismedewerker waaraan ik het vroeg, niet volledig op de hoogte was, en er toch nog een andere pragmatische reden moet zijn.
De redenen kunt u lezen op de webstek van het Rode Kruis van Vlaanderen. Ook in deze draad werd daar al naar verwezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 20:29   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat weet ik niet, maar ik hou het er gewoon op dat heteromannen even onbetrouwbaar zijn mbt tot het geven van eerlijke informatie. welke reden dat individu daar dan ook zelf voor heeft.
Om welke reden zou zo iemand bloed geven? U weet toch dat bloed geven in Vlaanderen louter uit idealisme gebeurt. Geen financiële verdienste mee verbonden. Hoogstens een trappist en een stempeltje om na verloop van tijd een badhandboek, strip e.d. te kunnen krijgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be