Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2017, 14:45   #81
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar gaat hij dan niet snel bij de etnische samenstelling van de vluchthuizenpopulatie uitkomen ook?
Ja, maar wat vertelt dat? Het valt me bijvoorbeeld op dat veel van die vrouwen via huwelijksmigratie in het land zijn gekomen: ze kennen onze samenleving en hun rechten niet, spreken de taal niet, zijn in alle opzichten afhankelijk van de echtgenoot die hen naar hier heeft gehaald. Die zwakke positie maakt ze tot een makkelijk slachtoffer van partnergeweld. In vluchthuizen vind je vaak Oost-Europese meisjes die in de prostitutie werden gedwongen en daar voortdurend met geweld werden geconfronteerd van pooiers en klanten. (Gesteld dat ze de weg naar het vluchthuis al vinden.)

Religieuze overtuigingen over man/vrouw-verhoudingen zijn een element dat zeker een deel van de problematiek kan verklaren, maar zoals steeds zit alles een stuk complexer in elkaar dan dat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 14:47   #82
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Pffff U bent dus echt naïef zoals Fatima naar voren bracht.
Dit gaat over de moslims in België. Poogt u mij te misleiden met andere landen als voorbeeld te gebruiken? Dan bent U helaas aan het verkeerde adres.
Moslims in België volgen een andere islam dan in Saoudi-Arabië? De islam in Saoudi-Arabië is toleranter?

U vertelt wonderlijke dingen.
Oud 6 juni 2017, 15:36   #83
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Heb ik dat gezegd? Neen. Ik wil niet dat we de aandacht van interne problemen afleiden door voorbeelden in buitenland te zoeken die het tegendeel bewijzen.Jouw artikel ging over een Belgische moslima. Mijn artikel ging over Belgische moslima's.
Als je 'de islam' als schuldige aanwijst zie ik niet in waarom er opeens een onderscheid moet worden gemaakt tussen land A en land B. De islam stopt niet aan de grenzen van België.

Citaat:
53% zijn moslima in de Belgische vluchthuizen. En het cijfer van huishoudelijk geweld bij moslims ligt aanzienlijk hoger dan de cijfers tonen. Want meeste moslima's dienen geen klacht in en ondergaan het geweld.
Ook voor autochtonen zijn de werkelijke cijfers zonder twijfel hoger. Er rust immers een enorm taboe op huiselijk geweld.

Citaat:
Met toestemming van hun omgeving. Waarom? Omdat de islam dat toestaat en verbiedt in vraag te stellen waarom een man zijn vrouw slaat.
De islam staat een corrigerende tik toe voor een vrouw die ongehoorzaam is. De man is immers de hoeder van zijn gezin.

Zo'n tik is nog wat anders dan mishandeling. Het is juist de taak van de man om zijn echtgenote tegen geweldpleging te beschermen.

Op dezelfde manier staat de vader in relatie tot zijn kinderen: (streng) opvoeden én bescherming bieden.
Oud 6 juni 2017, 16:34   #84
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat zeg ik niet. Ze maken ons alleen wijs dat we "vrij" zijn, dat we "geciviliseerd" zijn. Dat is bullshit, ik mag toch zeggen wanneer iets bullshit is.
Ik heb kennis gemaakt, als vrije West -Europeaan, met de keerzijde, nl een bevolking die onder de knoet werd gehouden, voor wie de vrijheid waarover ik beschikte een verre droom was.

Die gasten maakten heus het verschil tussen beide.
Oud 6 juni 2017, 16:46   #85
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik wacht echter nog steeds op de eerste snipper bewijs van de kern van hún zaak: een voorbeeld van een land waar een aanzienlijke moslim minderheid met succes geïntegreerd is.
Singapore
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 16:54   #86
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
We zijn in oorlog met IS, niet met de islam. Ik stel voor dat we dat zo houden.
wanneer word je eens wakker???????????
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 17:04   #87
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht
wanneer word je eens wakker???????????
Zijn discours is nochtans het discours van alle democratische Westerse landen...
Zeker dat jij het niet bent die wakker moet worden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 17:28   #88
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Singapore
Laten we eens te rade gaan bij iemand met enige kennis van zaken over dat land.

Lee Kuan Yew. Vader der natie. 31 jaar lang eerste minister. Heeft Singapore met harde hand van een derdewereldland in één van de welvarendste landen ter wereld omgevormd. Overtuigd multiculturalist.

Lee Kuan Yew zei in 2011 het volgende:

Citaat:
“I have to speak candidly to be of value, but I do not wish to offend the Muslim community.

“I think we were progressing very nicely until the surge of Islam came, and if you asked me for my observations, the other communities have easier integration - friends, intermarriages and so on, Indians with Chinese, Chinese with Indians - than Muslims. That’s the result of the surge from the Arab states.”

He added: “I would say today, we can integrate all religions and races except Islam.”

He also said: “I think the Muslims socially do not cause any trouble, but they are distinct and separate.”

Mr lee then went on to speak of how his own generation of politicians who worked with him had integrated well, including sitting down and eating together. He said: “But now, you go to schools with Malay and Chinese, there’s a halal and non-halal segment and so too, the universities. And they tend to sit separately so as not to be contaminated. All that becomes a social divide.”

He added that the result was a “veil” across peoples. Asked what Muslims in Singapore needed to do to integrate, he replied: “Be less strict on Islamic observances and say ‘Okay, I’ll eat with you.’”
Dus zelfs een autoritair figuur als Lee die in 3 decennia tijd een economisch en demografisch mirakel heeft verwezenlijkt is er niet in geslaagd om de 15% moslims te integreren in de samenleving van zijn land.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 17:42   #89
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Laten we eens te rade gaan bij iemand met enige kennis van zaken over dat land.

Lee Kuan Yew. Vader der natie. 31 jaar lang eerste minister. Heeft Singapore met harde hand van een derdewereldland in één van de welvarendste landen ter wereld omgevormd. Overtuigd multiculturalist.

Lee Kuan Yew zei in 2011 het volgende:

Dus zelfs een autoritair figuur als Lee die in 3 decennia tijd een economisch en demografisch mirakel heeft verwezenlijkt is er niet in geslaagd om de 15% moslims te integreren in de samenleving van zijn land.
Het is uiteraard verre van ideaal, maar zo erg is dat niet, want uiteindelijk: “I think the Muslims socially do not cause any trouble"

"Orthodoxe Joden zijn niet geïntegreerd. Het is verre van ideaal maar ze vallen voor de rest niemand lastig. Chinezen en Congolezen kennen een veel hoger percentage aan gemengde huwelijken met autochtonen dan 1ste, 2de of 3de generatie moslims in ons land."
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=706

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 juni 2017 om 17:43.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 21:24   #90
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn in oorlog met IS, niet met de islam. Ik stel voor dat we dat zo houden.
Voor mij niet gelaten, op voorwaarde dat de vele imams - en zeker die hier in het Westen- unisono en op krachtige wijze die aanslagen en andere wreedheden veroordelen.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 21:53   #91
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is uiteraard verre van ideaal, maar zo erg is dat niet, want uiteindelijk: “I think the Muslims socially do not cause any trouble"
Natuurlijk maken ze geen problemen want je weet toch wat er met je gebeurt wanneer je te veel uit de pas loopt in Singapore?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"Orthodoxe Joden zijn niet geïntegreerd. Het is verre van ideaal maar ze vallen voor de rest niemand lastig. Chinezen en Congolezen kennen een veel hoger percentage aan gemengde huwelijken met autochtonen dan 1ste, 2de of 3de generatie moslims in ons land."
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=706
Ik snap niet hoe jij vindt dat die quote in het voordeel van de Singaporese moslims pleit. Want wat staat er precies? Zelfs in het gemoedelijke (of beter gezegd ruggengraatloze) België vallen de orthodoxe Joden niemand lastig.

Dat moslims in Singapore geen problemen maken is omdat ze in de ijzeren dwangbuis van het plaatselijke rechtssysteem gevangen zitten.

En zelfs dán willen ze niet integreren.

Zeus kwam op de proppen met Singapore als beste voorbeeld van een geïntegreerde moslim minderheid. Welnu, zoals oud-premier Lee getuigt, zelfs in een land waar iedereen strikt in de pas moet lopen op straffe van ophanging of stokslagen vertikt de 15% moslimminderheid het om zich te integreren met de andere culturen in de samenleving.

Hoe kan je dan verwachten dat moslims zich ooit gaan integreren in de liberale democratieën van West-Europa, met hun slappe handhavingsbeleid?

Dat oud-premier Lee het nodig vond om op het einde van zijn leven de moslims er als groep uit te pikken, was niet omdat hij voor de lol eens iedereen tegen elkaar wou opzetten, maar omdat hij vond dat er qua islam een serieuze vlieg in de soep zit. En dat dit probleem bij ongewijzigd beleid kan escaleren.

Je zult met straffere argumenten moeten afkomen om dit te weerleggen:

Er is in heel de wereld geen enkel land te vinden waar een aanzienlijke moslim minderheid succesvol geïntegreerd is.

Dus ons land steeds verder laten islamiseren zoals we nu bezig zijn, om daarna achterover te leunen, onze vingers te kruisen en te hopen dat, voor de allereerste keer in de geschiedenis van de islam, het deze keer wél goed zal aflopen, is een roekeloze gok met de toekomstige generaties als inzet.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 6 juni 2017 om 21:55.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 22:07   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn discours is nochtans het discours van alle democratische Westerse landen...
Zeker dat jij het niet bent die wakker moet worden?
Dat komt door de laksheid van alle democratische Westerse landen.

Liever kop in 't zand steken dan de koe bij de horens te nemen en terug te slaan, met de middelen die ze hebben,... tot de grote der westerse landen ZELF ooit slachtoffer worden van hun eigen laks politiek beleid. Dan zullen we nog eens klappen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 22:12   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Voor mij niet gelaten, op voorwaarde dat de vele imams - en zeker die hier in het Westen- unisono en op krachtige wijze die aanslagen en andere wreedheden veroordelen.
Die vallen nog liever dood, en dat is wat ze, wat mij betreft, mogen doen ook.
Oud 6 juni 2017, 22:20   #94
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Staatsveiligheid, heeft dat nog een functie of dient dat alleen nog maar om een dik loon op te strijken? En wie dient er hier wie in het gareel te houden, de staatsveiligheid de politici of de politici de staatsveiligheid. Ik heb de indruk dat beiden er niet veel van bakken.

Maar ze zijn waarschijnlijk beiden druk in de weer met een vuist op te steken tegen al het misdadige buitenlands crapuul dat hier actief is en al volop bezig is met heel de moslimwereld aan te sporen tot het uitvoeren van schandalige wandaden.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 juni 2017 om 22:24.
Oud 6 juni 2017, 22:25   #95
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Die vallen nog liever dood, en dat is wat ze, wat mij betreft, mogen doen ook.
Toen je even niet oplette:

Moslims wereldwijd veroordelen aanslagen Brussel scherp

Manchester Arena attack: muslim leaders condemn 'horrific' suicide bombing

Imams refuse funeral prayers to 'indefensible' London Bridge Attackers

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 juni 2017 om 22:26.
Oud 6 juni 2017, 22:34   #96
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
De schuldige is de dader in de eerste plaats. Maar hij is wel islamitische geïnspireerd.
Dat is nog maar de vraag.

Citaat:
Ja en op hoeveel manieren kan men dat interpreteren? "Een corrigerende tik" ?
Zelfs een corrigerende tik kan niet in een verlichte maatschappij. De man is helemaal niet de hoeder over zijn vrouw. Beide zijn hier gelijk.
Voor de wet wel, ja. De rolverdeling in een gezin is echter in de eerste plaats een zaak van de betrokkenen.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 juni 2017 om 22:35.
Oud 6 juni 2017, 22:59   #97
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik zei het je al. In de koran staat expliciet "Een man zal niet gevraagd worden waarom hij zijn vrouw slaagt."

Voeg daarbij soera 4:34 en ik lees geen "corrigerende tik" maar werkelijk slaan. Wellicht verkeerd vertaald volgens U?
Ik kreeg als kind ook wel eens een pak slaag als ik ongehoorzaam was. Ben ik nu mishandeld? Was er sprake van huiselijk geweld?

Citaat:
Lees Fatima haar verhaal. Die vrouwen worden van jongs af gehersenspoeld en wij als verlichte maatschappij dienen hen te beschermen tegen deze godsdienstwaanzin.
Uiteraard dienen wij mensen te beschermen tegen huiselijk geweld. Dat spreekt nogal voor zich.
Oud 6 juni 2017, 23:24   #98
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Dit gaat niet over corrigerende tikjes van ouders die hun kinderen op hun plaats zetten. Dit gaat erover hoe vrouwen onderdrukt worden door het islamitisch geloof. Dat mannen deze mogen slagen en totale heerschappij over de vrouw krijgen.
Totale heerschappij nog wel... Een man mag helemaal geen onredelijke eisen stellen aan zijn vrouw. Wat hij doet en gebiedt staat in functie van zijn hoederschap - een verantwoordelijke taak waaraan rechten en plichten zijn verbonden. Allerminst een legitimatie om er maar op los te slaan.

Citaat:
Dus vrouwengeld bij moslims is zeker islamitisch geïnspireerd.
Niet noodzakelijk, tenzij je een corrigerende tik of een pak slaag al als huiselijk geweld definieert. In dat geval moet ik dringend mijn vader gaan aangeven bij de autoriteiten.
Oud 6 juni 2017, 23:31   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei het je al. In de koran staat expliciet "Een man zal niet gevraagd worden waarom hij zijn vrouw slaagt."

Voeg daarbij soera 4:34 en ik lees geen "corrigerende tik" maar werkelijk slaan. Wellicht verkeerd vertaald volgens U? Lees onderstaande soera eens om de rol van een vrouw binnen de islam te begrijpen.

4.34 De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht en omdat zij van hun bezittingen uitgegeven hebben. De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig en zij waken over wat verborgen is, omdat God erover waakt. Maar zij van wie jullie ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in de rustplaatsen en slaat haar. Als zij jullie dan gehoorzamen, dan moeten jullie niet proberen haar nog iets aan te doen. God is verheven en groot

Lees Fatima haar verhaal. Die vrouwen worden van jongs af gehersenspoeld en wij als verlichte maatschappij dienen hen te beschermen tegen deze godsdienstwaanzin.

Of wat dacht je van Hena? Meisje van 14 jaar die op het toilet verkracht werd? Zij werd veroordeeld tot 100 zweepslagen via de sharia. Ze haalde het tot 70 en bezweek aan haar verwondingen.
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/as...ath/index.html

Gaat U nog langer de ogen sluiten Duisteren Duikboot?
Natuurlijk vraagt men niet waarom hij zijn vrouw slaat. Hij gaat er immers vanuit dat ze geslagen moet zijn, en dat hij niet weet waarom is niet erg, ze zal zij wel weten waarom.
Oud 6 juni 2017, 23:34   #100
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kreeg als kind ook wel eens een pak slaag als ik ongehoorzaam was. Ben ik nu mishandeld? Was er sprake van huiselijk geweld?

.
Zo groot zal dat pak slaag ook al niet geweest zijn zo te zien, want ge hebt nog altijd een frank bakkes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be