Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 31 mei 2017, 12:17   #461
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je vroeg iets over de bijbel en je hebt je antwoord: ja de bijbel spoort aan tot oprichten van een staat en het afslachten van ongelovigen.
Thora =/= bijbel. Daarbij, het gedrag van mensen is geen bewijs . Daarvoor moet je de bijbel analyseren.
Nietzsche is offline  
Oud 31 mei 2017, 12:25   #462
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Thora =/= bijbel. Daarbij, het gedrag van mensen is geen bewijs . Daarvoor moet je de bijbel analyseren.
Deuteronomium is dus geen deel van de bijbel? Wat gaan we hier nog horen?

ps; je bent er gewoon mee aan het lachen hé, sorry ik had het eerst niet door

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 mei 2017 om 12:32.
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 12:32   #463
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten zijn de meeste moslims ook geen Koeraisj meer.

Maar ik wil niks bewijzen ik zei enkel dat de bijbel (net zoals de koran volgens Nietsche) aanspoort tot het stichten van een staat en het afslachten van ongelovigen.
En ik antwoord daarop dat de bijbel voor zijn gelovigen dat recht niet meer heeft, maar de koran wel...
En dat is iets dat niet afhangt van de bijbel en/of van de koran, maar van de gelovigen, die in het ene geval met de tijd geevalueerd zijn en in het andere geval in het verleden zijn blijven steken...
Het is niet omdat de bijbel dezelfde insteek had dan de koran dat wij nu, de bijbel ontgroeid, de onzin van de koran en de nog grotere onzin van zijn gelovigen nog moeten aanvaarden...
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 12:33   #464
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hebben moslims eigenlijk ooit hun eigen Luther gekend?
Ja en neen, maar behoudens in zeker mate de Sjiieten, hebben zij ook nooit geen Kerk gekend...
Oud 31 mei 2017, 12:42   #465
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Het zal naarmate het onderzoek vordert een zelf-geradicaliseerde 'loone wolf' zijn.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline  
Oud 31 mei 2017, 12:43   #466
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat heeft dit met de Moro te maken?
Alles, aangezien ze voor een kalifaat strijden.

Iets wat volgens u niet gebeurd zou zijn mochten de Spanjaarden 400 jaar geleden niet binnen gevallen zijn in de Filipijnen, waar islamitische invallers intussen al 200 jaar de islam verspreidden middels oorlog en gedwongen bekeringen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 12:45   #467
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Wees dan consequent en stel je ook de vraag wat de hedendaagse moslimminderheid in België te maken heeft met de komst van de moslims in de vorige eeuw.
In de Filipijnen is die daar gekomen door toedoen van invallen vanuit het sultanaat van Brunei.

Wat is volgens u in godsnaam de correlatie met België?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 13:07.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:04   #469
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op een minderheid na, hebben ze zeker en vast een andere beleving van de Koran dan de aanhangers van IS, dat is duidelijk.
Ik denk het niet jongen, gezien de rebellen strijden voor een kalifaat.

Als je tot een minderheid van 5% behoort, en mits wat hulp van buitenlandse jihadi!s er toch nog in slaagt om in een conflict dat al 100.000 mensenlevens heeft gekost, een stad van enkele honderdduizend inwoners te veroveren, vermoed ik dat die minderheid waarover je het hebt zich enkel in je eigen fantasie bevindt.

Het is niet omdat iets volgens uw politiek correct wereldbeeld duidelijk is, dat het dat ook effectief is.

Overal zijn het piepkleine minderheden, maar in Afghanistan alleen al lopen er meer dan 100.000 Taliban rond, en overal winnen ze het pleit, tenzij er wat westerse regeringen helpen met bommen droppen op die minderheden.

Dat kan maar 2 redenen hebben:

1. Die piepkleine minderheden zijn heel wat groter dan men wil toegeven

2. Een groot deel van de niet meevechtende bevolking collaboreert, heeft er sympathie voor of, volgens mij de grootste groep, is te achterlijk en is te bang om zich te verzetten uit angst dat de fundamentalisten misschien wel gelijk hebben als ze beweren dat ze Allahs plan uitvoeren, wat, gezien de in bloed gedrenkte ontstaansgeschiedenis van de islam, niet hoeft te verbazen.

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 13:13.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:05   #470
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deuteronomium is dus geen deel van de bijbel? Wat gaan we hier nog horen?

ps; je bent er gewoon mee aan het lachen hé, sorry ik had het eerst niet door
Als je de essentie van het Christendom nog altijd niet door hebt, wat zit je hier dan te bazelen over het Oude Testament ?
Anselmo is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:10   #471
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet echt, neen. Het grootste deel van de islamisering daar is het werk geweest van inheemse heersers.
Die islam is daar vanzelf gekomen dus?

Er is nooit een verspreiding middels invasies uit het sultanaat van Brunei geweest?

Op een dag beslisten inheemse heersers - out of the blue - we gaan eens gaan islamiseren zie?

En jij hebt dan nog het lef om het hier over pseudo-genieën te hebben...

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 13:14.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:18   #472
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die islam is daar vanzelf gekomen dus?

Er is nooit een verspreiding middels invasies uit het sultanaat van Brunei geweest?

Op een dag beslisten inheemse heersers - out of the blue - we gaan eens gaan islamiseren zie?

En jij hebt dan nog het lef om het hier over pseudo-genieën te hebben...
Blijkbaar ken jij de betekenis van "het grootste deel" niet. Tja...
Oud 31 mei 2017, 13:19   #473
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Als je de essentie van het Christendom nog altijd niet door hebt, wat zit je hier dan te bazelen over het Oude Testament ?
Ola, de essentie van het Christendom.

Laat mij raden: de bijbel kan je als gelovige naar wens gebruiken en als er dingen instaan die niet in je kraam passen dan scheld je anderen uit dat ze het niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 mei 2017 om 13:25.
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:24   #474
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet jongen, gezien de rebellen strijden voor een kalifaat.

Als je tot een minderheid van 5% behoort, en mits wat hulp van buitenlandse jihadi!s er toch nog in slaagt om in een conflict dat al 100.000 mensenlevens heeft gekost, een stad van enkele honderdduizend inwoners te veroveren, vermoed ik dat die minderheid waarover je het hebt zich enkel in je eigen fantasie bevindt.

Het is niet omdat iets volgens uw politiek correct wereldbeeld duidelijk is, dat het dat ook effectief is.

Overal zijn het piepkleine minderheden, maar in Afghanistan alleen al lopen er meer dan 100.000 Taliban rond, en overal winnen ze het pleit, tenzij er wat westerse regeringen helpen met bommen droppen op die minderheden.

Dat kan maar 2 redenen hebben:

1. Die piepkleine minderheden zijn heel wat groter dan men wil toegeven

2. Een groot deel van de niet meevechtende bevolking collaboreert, heeft er sympathie voor of, volgens mij de grootste groep, is te achterlijk en is te bang om zich te verzetten uit angst dat de fundamentalisten misschien wel gelijk hebben als ze beweren dat ze Allahs plan uitvoeren, wat, gezien de in bloed gedrenkte ontstaansgeschiedenis van de islam, niet hoeft te verbazen.
Over welke rebellen heb je het? De Maute, de MILF, de MNLF, de BIFF?
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:27   #475
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ola, de essentie van het Christendom.

Laat mij raden: de bijbel kan je als gelovige naar wens gebruiken en als er dingen instaan die niet in je kraam passen dan scheldt je anderen uit dat ze het niet begrijpen.
Een hopeloze zaak maar toch nog een laatste poging.
Op basis van welke aanklacht werd JC veroordeeld en later aan het kruis genageld ?

En nee de lotgevallen in "The life of Brian" zijn geen goede tip.
Anselmo is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:37   #476
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ken jij de betekenis van "het grootste deel" niet. Tja...
Wat jij omschrijft als "het grootste deel", is daarom niet het grootste deel.

De kiem was een islamitische invasie vanuit Brunei, met de typische daaruit voortvloeiende oorlogen en gedwongen bekeringen.

Uw "grootste deel" is weer meer van hetzelfde: apologetisch geminimaliseer.

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:40   #477
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Een hopeloze zaak maar toch nog een laatste poging.
Op basis van welke aanklacht werd JC veroordeeld en later aan het kruis genageld ?

En nee de lotgevallen in "The life of Brian" zijn geen goede tip.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Jij hebt een interpretatie van de bijbel dat zal ik niet bestrijden.
Een andere christen zal dan een andere interpretatie hebben (Mormonen, Jehova, Protestanten, rekkelijken, preciezen,...).

Nochtans gebruiken zij allen de bijbel.
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:46   #478
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Over welke rebellen heb je het? De Maute, de MILF, de MNLF, de BIFF?
De Maute-groep, waar ook een tiental kleinere organisaties zijn bij aangesloten, en Abu Sayyef, die trouw hebben gezworen aan IS.

De MILF en andere groeperingen waar vredesverdragen zijn mee gesloten zijn grotendeels ontbonden, waarna naar goeie gewoonte de leden zijn uitgezwermd naar organisaties zoals Abu Sayyef, die wel nog actief zijn.

Staat toch allemaal gewoon in de krant?

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:52   #479
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De Maute-groep, waar ook een tiental kleinere organisaties zijn bij aangesloten, en Abu Sayyef, die trouw hebben gezworen aan IS.

De MILF en andere groeperingen waar vredesverdragen zijn mee gesloten zijn grotendeels ontbonden, waarna naar goeie gewoonte de leden zijn uitgezwermd naar organisaties zoals Abu Sayyef, die wel nog actief zijn.

Staat toch allemaal gewoon in de krant?
De MILF is helemaal niet ontbonden, ze zaten een paar dagen geleden met Duerte aan tafel.
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 13:56   #480
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De MILF is helemaal niet ontbonden, ze zaten een paar dagen geleden met Duerte aan tafel.
Er wordt vrede mee gesloten, die vredesonderhandelingen lopen al vele jaren.
Het MILF is grotendeels ontwapend.

Het grootste deel van de vroegere MILF-leden is gedesillusioneerd in hun leiding overgestapt naar militantere groeperingen.

Als guerrilla-beweging stelt het MILF niks meer voor.

Nierika is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be