Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 27 mei 2017, 09:36   #341
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Het is natuurlijk een "False Flag". De Britse geheime dienst kon zich weer eens uitleven. Op orders van de Mossad.
Het verbaast me dat er deze keer geen paspoort werd achtergelaten.

Dat is wat ik erover denk.

Laatst gewijzigd door Gamla : 27 mei 2017 om 09:37.
Gamla is offline  
Oud 27 mei 2017, 09:53   #342
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het is natuurlijk een "False Flag". De Britse geheime dienst kon zich weer eens uitleven. Op orders van de Mossad.
Het verbaast me dat er deze keer geen paspoort werd achtergelaten.

Dat is wat ik erover denk.
De perslekken doen het onderzoek van de aanslag in manchester geen deugd, als de inlichtingendiensten hem al in het vizier hadden (dader) deze toch had voorkomen kunnen worden, immers als je de grote lijnen van de wereldgeschiedenis begrijpt verbaast het me niet dat de grootste godsdiensten/religies hierin een grote rol hebben gespeeld, met maar 1 concrete probleem(stelling/vraag);

Hoe ondersteun je een diversiteitsbeleid waarbij het geen drol uitmaakt van welke cultuur je deel uitmaakt ? (de achterliggende idee hierbij is nog steeds het nationalistisch/rassendeficit onderuit te halen opdat er een 1voudige culturele gemeenschap uit voortkomt buiten de religieuze dogmatische gegeven.)

Mocht migratie niet bestaan hebben dan was er geen sprake van expansieproblemen en was iedereen op hun eigen grondgebied gebleven, elk met hun eigen regels en normen opgedeeld volgens de religieuze verhoudingen tussen de drie grootsten ter wereld, dat punt is de kwestie wat geen evidentie vormt om de grenzen tussen de nationale staten weg proberen te vegen.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 mei 2017 om 09:54.
Kristof Piessens is offline  
Oud 27 mei 2017, 10:03   #343
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Leugens.

http://lesobservateurs.ch/2015/05/27...tat-islamique/

Peiling van Al-Jazeera:

81% van de Artabische moslims steunt ISIS.

Als ik een analogie maak van de steun van de turken in Belgie voor een dictatuur in turkije in vergelijking met de uitslag in Turkije moet dat in het westen tegen de 100% zijn.

15% van de Fransen steunt ISIS.

http://www.lexpress.fr/actualite/soc...e_1568756.html

Dat houdt 100% in van de moslims.

Allez, nu kunnen nieuwe leugens opgediept worden.
Zolang iemand geen actieve steun verleent heeft aan een terroristische groep, moet je ze ook niet als terrorist klasseren. Daarbij die peilingen hebben nul waarde. Geen woorden maar daden maken van iemand een terrorist.

100%? Van de stemgerechtigde Belgische Turken is ongeveer de helft gaan stemmen. D.w.z. dat ongeveer 45% van de Belgische Turken JA hebben gestemd. Uiteraard is dat nog altijd teveel. Maar de meerderheid van de Belgische Turken heeft of NEEN gestemd of het kan ze niet schelen wat er in Turkije gebeurt en zijn daarom niet gaan stemmen.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 27 mei 2017 om 10:05.
Ke Nan is offline  
Oud 27 mei 2017, 10:13   #344
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zolang iemand geen actieve steun verleent heeft aan een terroristische groep, moet je ze ook niet als terrorist klasseren. Daarbij die peilingen hebben nul waarde. Geen woorden maar daden maken van iemand een terrorist.

100%? Van de stemgerechtigde Belgische Turken is ongeveer de helft gaan stemmen. D.w.z. dat ongeveer 45% van de Belgische Turken JA hebben gestemd. Uiteraard is dat nog altijd teveel. Maar de meerderheid van de Belgische Turken heeft of NEEN gestemd of het kan ze niet schelen wat er in Turkije gebeurt en zijn daarom niet gaan stemmen.
een zeer krappe meerderheid (55%), wat op zich zeer verontrustend is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 27 mei 2017, 10:41   #345
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Putin komt. Hij zal ze weg jagen.
Dat moet want wij gaan niets doen.
Oud 27 mei 2017, 11:13   #346
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je in het blauw gequote hebt, slaat op 0.0001% van moslims in het Westen, nl. de Westerse IS-terroristen. Gij maakt er ineens alle moslims van. Dat is een bedenkelijk maniertje.
Met andere woorden: "Het is allemaal niet zo erg..."

Sorry, maar ik geloof daar geen jota van. Het is niet omdat je ze niet kunt identificeren met het IS-terrorisme dat je zo maar mag concluderen dat ze bereid zijn zich te integreren. Volstrekt niet.
quercus is offline  
Oud 27 mei 2017, 11:33   #347
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Ze moeten weg, quercus. Begrijp het nu toch eens. Allemaal. Geïntegreerd of geassimileerd of niet.

Het is niet omdat ik geen last heb van mijn buur dat een ander dat niet heeft.
Oud 27 mei 2017, 11:39   #348
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Sorry, maar ik geloof daar geen jota van. Het is niet omdat je ze niet kunt identificeren met het IS-terrorisme dat je zo maar mag concluderen dat ze bereid zijn zich te integreren. Volstrekt niet.
Eigenlijk mag je gerust nuanceren, wat is in feite de grootste bedreiging van de mensheid ?
In jouw idee is dat er bij islamisering van europa in samenhang met terrorisme de integratie een onmogelijkheid is, ik kan dat niet weerleggen noch beamen omdat de verschillen niet altijd eenduidig zijn in context van het migratieprobleem, migreren doe je vanuit het idee dat je eigen omgeving helemaal niet bijdraagt aan je eigen bewustzijnsontwikkeling/groei en je eigen gedrag binnen die cultuur verandert als je in een andere cultuur komt, in dees kan het dat er volledig zullen weigeren datzelfde op te geven waaraan ze vinden dat het niet ten goede komt in het algemeen belang dan de persoonlijke motivering voor verhuis van doorslaggevend argument is, gewoon omdat de levenskwaliteit in eigen land beneden alle waardigheid valt, het punt is dat evolutietheorie niet toepasselijk is voor de hoogte waarin de solidariteit beneden alle peil is.
Oud 27 mei 2017, 11:42   #349
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Dat is wat jij ervan maakt. Maar het is inderdaad al erger geweest in onze contreien. Maar ik merk het al, je zit met het 'fixed idea' dat alle moslims van slechte wil zijn. Dat is de reflex van de bewuste of onbewuste racist, xenofoob, islamofoob, fascist, ... Wat mij betreft past zulk gedrag perfect in het autismespectrumstoornis. Terwijl het overgrote deel weldegelijk netjes in de pas loopt, weliswaar niet zoals jij dat wilt. Maar jij hebt niets te willen wanneer het andermans leven betreft. Net zoals andermans geen hol te maken heeft met jouw leven.
Ke Nan is offline  
Oud 27 mei 2017, 11:45   #350
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Eigenlijk mag je gerust nuanceren, wat is in feite de grootste bedreiging van de mensheid ?
In jouw idee is dat er bij islamisering van europa in samenhang met terrorisme de integratie een onmogelijkheid is, ik kan dat niet weerleggen noch beamen omdat de verschillen niet altijd eenduidig zijn in context van het migratieprobleem, migreren doe je vanuit het idee dat je eigen omgeving helemaal niet bijdraagt aan je eigen bewustzijnsontwikkeling/groei en je eigen gedrag binnen die cultuur verandert als je in een andere cultuur komt, in dees kan het dat er volledig zullen weigeren datzelfde op te geven waaraan ze vinden dat het niet ten goede komt in het algemeen belang dan de persoonlijke motivering voor verhuis van doorslaggevend argument is, gewoon omdat de levenskwaliteit in eigen land beneden alle waardigheid valt, het punt is dat evolutietheorie niet toepasselijk is voor de hoogte waarin de solidariteit beneden alle peil is.
Huh?
Oud 27 mei 2017, 11:52   #351
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Deze apologie van uitroeiing en genocide dient gesignaleerd te worden.
Conscience is offline  
Oud 27 mei 2017, 11:58   #352
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat jij ervan maakt. Maar het is inderdaad al erger geweest in onze contreien. Maar ik merk het al, je zit met het 'fixed idea' dat alle moslims van slechte wil zijn. Dat is de reflex van de bewuste of onbewuste racist, xenofoob, islamofoob, fascist, ... Wat mij betreft past zulk gedrag perfect in het autismespectrumstoornis. Terwijl het overgrote deel weldegelijk netjes in de pas loopt, weliswaar niet zoals jij dat wilt. Maar jij hebt niets te willen wanneer het andermans leven betreft. Net zoals andermans geen hol te maken heeft met jouw leven.
Niet "alle", maar wel veel. Ik noem dat een soort "integrering-weerstand". Ze migreren naar Europa maar willen per se de identiteit van het herkomstland blijven vooropstellen.

Dat is mijn mening. Dat jij die mening gelijk stelt met "[...] de reflex van de bewuste of onbewuste racist, xenofoob, islamofoob, fascist, ..." raakt mijn koude kleren niet.
quercus is offline  
Oud 27 mei 2017, 12:01   #353
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Huh?
ja ik weet het, tis weer onbegrijpelijke tekst, nog eens !

Wat is de grootste bedreiging voor de mensheid ?

Niet de diversiteit, dat nationalistisch gestoeld is.
Niet de oorlog, wat enkel draait om macht en geld.
Niet...(vul lijst maar aan)

De vraag kent nog steeds geen antwoord !

De onrust en terrorisme met de recentelijke aanslag in manchester heeft een totaal andere reden, maar welke ?

Onderzoek nu eens de verschillen tussen alle naties/staten, allen zijn ze ontstaan na decennialange strijd, maar welke strijd wordt er werkelijk gevoerd ?

Als je de verschillen ziet, lijkt mij niet meer dan normaal dat de meeste conflict/oorlogsgebieden aanzet tot migratie/vluchten, maar de echte migratie gaat over de keuze om weg te willen omdat de omstandigheden niet bijdragen tot de welvaart en/of levenskwaliteit, maar zijn de gemigreerden nog wel bereid terug te keren mocht de welvaart en levenskwaliteit stijgen, een conflict/oorlogsgebied brengt opzettelijke de welvaart en levenskwaliteit naar beneden, niet moeilijk dat europa als meest welvarende deel van de wereld vluchtelingen aanzuigt al is er geen directe link naar het koloniaal verleden van europa.

Owja, het echte vermoedelijke probleem is eerder dat IS een staat wou zonder westerse bemoeienis, maar het westen staat dit niet toe, daarom het grootste deel van de aanslagen daar naartoe refereren, en marie daenen stelt dit facet ook vast in een ander draad/topic, als IS verdreven wordt kunnen ze niet anders dan de migratie te gebruiken om het conflict naar europa te brengen....

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 mei 2017 om 12:16.
Oud 27 mei 2017, 12:11   #354
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Kristof, wil je ze weg of niet. Het is ja of nee.
Oud 27 mei 2017, 12:20   #355
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je de verschillen ziet, lijkt mij niet meer dan normaal dat de meeste conflict/oorlogsgebieden aanzet tot migratie/vluchten, maar de echte migratie gaat over de keuze om weg te willen omdat de omstandigheden niet bijdragen tot de welvaart en/of levenskwaliteit, maar zijn de gemigreerden nog wel bereid terug te keren mocht de welvaart en levenskwaliteit stijgen, een conflict/oorlogsgebied brengt opzettelijke de welvaart en levenskwaliteit naar beneden, niet moeilijk dat europa als meest welvarende deel van de wereld vluchtelingen aanzuigt al is er geen directe link naar het koloniaal verleden van europa.
Dat lijkt mij inderdaad de realiteit en hoe moet je daarop reageren???
Je kunt stellen dat wij hier op democratische wijze welvaart en welzijn hebben gecreëerd en dat wij dan ook eisen van de nieuwkomers dat zij zich aan onze regels aanpassen...
Of je kunt, zoals de politiek correcte extremisten doen, de nieuwkomers wijsmaken dat het wij zijn die zich aan hen, als onze gasten, moeten aanpassen en dat zij dus alle recht hebben om ons in onze levenswijze te negeren en hier dus komen verder leven zoals ze het in hun verkommerd land, dat ze ontvlucht zijn, hebben gedaan...

Het is één zaak om over de oorzaak van de overrompeling te spreken; maar het is een totaal andere zaak om het dan te hebben over hoe wij met de nieuwe toestanden moeten omgaan...
Er is bovendien geen enkele internationale wet die ons kan verplichten om zo maar iedereen binnen te laten, vooral als je weet dat de meeste immigranten niet uit oorlogsgebieden komen...
En zelfs voor die laatste is er geen enkele internationale wet die ons verplicht om die oorlogsvluchtelingen ten eeuwige dagen in ons land op te nemen... Wij hebben alle rechten om van hen te eisen, eens de oorlog in hun land voorbij dat ze zouden terugkeren naar hun land...

Het is bovendien dwaas te negeren dat de islam duidelijk stelt dat hun goddelijke wetten boven onze staatswetten verheven zijn en met alle macht en middelen onze mensen te willen wijsmaken dat de islam, als godsdienst geen gevaar voor ons inhoudt... Terwijl de Islam, ook zonder de extremisten erin, dagelijks het tegendeel bewijzen...
marie daenen is offline  
Oud 27 mei 2017, 12:23   #356
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Daarom wil ik jullie weg. Zagemie.
Oud 27 mei 2017, 12:24   #357
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kristof, wil je ze weg of niet. Het is ja of nee.
Ja, enkel degene die plannen hebben tot het plegen van gewelddaden en degene die weigeren zich aan te passen.

Degene die in vrede leven ongeacht waar ze wonen en voor een stuk aangepast zijn mogen blijven.

Meer niet.
Oud 27 mei 2017, 12:26   #358
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, enkel degene die plannen hebben tot het plegen van gewelddaden en degene die weigeren zich aan te passen.

Degene die in vrede leven ongeacht waar ze wonen en voor een stuk aangepast zijn mogen blijven.

Meer niet.
zo'n 80%, dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 27 mei 2017, 12:31   #359
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer niet.
Degenen die in vrede leven. Haha. Wat een gelul.
Het is een bezetting en jij bent een collaborateur.
Oud 27 mei 2017, 12:45   #360
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Degenen die in vrede leven. Haha. Wat een gelul.
Het is een bezetting en jij bent een collaborateur.
Neen, de bezetting is door ons europa ook veroorzaakt...dus ik collaboreer hiermee niet, ook al ken ik geen moslims die de bezetting goedkeuren, het zijn wij zelf dat toegelaten heeft asiel als vluchtelingen als migranten op 1 hoopje te gooien.

Kolonisten hebben een gelijkaardige functie van migratie...das een zeer duur woord wat mij betreft, ik heb niets te klagen, ik heb het goed, maar de rechten op migratie, asiel of vluchtelingen mogen wat dat betreft toch duidelijk gesteld worden, weigeren = deportatie, terugkeren = onderzoek, betrapping op tweede keer weigeren = opnieuw deportatie, harde aanpak en er geen moeite mee hebben !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be