![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat met de negationismewet? | |||
| Ja zonder argumenten |
|
1 | 10,00% |
| Neen zonder argumenten |
|
1 | 10,00% |
| De negonationismewet is correct maar moet uitgebreid worden tot andere genocides |
|
1 | 10,00% |
| De negationismewet is eenznijdig en moet afgeschaft worden |
|
5 | 50,00% |
| De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme. |
|
1 | 10,00% |
| De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme maar ik zou toch liever hebben dat ze afgeschaft wordt want het is eenzijdig. |
|
1 | 10,00% |
| Beste wensen aan alle mensen van goede wil. |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De holocaust in al zijn vormen is overvloedig bewezen, op letterlijk duizenden manieren, en dit door zowat elk betrokken land. Het is aandoenlijk hoe je probeert die oneindige lijst van bewijzen te catalogeren als slechts "één visie". |
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hadden het over de vrije meningsuiting, niet over de waarde van de andere wetgeving. Of acht u de Belgische wetgeving ook perfect? |
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U verandert het onderwerp nogal snel als u het deksel op de neus krijgt. De Belgische wetgeving is uiteraard niet perfect. Anders hadden we geen parlement meer nodig. |
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Juist een wet maakt dat dit niet mogelijk is, want de ontkenner mag zijn stem niet in het openbaar uiten. Hierdoor groeit er een ongezonde sfeer en - u moet eens leren beseffen dat we in 2017 leven van niet in 1957 - zal eenieder toch langs internet wel het nodige weten te vinden. |
|
|
|
|
|
#345 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Belediging? Dan moeten we toch nog een hele hoop wetten stemmen, want zovele bevolkingsgroepen kunnen door bepaalde uitspraken beledigd worden. Omdat het een feit is? Gaan we dan alle feiten met een wet omkaderen? Zullen we ook maar die publicaties strafbaar maken waarin beweerd wordt dat er geen maanlanding heeft plaatsgevonden? Enzovoort. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voorbeeld om te verwijzen naar de stelling "het gebeurt in het kader van democratisch gestemde wetten".
Schijnbaar is er volgens jullie geen vuiltje aan de lucht in Turkije. Alles gebeurt immers overeenkomstig de wetgeving. Wetten die door de meerderheid van Turkse parlement werden goedgekeurd. |
|
|
|
|
#349 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik niet. Ik schaam mij er wel voor dat er zulke figuren rondlopen in onze maatschappij, maar dat is heel wat anders. Wel, er zijn voldoende mensen die verdriet voelen als mensen hun leed ter discussie stellen. Omdat ze zelf in de kampen hebben gezeten, of omdat een familielid in de kampen heeft gezeten. Omdat de holocaust de grootste misdaad in de geschiedenis van de mensheid was en ontegensprekelijk is vastgesteld. Omdat negationisme steeds racistische en/of politieke doeleinden heeft, verpakt in een "research" kleedje. |
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stelde dat element niet in vraag. Wel het feit dat u er schijnbaar van uit gaat dat het best ok is. In uw ogen evolueert Turkije sedert Erdogan schijnbaar op het juiste, democratische pad. Toch?!
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik niet. Jullie wel. Dat probeer ik met de verwijzing naar Turkije wat duidelijk te maken. Ook al is de wet op het negationisme en revisionisme democratisch gestemd, toch beschouw ik het al een schending van onze vrijheden.
|
|
|
|
|
#353 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beledigende taal over Mohammed kan bij moslims voor "een diepe pijn en verdriet" zorgen! |
|
|
|
|
|
#355 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders moet u maar eens opzoeken in welke "politieke hoek" Faurisson zit! U zult verbaasd staan. |
|
|
|
|
|
#357 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik niet omdat de genocide door de nazis nu eenmaal objectief bewezen is.
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De pijn die dit soort discussies met zich meebrengt is onbeschrijfelijk voor de betrokkenen. Dat jij dat niet begrijpt, is voor mij voldoende bewijs dat er andere motieven zijn voor je weerstand tegen de negationismewet. |
|
|
|
|
|
#359 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|