Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 31 mei 2017, 14:32   #481
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat jij omschrijft als "het grootste deel", is daarom niet het grootste deel.

De kiem was een islamitische invasie vanuit Brunei, met de typische daaruit voortvloeiende oorlogen en gedwongen bekeringen.

Uw "grootste deel" is weer meer van hetzelfde: apologetisch geminimaliseer.
In die tijd was de hele regio van Mindanao al compleet geïslamiseerd. Islam is van daaruit verder verspreid in de Filippijnen, met min of meer succes. Het klopt dat er (verplichte) islamisering is geweest ten tijde van het Rijk van Brunei maar op dat ogenblik was islamisering reeds een eeuw bezig en dat, in de hele Filippijnen.
Oud 31 mei 2017, 14:40   #482
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In die tijd was de hele regio van Mindanao al compleet geïslamiseerd. Islam is van daaruit verder verspreid in de Filippijnen, met min of meer succes. Het klopt dat er (verplichte) islamisering is geweest ten tijde van het Rijk van Brunei maar op dat ogenblik was islamisering reeds een eeuw bezig en dat, in de hele Filippijnen.
Uit zichzelf?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 14:46   #483
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er wordt vrede mee gesloten, die vredesonderhandelingen lopen al vele jaren.
Het MILF is grotendeels ontwapend.

Het grootste deel van de vroegere MILF-leden is gedesillusioneerd in hun leiding overgestapt naar militantere groeperingen.

Als guerrilla-beweging stelt het MILF niks meer voor.
Laat het grootste deel maar vallen, we spreken hier met moeite over 500 man. En daar zijn er sinds de aanval op Marawi er al 89 van gedood.
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 14:50   #484
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet jongen, gezien de rebellen strijden voor een kalifaat.
Weer eens die veralgemening. Enkel een klein deel van de rebellen strijden voor een kalifaat. Al de anderen, en waarschijnlijk ook de bevolking strijdt ofwel voor autonomie, ofwe voor onafhankelijkheid.

Citaat:
Als je tot een minderheid van 5% behoort, en mits wat hulp van buitenlandse jihadi!s er toch nog in slaagt om in een conflict dat al 100.000 mensenlevens heeft gekost, een stad van enkele honderdduizend inwoners te veroveren, vermoed ik dat die minderheid waarover je het hebt zich enkel in je eigen fantasie bevindt.
Ten eerste loopt uw vergelijking compleet mank: het gaat immers om een gelokaliseerd conflict, in een zone waar de Moslims de meerderheid van de bevolking uitmaken.
Ten tweede, uw 100.000 doden is een interessant gegeven: met of zonder de 7.000 geschatte doden van de drugsoorlog van Duterte? met of zonder de 50.000 doden van de communistische guerilla?

Citaat:
Het is niet omdat iets volgens uw politiek correct wereldbeeld duidelijk is, dat het dat ook effectief is.
'politiek correct' is zooooo afgezaagd. Heb je niks beters?

Citaat:
Overal zijn het piepkleine minderheden, maar in Afghanistan alleen al lopen er meer dan 100.000 Taliban rond, en overal winnen ze het pleit, tenzij er wat westerse regeringen helpen met bommen droppen op die minderheden.
Een beetje zoals in Rwanda, dus.

Citaat:
Dat kan maar 2 redenen hebben:

1. Die piepkleine minderheden zijn heel wat groter dan men wil toegeven

2. Een groot deel van de niet meevechtende bevolking collaboreert, heeft er sympathie voor of, volgens mij de grootste groep, is te achterlijk en is te bang om zich te verzetten uit angst dat de fundamentalisten misschien wel gelijk hebben als ze beweren dat ze Allahs plan uitvoeren, wat, gezien de in bloed gedrenkte ontstaansgeschiedenis van de islam, niet hoeft te verbazen.
Want jij weet hoe jij zou reageren, uiteraard... Morele beoordeling vanuit uw luie stoel, noem ik dat.

Wat heb jij trouwens gedaan in de periode van de aanvallen van de Bende van Nijvel? Ze zijn nooit gevonden, dus waren ze met ofwel heel veel, ofwel hadden ze de steun van de bevolking.
Oud 31 mei 2017, 15:02   #485
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit zichzelf?
Neen, zoals in veel gevallen: predikers, handelaars, enz., die aan invloed winnen en de plaatselijke bevolking beetje bij beetje bekeren. Daaruit ontstaat een olievlek waarbij steeds meer mensen zich bekeren.

Na een tijdje is de nieuwe religie dominant.

Of predikers, handelaars, enz., die erin slagen de plaatselijke dominante klasse te bekeren, zodat de bevolking volgt.

Wat dacht je zelf? Dat de Islam enkel via geweld verspreid werd/wordt. Mis, choeke, mis.
Of dacht je misschien dat enkel Christenen mensen kunnen bekeren zonder geweld?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 31 mei 2017 om 15:03.
Bad Attila is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:07   #486
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je vroeg iets over de bijbel en je hebt je antwoord: ja de bijbel spoort aan tot oprichten van een staat en het afslachten van ongelovigen.
En dus is het een Heilig Boek waar we niet mee mogen lachen, zoals we dat ook met de Torah of de Koran niet mogen doen?

En we moeten respect opbrengen voor diegenen die er in geloven, zoals we dat ook moeten doen voor diegenen die in de Torah of in de Koran geloven?

Of is het niet zo eenvoudig?

Torah/Koran = good, Bible = bad?

't Is maar een vraag, hé.

Wat mij betreft wordt anything monotheistic 24/7 op ALLE interwebs afgefakkeld (indien niet in letterlijke, dan toch minstens in figuurlijke zin).

Het is nu heus wel welletjes geweest.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 31 mei 2017 om 15:09.
djimi is nu online  
Oud 31 mei 2017, 15:11   #487
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Weer eens die veralgemening. Enkel een klein deel van de rebellen strijden voor een kalifaat. Al de anderen, en waarschijnlijk ook de bevolking strijdt ofwel voor autonomie, ofwe voor onafhankelijkheid.

Ten eerste loopt uw vergelijking compleet mank: het gaat immers om een gelokaliseerd conflict, in een zone waar de Moslims de meerderheid van de bevolking uitmaken.
Ten tweede, uw 100.000 doden is een interessant gegeven: met of zonder de 7.000 geschatte doden van de drugsoorlog van Duterte? met of zonder de 50.000 doden van de communistische guerilla?

'politiek correct' is zooooo afgezaagd. Heb je niks beters?

Een beetje zoals in Rwanda, dus.

Want jij weet hoe jij zou reageren, uiteraard... Morele beoordeling vanuit uw luie stoel, noem ik dat.

Wat heb jij trouwens gedaan in de periode van de aanvallen van de Bende van Nijvel? Ze zijn nooit gevonden, dus waren ze met ofwel heel veel, ofwel hadden ze de steun van de bevolking.
Als je al volstrekt stompzinnige, volslagen ridicule vergelijkingen als bovenstaande over de Bende van Nijvel en Rwanda moet gebruiken in de ijdele hoop mijn punt te ontkrachten moet je ofwel heel wanhopig zijn, ofwel écht overtuigd zijn dat je hebt gescoord.

Denk je serieus dat zo'n danteske onzin een debat waard is?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:12.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:12   #488
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je al volstrekt stompzinnige, volslagen ridicule vergelijkingen als bovenstaande over de Bende van Nijvel moet gebruiken in de ijdele hoop mijn punt te ontkrachten moet je ofwel heel wanhopig zijn, ofwel écht overtuigd zijn dat je hebt gescoord.

Denk je serieus dat zo'n danteske onzin een debat waard is?
Moeilijk hé?
Oud 31 mei 2017, 15:16   #489
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Laat het grootste deel maar vallen, we spreken hier met moeite over 500 man. En daar zijn er sinds de aanval op Marawi er al 89 van gedood.
Dus eigenlijk geef je gewoon toe dat het MILF in feite niks meer voorstelt, exact hetgene wat ik van in het begin stelde.

Vanwaar dan die oncontroleerbare, Machiavelliaanse dwang om er oeverloos op verder te borduren?

Narcisme?

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:32.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:17   #490
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moeilijk hé?
Gelukkig heb je nog enige zin voor zelfkennis.

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:24   #491
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, zoals in veel gevallen: predikers, handelaars, enz., die aan invloed winnen en de plaatselijke bevolking beetje bij beetje bekeren. Daaruit ontstaat een olievlek waarbij steeds meer mensen zich bekeren.

Na een tijdje is de nieuwe religie dominant.

Of predikers, handelaars, enz., die erin slagen de plaatselijke dominante klasse te bekeren, zodat de bevolking volgt.

Wat dacht je zelf? Dat de Islam enkel via geweld verspreid werd/wordt. Mis, choeke, mis.
Of dacht je misschien dat enkel Christenen mensen kunnen bekeren zonder geweld?
In de Filipijnen is de islam vooral verspreid via invallen uit Brunei, gedwongen bekeringen en oorlog, zoals ongeveer overal, ja.

Verder worden de Moro's gehaat door de rest van de Filipino's omdat ze al eeuwen voor de komst van de Spanjaarden aan piraterij en slavenhandel deden.

Sinds dat zo'n beetje verboden is, en gezien het feit er geen olie voor handen is, doen ze waar zowat alle islamitische haveloze minderheden in de wereld voor gekend zijn: keet schoppen, en met hun 5% van de bevolking een derde van de Filipijnen opeisen voor hun kalifaat.

Ik weet dat het woord kalifaat gevoelig ligt bij je tere zieltje, maar daar strijden ze nu eenmaal voor, al kots je hier nog 2000 posts na elkaar uit dat dat volgens jouw fantasie, want het is niet meer dan dat, niet zo is.

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:30.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:26   #492
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk geef je gewoon toe dat het MILF in feite niks meer voorstelt, exact heygene wat ik van in het begin stelde.

Vanwaar dan die oncontroleerbare, Machiavelliaanse dwang om er oeverloos op verder te borduren?

Narcisme?
Het MILF heeft nog altijd een paramilitaire tak, ook al is ze niet operationeel.
Het grootste deel van de Moslim inwoners van Marawi, meer dan 90% is trouwens uit de stad gevlucht en heeft bescherming gezocht bij het Philipijnse leger, niet bij de Moslimrebellen.
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:27   #493
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ola, de essentie van het Christendom.

Laat mij raden: de bijbel kan je als gelovige naar wens gebruiken en als er dingen instaan die niet in je kraam passen dan scheld je anderen uit dat ze het niet begrijpen.
Als ik mag kiezen tussen uitgescholden worden of m'n kop van m'n romp gescheiden weet ik het toch wel, zulle.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is nu online  
Oud 31 mei 2017, 15:28   #494
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig heb je nog enige zin voor zelfkennis.
Inderdaad. Jij niet misschien?
Oud 31 mei 2017, 15:43   #495
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Filipijnen is de islam vooral verspreid via invallen uit Brunei, gedwongen bekeringen en oorlog, zoals ongeveer overal, ja.

Verder worden de Moro's gehaat door de rest van de Filipino's omdat ze al eeuwen voor de komst van de Spanjaarden aan piraterij en slavenhandel deden.

Sinds dat zo'n beetje verboden is, en gezien het feit er geen olie voor handen is, doen ze waar zowat alle islamitische haveloze minderheden in de wereld voor gekend zijn: keet schoppen, en met hun 5% van de bevolking een derde van de Filipijnen opeisen voor hun kalifaat.

Ik weet dat het woord kalifaat gevoelig ligt bij je tere zieltje, maar daar strijden ze nu eenmaal voor, al kots je hier nog 2000 posts na elkaar uit dat dat volgens jouw fantasie, want het is niet meer dan dat, niet zo is.
Ge moogt gij van mijn part uw mantra's blijven herhalen, hoor, de feiten zijn wat ze zijn.
- de islamisering van de regio is begonnen in 1380, de Brunei invasie vindt vooral plaats in de jaren 1500, en de Spanjaarden komen toe in 1570. Ongeveer hé.
- het oproepen tot een kalifaat enkel bij een heel kleine minderheid leeft, en dan nog, sinds de laatste jaren vooral, terwijl het huidig conflict plaatsvindt sinds de jaren '60.
- 5% van de hele Filippijnse bevolking, indedaad, maar wel geconcentreerd in één zone in het Zuiden van het land. Daar zijn Moslims in de meerderheid, en daar gaat het conflict dan ook over. Net als het bij de Basken niet gaat over Spanje of Frankrijk, dan wel over het Baskenland. Idem voor de (Noord-)Ieren of Corsicanen.

Maar de gedachten zijn vrij, blijf maar geloven wat je wilt. Allah zal jou zelfs misschien gelijk geven ook, wie weet.
Oud 31 mei 2017, 15:43   #496
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het MILF heeft nog altijd een paramilitaire tak, ook al is ze niet operationeel.
Het grootste deel van de Moslim inwoners van Marawi, meer dan 90% is trouwens uit de stad gevlucht en heeft bescherming gezocht bij het Philipijnse leger, niet bij de Moslimrebellen.
Bron van die 90% mosliminwoners dat bescherming gezocht heeft bij het leger?

Toch niet je dikke duim mag ik hopen?

http://www.demorgen.be/buitenland/wa...jnen-b8931ef8/

In bovenstaand artikel staat, naast de gebruikelijke onzin, dat tienduizenden mensen op de vlucht zijn geslagen ( van 200.000).
Op de vlucht voor het geweld, niet specifiek voor de jihadisten dus, en da's al een eerste nuance.

Waarheen die gevlucht zijn, staat niet vermeld.

Dat mensen worden geëxecuteerd en de rebellen christenen als schild gebruiken mag al een eerste indicatie zijn voor de afkomst van de vluchtelingen.

Het artikel zelf claimt dat de stad Malawi op het eiland Mindanao ligt, een eiland van 20 miljoen inwoners waarvan de meerderheid islamitisch is.

Dot zou betekenen dat er minstens 10 miljoen moslims ip dat eiland alleen wonen.

In werkelijkheid leven er 5% moslims op de Filipijnen, op ern totale bevolking van zo'n 100 miljoen.

De Morgen toont hier weer eens aan dat ze, zoals de meeste standaard media, gewoon alles op de onwetende meute loslaten, zonder ook maar wat aan fact checking te doen.

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:46   #497
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Bron van die 90% mosliminwoners dat bescherming gezocht heeft bij het leger?

Toch niet je dikke duim mag ik hopen?

http://www.demorgen.be/buitenland/wa...jnen-b8931ef8/

In bovenstaand artikel staat, naast de gebruikelijke onzin, dat tienduizenden mensen op de vlucht zijn geslagen ( van 200.000).
Op de vlucht voor het geweld, niet specifiek voor de jihadisten dus, en da's al een eerste nuance.

Waarheen die gevlucht zijn, staat niet vermeld.

Dat mensen worden geëxecuteerd en de rebellen christenen als schild gebruiken mag al een eerste indicatie zijn voor de afkomst van de vluchtelingen.

Het artikel zelf claimt dat de stad Malawi op het eiland Mindanao ligt, een eiland van 20 miljoen inwoners waarvan de meerderheid islamitisch is.

Dot zou betekenen dat er minstens 10 miljoen moslims ip dat eiland alleen wonen.

In werkelijkheid leven er 5% moslims op de Filipijnen, op ern totale bevolking van zo'n 100 miljoen.

De Morgen toont hier weer eens aan dat ze, zoals de meeste standaard media, gewoon alles op de onwetende meute loslaten, zonder ook maar wat aan fact checking te doen.
http://www.philstar.com/headlines/20...ents-evacuated
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:48   #498
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge moogt gij van mijn part uw mantra's blijven herhalen, hoor, de feiten zijn wat ze zijn.
- de islamisering van de regio is begonnen in 1380, de Brunei invasie vindt vooral plaats in de jaren 1500, en de Spanjaarden komen toe in 1570. Ongeveer hé.
- het oproepen tot een kalifaat enkel bij een heel kleine minderheid leeft, en dan nog, sinds de laatste jaren vooral, terwijl het huidig conflict plaatsvindt sinds de jaren '60.
- 5% van de hele Filippijnse bevolking, indedaad, maar wel geconcentreerd in één zone in het Zuiden van het land. Daar zijn Moslims in de meerderheid, en daar gaat het conflict dan ook over. Net als het bij de Basken niet gaat over Spanje of Frankrijk, dan wel over het Baskenland. Idem voor de (Noord-)Ieren of Corsicanen.

Maar de gedachten zijn vrij, blijf maar geloven wat je wilt. Allah zal jou zelfs misschien gelijk geven ook, wie weet.
Hoe? Het conflict loopt sinds de jaren 60?

Het waren toch de Spanjaarden die de boosdoeners waren 400 jaar geleden?

Ge loopt uzelf constant tegen te spreken, uw boodschap is hol, irrelevant en volstrekt waardeloos.

Edit: Op Mindanao wonen bijna 22 miljoen mensen, waarvan nog slechts 20% moslim is.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mindanao

Dus ook uw opmerking over het vormen van die 5 % moslims van een meerderheid in het zuiden, moogt ge ook al op uw buik schrijven.

Of mogen op zijn minst tot de alternatieve feiten van Bad Atilla worden gerekend.

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 15:58.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:50   #499
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
90% van de bevolking werd geëvacueerd (volgens het artikel) wordt bij u:

90% van de moslims vluchtte naar het Filipijnse leger.

Alternatieve feiten, dikke duim dus.

Dank om uzelf te kakken te zetten.

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 15:55   #500
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
90% van de bevolking werd geëvacueerd (volgens het artikel) wordt bij u:

90% van de moslims vluchtte naar het Filipijnse leger.

Alternatieve feiten, dikke duim dus.

Dank om uzelf te kakken te zetten.
"Marawi City is predominantly Muslim city which accounts for 99.6% of the population.["

Wie zet er zich hier te kakken?
DucDEnghien is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be