![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Benidorm wordt dan - het moet niet altijd negatief zijn, Vlaams grondgebied.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams-Brabanders, Antwerpenaars en Limburgers schijnbaar ook niet. Of ziet u op die dag ergens in een van die provincies feestelijkheden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt totaal niet. Had de Franse koning in 1302 de overwinning behaald, dan was de kans op een totaal andere constellatie in de Nederlanden heel goed mogelijk. Het graafschap Vlaanderen was dan hoogstwaarschijnlijk bij het koninklijk domein gevoegd en de alliantie met de stokende partij in Brabant was dan sterk opgevoerd. Met mogelijk zware gevolgen voor de zelfstandigheid van Brabant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn inderdaad belangrijker data dat 1302. Maar Brabander zit koortsig te wroeten om aan de notie "Vlaanderen" zijn hedendaagse betekenis zoveel mogelijk te ontkennen. Wat in feite een futiele poging is. Het Vlaamse Gewest (in zijn huidige betekenis) staat expliciet erkend in de Grondwet van zijn geliefd België-Belgique. Overigens, wat mij persoonlijk betreft mocht i.p.v. "Vlaanderen" voor het huidig Gewest desnoods ook een andere naam bedacht worden. Zuidelijke Nederlanden was voor mij ook goed geweest. Zolang het maar niet dat onnozele "Noord-België" is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet druk maken jongens en meisjes. Frankrijk heeft na de oorlog geprobeerd; met medewerking van onze soepkiekens; zijn grenzen te verleggen tot aan de Rijn.
Pas toen Engeland met zijn wijsvingertje duidelijk maakte dat ze hunne kak mochten ophouden zijn ze met hangende pootjes terug naar de heimat gekomen. Kneut heeft er nogmaals iets op gevonden om weer een aanval te openen op een ander forumgebruikster. Die verdedigt tenminste nog met vuur haar zienswijze. De Kneut echter verdedigt niks. Hij blijft denken dat dit forum er is om voortdurend persoonlijke aanvallen te openen. Hij mag dat natuurlijk. Als de grote vriend van den Bart mag hij natuurlijk wat meer dan de anderen. Den Bart weet ondertussen wel wie de slimste is. Hij heeft eindelijk begrepen wat de Kneut al lang wist. Nog nooit heb ik zulke bonk gehoord toen den Bart zijnen Euro viel. Heel België daverde er van. Zelfs in Luik zijn er mijngangen van ingestort. En sinds loopt de Kneut hier rond met zijn ereteken; gekregen van de Franse President himself. Hij is ridder geworden van het "Légion d'honneur La Vache qui Rit". Hij heeft een rammelaar gekregen met daarin een Franse frank om rond zijn nek te hangen. Sorry mensen. Maar ik ga af en toe ook eens meedoen aan die cafétoogpraat die hier wordt opgediend. Het moeten niet steeds dezelfden zijn die van dit voorrecht gebruik maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() 2x
Sorry maar dit forum is al even zot geworden als sommige deelnemers er aan. Laatst gewijzigd door werkman : 4 juni 2017 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd maar buiten de twee wereldoorlogen van de vorige eeuw heb ik heel weinig, om niet te zeggen geen enkele weet van Duitse inhaligheid wat ons grondgebied betreft... Ik weet wel, wat Limburg betreft dat het in de tijd dat het samen met Luik, Aken en andere delen een geheel vormde een zekere bloei gekend heeft... Verder ken ik de commanderij van Alden Biesen, waar Alden Biesen zeker geen onderdanige houding tov van het Roomse Rijk moest aanhouden, zoals de Franse koningen wel altijd aan zijn onderhorige gebieden oplegden... Ten andere denk ik dat we nu nog van de vurige steden Luik kunnen praten juist omdat het het grootste deel van zijn geschiedenis niet onder Frans bewind stond maar wel bij het Heilig Roomse Rijk hoorde en alzo beschermd werd voor de vernielzucht van die Franse koningen. Ik weet dat onze gebieden enorm veel geleden hebben onder de Franse veroveringszucht en inhaligheid (ten andere heel wat gebieden van wat nu Frankrijk is hebben enorm geleden onder de verwoestingen van de Franse koningen... Kijk al maar naar de godsdienstoorlogen tegen de Tartaren, tegen de protestanten... Maar wat zijn ze goed in hun eigen verleden te verschonen en op te hemelen... Versaille was in de gouden tijden van Lodewijk XIV niet meer dan een veredeld hoerenkot met Lodewijk zelf als de grootste klant en pooier te gelijker tijd... En dan nu maar opscheppen over de zonnekoning en ze hebben er warempel nog heimwee naar... Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 juni 2017 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie onderschrift:
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() AHEM vergeet u Noord Brabant hier niet, de slag bij Woeringen/Worringen was ook onze overwinning. Hertog Jan was ook onze hertog, kortom 's-Hertogenbosch, Breda, Bergen op Zoom etc. wachten op hun uitnodigingen. Vlaams en Waals Brabant, zijn hoewel de historische machtsbasis van het huis van Leuven (Reginar/Reinier) enkel Zuid Brabant. Ik zou zeggen, als men het viert maak er dan een Pan-Brabants en misschien ook Pan-Limburgs gebeuren van, en niet alleen een Belgisch feestje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() De Franstalige particratie heeft RWF niet nodig om bij een (zeer hypothetische) splitsing van België de hulp van de Fransen te vragen. En dan geldt het internationaal recht waaraan flaminganten niets kunnen veranderen. Dan geldt de regel van de meerderheid via referenda.