Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2017, 13:29   #21
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Excuses, ik wist niet dat ge ook deel uitmaakt van het profitariaat en daar nog fier op zijt ook.
Ik maak geen deel uit van het profitariaat, maar moest ik dat doen ik zou mij daar niet voor schamen.

Anderzijds, zijt gij er fier op dat ge de vervanging van de autochtone Europese bevolking door vreemdelingen (voornamelijk moslims) mee helpt financieren?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 13:59   #22
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard ik vind geen 'werk' omdat ik een moeder ben

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik denk dat we elk Pajoske zijn post anders hebben geïnterpreteerd.
Die titel van de draad doet mijn denken aan die uitspraak destijds van Guy Mortier -met West-Vleuts Arabisch accent-:
Uw Moedre Is Een H*** !!!
Oud 14 mei 2017, 14:05   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is niet om te lachen eigenlijk, zonder een officiële huismoeder uitkering.
Alleen onbetaalde jobs hebben interesse in me.
Raar. Ik heb 3 kinderen grootgebracht maar altijd gewerkt (behalve tijdens mijn bevallingsverlof)....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 14:07   #24
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is altijd een mogelijkheid om als moeder te gaan werken. Mijn schoondochter en mijn eigen dochters met kinderen werken ook.
En neen, echt niet onbetaald.
Oud 14 mei 2017, 14:40   #25
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik maak geen deel uit van het profitariaat, maar moest ik dat doen ik zou mij daar niet voor schamen.

Anderzijds, zijt gij er fier op dat ge de vervanging van de autochtone Europese bevolking door vreemdelingen (voornamelijk moslims) mee helpt financieren?
Als ge werkt betaald ge onvermijdelijk belastingen en lasten die gebruikt worden om mensen die er recht op hebben maar ook om profiteurs te steunen. Ik heb meer respect voor een immigrant die werkt dan een autochtone Vlaming die profiteert en niet werkt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 14:46   #26
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Eerst geen werk vinden en nu geband van dit forum... Het gaat van kwaad naar erger.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 15:06   #27
Thuleander

Standaard

Citaat:
Als ge werkt betaald ge onvermijdelijk belastingen en lasten die gebruikt worden om mensen die er recht op hebben maar ook om profiteurs te steunen.
Ge kunt ook niét werken.
Of voor de overheid.
Dat betaalt ge (de facto) geen belastingen.

Citaat:
Ik heb meer respect voor een immigrant die werkt dan een autochtone Vlaming die profiteert en niet werkt.
M.i. hebben wij helemaal geen immigranten uit derdewereldlanden nodig.
Die mythe wordt in stand gehouden door het establishment en de haute finance die via toenemende concurrentie op de arbeidsmarkt de lonen willen drukken.
Oud 14 mei 2017, 15:12   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt ook niét werken.
Of voor de overheid.
Dat betaalt ge (de facto) geen belastingen.

M.i. hebben wij helemaal geen immigranten uit derdewereldlanden nodig.
Die mythe wordt in stand gehouden door het establishment en de haute finance die via toenemende concurrentie op de arbeidsmarkt de lonen willen drukken.
Of gewoon door KMO's die vacatures plaatsen die niet ingevuld geraken en die wel moeten allochtonen aanwerven
Oud 14 mei 2017, 15:40   #29
TV-verslaafde

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of gewoon door KMO's die vacatures plaatsen die niet ingevuld geraken en die wel moeten allochtonen aanwerven
En ook omdat er zoveel propaganda is rond allochtonen? Een neger in je bedrijf; dat staat goed. Net zoals je bedrijf een "groen" label krijgt, dat staat goed. Dat zijn trends in de bedrijfswereld. En is goed voor de "streetcredibility". Vrouwen aanwerven; dat is het slimste van allemaal. Vrouwen gaan niet elke week komen vechten voor een loonsverhoging. Daarom zijn de lonen al 30 jaar vlak....

Het volgende zal wel zijn kinderen aanwerven en bompa's van 90 jaar en kleuters en embryo's.. En dan komen de marsmannetjes...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 15:52   #30
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Omdat we niet meer in het verleden leven.
Ik denk dat het heikel punt identiek is aan het verleden. Ze meeste moeders willen wel thuis blijven 'voor de kinderen' maar dan wel dop trekken.
Mijn echtgenote heeft tijdelijke part-time gewerkt toen de kinderen klein waren. Haar inkomen was dus gehalveerd. Maar dat weet je op voorhand als je kinderen wil hebben.
Mijn schoondochter werkt ook. het krijgen van kinderen is geen probleem geweest.
Vandaag is dus gelijk aan het verleden. Sommigen willen het hebben/opvoeden van kinderen misbruiken om op kosten van de gemeenschap thuis te blijven 'voor de kinderen'.

PS de moeders die in het verleden op den dop thuisbleven 'voor de kinderen' krijgen een hoger pensioen dan mijn echtgenote.....

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 mei 2017 om 15:53.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 16:18   #31
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik denk dat het heikel punt identiek is aan het verleden. Ze meeste moeders willen wel thuis blijven 'voor de kinderen' maar dan wel dop trekken.
Mijn echtgenote heeft tijdelijke part-time gewerkt toen de kinderen klein waren. Haar inkomen was dus gehalveerd. Maar dat weet je op voorhand als je kinderen wil hebben.
Mijn schoondochter werkt ook. het krijgen van kinderen is geen probleem geweest.
Vandaag is dus gelijk aan het verleden. Sommigen willen het hebben/opvoeden van kinderen misbruiken om op kosten van de gemeenschap thuis te blijven 'voor de kinderen'.

PS de moeders die in het verleden op den dop thuisbleven 'voor de kinderen' krijgen een hoger pensioen dan mijn echtgenote.....
Ik heb ook part-time gewerkt toen mijn kinderen klein waren. Kon niet fulltime want ik had er 3 waarvan 1 kind meervoudig gehandicapt.En mijne man werkte in ploegen. Maar no way dat ik op kosten van de gemeenschap zou geteerd hebben.
Mijn moeder had ook 3 kinderen, en die werkte OOK (jaren '60-'70).
In die tijd was het nochtans normaal dat moeders thuisbleven.
Ik vind het dus bullsh.. dat jonge vrouwen anno 2017 geen werk KUNNEN vinden. Ik heb mijn huidige job trouwens 'gevonden' 4j + geleden. En dan was ik al 7j grootmoeder...
Wie zoekt die vindt.
En ja, ik vind het ook schandalig dat de moeders die indertijd 'op den dop' thuisbleven een hoger pensioen als ik zullen krijgen.
Oud 14 mei 2017, 16:40   #32
Thuleander

Standaard

Citaat:
Hoeveel procent van die dobbernegers die hier recent zijn aangespoeld heeft al dergelijke knelpuntvacatures ingevuld?

O wacht, hier zijn de cijfers.
De meest optimistische bronnen spreken van 3,5 procent.

http://www.tijd.be/politiek-economie...kte-al/9826716

Een logische vraag die daaruit volgt is de volgende:
Houden jullie ons soms voor de gek met dat verhaaltje van 'we hebben ze nodig voor de economie/de pensioenen/de openstaande vactures'?
Zijn dat soms leugens?
Want daar lijkt het namelijk erg hard op.
Oud 14 mei 2017, 16:47   #33
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Vrouwen aanwerven; dat is het slimste van allemaal. Vrouwen gaan niet elke week komen vechten voor een loonsverhoging. Daarom zijn de lonen al 30 jaar vlak....
Vrouwen zijn -behalve dat ze soms zwanger worden- de ideale werknemers.
Je kunt de meest idiote opdrachten verzinnen en vrouwen voeren die zonder enige kritische noot uit.
Je hoeft geen vervelende vragen te vrezen als 'waarom is dat nodig' of 'heeft dat wel zin' of 'kan dat niet eenvoudiger'?
De meeste vrouwen houden ervan om de zaken nodeloos ingewikkeld te maken.
Dat sluit namelijk doorgaans aan op hun eigen karakter.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 14 mei 2017 om 16:50.
Oud 14 mei 2017, 16:51   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom zou nu niet kunnen wat in het verleden (voor ons) wel kon? Wie kinderen wil kent de financiële gevolgen op voorhand.
In het verleden bestond er een speciale uitkering voor moeders aan de haard, ingesteld in 1949, afgeschaft in 1957. Het was de bedoeling om een tegenprestatie te geven voor huishoudelijke arbeid.
Al vergeten?
Oud 14 mei 2017, 16:52   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsja, er zijn niet veel jobs met uren van 9 tot 16, de woensdagnamiddag vrij, twee maanden verlof en een pree gelijk een piloot van de nasa.

Allez, geef je rekeningnummer, we zullen elk ons solidariteitsdeeltje vrijwillig storten, dank zij een extra overuur dat we zullen presteren, als er tenminste nog wat overblijft nadat fiscus en sociale zekerheid gepasseerd zijn.

.
Leerkrachten hebben een schoon leven
Oud 14 mei 2017, 17:07   #36
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel procent van die dobbernegers die hier recent zijn aangespoeld heeft al dergelijke knelpuntvacatures ingevuld?

Houden jullie ons soms voor de gek met dat verhaaltje van 'we hebben ze nodig voor de economie/de pensioenen/de openstaande vactures'?
Zijn dat soms leugens?
Ik heb het over allochtonen, die hier soms geboren zijn, en ge begint over bootvluchtelingen. Het is nogal evident dat het moeilijk is om iemand in een bedrijf te integreren die de taal niet spreekt. Anderzijds als ze metser of plakker zijn in hun land is het goed mogelijk dat ze hun job bij een aannemer kunnen uitvoeren, de taal komt later wel.
Oud 14 mei 2017, 17:30   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn -behalve dat ze soms zwanger worden- de ideale werknemers.
Je kunt de meest idiote opdrachten verzinnen en vrouwen voeren die zonder enige kritische noot uit.
Je hoeft geen vervelende vragen te vrezen als 'waarom is dat nodig' of 'heeft dat wel zin' of 'kan dat niet eenvoudiger'?
De meeste vrouwen houden ervan om de zaken nodeloos ingewikkeld te maken.
Dat sluit namelijk doorgaans aan op hun eigen karakter.
Veel westerse mannen gaan ook meer en meer in die richting. Dat wordt namelijk van hen verwacht van de dolle mina's en de linkse doctrine: volgzaam zijn en zonder vragen stellen doen wat gevraagd wordt. Helaas voor de linkse knuppels doen meer en meer mannen net het omgekeerde.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 17:38   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Leerkrachten hebben een schoon leven
Alleen op hun 'werk' loopt het wat minder fraai, meer bepaald de resultaten.
Oud 14 mei 2017, 18:36   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn dat soms leugens?
Er loopt genoeg getalenteerd en hoog opgeleid volk rond in Vlaanderen. Maar met de huidige selectiemethodes mag het een wonder heten dat er überhaupt nog mensen aangeworven geraken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 18:41   #40
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over allochtonen, die hier soms geboren zijn, en ge begint over bootvluchtelingen. Het is nogal evident dat het moeilijk is om iemand in een bedrijf te integreren die de taal niet spreekt. Anderzijds als ze metser of plakker zijn in hun land is het goed mogelijk dat ze hun job bij een aannemer kunnen uitvoeren, de taal komt later wel.
Goedemorgen veiligheid op de werf.

Citaat:
Een Amerikaan, een Hollander en een Chinees spoelen aan op een onbewoond eiland. De Amerikaan begint al meteen de baas te spelen en zegt: ‘I take care of the food.’ Tegen de Hollander zegt-ie: ‘You take care of the wood.’ En tegen de Chinees: ‘You take care of the supplies.’ ’s Avonds komen de Amerikaan en de Hollander elkaar weer tegen op de afgesproken plaats, maar van de Chinees nog geen spoor. Ze wachten en wachten, maar de Chinees komt niet opdagen. ‘Anders beginnen wij alvast te eten?’ stelt de Hollander voor. ‘Oké,’ zegt de Amerikaan. Net op dat moment komt de Chinees plots uit een boom gesprongen en hij roept: ‘Supplies!’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be