Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2017, 01:03   #341
Tavek
Banneling

Standaard

Ik verdien niet onaardig.

200 euro vind ik nog steeds de moeite.

Maargoed, het e-penis gehalte is hier hoog.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 06:04   #342
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla kent 152,6 % stijging tov dezelfde 4 maanden vorig jaar.
En dit voor een auto boven 80k.

Overigens was mijn vraag te moeilijk?
Ik zie overigens dat Audi en BMW een lichte daling kennen.
Die stijging geeft alleen maar weer hoe weinig ze van hun brol de vorige maanden verkochten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 06:15   #343
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik verdien niet onaardig.

200 euro vind ik nog steeds de moeite.

Maargoed, het e-penis gehalte is hier hoog.
Ge kent uw eigen het beste.

Lees het nog eens:

Citaat:
Gratis laden blijft natuurlijk wel een goed gevoel geven. Op een vakantie naar de Alpen (2000 km) is de besparing zo'n 100 euro aan elektriciteit, met een vergelijkbare diesel was ik zelfs meer dan 200 euro aan diesel kwijt.
Een Tesla van 100K bespaarde op 2000 km 100 euro , ik rijd die 2000 km voor 120 euro met een wagen van 40K.

Als ge dus op 100 euro moet kijken als ge op vakantie gaat kunt ge beter thuis blijven zitten gezien de besparing dan nog veel groter is.

Laatst gewijzigd door dpg : 10 mei 2017 om 06:15.
Oud 10 mei 2017, 08:23   #344
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die stijging geeft alleen maar weer hoe weinig ze van hun brol de vorige maanden verkochten.
En toch hebben ze 152,6 % stijging. 😎
Oud 10 mei 2017, 08:27   #345
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kent uw eigen het beste.

Lees het nog eens:

Een Tesla van 100K bespaarde op 2000 km 100 euro , ik rijd die 2000 km voor 120 euro met een wagen van 40K.

Als ge dus op 100 euro moet kijken als ge op vakantie gaat kunt ge beter thuis blijven zitten gezien de besparing dan nog veel groter is.
Araneus rijdt wel met een volwaardige zevenzitter van wslk 2,4 ton, jij ook?
Met familie en lading zal die kort bij 2,7 ton zitten...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Dat onderzoek is al zo dikwijls weerlegd.

Door het regeneratief remmen op de motoren komt er geen fijnstof vrij. Alleen in noodgevallen worden de remmen gebruikt of om de auto stil te zetten vanaf pakweg 10 km/u. Een Tesla vergelijken met een andere auto op basis van zijn remmen is dus onzin. Het bewijs is de levensduur van de remmen van een Tesla. Meer dan 150 000 km met een set remblokken is helemaal geen uitzondering.
Dat onderzoek stelt dat een e-wagen zelfs harder moet remmen en daardoor meer stof uitstoot omdat hij zwaarder is. Ook dit is niet volledig correct. Mijn Model X weegt afgerond 2400 kg. Een BMW X5 is slechts 100 kg lichter, zoveel verschil is dat dus niet!
Bovendien is het fijnstof van de remmen compleet anders van aard dan het ultrafijne stof uit de laatste generatie diesels. Ze vergelijken dan nog eens appelen met peren. Waardeloos onderzoek en dat is al meermaals aangetoond!
Araneus kan ook gratis laden op het Suc-netwerk bij verre reizen, dus als hij de dag voor zijn afreis zijn Tesla laadt aan een Suc, kan hij volledig op kosten van Tesla heen en weer naar de Alpen rijden. Maar ik neem aan dat Araneus al thuis volgeladen heeft tijdens de nacht, wat hij eigenlijk ook schrijft, en wie weet nog ergens in de Alpen aan niet-Tesla laders.

Redeneer nu toch eens wat verder dan je neus lang is...
Citaat:
Enkel op lange afstand laad ik overdag via het supercharger-netwerk.
En als je goed leest staat daar een #vergelijkbare dieselwagen, en meer dan 200 € dieselkost.
Citaat:
Ik laad thuis ook op nachtstroom omwille van de lagere kostprijs, als de wagen vroeger al thuis is wordt wel ingeplugd, maar via sheduled charging zal pas op nachttarief geladen worden. Helaas is het bij mijn energieleverancier geen 30% goedkoper!
Uiteindelijk is de prijs van de energie bij een Tesla maar een zeer klein gedeelte van de totale kostprijs. Ik reken voor mijn Model X op zo'n 4,5 �* 5 euro/100 km.

Gratis laden blijft natuurlijk wel een goed gevoel geven. Op een vakantie naar de Alpen (2000 km) is de besparing zo'n 100 euro aan elektriciteit, met een #vergelijkbare diesel was ik zelfs meer dan 200 euro aan diesel kwijt.
Dus dpg, waarom neem je eigenlijk geen dieseltje van 15k om te vergelijken? 😆

Neem gewoon een + 2,2 tonner vergelijkbare dieselSUV die verbruikt zelfs eco 8 liter /100 km, over 2000 km is dat al 160 liter of een badkuip dat ie er doorjaagt, diesel kost wslk nu 1,3 €, langs de snelweg nog meer.
160x 1,3 = 208 €, en dat is zeker niet overdreven.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 08:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 09:05   #346
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Araneus rijdt wel met een volwaardige zevenzitter van wslk 2,4 ton, jij ook?
Met familie en lading zal die kort bij 2,7 ton zitten....

Dat weet ge niet, dat fantaseer je erbij, net zoals ge uw gefantaseerde besparing al aan het uitgeven waart.
Oud 10 mei 2017, 09:13   #347
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ge niet, dat fantaseer je erbij, net zoals ge uw gefantaseerde besparing al aan het uitgeven waart.
Dat weet ik nu toevallig wel, dat Araneus zeer wslk met familie reist.

na 1' ggl:
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=8398371

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 09:15.
Oud 10 mei 2017, 09:15   #348
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Araneus kan ook gratis laden.

Maar gij niet met uw aftandse mazda, gij komt zelfs niet toe met 120 euro voor 2000 km.
Oud 10 mei 2017, 09:17   #349
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar gij niet met uw aftandse mazda, gij komt zelfs niet toe met 120 euro voor 2000 km.
Mijn vrouw heeft die mazda niet meer sinds 2012 snulleke, is verschrot ttz recycled bij aankoop van een nieuwe Skoda benzine.

Een Tesla S/X laadt nu eenmaal *gratis aan Superchargers dan kun je hier nog zoveel naast de pot zagen.

*met uitzonderingen na 15 apr ingeschreven. Occasie Teslas genieten er wel nog van, levenslang.
ADAC, schoothondje van de constructeurs, houdt daar natuurlijk geen rekening mee.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 09:22.
Oud 10 mei 2017, 09:22   #350
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw heeft die mazda niet meer sinds 2012 snulleke, is verschrot ttz recycled bij aankoop van een nieuwe Skoda benzine.
Ook met die kom je niet toe met 120 euro voor 2000km, maar wel een stijve krijgen omdat anderen 100 euro besparen als ze op vakantie gaan.
Oud 10 mei 2017, 09:29   #351
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook met die kom je niet toe met 120 euro voor 2000km, maar wel een stijve krijgen omdat anderen 100 euro besparen als ze op vakantie gaan.
We nemen het vliegtuig op vakantie, is zelfs goedkoper.

Pensionades zijn zeer flexibel en tegenwoordig neem je een lowcostvliegtuig gelijk een bus, onlangs nog Eindhoven-München gevlogen voor €41 enkel heen, de BMW terughalen was een heel pak duurder. 😎

Daarvan krijg jij ne stijve?
Oud 10 mei 2017, 09:29   #352
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
ADAC, schoothondje van de constructeurs, houdt daar natuurlijk geen rekening mee.

Bijna 1.000.000 werknemers uit de automobielconstructie in Duitsland krijgen een fixe korting bij de aankoop van hun wagen, ook die cijfers vind je niet terug in de lijst van de ADAC omdat ze niet relevant zijn gezien de overgrote meerderheid van de aankopen gebeuren zonder bedrijfskorting, net zoals de overgrote meerderheid van de laadbeurten niet gratis zijn.
Oud 10 mei 2017, 09:32   #353
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
We nemen het vliegtuig op vakantie, is zelfs goedkoper.

Pensionades zijn zeer flexibel en tegenwoordig neem je een lowcostvliegtuig gelijk een bus, onlangs nog Eindhoven-München gevlogen voor €41 enkel heen, de BMW terughalen was een heel pak duurder. 😎

Daarvan krijg jij ne stijve?
Van auto´s en vliegtuigen, daarvan een stijve krijgen laat ik aan u over.
Oud 10 mei 2017, 09:42   #354
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee dat fantaseert hij niet. Ik reis inderdaad meestal met het gezin. Met 3 kinderen heb ik strikt genomen geen 7-zitter nodig. Maar met die 7-zitter kan er als een vriendje of vriendinnetje van de kinderen mee of mijn schoonfamilie als die op bezoek is.

Als ik op vakantie naar het zuiden rijd gaat er behoorlijk wat lading mee. Voor een korte trip zal Micele er niet ver afzitten. Voor een lange vakantie gaat dat toch eerder richting de 3 ton. Maar dat is voor de Model X ook geen probleem. Met neergeklapte derde zitrij en de frunk heb ik meer ruimte dan in mijn vorige wagen (BMW 5 touring).

Ik kijk trouwens niet op 100 of 200 euro als ik op vakantie ga. Maar ik gebruik het geld wel voor leuke zaken. Een paar honderd liter diesel door de motor jagen vind ik niet zo leuk, het tanken trouwens ook niet.

Sinds enkele jaren ben ik bewust meer pauzes aan het maken tijdens mijn trip naar het zuiden. Vroeger moest dat zo snel mogelijk en werden er wel eens 1000 km afgelegd in minder dan 7u, pauzes inbegrepen. Toen ik terugkwam van de laatste skireis heb ik zelfs een pauze van 3u ingelast. De kinderen waren super tevreden. Na 2,5 u zwemmen waarom ze uitgeteld en heb ik op een rustige manier de reis kunnen verder zetten. Trouwens dat was niet met de Model X, toen reed ik nog met de BMW.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 09:45   #355
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna 1.000.000 werknemers uit de automobielconstructie in Duitsland krijgen een fixe korting bij de aankoop van hun wagen, ook die cijfers vind je niet terug in de lijst van de ADAC omdat ze niet relevant zijn gezien de overgrote meerderheid van de aankopen gebeuren zonder bedrijfskorting, net zoals de overgrote meerderheid van de laadbeurten niet gratis zijn.

Maar ADAC houdt daar helemaal geen rekening mee, dus ook niet gedeeltelijk, ook niet met de goedkopere nachtstroom, nachtans laden de meeste mensen s nachts, of wie weet gratis bij hun werkgever.

En btw toch laadt gemiddeld 69% van Tesla rijders minstens 1 maal in de maand, 2,3 % zelfs dagelijks, dit gratis aan een Supercharger.
Gemiddeld laden Tesla rijders 30,6 maal per jaar gratis aan een Supercharger, zal ik even gemiddeld 50 kWh bijladen * 30,6 rekenen en dan heb ik 1530 kWh per jaar, aan gemiddeld 21kWh/100 km verbruik zijn dat 7285 km gratis laden, dus dat is quasi bijna de helft van de 15000 km per jaar die ADAC neemt, en waar de Tesla rijder gratis laadt, scheelt serieus op 5 jaar niet?

Naja de mensen van ADAC zijn wslk niet bekwaam - enkel voor Tesla - daar rekening mee te houden. Als ik die stats vind waarom ADAC niet?

Citaat:
https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=490778289

Supercharger Use
Supercharging frequency How many users selected this answer? Percentage of users Per year Total sessions
A) daily 7 2.3% 365 2555
B) twice a week 19 6.1% 104 1976
C) weekly 36 11.6% 52 1872
D) twice a month 66 21.3% 24 1584
E) monthly 86 27.7% 12 1032

F) a few times a year 77 24.8% 6 462
G) once or twice a year 6 1.9% 2 9
H) never 13 4.2% 0 0
Total 310 users 9490
Average Supercharger Use 30.6 times/year
(9490 sessions / 310 users = 30.6)

Historical Stats
Date Average Supercharger Use
01 Oct 2015 25.1 times/year
01 Jan 2016 21.3 times/year
01 Apr 2016 23.1 times/year
01 Jul 2016 27.7 times/year
01 Oct 2016 27.6 times/year
01 Jan 2017 30.6 times/year
01 Apr 2017 30.5 times/year

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 09:50.
Oud 10 mei 2017, 09:56   #356
araneus
Gouverneur

Standaard

Vergeet niet dat regelmatig superchargen niet nadelig is voor de batterij. Er zijn gegevens beschikbaar dat het zelfs gunstig is voor de levensduur van de batterij.

https://electrek.co/2016/11/01/tesla...y-degradation/

Persoonlijk laad ik 1 �* 2x per week aan de supercharger. Niet dat ik er speciaal naartoe rijdt gewoon omdat het goed uitkomt.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 09:58   #357
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ADAC houdt daar helemaal geen rekening mee,
Nog meer huillie huilie dus.

Ze houden ook geen rekening met de korting die 1.000.000 werknemers + familieleden krijgen (broers, zusters, ouders, schoonouders, kinderen en kleinkinderen) + allerlei "bring a friend actions".

Ook niet met de regionale verschillen in brandstof, gezien er verschillen zijn afhankelijk van waar en op welk tijdstip je die koopt.
Oud 10 mei 2017, 10:03   #358
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog meer huillie huilie dus.

Ze houden ook geen rekening met de korting die 1.000.000 werknemers + familieleden krijgen (broers, zusters, ouders, schoonouders, kinderen en kleinkinderen) + allerlei "bring a friend actions".

Ook niet met de regionale verschillen in brandstof, gezien er verschillen zijn afhankelijk van waar en op welk tijdstip je die koopt.
Nochtans heeft Micele een punt, en onnozel doen zal u niet verder helpen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 10:08   #359
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat regelmatig superchargen niet nadelig is voor de batterij. Er zijn gegevens beschikbaar dat het zelfs gunstig is voor de levensduur van de batterij.

https://electrek.co/2016/11/01/tesla...y-degradation/

Persoonlijk laad ik 1 �* 2x per week aan de supercharger. Niet dat ik er speciaal naartoe rijdt gewoon omdat het goed uitkomt.
Jij zit dus bij die 12%-groep in de stats.

Moest ik voor de middellange trips die ik doe naar Duitsland bvb 250-300 km enkel, zou ik ook altijd aan een Suc passeren. Men ziet ook steeds meer Teslas op NL- en D-snelwegen, meestal aan 125-130 kmh-gps, dat lijkt wel de ideale snelheid om voldoende leeg te zijn tot aan de volgende Suc, of zelfs daaropvolgende Suc. Zullen ook wel op autopilot laten rijden.
Heb eens een tijdje zo'n paar Teslas model S gevolgd, een Tesla X heb ik enkel op een parking gezien.
Oud 10 mei 2017, 10:12   #360
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo komaan? Mss kun je ook eens het aandeel nazien wat Tesla nu in de
Oberklasse heeft, dus wagens die in de regel boven 80k gaan.

Dat meen je niet, een Lada Niva in de SUV-Oberklasse?
Oberklasse...hmm. Even snel opgeteld, 'oberklasse' verkopen (alle modellen geteld zoals aangegeven in de wikipedia pagina voor oberklasse) in Q1 in Duitsland: 13200. Dat geeft dus een marktaandeel voor Tesla van 8.4 %

Pittig detail: in Q1 verkocht Porsche meer Panamera's (1288) dan Tesla X+S, en de relatieve stijging in Panamera-verkoop was groter dan die van Tesla X+S (255% vs 153%).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be