Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 31 mei 2017, 16:54   #521
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is toch duidelijk: omdat Niam hoger kan springen dan jij én moslima is, moet je de islam tegen de borst drukken.
Dat zijn de simplismen waarin Bad Atilla met graagte grossiert.

De naïviteit van dergelijke uitspraken is grenzeloos, maar helaas onvatbaar voor diegene die ze poneert.
Plezante interpretatie. Trekt op niks, maar ik zie er de humor wel van in.
Oud 31 mei 2017, 17:02   #522
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
John Rabe en Oskar Schindler waren ook lid van de nazi-partij.
Er zijn zoveel voorbeelden van Duitse soldaten die opdracht kregen om iemand neer te schieten, terwijl ze deze lieten lopen.

Dergelijke voorbeelden doen geen afbreuk aan het verwerpelijk karakter van het nazisme, net zoals het feit dat miljoenen Afghanen zich niet aansluiten bij de Taliban, maar er wel sympathie voor koesteren of er zich niet van willen distantiëren uit angst toch in de islamitische hel te belanden, geen waardeoordeel kunnen bevatten over de islamitische ideologie.

Om terug bij Manchester uit te komen: 23.000 geïdentificeerde geradicaliseerden moeten volgens MI5 gevolgd worden, terwijl ze de middelen hebben om er 3.000 te volgen. Dat zijn dan nog diegenen waarvan ze het weten. Er wordt constant gegokt welke de gevaarlijkste zotten zijn.

De Westminster Bridge terrorist kwam uit de poule van 20.000.

Al het gezever over piepkleine minderheden ten spijt zou ik me als Brit toch de vraag stellen wat een geldige reden is om een leger van 23.000 man dat de Britse samenleving vijandig gezind is, zich in mijn land vrij te laten rondbewegen.

Want 23.000 man, minderheid of niet, een leger is het.
waaruit lijdt jij af dat het om 23000 "geradicaliseerden" gaat terwijl er enkel sprake is van 23.000 die ooit op de radar zijn verschenen ('subjects of interest'), zonder dat daar enige detail wordt over gegeven?
Oud 31 mei 2017, 17:02   #523
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Plezante interpretatie. Trekt op niks, maar ik zie er de humor wel van in.
Het is nochtans de enige mogelijke interpretatie.

Ik ken er nog zo één: Nizar Trabelsi kon waarschijnlijk ooit veel beter voetballen dan Lukkas...

So what?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:06   #524
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nochtans de enige mogelijke interpretatie.

Ik ken er nog zo één: Nizar Trabelsi kon waarschijnlijk ooit veel beter voetballen dan Lukkas...

So what?
Je hebt er dus inderdaad niks van gesnapt. Misschien eens de post van Lukkas herlezen?

Anders gaat het snel saai worden.
Oud 31 mei 2017, 17:09   #525
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
waaruit lijdt jij af dat het om 23000 "geradicaliseerden" gaat terwijl er enkel sprake is van 23.000 die ooit op de radar zijn verschenen ('subjects of interest'), zonder dat daar enige detail wordt over gegeven?
Ik leid dit hier uit af:

https://m.hln.be/nieuws/23-000-mogel...nnie~a9a0005c/

"23.000 extremistische jihadi's" die door de inlichtingendiensten als "mogelijke terroristen" worden omschreven, laat wat mij betreft weinig aan de verbeelding over.

Dat u hier nog probeert afbreuk aan te doen, zet u alweer te boek als een complete nihilist als het over het gevaar van islamitisch geweld gaat.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:10   #526
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ola, de essentie van het Christendom.

Laat mij raden: de bijbel kan je als gelovige naar wens gebruiken en als er dingen instaan die niet in je kraam passen dan scheld je anderen uit dat ze het niet begrijpen.
Ik heb je al twee keer uitgelegd waar het verschil zit, dus ben jij het die hier anderen komt uitschelden dat ze jouw, totaal niet ter zake doende, standpunt weigeren te aanvaarden...
Maar ik geef wel toe dat je niet de enige bent die met zulke nepredeneringen afkomt om hun groot ongelijk goed te praten...
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:10   #527
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt er dus inderdaad niks van gesnapt. Misschien eens de post van Lukkas herlezen?

Anders gaat het snel saai worden.
Ik snap wat er staat, niet wat jij er omheen spint en breidt.

Dat is pas afgezaagd en saai.

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:13   #528
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is toch duidelijk: omdat Niam hoger kan springen dan jij én moslima is, moet je de islam tegen de borst drukken.
Dat zijn de simplismen waarin Bad Atilla met graagte grossiert.

De naïviteit van dergelijke uitspraken is grenzeloos, maar helaas onvatbaar voor diegene die ze poneert.
Zo is het. Opvallend is dat wanneer een moslim eens voor één keer positief in het nieuws komt, men direct het verband legt met de islam. De linkse bende verlangt dan dat iedereen meejuicht. Maar wanneer het over gewelddaden gaat, wordt in alle toonaarden gezwegen over het verband met de islam.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2017 om 17:14.
Lukkas is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:15   #529
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leid dit hier uit af:

https://m.hln.be/nieuws/23-000-mogel...nnie~a9a0005c/

"23.000 extremistische jihadi's" die door de inlichtingendiensten als "mogelijke terroristen" worden omschreven, laat wat mij betreft weinig aan de verbeelding over.

Dat u hier nog probeert afbreuk aan te doen, zet u alweer te boek als een complete nihilist als het over het gevaar van islamitisch geweld gaat.
Ik ga liever naar de bron
http://www.telegraph.co.uk/news/2017...hreat-emerges/

"23,000 people have been 'subjects of interest' as scale of terror threat emerges after Manchester attack"

En een beetje wetende hoe veiligheidsdiensten te werk gaan, is het begrip 'subject of interest' eigenlijk nikszeggend.
Oud 31 mei 2017, 17:17   #530
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap wat er staat, niet wat jij er omheen spint en breidt.

Dat is pas afgezaagd en saai.
ik heb er juist niks over gebreid...
Oud 31 mei 2017, 17:20   #531
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Zo is het. Opvallend is dat wanneer een moslim eens voor één keer positief in het nieuws komt, men direct het verband legt met de islam. De linkse bende verlangt dan dat iedereen meejuicht. Maar wanneer het over gewelddaden gaat, wordt in alle toonaarden gezwegen over het verband met de islam.
En wat heeft zevenkamp dan met Islam te maken?

De enige vraag die ik jou stel is: wil Thiam ook de wereld veroveren in naam van haar Profeet?

Het antwoord is vrij eenvoudig, dacht ik: ja of neen.
Niks te maken met haar performantie op de zevenkamp.
Oud 31 mei 2017, 17:23   #532
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar verblijven zij dan ook geen 600 jaar...

Inderdaad, en daar vechten zij dan ook voor.
Net als vele andere volkeren in heden, verleden en toekomst. Inclusief in Europa.

Of misschien zijn de regels niet van toepassing omdat het om Moslims gaat?

Min of meer, ja, na intense kolonisatie.
Ik lees hierin een pleidooi om in verfranste gemeenten in de rand Franstaligen af te schieten.

Ik trek de, volstrekt belachelijke redenering, niet eens zo ver in het extreme door.

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:27   #533
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb je al twee keer uitgelegd waar het verschil zit, dus ben jij het die hier anderen komt uitschelden dat ze jouw, totaal niet ter zake doende, standpunt weigeren te aanvaarden...
Maar ik geef wel toe dat je niet de enige bent die met zulke nepredeneringen afkomt om hun groot ongelijk goed te praten...
Je hebt gezegd dat de christenen per definitie goed zijn en de moslims per definitie slecht (zo heb ik het toch begrepen).
Verbeter mij als ik fout ben.
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:31   #534
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees hierin een pleidooi om in verfranste gemeenten in de rand Franstaligen af te schieten.

Ik trek de, volstrekt belachelijke redenering, niet eens zo ver in het extreme door.
Zo belachelijk niet, want ik heb er ook aan gedacht, net als de situatie in Baskenland, Corsica of Noord-Ierland.

En ik las vooral dat je pech hebt als je ooit een meerderheid vormde, en vandaag een minderheid...
Net wat er in de Rand is gebeurd, en nog steeds plaatsvindt. Je geeft de Franstaligen dus gelijk.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 31 mei 2017 om 17:32.
Bad Attila is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:36   #535
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga liever naar de bron
http://www.telegraph.co.uk/news/2017...hreat-emerges/

"23,000 people have been 'subjects of interest' as scale of terror threat emerges after Manchester attack"

En een beetje wetende hoe veiligheidsdiensten te werk gaan, is het begrip 'subject of interest' eigenlijk nikszeggend.
Inderdaad, zowel Abedi als de Westminster Bridge terrorist waren 2 van die subjects of interest. Met jouw kennis van de werking van de veiligheidsdiensten zou ik dus alvast niet te veel opsnijden.

Verder is het door jouw aangehaalde artikel geenszins de bron van het mijne, gezien deze quote er niet in terug te vinden is:

Citaat:
MI5, de Britse veiligheidsdienst, heeft slechts de capaciteit om 3000 individuen tegelijk te onderzoeken. Verdachten worden op die lijst gezet, of er afgehaald, naar gelang wie de grootste dreiging vormt. Als een onderzoek is afgerond, worden de mensen in dat onderzoek verplaatst naar die grote groep van wie de dreiging als “verminderd” wordt beschouwd
Dit lijkt er meer op:

Citaat:
Intelligente officers have identified 23,000 jihadist extremists living in Britain as potential terrorist attackers, it emerged yesterday.
https://www.thetimes.co.uk/article/h...ists-3zvn58mhq

Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:38   #536
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo belachelijk niet, want ik heb er ook aan gedacht, net als de situatie in Baskenland, Corsica of Noord-Ierland.

En ik las vooral dat je pech hebt als je ooit een meerderheid vormde, en vandaag een minderheid...
Net wat er in de Rand is gebeurd, en nog steeds plaatsvindt. Je geeft de Franstaligen dus gelijk.
Ik geef ze gelijk omdat ik ze niet gelijk wil afschieten, de manier waarop moslims hun problemen aanpakken?

Je wordt met de minuut krankzinniger in je betoog...

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 17:39.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:49   #537
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt gezegd dat de christenen per definitie goed zijn en de moslims per definitie slecht (zo heb ik het toch begrepen).
Verbeter mij als ik fout ben.
Neen, dat heb ik niet gezegd... zelfs verre van...
En alle oorlogen die gevoerd worden in naam van om het even welke god keur ik voor de volle honderd procent af...
Ik zie mijzelf zelfs niet meer als een Christen, maar ik weet wel dat als Christenen nog godsdienstoorlogen voeren dat dat dan onmogelijk in naam van hun godsdienst, het nieuwe testament kan zijn en diegene die iets anders zeggen belazeren gewoon de mensen...
Bij de Islam is dat compleet anders... Mohamed was en is een krijgsheer en de djihad wordt er gepredikt... Zijzelf zijn er van overtuigd dat hun godsdienstwetten boven de menselijke wetten staan en degene die dat niet aanvaarden kunnen worden gezien als afvalligen...
Gewoon hun houding tegenover het vrouwelijke is totaal barbaars en achterlijk en waar de strenge islam de overhand krijgt betalen de vrouwen steeds weer en opnieuw het gelag...
Dat allemaal ontkennen of als niets ter zake doende van de hand wijzen kan ik alleen maar als compleet crimineel van de hand wijzen...
En voor al degene die, tegen de wil van de bevolking in, dat hier toch willen doorvoeren, hoop ik, voor hun eigen heil, dat ze niet in hun opzet zullen slagen want anders zullen ze op één dag inzien dat ze medeplichtig zijn aan de installatie hier van een nieuw nazierijk...
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:51   #538
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik verwerp het Duits nazisme, evenals ik het franstalig nazisme verwerp. Wat er in de rand gebeurt zijn zuiver franstalige nazistische praktijken...
Maar inderdaad, zoals hierboven gezegd, afschieten zal ik ze niet...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 mei 2017 om 17:53.
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:56   #539
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom vergelijk je de hele toestand niet met wat vandaag gebeurt in Afrika met het kapen en ontvoeren door de moslimextremisten van meisjes en de mensonterende behandelingen die ze moeten ondergaan en dat in naam van de Islam bovendien???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 mei 2017 om 17:57.
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 17:57   #540
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, dat heb ik niet gezegd... zelfs verre van...
En alle oorlogen die gevoerd worden in naam van om het even welke god keur ik voor de volle honderd procent af...
Ik zie mijzelf zelfs niet meer als een Christen, maar ik weet wel dat als Christenen nog godsdienstoorlogen voeren dat dat dan onmogelijk in naam van hun godsdienst, het nieuwe testament kan zijn en diegene die iets anders zeggen belazeren gewoon de mensen...
Bij de Islam is dat compleet anders... Mohamed was en is een krijgsheer en de djihad wordt er gepredikt... Zijzelf zijn er van overtuigd dat hun godsdienstwetten boven de menselijke wetten staan en degene die dat niet aanvaarden kunnen worden gezien als afvalligen...
Gewoon hun houding tegenover het vrouwelijke is totaal barbaars en achterlijk en waar de strenge islam de overhand krijgt betalen de vrouwen steeds weer en opnieuw het gelag...
Dat allemaal ontkennen of als niets ter zake doende van de hand wijzen kan ik alleen maar als compleet crimineel van de hand wijzen...
En voor al degene die, tegen de wil van de bevolking in, dat hier toch willen doorvoeren, hoop ik, voor hun eigen heil, dat ze niet in hun opzet zullen slagen want anders zullen ze op één dag inzien dat ze medeplichtig zijn aan de installatie hier van een nieuw nazierijk...
Maar nu doe je het opnieuw: we hebben nu al bewezen dat zowel in de koran en de bijbel in naam van God opgeroepen wordt tot massamoord.

Nochtans zouden het enkel de moslims zijn en niet de christenen die het effektief doen. Dat betekent toch dat moslims intrinsiek slechte mensen zijn?
Dadeemelee is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be