![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#482 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#483 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#484 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ten tweede, uw 100.000 doden is een interessant gegeven: met of zonder de 7.000 geschatte doden van de drugsoorlog van Duterte? met of zonder de 50.000 doden van de communistische guerilla? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat heb jij trouwens gedaan in de periode van de aanvallen van de Bende van Nijvel? Ze zijn nooit gevonden, dus waren ze met ofwel heel veel, ofwel hadden ze de steun van de bevolking.
|
|
|
#485 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, zoals in veel gevallen: predikers, handelaars, enz., die aan invloed winnen en de plaatselijke bevolking beetje bij beetje bekeren. Daaruit ontstaat een olievlek waarbij steeds meer mensen zich bekeren.
Na een tijdje is de nieuwe religie dominant. Of predikers, handelaars, enz., die erin slagen de plaatselijke dominante klasse te bekeren, zodat de bevolking volgt. Wat dacht je zelf? Dat de Islam enkel via geweld verspreid werd/wordt. Mis, choeke, mis. Of dacht je misschien dat enkel Christenen mensen kunnen bekeren zonder geweld?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 31 mei 2017 om 15:03. |
|
|
|
|
#486 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En we moeten respect opbrengen voor diegenen die er in geloven, zoals we dat ook moeten doen voor diegenen die in de Torah of in de Koran geloven? Of is het niet zo eenvoudig? Torah/Koran = good, Bible = bad? 't Is maar een vraag, hé. Wat mij betreft wordt anything monotheistic 24/7 op ALLE interwebs afgefakkeld (indien niet in letterlijke, dan toch minstens in figuurlijke zin). Het is nu heus wel welletjes geweest.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 31 mei 2017 om 15:09. |
|
|
|
|
|
#487 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Denk je serieus dat zo'n danteske onzin een debat waard is?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:12. |
|
|
|
|
|
#488 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#489 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vanwaar dan die oncontroleerbare, Machiavelliaanse dwang om er oeverloos op verder te borduren? Narcisme?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:32. |
|
|
|
|
|
#490 |
|
Europees Commissaris
|
Gelukkig heb je nog enige zin voor zelfkennis.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
#491 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Verder worden de Moro's gehaat door de rest van de Filipino's omdat ze al eeuwen voor de komst van de Spanjaarden aan piraterij en slavenhandel deden. Sinds dat zo'n beetje verboden is, en gezien het feit er geen olie voor handen is, doen ze waar zowat alle islamitische haveloze minderheden in de wereld voor gekend zijn: keet schoppen, en met hun 5% van de bevolking een derde van de Filipijnen opeisen voor hun kalifaat. Ik weet dat het woord kalifaat gevoelig ligt bij je tere zieltje, maar daar strijden ze nu eenmaal voor, al kots je hier nog 2000 posts na elkaar uit dat dat volgens jouw fantasie, want het is niet meer dan dat, niet zo is.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:30. |
|
|
|
|
|
#492 | |
|
|
Citaat:
Het grootste deel van de Moslim inwoners van Marawi, meer dan 90% is trouwens uit de stad gevlucht en heeft bescherming gezocht bij het Philipijnse leger, niet bij de Moslimrebellen. |
|
|
|
|
|
#493 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik mag kiezen tussen uitgescholden worden of m'n kop van m'n romp gescheiden weet ik het toch wel, zulle.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
#494 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. Jij niet misschien?
|
|
#495 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- de islamisering van de regio is begonnen in 1380, de Brunei invasie vindt vooral plaats in de jaren 1500, en de Spanjaarden komen toe in 1570. Ongeveer hé. - het oproepen tot een kalifaat enkel bij een heel kleine minderheid leeft, en dan nog, sinds de laatste jaren vooral, terwijl het huidig conflict plaatsvindt sinds de jaren '60. - 5% van de hele Filippijnse bevolking, indedaad, maar wel geconcentreerd in één zone in het Zuiden van het land. Daar zijn Moslims in de meerderheid, en daar gaat het conflict dan ook over. Net als het bij de Basken niet gaat over Spanje of Frankrijk, dan wel over het Baskenland. Idem voor de (Noord-)Ieren of Corsicanen. Maar de gedachten zijn vrij, blijf maar geloven wat je wilt. Allah zal jou zelfs misschien gelijk geven ook, wie weet.
|
|
|
#496 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Toch niet je dikke duim mag ik hopen? http://www.demorgen.be/buitenland/wa...jnen-b8931ef8/ In bovenstaand artikel staat, naast de gebruikelijke onzin, dat tienduizenden mensen op de vlucht zijn geslagen ( van 200.000). Op de vlucht voor het geweld, niet specifiek voor de jihadisten dus, en da's al een eerste nuance. Waarheen die gevlucht zijn, staat niet vermeld. Dat mensen worden geëxecuteerd en de rebellen christenen als schild gebruiken mag al een eerste indicatie zijn voor de afkomst van de vluchtelingen. Het artikel zelf claimt dat de stad Malawi op het eiland Mindanao ligt, een eiland van 20 miljoen inwoners waarvan de meerderheid islamitisch is. Dot zou betekenen dat er minstens 10 miljoen moslims ip dat eiland alleen wonen. In werkelijkheid leven er 5% moslims op de Filipijnen, op ern totale bevolking van zo'n 100 miljoen. De Morgen toont hier weer eens aan dat ze, zoals de meeste standaard media, gewoon alles op de onwetende meute loslaten, zonder ook maar wat aan fact checking te doen.
|
|
|
|
|
#497 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#498 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het waren toch de Spanjaarden die de boosdoeners waren 400 jaar geleden? Ge loopt uzelf constant tegen te spreken, uw boodschap is hol, irrelevant en volstrekt waardeloos. Edit: Op Mindanao wonen bijna 22 miljoen mensen, waarvan nog slechts 20% moslim is. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mindanao Dus ook uw opmerking over het vormen van die 5 % moslims van een meerderheid in het zuiden, moogt ge ook al op uw buik schrijven. Of mogen op zijn minst tot de alternatieve feiten van Bad Atilla worden gerekend.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:58. |
|
|
|
|
|
#499 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
90% van de moslims vluchtte naar het Filipijnse leger. Alternatieve feiten, dikke duim dus. Dank om uzelf te kakken te zetten.
|
|
|
|
|
#500 | |
|
|
Citaat:
Wie zet er zich hier te kakken? |
|