Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2017, 16:39   #21
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
‘Ik zal hem blijven onderbreken’
Theater- en filmregisseur Dominique Willaert heeft de lezing van Francken aan de UGent opgenomen en laat die nu uitschrijven. ‘We gaan het discours van Francken laten checken door experts inzake migratie. En we schrijven ook alle partijvoorzitters en ministers aan, met de vraag of ze hier achter staan.’ Volgens Willaert ‘criminaliseert’ en ‘dehumaniseert’ Francken vluchtelingen. ‘Die propagandashow van hem kan niet. Francken probeert de N-VA-framing op te dringen aan studenten.’
Willaert vindt dat Francken de acties zelf heeft gezocht. ‘Mocht hij ingaan op de uit*nodigingen van ngo’s om in een tegensprekelijk debat te gaan met experts in vreemdelingenrecht, dan zou ik hem nooit onderbreken. Maar zolang hij dat niet doet, zal ik het blijven doen. En ik roep anderen op om dat ook te doen.’
Ook Willaert weigert het extreemlinkse etiket. ‘Met ons sociaalartistiek project Victo*riaDeluxe hebben we ook al het woonbeleid van de Gentse SP.A op de korrel genomen. Ik walg van rechts én links populisme.’ (jfja, hc)
uit DSonline
Ongelooflijk die linkse kwakers...
Denken die echt dat het gros van de bevolking, niets met links of rechts of averechts te maken, nog meer migratie wil? In sommige wijken beginnen ze er in te verzuipen en in de miserie en kosten dat ze meebrengen eveneens!
De helft van de allochtonen die hier ronddwalen zijn werkloos en dat zal eerder uitbreiden dan verminderen! Nog meer van datte?
Francken is "pro migratie"? Waarmee men dan kan bedoelen: migranten die iets bijbrengen aan het land, het soort werklieden en hoger opgeleiden waar men tekorten aan heeft enz. Niet de duizenden stuks schorremorrie die hier al rondlopen en nooit iets meer dan lasten en kosten, gevaar, eisen en kinderkwekerij bij brengen! Maar dat zeggen/schrijven ze er niet bij... Alsof iemand voor dat soort verrijking "pro" kan zijn! Moet vanwege de "mensenrechten"! Hoe hypocriet en idioot kan men zijn?
Welke partij heeft al meer tegenwind gegeven aan die vreemdelingentsunami dan de NVA? De SPa, PS en de Groenen misschien?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 16:50   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Idd, Francken is pro migratie.
Migratie hoeft op zichzelf niet zo vreselijk te zijn. Alleen zou die migratie niet zo maar een soort "vanzelfsprekendheid" mogen zijn waar iedereen "recht" op heeft. Het gastland heeft het recht om kwalitatieve eisen te stellen 1) inzake opleiding van wat hier binnenvalt; 2) inzake de bereidheid tot integratie en aanvaarding van onze normen en waarden. Een land kan niet verplicht worden om een hoop analfabeten binnen te halen waar eerst nog een hele hoop kosten en energie moeten aan verspild worden en die ondertussen zich lekker nestelen in de steuntrekkerij.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 17:57   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Idd, Francken is pro migratie.
Inderdaad die moet PRO migratie zijn maar hij weet het wel mooi in te kleden dat het precies anders overkomt.

Hoe noemt men dat ook alweer: Op het verkeerde been zetten?

En intussen bolt het 'Paard van Troje' rustig verder binnen.

Zoals ik al eerder wist te schrijven: Het zwaard van Damocles hangt boven onze hoofden.

p.s. Ik moet toegeven dat ik er een tijdje geleden ook in trapte en ik dacht hé die Francken gaat een andere 'koers' varen maar weer maar eens heb ik dat verkeerd ingeschat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 mei 2017 om 18:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 21:02   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Inderdaad die moet PRO migratie zijn maar hij weet het wel mooi in te kleden dat het precies anders overkomt.

Hoe noemt men dat ook alweer: Op het verkeerde been zetten?

En intussen bolt het 'Paard van Troje' rustig verder binnen.

Zoals ik al eerder wist te schrijven: Het zwaard van Damocles hangt boven onze hoofden.

p.s. Ik moet toegeven dat ik er een tijdje geleden ook in trapte en ik dacht hé die Francken gaat een andere 'koers' varen maar weer maar eens heb ik dat verkeerd ingeschat.
Als ge vindt dat Theo geen goede koers vaart, dan moet ge de volgende keer op een andere partij stemmen dan de nva.
Mits één voorwaarde: dat ge overtuigt zijt dat die andere partij iets uit zal halen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be