Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2017, 10:10   #81
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kwamtum beseft niet dat Trump de leiding volledig aan het afgeven is aan oa China.
Oei zegt het duimpje vandaag China daarstraks voerde hij nog de agenda van Putin uit, of hangt het er van af op welk duimpje jullie zuigen het linkse of het rechtse?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:15   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Oei zegt het duimpje vandaag China daarstraks voerde hij nog de agenda van Putin uit, of hangt het er van af op welk duimpje jullie zuigen het linkse of het rechtse?
Putin probeert Trump idd zijn agenda te doen uitvoeren maar is er ondertussen al achter dat Trump veel te onbetrouwbaar is.

China is sowieso serieus aan het opkomen, wat logisch is gezien hun bevolkingsaantal.

Maar de nieuwe economie is er vooral die van de hernieuwbare energie en Trump gaat de kansen die er liggen, volledig weggooien.
Oud 29 mei 2017, 10:17   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwamtum beseft niet dat Trump de leiding volledig aan het afgeven is aan oa China.
China staat klaar om de US (economisch) te vervangen, ze hebben dat zelfs al open en bloot gezegd.

Als straks de EU landen niet voor de F-35 kiezen zal er ook gelachen worden in de USA.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 mei 2017 om 10:19.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:23   #84
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
China staat klaar om de US (economisch) te vervangen, ze hebben dat zelfs al open en bloot gezegd.

Als straks de EU landen niet voor de F-35 kiezen zal er ook gelachen worden in de USA.
De EU kan inderdaad beter zaken doen met China dan met de VS.
Trump vindt Duitse luxe auto's veel slechter dan de Arabische potentaten.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 11:33   #85
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In dat geval zal China moeten zijn protectionisme laten varen en op zijn minst de invoerrechten drastisch verminderen. Ook alle beperkingen van buitenlands ownership and management opheffen. Buitenlanders moeten vrij zijn te kopen wat ze willen in China, bedrijven en gebouwen, net zoals Chinezen in het Westen doen.

Ik wacht dus af dat ze dat even "open en bloot" gaan doen niet alleen blabla.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 mei 2017 om 11:35.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 11:42   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zijn die twee mutually exclusive ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 11:42   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In dat geval zal China moeten zijn protectionisme laten varen en op zijn minst de invoerrechten drastisch verminderen. Ook alle beperkingen van buitenlands ownership and management opheffen. Buitenlanders moeten vrij zijn te kopen wat ze willen in China, bedrijven en gebouwen, net zoals Chinezen in het Westen doen.

Ik wacht dus af dat ze dat even "open en bloot" gaan doen niet alleen blabla.
Er zijn Europese alternatieven (gelukkig).
Oud 29 mei 2017, 11:53   #88
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn Europese alternatieven (gelukkig).
Ja en neen. Ik ben tegen elke vorm van protectionisme omdat het de internationale handel tegenwerkt en de nationale economie meer slecht dan goed doet. Na herhaalde stijgingen onder Obama is er voor eerst sinds lang een terugval van de economische groei in Amerika voor het eerste trimester 2017.
Oud 29 mei 2017, 13:20   #89
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ge snel terug de oude wordt. Een burnout is geen lachtertje.

Er is een zekere misvatting bij bepaalde figuren, vooral in VOKA en VBO kringen, dat burn out een fake aandoening is. Het zijn niet de luie en slechte werknemers die een burn out krijgen, maar eerder de toegewijde en hardwerkende, die gewoon ofwel niet voldoende gewaardeerd worden, en/of gewoon opgewerkt worden door hun baas.

Iemand die 0,0 geeft over zijn werk, zal geen burn out krijgen. Iemand die snachts wakker ligt of een bepaalde dossier wel op tijd klaar geraakt daarintegen....
Eerst en vooral, dank je wel. Dat hoop ik ook.

Een burnout komt ook voort uit uitzichtloosheid -geen hoop meer op beterschap/verandering- en uw niet gelukkig voelen op je werk. Je kan dat even overbruggen zoiets maar niet al te lang. Vlakke structuren zorgen vaak makkelijker voor burnouts bij perfectionisten. Je wordt verondersteld bij te springen bij zowat alles. Je ziet overal de fouten, wil die verbeteren en uiteindelijk besteed je meer en meer tijd aan zaken die je niet leuk vindt of niet in je functiebeschrijving staan (ge weet wel, de job die je eigenlijk wou doen). Dat was zowat mijn probleem. Had het gevoel dat ik project mngr was, analyst developper, programmeur, en moest daar soms ook nog wat support bij nemen. Dit terwijl mijn passie analyses maken is. Dat kan ik uren aan een stuk dat ik zelf niet merk dat de tijd voorbij vliegt. Laatste keer dat ik nog eens een deftige analyse gemaakt heb kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 13:53   #90
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Macron - Trump 1-0

http://www.hln.be/hln/nl/39002/Donal...n-Michel.dhtml

Ik begin Macron meer en meer te appreciëren. Een echte Europeaan die boerenkinkels zoals Trump een lesje leert
Dat was de 2 - 0. Je was de openingstreffer vergeten:

de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 mei 2017 om 13:56.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 13:57   #91
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Voor mij is een psycholoog een (nep)vriend tegen betaling.

Bij de eerste 4 ben ik weg gegaan. Ik hoorde vooral dat ik erg zwart wit ben. Dat ik kenmerken van autisme vertoon en dat ik obsessieve neigingen heb/had.
Dat is niet mijn ervaring. Ik ben leergierig en vind het leuk om analyzes te maken ook ivm mezelf (samen met een vriendin die dat ook graag doet want zelfanalyze is redelijk moeilijk voor mezelf). Je eigen gedragingen in kaart brengen is moeilijk. Ik heb mij op basis van eigen analyse laten diagnosteren voor adhd en ik heb effectief add (attention deficit disorder) en ze zeiden waarschijnlijk een lichte vorm van autisme. Ik heb dat laten doen in kortenberg en in beide gevallen deden ze alle moeite van de wereld om te zeggen dat je dat niet als een label moet zien. Dat het normaal is dat iedereen een beetje anders is (want dat is effectief wat beide zijn, iets meer dit of iets meer dat in je hersenen). ADD kunnen ze 'normaliseren' met medicatie en psychotherapie. Autisme enkel met psychotherapie waar een psycholoog alledaagse evenementen oplijst en je laat inschatten wat een normale response is en wat jij zou doen. Dit om je te wapenen als je die situaties tegen komt en ernaar kan handelen. Bij ADD krijg je dan meer coping mechanismes aangeleerd.

Wat ik dus eigenlijk wou zeggen. Ik heb mijn huiswerk op voorhand gemaakt, zowel psycholoog als psychiater wilden niet dat ik dat zag als een label maar eerder een uitzondering/schakering van wat iedereen wel een beetje heeft. Bij bvb ADD zijn die schakeringen gewoon extremer.

Mijn sessies bij de psycholog helpen mij vooral om zaken te herkennen, weten vanwaar dat komt en hoe ze te vermijden. Eigenlijk zuivere infodrain van haar naar mij. En ik voel echt wel dat dit werkt en mij relaxt. Bovendien lijkt het misschien inderdaad een nepvriend die je betaalt. Het zorgt er wel voor dat ik minder mijn verhaal 'moet' doen tegen mijn echte vrienden. Een burnout/depressie kan wel even duren en het weegt ook op je vrienden na een tijd. Dus ga ik liever naar een nepvriend om mijn verhaal te doen en alledaagse zaken tegen mijn echte vrienden te vertellen.

Maar mensen die jouw verhaal hebben gedaan ken ik ook genoeg. Het is belangrijk een goede psy te vinden, iemand waarmee je overeenkomt, iemand waar je rijker buiten komt ipv verwart of gefrustreerd.

Citaat:
Veel vragen, veel labels, maar uiteindelijk heb ik er geen fuck aan gehad. Met psycholoog nummer 5 werd ik goed bevriend, maar een jaar geleden pleegde ze zelfmoord om wille van gezinsproblemen waar ik niets van wist.
Veel vragen zijn normaal hé
Wel spijtig van nr 5

Citaat:
Voor mij zijn al die sessies tijdsverlies. Het enige waar ik echt heil in zie, is een cursus NLP om je manier van denken te modifiëren. Jezelf als positivist leren programmeren.

Ik denk dat het grote merendeel van stressgerelateerde problemen aan iemands manier van denken liggen. Zo is een perfectionist ongelukkig met alles wat niet perfect is. Een recept voor depressie
Ik ken NLP persoonlijk niet. Als het je helpt zoveel te beter.

Goh, ik denk dat het vooral belangrijk is om mensen met ongeveer gelijke werkethiek, een gelijke manier van denken, te laten samenwerken. Bvb een conservatief persoon naast iemand proactief zetten, is ook niet altijd goed. En zo zijn er nog wel voorbeelden.
Oud 29 mei 2017, 21:52   #92
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Eerst en vooral, dank je wel. Dat hoop ik ook.

Een burnout komt ook voort uit uitzichtloosheid -geen hoop meer op beterschap/verandering- en uw niet gelukkig voelen op je werk. Je kan dat even overbruggen zoiets maar niet al te lang. Vlakke structuren zorgen vaak makkelijker voor burnouts bij perfectionisten. Je wordt verondersteld bij te springen bij zowat alles. Je ziet overal de fouten, wil die verbeteren en uiteindelijk besteed je meer en meer tijd aan zaken die je niet leuk vindt of niet in je functiebeschrijving staan (ge weet wel, de job die je eigenlijk wou doen). Dat was zowat mijn probleem. Had het gevoel dat ik project mngr was, analyst developper, programmeur, en moest daar soms ook nog wat support bij nemen. Dit terwijl mijn passie analyses maken is. Dat kan ik uren aan een stuk dat ik zelf niet merk dat de tijd voorbij vliegt. Laatste keer dat ik nog eens een deftige analyse gemaakt heb kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
Met alle respect maar als ge al dan niet "ziek" zijt ligt uw loon er op het einde van de maand. Burn out is zowat een panacee geworden om tijdelijk of langdurig op zijn luie kloten thuis te zitten. Als ik iets heb dat van ver of dicht met een burn out zou kunnen te maken hebben moet ik er blijven hard tegen aan gaan. Ik blijf mijn kloten afdraaien ook als ik het moeilijk heb en s'nachts zwetend van de stress wakker word. Ik heb niet de luxe tijdelijk te capituleren.
Oud 29 mei 2017, 22:14   #93
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Met alle respect maar als ge al dan niet "ziek" zijt ligt uw loon er op het einde van de maand.
Wel ja, ik heb bewust gekozen om bediende te zijn met een goede cover bij mutualiteit en ziektekas; De reden daarvoor is heel simpel. Ik heb op mijn 12e een niertransplantatie gehad en heb van mijn 2 tot mijn 12 meer in een ziekenhuis gezeten dan wat anders. Mijn gezondheid is mij zodoende ook wat waard en ik maak keuzes met dat in gedachte, inclusief promoties of carriereswitches.

Citaat:
Burn out is zowat een panacee geworden om tijdelijk of langdurig op zijn luie kloten thuis te zitten.
Wel, ik heb meer last van een depressie maar ik vermoed dat je daar hetzelfde over denkt. En wat jij daarover denkt is duidelijk foutief. Als ik kon kiezen om morgen terug energie te hebben, motivatie, zin in het leven en hard te werken ipv op mijn luie kont wat apathisch te zitten niksen, dan is mijn keuze HEEEEEEL snel gemaakt.

Citaat:
Als ik iets heb dat van ver of dicht met een burn out zou kunnen te maken hebben moet ik er blijven hard tegen aan gaan. Ik blijf mijn kloten afdraaien ook als ik het moeilijk heb en s'nachts zwetend van de stress wakker word. Ik heb niet de luxe tijdelijk te capituleren.
Kijk, ieder maakt zijn keuzes. Ik heb altijd een spaarpotje als het wat minder gaat. Die spreek ik nu gedeeltelijk aan want ziek zijn is verrevan gratis (Psycholoog = 50euro per bezoek bvb) en de ziekenkas betaalt ook totaal niet zo goed als mijn werkgever.

We hebben allemaal wel eens teveel stress, we worden allemaal wel eens wakker in het zweet afkomstig van oa stress. Als je dat elke dag, week na week hebt, zonder enig positief vooruitzicht in het oog en je houdt dat vol, dan moet ik zeggen dat je erg sterk bent. Maar ik vind het ook treurig. Moet een triest bestaan zijn. Ik kies dan effectief om mij te herbronnen, eens mijn leven te overlopen en alles terug op de rails te krijgen.
Oud 29 mei 2017, 23:04   #94
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Geweldig toch allemaal. Uit mijn lagere schooltijd herinner ik me vaag een jongen die met een overdreven stevige handdruk wilde imponeren.

En nu is dat een trend onder staatsleiders.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 23:35   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle respect maar als ge al dan niet "ziek" zijt ligt uw loon er op het einde van de maand. Burn out is zowat een panacee geworden om tijdelijk of langdurig op zijn luie kloten thuis te zitten. Als ik iets heb dat van ver of dicht met een burn out zou kunnen te maken hebben moet ik er blijven hard tegen aan gaan. Ik blijf mijn kloten afdraaien ook als ik het moeilijk heb en s'nachts zwetend van de stress wakker word. Ik heb niet de luxe tijdelijk te capituleren.
Welk deel van "het zijn voornamelijk de betere, meer toegewijde werknemers die te maken krijgen met een burn out" begrijp je niet Gipsy ?

Dit zijn mensen die net niet lui zijn. Een burn out in uw organisatie bij een goede werknemer moet een serieus alarmsignaal zijn voor de werkgever.

Er zijn overigens ook werkgevers die uitvallen met een burn out. Zelfstandigen.
Oud 30 mei 2017, 00:56   #96
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Werknemers die zich van geen kloten wat aantrekken zullen nooit een burnout krijgen.
Oud 30 mei 2017, 02:27   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geweldig toch allemaal. Uit mijn lagere schooltijd herinner ik me vaag een jongen die met een overdreven stevige handdruk wilde imponeren.
En nu is dat een trend onder staatsleiders.
Negatief.
Zie ontvangst van Putin in Versailles. Handje drukken terug tot normale bedoening herleid.
Akkoord dat Trump gietergewijs afging maar dat is onder het motto: 'Elementary, my dear Watson'.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 30 mei 2017 om 02:46.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 02:58   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk deel van "het zijn voornamelijk de betere, meer toegewijde werknemers die te maken krijgen met een burn out" begrijp je niet Gipsy ?
Dit zijn mensen die net niet lui zijn. Een burn out in uw organisatie bij een goede werknemer moet een serieus alarmsignaal zijn voor de werkgever.
Er zijn overigens ook werkgevers die uitvallen met een burn out. Zelfstandigen.
Mensen met jouw gezever werken op een normaal functionerend iemand zijn zenuwen, meer niet.
Jouw mentale medestanders en jezelf houden er een burn-out met maagzweer aan over. Da's 't verschil.
Verzorg je, Gutmensch
Oud 30 mei 2017, 07:14   #99
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Opzettelijk of niet, ge hoort in het filmpje Trump iets zeggen �* la 'what an asshole, he clearly saw me, asshole'. Was ergens toen hij merkte dat hij zelfs niet als 2e of 3e werd begroet dat je dat kan horen.
Typisch gedrag van een narcissist. Wat zij doen of zeggen moet je maar aanvaarden maar o wee als je hen ook maar het minste aandoet. Zeer vervelende individuen in de omgang.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 08:10   #100
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mensen met jouw gezever werken op een normaal functionerend iemand zijn zenuwen, meer niet.
Jouw mentale medestanders en jezelf houden er een burn-out met maagzweer aan over. Da's 't verschil.
Verzorg je, Gutmensch
Het begrip Gutmensch wordt echt wel een geuzennaam hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be