Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2017, 23:45   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

De IS doet hier niets, die roepen andere van hier op om het te doen. https://nieuws.vtm.be/binnenland/125...nslagen-belgie
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 00:12   #102
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Ja totale, lees je het dan niet in soera 4:34? Of heeft U moeite met begrijpend lezen? Ik schets je het islamitisch geloof en je blijft gewoon relativeren.
Het gaat daar helemaal niet over "totale heerschappij". De man is verantwoordelijk voor zijn echtgenote(s). Dat impliceert geenszins totale almacht, aangezien verantwoordelijkheid een hele reeks plichten met zich meebrengt. Zo moet hij bijvoorbeeld zijn inkomen aan het welzijn van zijn gezin spenderen. Een vrouw daarentegen mag haar inkomen vrij besteden.

Citaat:
Het gaat er niet om dat een man onredelijke eisen mag stellen. Het gaat erom dat de vrouw moet gehoorzamen aan haar man, indien zij een andere mening heeft mag hij haar slaan.
Jij noemt dat een "corrigerende tik".
Ik niet alleen. Ook de meeste islamitische geleerden doen dat. Het "slaan" wordt veelal gezien als de laatste - en minst wenselijke - optie. In het gezicht slaan is uit den boze. Ook mag er geen sprake zijn van het toebrengen van afdrukken op het lichaam of blijvend letsel. De meeste interpretaties gaan uit van een lichte vorm van fysieke correctie (met een siwak, een soort tandenborstel!), te meer daar volgens enkele hadiths de profeet zelf zijn afkeuring zou hebben geuit m.b.t. het slaan van vrouwen.

Citaat:
Dus als een vrouw niet luistert moet zelfs een corrigerende tik kunnen volgens jou? Of hoe moet ik dat begrijpen?
Niet volgens mij. Volgens de islamitische leer.

Citaat:
Als islamitische vrouwen plots vrouwenrechten eisen in de islam mogen mannen deze corrigeren?
Islamitische vrouwen hoeven geen "vrouwenrechten" te eisen. Die hebben ze, krachtens onze wetten.

Citaat:
Het gaat niet over ouders die hun kinderen corrigeren. Het gaat om mannen die hun vrouw corrigeren/domineren.
In de islam is er op dat vlak weinig verschil.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 00:16   #103
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zo groot zal dat pak slaag ook al niet geweest zijn zo te zien, want ge hebt nog altijd een frank bakkes
Nooit banpunten gehad hier (voor zover ik mij herinner). Een keurig opgevoede jongen, quoi.
Oud 7 juni 2017, 00:57   #104
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Er staat duidelijk dat een man meer is dan een vrouw en de vrouw moet gehoorzamen. Indien zij dat niet doet mag hij haar op haar plaats zetten door een "corrigerende tik". Dat is voor U niet totale heerschappij? Misschien kan je even uitleggen waarom niet? Ik ben zeer benieuwd hoe uw hersenkronkels zoiets relativeren.
Heb ik al gedaan. Bij totale heerschappij zou er geen sprake zijn van plichten van de man t.a.v. zijn echtgenote; noch van rechten van de echtgenote.

Citaat:
Ja dan is het natuurlijk minder erg? De essentie is dat zij moet gehoorzamen aan haar man en deze ze mag slagen indien ze dat niet doet.
Dat is onderdrukking.
Wat jij onderdrukking noemt...

Citaat:
Er nemen jaarlijks 3 eremoorden plaats in België alleen. Er gaat veelal jaren misbruik aan vooraf. Politie staat machteloos omdat ze pas kunnen optreden als het te laat is. Waar was de wet toen ze vermoord werden en de daders bekend stonden bij het gerecht? In Duitsland ging een slachtoffer zelfs naar de politie met de melding dat ze vermoord zou worden. Raad eens hoe dat afliep. En waarom? Omdat mensen als jij al dat onheil weg relativeren.
Waarom moeten vrouwen vluchten naar vluchthuizen en worden de daders niet opgesloten? Waarom niet ? Omdat onze wet ze niet voldoende kan beschermen.
Ik ben er absoluut voor dat politie en gerecht veel alerter en doortastender reageren op gevallen van huiselijk geweld. Je zult het echter hopelijk met mij eens zijn dat iemand bont en blauw slaan of iemand dreigen te vermoorden van een ietwat andere orde is dan iemand corrigeren met een tik van de tandenborstel (geheel conform de religie die men zelf aanhangt trouwens).
Oud 7 juni 2017, 01:37   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het gaat daar helemaal niet over "totale heerschappij". De man is verantwoordelijk voor zijn echtgenote(s). Dat impliceert geenszins totale almacht, aangezien verantwoordelijkheid een hele reeks plichten met zich meebrengt. Zo moet hij bijvoorbeeld zijn inkomen aan het welzijn van zijn gezin spenderen. Een vrouw daarentegen mag haar inkomen vrij besteden.
Jij gelooft blijkbaar heilig dat die theorie ook de praktijk is....
Welke imam heeft jou dat geleerd?
Oud 7 juni 2017, 02:01   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zodra de vrouw niet gehoorzaamt mag de man fysiek ingrijpen. Dat is toch een vorm van onderdrukking? Daarbovenop als de vrouw niet voldoet aan de "plichten" die de islam vooropgesteld heeft mag de man een tweede vrouw nemen. Tot vier vrouwen toe. Een vrouw heeft maar bitterweinig rechten in de islam. Zo is haar getuigenis niets waard en heeft ze 4 getuigen nodig.

Natuurlijk is een "tik" anders dan "bont en blauw" slaan. Maar waarom de tik gegeven wordt is de essentie. Deze mag gegeven worden zodra de vrouw niet gehoorzaamt aan haar man. Daaruit ontaarden dan taferelen waar vluchthuizen van volstromen.
Van de islam mag je overspelige vrouwen vermoorden, mag je afvallige vrouwen vermoorden, mag je vrouwen die met een kafir (ongelovige) vrijen vermoorden en ga maar eindeloos door.

Een vrouw is zo goed als niets waard binnen de islam.
Wie een kijkje neemt in de Belgische vluchthuizen en gevangenissen breekt zijn nek over de bewijzen.

Wat de vrouwenrechten in Iran betreft, die zijn merkelijk "verbetert".

Citaat:

Mei 2017

Een rechtbank in de Iraanse hoofdstad Teheran heeft een vrouw veroordeeld tot twee jaar lijken wassen in een mortuarium omdat ze haar man bedrogen had. Dat meldt persagentschap ISNA.

De 35-jarige vrouw werd ook veroordeeld tot 74 zweepslagen voor de "demonische affaire", terwijl haar minnaar veroordeeld werd tot 99 zweepslagen. Hij wordt bovendien verbannen naar een afgelegen regio in het land.

Tot enkele jaren geleden was de straf voor een vrouw die haar man bedroog de dood door steniging. Een veroordeling tot het wassen van lijken is "uiterst ongewoon".
http://www.hln.be/hln/nl/1282/Iran/a...overspel.dhtml

Wat een vooruitgang hé als je weet welk lot destijds de minnaar van een vrouw uit de harem van een Turkse sheik te wachten stond: de publiekelijke hongerdood achter tralies in een uithoek van de gang in het paleis van de "bedrogen" sheik.
Zijn andere vrouwen kenden dus de prijs voor eventuele "ontrouw".....
Oud 7 juni 2017, 09:08   #107
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Goed, daarin hebt u wel een punt. Maar de man blijft wel baas. Islamitische vrouwenrechten zijn niet te verzoenen met westerse vrouwenrechten.
De vrouw heeft haar rol te vervullen; net zoals de man zijn rol heeft te vervullen. De man is dus ook geen baas over zichzelf. Hij wordt immers geacht strikt te handelen naar wat hem volgens zijn culturele en religieuze traditie is voorgeschreven. Daarom ook dat de Saoudische overheid huiselijk geweld aanpakt: om te voorkomen dat mannen hun positie in het gezin gaan misbruiken.

Je staart je m.i. blind op die soera over de man die zijn vrouw mag slaan. Die soera past in een veel ruimer verhaal van rechten en plichten. Het echte probleem zit in de beperkte mogelijkheden die een vrouw heeft om de man aan te klagen als hij zich niet als een goede hoeder van zijn gezin gedraagt.

Citaat:
Zodra de vrouw niet gehoorzaamt mag de man fysiek ingrijpen. Dat is toch een vorm van onderdrukking?
Ben ik thuis "onderdrukt" omdat ik wel eens een pak slaag kreeg van mijn vader?

Citaat:
Daarbovenop als de vrouw niet voldoet aan de "plichten" die de islam vooropgesteld heeft mag de man een tweede vrouw nemen. Tot vier vrouwen toe. Een vrouw heeft maar bitterweinig rechten in de islam. Zo is haar getuigenis niets waard en heeft ze 4 getuigen nodig.
Allemaal irrelevant aangezien onze wetten de ultieme referentie zijn. Polygamie is hier ten onzent verboden. Een getuigenis van een vrouw voor een rechter is hier evenveel waard als die van een man.

Citaat:
Natuurlijk is een "tik" anders dan "bont en blauw" slaan. Maar waarom de tik gegeven wordt is de essentie. Deze mag gegeven worden zodra de vrouw niet gehoorzaamt aan haar man.
Zo heb ik ook al veel tikken gehad...

Citaat:
Daaruit ontaarden dan taferelen waar vluchthuizen van volstromen.
Niet noodzakelijk. De vraag is waarom het de ene keer wel en de andere keer niet "ontaardt". Volgens mij speelt de zwakke maatschappelijke positie van nogal wat (veelal geïmporteerde) moslimvrouwen hier een rol. Om die reden is het ook goed dat er stappen zijn gezet om huwelijksmigratie te ontmoedigen. Vrouwen die hier opgroeien staan veel sterker.

Mag ik trouwens vragen hoe je huiselijk geweld bij niet-moslims verklaart?

Citaat:
Van de islam mag je overspelige vrouwen vermoorden, mag je afvallige vrouwen vermoorden, mag je vrouwen die met een kafir (ongelovige) vrijen vermoorden en ga maar eindeloos door.

Een vrouw is zo goed als niets waard binnen de islam.
Allemaal irrelevant, want ondergeschikt aan onze wetten.

Uiteindelijk wijzen al jouw berichten in één richting: "schaf de islam af en alle problemen zijn opgelost." Dat is zoiets als de wolf en de kip: "schaf de wolf af en de kippen zijn gered." Ik zie meer heil in het plaatsen van een stevig hek tussen wolf en kip. Geef de wolf ruimte, maar laat hem duidelijk voelen waar de grenzen liggen.
Oud 7 juni 2017, 09:14   #108
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij gelooft blijkbaar heilig dat die theorie ook de praktijk is....
Nee, dat geloof ik niet. Als zelfs de Saoudische overheid zich geroepen voelt in te grijpen is wel duidelijk dat de praktijk niet altijd overeenstemt met de theorie.
Oud 7 juni 2017, 10:43   #109
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik geef normaal niet snel op. Maar ik ga ook geen discussie voeren met een vastgeroeste conservatieveling die er nog vanuit gaat dat de man en vrouw elk een rol in te vullen hebben.
Ik leg hier uit hoe men in de islam - voor zover ik daar zicht op heb - over die rolverdeling denkt. Het gaat niet om mijn persoonlijk standpunt.
Oud 7 juni 2017, 10:58   #110
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Jaja

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-TV-crews.html

Grooooote protestbetoging van moslims in London...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  411F7B5900000578-0-image-m-32_1496674730883.jpg
Bekeken: 114
Grootte:  52,1 KB
ID: 106169
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 11:19   #111
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik thuis "onderdrukt" omdat ik wel eens een pak slaag kreeg van mijn vader?
Vindt u een ouder/kind relatie geschikt om te vergelijken met een relatie tss partners?

Als je aanvaardt dat een relatie tss volwassenen gebaseerd is op gelijkwaardigheid dan is gebruik van fysiek geweld iets dat als een anomalie zou moeten bekeken worden.

Ik zou het uiterst vreemd vinden om mijn hand op te heffen tegen mijn echtgenote tenzij ze de hond heeft doodgestoken voor de lol of zo.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 13:05   #112
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Vindt u een ouder/kind relatie geschikt om te vergelijken met een relatie tss partners?

Als je aanvaardt dat een relatie tss volwassenen gebaseerd is op gelijkwaardigheid dan is gebruik van fysiek geweld iets dat als een anomalie zou moeten bekeken worden.

Ik zou het uiterst vreemd vinden om mijn hand op te heffen tegen mijn echtgenote tenzij ze de hond heeft doodgestoken voor de lol of zo.
Hoe koppels hun verhouding zien is een privé-aangelegenheid. Ik hoef het daar helemaal niet mee eens te zijn.
Oud 7 juni 2017, 13:13   #113
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe koppels hun verhouding zien is een privé-aangelegenheid. Ik hoef het daar helemaal niet mee eens te zijn.
Slagen en verwondingen toebrengen is een misdrijf. Het is trouwens geen klachtmisdrijf dus het is absoluut niet vereist dat het slachtoffer een klacht neerlegt. Zelfs al zou het slachtoffer smeken om niet tot vervolging over te gaan, kan het Openbaar Ministerie dit nog op eigen houtje doen.

Het is dus geen privé-aangelegenheid (althans niet in België).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juni 2017 om 13:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 13:16   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef normaal niet snel op. Maar ik ga ook geen discussie voeren met een vastgeroeste conservatieveling die er nog vanuit gaat dat de man en vrouw elk een rol in te vullen hebben.
Emigreer naar een moslimland als je zo denkt, maar weerhoudt Europa haar secularisatie niet.
Hier zijn man en vrouw gelijk en heeft de vrouw recht op een eigen mening zonder dat mannen ze corrigeren. Dat jij vroeger ook een corrigerende tik kreeg heeft daar niets met te zien.
Straffe evolutie...
Minder dan 2 dagen geleden zat je hier "onze" christelijke normen en waarden als gemeenschappelijk op te dringen. Nu ben je de heraut van de secularisatie.

Welke rol krijgen we morgen te zien ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 13:20   #115
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Slagen en verwondingen toebrengen is een misdrijf. Het is trouwens geen klachtmisdrijf dus het is absoluut niet vereist dat het slachtoffer een klacht neerlegt. Zelfs al zou het slachtoffer smeken om niet tot vervolging over te gaan, kan het Openbaar Ministerie dit nog op eigen houtje doen.

Het is dus geen privé-aangelegenheid (althans niet in België).
Ik stel voor dat alle kinderen die wel eens een pak slaag hebben gekregen zich stante pede naar de politie begeven om hun ouders aan te klagen. We gaan lachen.

Als er verwondingen zijn wordt het uiteraard een andere zaak. Dan komen we op het domein van mishandeling.
Oud 7 juni 2017, 13:26   #116
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Straffe evolutie...
Minder dan 2 dagen geleden zat je hier "onze" christelijke normen en waarden als gemeenschappelijk op te dringen. Nu ben je de heraut van de secularisatie.

Welke rol krijgen we morgen te zien ?
Morgen gaat hij werk zoeken als vrijwilliger in het dierenasiel, woef woef woef.....
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 13:27   #117
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat alle kinderen die wel eens een pak slaag hebben gekregen zich stante pede naar de politie begeven om hun ouders aan te klagen. We gaan lachen.

Als er verwondingen zijn wordt het uiteraard een andere zaak. Dan komen we op het domein van mishandeling.

Er moet geen sprake zijn van verwondingen. Het gaat om slagen of verwondingen:

Art. 398. Hij die opzettelijk verwondingen of slagen toebrengt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met geldboete van zesentwintig [euro] tot honderd [euro] of met een van die straffen alleen.
Oud 7 juni 2017, 13:54   #118
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er moet geen sprake zijn van verwondingen. Het gaat om slagen of verwondingen:
Er is helemaal geen overeenstemming over de vraag of een pedagogische tik onder slagen en verwondingen valt.

Bovendien is het juridisch een lege doos. Een moslimvrouw accepteert de voorschriften uit haar geloof en de rechten en plichten die daar voor haar en haar man uit voortvloeien. Zij kan zich zelfs beroepen op de vrijheid van godsdienst als derden hiervan een zaak zouden maken. Ik wil derhalve de eerste nog wel eens zien die omwille van zo'n pedagogische tik de gevangenis in vliegt.

Wat mij betreft hoeft een pedagogische tik trouwens ook niet verboden te worden.
Oud 7 juni 2017, 13:59   #119
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is helemaal geen overeenstemming over de vraag of een pedagogische tik onder slagen en verwondingen valt.

Bovendien is het juridisch een lege doos. Een moslimvrouw accepteert de voorschriften uit haar geloof en de rechten en plichten die daar voor haar en haar man uit voortvloeien. Zij kan zich zelfs beroepen op de vrijheid van godsdienst als derden hiervan een zaak zouden maken. Ik wil derhalve de eerste nog wel eens zien die omwille van zo'n pedagogische tik de gevangenis in vliegt.

Wat mij betreft hoeft een pedagogische tik trouwens ook niet verboden te worden.
Een pedagogische tik? Vermits een man helemaal niet instaat voor de opvoeding van zijn vrouw, hoe kan er dan sprake zijn van een pedagogische tik?

U heeft gelijk dat er inderdaad geen overeenstemming bestaat over de 'pedagogische tik' bij kinderen (ik ga mijn mening daarover niet bekendmaken in dit topic, want dat leidt ons te ver).

Uw argument dat "een moslimvrouw de voorschriften uit haar geloof accepteert en de rechten en plichten die daar voor haar en haar man uit voortvloeien" gaat niet op omdat, zoals hierboven reeds werd vermeld, het toebrengen van slagen en verwondingen geen klachtmisdrijf is. Als een moslimman zijn vrouw slaat en de politie ziet dat, kan die man worden vervolgd. Het doet er niet toe dat de vrouw in kwestie geen klacht wil indienen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juni 2017 om 14:00.
Oud 7 juni 2017, 14:11   #120
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn in oorlog met IS, niet met de islam. Ik stel voor dat we dat zo houden.
We zijn zelfs niet in oorlog met IS.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be