![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kort gezegd; en ik beken het; ik ben een grondspeculant. Ik bezit een stuk grond geërfd van ouders en via grootouders, gelegen in een nu afgesloten binnengebied. De afsluiting gebeurde via drie bouwpercelen van 18 meter diepte en ruim veertig meter breedte. De breedte was nood zakelijk om aan de vereiste oppervlakte te voldoen ingevolge stedebouwkundige voorschriften. Het nu afgesloten binnengebied was voorheen bouwgrond ingevolge opgemaakte stedebouwkundige planning destijds. Ik begrijp best dat bouwgronden van bestemming kunnen veranderen maar deze afgesloten gronden in dat binnengebied zijn niet meer bereikbaar voor landbouwvoertuigen. Dus ik heb mij noodgedwongen maar een zitmaaier gekocht. En de reden van het hele gebeuren en bestemmingswijziging? Wel er heeft zich een motohandel gevestigd met herstelwerkhuis. Die vent verdiende vettig zijne kost en zwemt in de miljoenen. Daar kon wel iets van de tafel vallen natuurlijk. Akkoord : niet bewijsbaar! Nu ligt dat onbereikbaar binnengebied er troosteloos bij. Twee achterliggende huizen van twee doktersgezinnen (man en vrouw beiden) staan er in op percelen van een halve hectare groot en toegankelijk via een privéweg ter breedte van 4 meter. Dat is wat er gebeurde met een bouwzone tegen de dorpskom gelegen en waarin normalerwijze veertig huizen konden gebouwd worden! Landbouwactiviteit? Eén luxepaard in een weide; een paar zitmaaiers en een paar automatisch werkende grasmachines. België waar men bouwgronden te veel had en heeft. Waar men bouwgronden liever omvormt tot braakgronden. België; het land waar men grondspeculant wordt als men opkomt voor uw rechten. België waar mensen met geld steeds alles om zeep kunnen helpen. België waar men een geldwolf wordt op een forum als men er ooit eens over durfde praten op dat forum. Voor mij hoeft er niet meer gepraat te worden. Ik heb mijn lesje geleerd en opnieuw gekregen. Dit maal van het jaloers gepeupel. Van mij mogen ze verder dit land en heel Europa vol steken met vreemdelingen. En ik herhaal het nog maar even dat ik steeds voorstander blijf van diplomatieke oplossingen. Als uw koterij vol zit met ratten, en je krijgt ze er niet uit; dan rest er maar één oplossing en die is die koterij in brand steken. Wat heden ook gebeurt met dit forum. Ik hoop dat ik voor de laatste maal mijn gedacht heb gezegd. Tenzij er iets mocht gebeuren dat mijn bakkes open breekt. Zoals op deze draad nu. Wat heb ik geleerd op dit forum? Wel dat ik verder doe zoals ik bezig was in het verleden en dus op mijn stembrief opnieuw "foert" zal schrijven. En dit om te vermijden dat er achteraf toch nog een bolletje rood wordt ingekleurd. En Panda zal tevreden zijn. Hij kan nu op dit forum schrijven dat ik een leugenaar ben en mijn gedane beloften niet houd. En ook Jackie zijn handen zullen wel beven van spanning om hier voor de zoveelste maal iets uit zijn kl...n te slaan. Wat een bedoening! Mensen toch! Enfin: "Schluss." Zitten we buiten de optie van de draad? Sorry; ik ben niet begonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ideaal tegen bedtijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() Tot op de dag dat de gemeente beslist om de woonkern te verdichten en werkman zijn kavel te ontsluiten met een weg. Om voldoende te hebben voor een hele woonwijk onteigenen ze de mensen alles wat dieper als 50 m ligt van de rooilijn.
Dan is werkman miljonair. Ik hoop dat het gebeurt voordat ge dood zijt. De Vlaamse regering verkiest verdichting van woonkernen ipv nieuwe uitbreidingen. Bij mij tegenover zijn er enkele buren die hun zeer diepe tuin vrezen te verliezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]() 1x verdomd
Laatst gewijzigd door werkman : 16 mei 2017 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() 2x verdomd!
Laatst gewijzigd door werkman : 16 mei 2017 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mij om het even wat ze ooit met die gronden zullen doen. Dan zullen ze wel nieuwe wegen moeten zoeken. En geraak ik meteen misschien van die zitmaaier af. Hoe moet een gehandicapte anders zijn niet bereikbare grond proper houden? Bos maken mag ook niet. Ge neemt de zon weg. Bon. Ik ga ook slapen. Jackie is al aan het snurken. Hij heeft zijn kans gegrepen om zijn darmen te ledigen. Zoals Voorspeld! Daarvoor dient immers dit forum voor sommigen. Bye, bye. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ps: zonder kruiwagen. Laatst gewijzigd door Jakko : 16 mei 2017 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt voor je interessante verhalen over je grondspeculatie. Vertel morgen nog eens iets over de VU dorpspolitiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij gaat de Schoof nog begraven. Da's duidelijk.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2017 om 02:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb goesting om te blijven. Uw truut is steeds plezant om er op mijn beurt ook op te reageren. Ik heb er weer een paar puntjes voor verdiend.
Niet iedereen mag op dit forum schuttingtaal gebruiken. Blijkbaar zijn/waren mijn nietszeggende artikels van die aard dat je niet kunt laten van er commentaar op te geven. Maar het sop is de kool niet waard. Zoals voorspeld; in mijn vorige bijdrage in deze draad; kom jij op dit forum ook om je te ontlasten. Ik ken jullie beiden (Cf. Jackie) zo goed dat ik dus kan voorspellen wat er zal gebeuren. Is trouwens niet moeilijk. Op het driehoekje drukken is niet nodig hoor. Ik vertrek zo wel zoals beloofd. Kijk kneus. Hier volgt een enorme open ruimte om vol te kladden met uw laag bij de grondse aanvallen. Profiteer ervan. Je hebt nu meer tijd en ruimte om uw eigen braaksels te schrijven en lezen. Geeft het enorme voldoening om jezelf toch zo belangrijk te vinden op dit forum? Zoek maar verder om de Paaseieren te vinden om op te reageren. Ieder zijn hobby. Dag Pandakneus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() Maak je niet ongerust hoor Panda. Ik heb het alleszins decennia terug reeds begrepen.
Dat was ook de reden waarom ik de VU buiten gesmeten heb. Dat Bart het nu pas zou begrepen hebben betwijfel ik wel. Bart was een leerling van Schiltz. En er was reeds geweten dat zijn EQ nog kleiner was dan dit van zijn leermeester. Politiek leer je niet op een forum. Je moet er zelf aan meedoen. Dan leer je de ware volksaard kennen en weet je waartoe mensen in staat zijn. Dus Panda; voor mij heb je niks nieuws verteld dat ik nog niet wist. Maar je doet toch een poging. Wat wel verdienstelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De waarde van die grond (hetgeen de overheid wil betalen) verder dan 50 meter v.d. rooilijn is in het beste geval (als dat volledig in woonzone ligt) 1/3 van de bouwgrondprijs voor het deel tussen 50 en 70 meter. 1/6 voor het deel tussen 70 en 90 meter. En wat verder ligt waarde landbouwgrond. En als ge een beetje pech hebt moet ge er de rechter nog bij halen om uw geld te krijgen. En uw overburen zullen naar centen voor hun tuin mogen fluiten als ik dat zo zie. Werkman miljonair worden als hij onteigend wordt? .....Droom verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
Wat er mis is met industriegrond of bouwgrond dat bosgrond wordt? Een serieuze waardevermindering voor de eigenaar. Maar dat geeft vooral rechtsonzekerheid. Rechtsonzekerheid is het ideaal om (toekomstige) investeringen tegen te houden. En dan zijn ze verwonderd dat investeerders dit land ontvluchten. Dus volgens jouw is iemand die zijn bouwgrond, waarop hij door veranderde omstandigheden niet direct bouwt, niet met verlies wil verkopen een speculant? Gij zijt precies ook niet op de hoogte dat - vanaf eind de jaren 70 van vorige eeuw de prijzen van immo gedurende 10 jaar gedaald of stabiel gebleven zijn. - dat gewone hypothecaire leningen een intrestvoet van rond de 13% hadden (uitgez. voor o.a. mijnwerkers). - dat de registratierechten ong. 13% waren. - dat er torenhoge inflatie was, en de burger geconfronteerd werd met muntontwaarding. Ooit gehoord van devaluatie van de Belgische frank? Hoeveel zou je na 10 jaar moeten krijgen voor je bouwgrond om te eindigen zoals je begonnen bent. M.a.w. nadat je de grond verkoopt kan je dezelfde goederen kopen dan je had kunnen kopen bij aankoop? Je hebt dus geen winst of verlies gemaakt. Als ik dat zo ruw bekijk zal je met het dubbele van de aankoopprijs met moeite toekomen. Besluit: de meerderheid hier heeft precies weinig kaas gegeten van immo-investering, winst en verliesberekening. Het verwondert mij dan ook niks meer dat zoveel mensen klagen dat ze niet rondkomen. Arm Vlaanderen. Ze krijgen de leiders die ze verdienen. Ik heb mijn lesje al lang geleerd. De Vlaamse overheid is een onbetrouwbare partner. Ik investeer nooit meer een belangrijke som in iets waar de Vlaamse overheid zeggenschap heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt chance dat de N-VA sinds 2004 deel uitmaakt van de Vlaamse regering anders hadden 30 jaar niet volstaan om je lesje te leren.
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide triestige figuren die veel kunnen zagen en zeveren zonder iets te zeggen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 mei 2017 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
|
![]() Haha. Knuppelke gaat mij een lesje leren. De madam die het verschil niet ziet tussen een zorgzame huisvader, en een immo-speculant. Troost u, ge zijt niet alleen met uw gebrek aan inzicht.
|
![]() |
![]() |