![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke imam heeft jou dat geleerd?
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de vrouwenrechten in Iran betreft, die zijn merkelijk "verbetert". Citaat:
Wat een vooruitgang hé als je weet welk lot destijds de minnaar van een vrouw uit de harem van een Turkse sheik te wachten stond: de publiekelijke hongerdood achter tralies in een uithoek van de gang in het paleis van de "bedrogen" sheik. Zijn andere vrouwen kenden dus de prijs voor eventuele "ontrouw".....
![]() |
![]() |
#107 | ||||||
|
![]() Citaat:
Je staart je m.i. blind op die soera over de man die zijn vrouw mag slaan. Die soera past in een veel ruimer verhaal van rechten en plichten. Het echte probleem zit in de beperkte mogelijkheden die een vrouw heeft om de man aan te klagen als hij zich niet als een goede hoeder van zijn gezin gedraagt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mag ik trouwens vragen hoe je huiselijk geweld bij niet-moslims verklaart? Citaat:
Uiteindelijk wijzen al jouw berichten in één richting: "schaf de islam af en alle problemen zijn opgelost." Dat is zoiets als de wolf en de kip: "schaf de wolf af en de kippen zijn gered." Ik zie meer heil in het plaatsen van een stevig hek tussen wolf en kip. Geef de wolf ruimte, maar laat hem duidelijk voelen waar de grenzen liggen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Ik leg hier uit hoe men in de islam - voor zover ik daar zicht op heb - over die rolverdeling denkt. Het gaat niet om mijn persoonlijk standpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-TV-crews.html Grooooote protestbetoging van moslims in London... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je aanvaardt dat een relatie tss volwassenen gebaseerd is op gelijkwaardigheid dan is gebruik van fysiek geweld iets dat als een anomalie zou moeten bekeken worden. Ik zou het uiterst vreemd vinden om mijn hand op te heffen tegen mijn echtgenote tenzij ze de hond heeft doodgestoken voor de lol of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus geen privé-aangelegenheid (althans niet in België). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juni 2017 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minder dan 2 dagen geleden zat je hier "onze" christelijke normen en waarden als gemeenschappelijk op te dringen. Nu ben je de heraut van de secularisatie. Welke rol krijgen we morgen te zien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Als er verwondingen zijn wordt het uiteraard een andere zaak. Dan komen we op het domein van mishandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet geen sprake zijn van verwondingen. Het gaat om slagen of verwondingen: Art. 398. Hij die opzettelijk verwondingen of slagen toebrengt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met geldboete van zesentwintig [euro] tot honderd [euro] of met een van die straffen alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien is het juridisch een lege doos. Een moslimvrouw accepteert de voorschriften uit haar geloof en de rechten en plichten die daar voor haar en haar man uit voortvloeien. Zij kan zich zelfs beroepen op de vrijheid van godsdienst als derden hiervan een zaak zouden maken. Ik wil derhalve de eerste nog wel eens zien die omwille van zo'n pedagogische tik de gevangenis in vliegt. Wat mij betreft hoeft een pedagogische tik trouwens ook niet verboden te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft gelijk dat er inderdaad geen overeenstemming bestaat over de 'pedagogische tik' bij kinderen (ik ga mijn mening daarover niet bekendmaken in dit topic, want dat leidt ons te ver). Uw argument dat "een moslimvrouw de voorschriften uit haar geloof accepteert en de rechten en plichten die daar voor haar en haar man uit voortvloeien" gaat niet op omdat, zoals hierboven reeds werd vermeld, het toebrengen van slagen en verwondingen geen klachtmisdrijf is. Als een moslimman zijn vrouw slaat en de politie ziet dat, kan die man worden vervolgd. Het doet er niet toe dat de vrouw in kwestie geen klacht wil indienen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juni 2017 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |