Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 mei 2017, 16:41   #14741
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is een zware vulgaire leugen. De tegenstand tegen de Armeense genocide ligt zéér hoog en is continu in het nieuws en een struikelblok tussen Turkije en Frankrijk.

Uw taktiek van de aandacht te verleggen maakt deel uit van jullie negationisme en jodenhaat.
- lol -

Mijn negationisme en jodenhaat?

Ik heb een Pools-Joodse achtergrond, van mijn familie is een kwart vermoord door de Duitsers, twee kwart door de Russen.

Het is al goed dat de bomma dood is, ze zou u een lap tegen uw smikkel geven.
Oud 12 mei 2017, 16:43   #14742
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Panda@

Het "Blok" is ontstaan uit hetzelfde nest als de N-VA.
Het Blok wordt, meer dan de N-VA, als de separatistische partij gepercipieerd die ze in aanleg was. Ook en zelfs door jou, ook al probeer je dat via racisme en fascisme onder te sneeuwen. Daar is pas verandering in gekomen toen Dewinter naar voor werd geschoven. Voor een flink aantal Vlaams-nationalisten was dat de aanleiding om uit de partij te stappen. Zij vormden later het nationalistisch verbond. Geert Wouters was daar de voorzitter van.
Sorry...
Dat is revisionisme...

Voor Philip DW was het blok een marginaal partijtje met één verkozene die zijn kloten zat te schuren in het parlement in afwachting van zijn pensioen : Karel Dillen. De partij is pas beginnen vooruitgaan DOOR dat de jonge nazi Philip de massa malcontenten wist te charmeren en te doen stemmen op hem. Met de gekende resultaten. Zonder een Philip & Gerolf was Kareltje Dillen met een eenmanspartijtje blijven zitten.

Citaat:
Je zal mij nooit horen ontkennen dat er geen bepaald segment van negationisten in het VB zitten, maar het blijft een Vlaams-nationalistische partij, en nét die partijen worden graag aan alles gelinkt dat met de nazi's en aanverwanten te maken heeft. Ook en vooral door jou, maar lang niet alleen door jou.
De historische kern van de partij was het negationisme zeer genegen. Dillen, Raes, je weet dat even goed als ik. Dewinter introduceerde het racisme om electoraal-politiek relevant te worden en niet langer een klein partijtje te zijn dat op één thema speelt : bompa's verschonen van hun bruine verleden. Zijn techniek en aanpak werkte, de partij groeide en is zelfs ooit de grootste partij van vlaanderen geweest puur door op "de makakken" hun kap te zitten. Is dat 'vlaams-nationalisme' voor jou ???
[quote]

Citaat:
Over al de Vlaams-nationalisten en separatisten die geen zak met negationisme, rascisme, nazisme enz. te maken hadden, of hebben, maar die toch VB-stemmen omdat het in de eerste plaats een partij is die naar Vlaamse onafhankelijkheid streeft, d�*�*r zwijg je over alsof ze niet bestaan.
Citaat:
Wel, dan vergis je je, want[b] ik zal er de volgende keer op stemmen!
De enige die beslist in het stemhokje is de kiezer, wat uiteraard ook voor jou geldig is.

Het is mijn oprechte overtuiging dat er een extreem klein aantal mensen in die definitie van jou passen. Misschien enkele tientallen mensen ? Omdat foutmarges nu eenmaal onvermijdelijk zijn in elke statistiek ?

Citaat:
Je weet evengoed als ik dat de VLD vergeven is van ex.VU-voorzitters. Gabriels, Van Krunkelsven, Borgingnon, en zij zijn niet de enigen. Valkeniers liep eveneens over naar de VLD. Zelfs Van Quickenborne bemachtigde zijn senatorszitje via de VU.
Waarmee ik niet gezegd heb dat die tafelspringer ook maar één druppel separatistisch bloed in de blauwe aderen heeft. Neen, dat is de man die een grote rol speelde in de teloorgang van de VU.
Wat is er nieuw ? Jonge ambitieuze kerels die het willen maken in de politiek moeten kiezen waar ze het meeste kans maken, en bepalen daarop hun partijkeuze hee.
Citaat:

Ook bij Van Krunkelsven heb ik mijn twijfels, maar je maakt mij niet wijs dat alle overlopers opeens in rooien, blauwen, en tsjeven veranderden. Zelfs Bart Staes zie ik zijn Vlaams-nationalistische roots niet helemaal verloochenen. Anciaux wél. Aan die populist kan niemand tippen.
Bekijk het van de positieve kant : ze hebben een interessante stageperiode gehad, een eerste jobervaring om op hun CV te zetten en net als de meeste beloftevolle jonge kaderleden in spe groeien ze dan door wat meestal wil zeggen dat ze solliciteren bij een ander bedrijf en daar op basis van dat CV een functie krijgen.
Citaat:

Dan hebben we het niet eens over Willy Dewaele. Dat is een man die nooit anders dan VLD-er is geweest, maar die toch Vlaamse onafhankelijkheid nastreeft. En zo kende ik er nog maar ik ben hun naam vergeten. Er vertrokken trouwens ook een aantal Vlaamsgezinden uit de VLD.
Willy De Waele zijn carrière eindigde in 2011.
Andere voorbeelden zie ik totaal niet.
Citaat:
Sauwens is met open armen opgevangen door de CD&V.
Schiltz, junior en senior Anciaux en hun aanhang werden de SP.a binnengeloodst door Stuntende Steve.
Bart Staes, die eveneens uit de VU-stal komt, vond zoals gezegd onderdak bij de groenen.
Doe dus maar beter niet alsof je neus bloedt.
Voortschrijdend inzicht ? Dat die mensen ook nog iets wilde realiseren in hun periode dat ze politiek bezig zijn zal daar wel de hoofdrol in spelen. Anders waren zij beperkt tot meelopen met de vendelende kliek die alleen maar bezig was met geneuzel in de marge.

Dat is trouwens de grote vernieuwing die BDW in zijn partij bracht : stoppen met lullen over de VVB en bezig zijn met dingen die echt belangrijk zijn . Namelijk aan de macht geraken en daar blijven. En eenmaal je er bent, je territorium verdedigen.

Citaat:
Ik weet maar al te goed dat er in Belgique niets moeilijkers bestaat dan bestaande wetten afschaffen. Het wetboek staat vol met achterhaalde, en zelfs foute wetgeving, maar toch wordt daar niets aan gedaan.
Als er maatschappelijke consensus is over de nutteloosheid van een wet zal er ongetwijfeld een meerderheid gevonden worden om die aan te passen.

Citaat:
Over democratie in dit corrupte koningdom kan je beter zwijgen. Wat jij democratie noemt is door de jaren heen verkracht, tot er niets meer van overschoot. Dat beetje democratie dat er misschien ooit is geweest heeft allang plaats gemaakt voor een dwangmatige vorm van particratie.
Slogan taal...

Citaat:
Nu je weet dat ik de volgende verkiezingen mijn stem aan "het Blok" zal geven kan je mij lekker van racisme en negationisme beschuldigen. Let voortaan dus maar héél goed op zodat je mij kunt pakken op iets waarmee je mij een ban kunt aansmeren. Blokkers verdienen niet beter.
In de democratie in dewelke wij gelukkig leven, heeft elk individu het volle recht om te dwalen. Uiteraard is dat ook voor jou geldig.

Citaat:
Ziezo. Je kunt nu weer je fascistoide zoektocht verderzetten naar een manier om Diego Raga hier weg te krijgen.
Los van het principe van deze discussie : heb je ooit als eens de idiote linkjes waarin hij grossiert proberen te bekijken ? Geen kotszakje nodig gehad ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 mei 2017 om 16:46.
Pandareus is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:45   #14743
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar?

Dat belgicisten zich altijd geroepen voelen om het Vlaams-nationalisme aan het negationisme te linken?

Je méént het?
Ik ben niet over het Vlaams-nationalisme begonnen.
Another Jack is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:45   #14744
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de EU is het zelfs de aanleiding om Turkije uit de EU te weren, maar in Belgique heb ik nog niet gek veel gehoord over de Armeense genocide als struikelblok.

Wat jouw eeuwige mantra betreft over negationisme en jodenhaat. Ik ben allang compleet immuun voor het aanpraten van schuldgevoelens.
Als gij en anderen nog niet veel gehoord hebben over Armeense genocide is dat uw probleem. Ik heb hier al verschillende keren in het verleden die genocide opgerakeld in de totale onverschilligheid van het forum. Het onderwerp leent zich er minder toe om de geliefkoosde agenda open te trekken. Maar begin over de nazi's en de fiere Vlaming staat paraat
Gipsy is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:47   #14745
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als gij en anderen nog niet veel gehoord hebben over Armeense genocide is dat uw probleem. Ik heb hier al verschillende keren in het verleden die genocide opgerakeld in de totale onverschilligheid van het forum. Het onderwerp leent zich er minder toe om de geliefkoosde agenda open te trekken. Maar begin over de nazi's en de fiere Vlaming staat paraat
Ik stel dat inderdaad samen met u vast....
Another Jack is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:48   #14746
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben niet over het Vlaams-nationalisme begonnen.
Klopt, in dit draadje heeft knuppel dat zelf gedaan. Om er dan achteraf over te lopen klagen...
Pandareus is offline  
Oud 12 mei 2017, 16:52   #14747
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hé? Vooral niet doen!
Die ene wet volstaat! Lekker! Godwin draait zich anders om in zijn graf.
Hoe kunnen de Vlaamse separatisten nog onder de Belzieke knoet worden gehouden als ze niet langer beladen kunnen worden met de wandaden die gepleegd werden door een voorloper van Merkel?
Het exacte moment waarop de Vlaamse calimera de discussie weer laat ontaarden in het klassieke huilie huilie verhaal.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 mei 2017 om 16:52.
Another Jack is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:07   #14748
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook akkoord, behalve met de laatste zin. Muilkorfwetten zijn altijd uit den boze.
Ik deel uw mening volledig, maar als er dan toch een negationisme-wet nodig zou zijn, laat het er dan één zijn die alle (erkende) genocides omvat.
Maar imo waren noch Freilich, noch Kornfeld daarin geïnteresseerd, want volgens hen heeft er uiteraard maar één volk geleden, die onze aandacht verdient tijdens de voorbije wereldgeschiedenis.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:09   #14749
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tavek, persoonlijk ben ik er 100% van overtuigd dat knuppel absoluut niet tot de bruine horde hoort die zelf negationistische flutverhalen en pseudo "wetenschap" achterna holt. In al de tijd dat ik hier actief ben heb ik haar nooit de Scheisse-verhalen van de forum negationist waarover we nu spreken inhoudelijk horen verdedigen. Naar mijn gevoel gaat het haar puur over het uitgangspunt dat vrijheid van meningsuiting totaal moet zijn, daar waar onze democratisch gestemde strafwetgeving een limiet stelde. Namelijk dat de leugen dat de holocaust onzin is, maatschappelijk niet aanvaardbaar is en van daaruit verboden.

Ik denk dat het verkeerd is de drekpoel van de revisionisten & fabulanten gelijk te stellen met diegenen voor wie vrije meningsuiting zo absoluut is dat zelfs leugenaars die geconstrueerde herschrijving van de werkelijkheid propageren en daarbij honderdduizenden mensen kwetsen in hun expressie van die "mening" 100% spreekrecht hebben.
Het is simpel, Panda. Niemand is verplicht om naar iets te luisteren of te lezen dat hem niet zint. Zolang iedereen, wat dan ook, links of rechts kan laten liggen wat hem niet bevalt, lees: kan ontwijken, zie ik niet in waarom een afwijkende mening zou moeten verboden en zelfs bestraft worden. Belziek is vergeven van de de mensen die er meningen op nahouden die afwijken van de onze. En nog geen beetje! Vraag maar aan Gwendolyn t'Rutten.

In een "vrij" land moet het recht op vrije meningsuiting absoluut zijn. Laster, eerroof en oproepen/aansporen tot het gebruik van geweld/midaden, horen niet onder de vrije meningsuiting. Dat zijn d�*den. Racistische en negationistische meningen horen daar wél onder.

Wie daar niet tegen kan ontwijkt ze. Ik heb daar even weinig moeite mee als het vermijden van avances van homoseksuele mannen. Wat niet wil zeggen dat ik homoseksuele mannen tout court ontloop. Ik weet uit ervaring dat de meest ongedwongen gesprekken deze zijn tussen vrouwen en homoseksuele mannen. Erotiek speelt geen rol, en bovendien zijn de meeste mannen geen bitchen zoals vrouwen.

Niet alleen de Joden, maar iedereen die de negationismewet nodig denkt te hebben als bescherming tegen holocaustontkenners en andere dommekloten zou daar beter van leren.
Censuur is een schuifaf naar meer censuur. Censuur eindigt met dictatuur.

Wie weeral klaarstaat om mij in een hokje te duwen kan het vergeten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 mei 2017 om 17:25.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:09   #14750
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik deel uw mening volledig, maar als er dan toch een negationisme-wet nodig zou zijn, laat het er dan één zijn die alle (erkende) genocides omvat.
Maar imo waren noch Freilich, noch Kornfeld daarin geïnteresseerd, want volgens hen heeft er uiteraard maar één volk geleden, die onze aandacht verdient tijdens de voorbije wereldgeschiedenis.
Een imam die aanzet tot haat tegen ongelovigen mag dus niet gemuilkorfd worden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 mei 2017 om 17:09.
Another Jack is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:16   #14751
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ken Freilich noch Kornfeld en hoef ze ook niet te kennen om mij een mening te kunnen vormen.

Iedereen met twee ons hersens weet dat de wereld nog nooit anders dan lijdende volkeren heeft voortgebracht. Dat de Joden er in geslaagd zijn om van hun lijden tijdens de tweede wereldoorlog een wereldprimeur te maken heeft volgens mij te maken met het hebben van de "juiste" vrienden. Machtige vrienden. Machtige mensen hebben nooit gebrek aan meelopers.
Oud 12 mei 2017, 17:19   #14752
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een imam die aanzet tot haat tegen ongelovigen mag dus niet gemuilkorfd worden?
Aanzetten tot haat is niet hetzelfde als aanzetten tot misdaad en moord.
Oud 12 mei 2017, 17:22   #14753
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Muilkorven volstaat niet voor imams die oproepen om ongelovigen de keel over te snijden. Het land uit met dat krapuul!
Oud 12 mei 2017, 17:25   #14754
Another Jack
Banneling

Standaard

"Het land uit!"
Heel effectief in het internettijdperk....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 mei 2017 om 17:26.
Another Jack is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:27   #14755
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken Freilich noch Kornfeld en hoef ze ook niet te kennen om mij een mening te kunnen vormen.

Iedereen met twee ons hersens weet dat de wereld nog nooit anders dan lijdende volkeren heeft voortgebracht. Dat de Joden er in geslaagd zijn om van hun lijden tijdens de tweede wereldoorlog een wereldprimeur te maken heeft volgens mij te maken met het hebben van de "juiste" vrienden. Machtige vrienden. Machtige mensen hebben nooit gebrek aan meelopers.
Volledig akkoord, mij moet je niet overtuigen, hoor.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:30   #14756
Another Jack
Banneling

Standaard

Nu goed, als we dan toch een creatieve denkoefening doen.
Voor mijn part mag men ook revisionisten deporteren in plaats van te muilkorven.
Another Jack is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:41   #14757
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mag men ook revisionisten deporteren in plaats van te muilkorven.
Ik zou er lampadairs van maken. Bovendien duurzaam.
Gipsy is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:53   #14758
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
van welke genocide ??

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:53   #14759
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Nou nou

Edit : reactie op panda zijn post.
kleine flash back naar mijn studentikoze periode
Pandareus is offline  
Oud 12 mei 2017, 17:54   #14760
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Moet ik iets doen? In een forum geef je je mening. En dat deed ik.
Binnen de perimeter van de wet blijven is een goed uitgangspunt.
Pandareus is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be