Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2017, 16:51   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt. "maar ik ging juist vertrekken, mijn vrouw ophalen en naar Knokke gaan voor het weekend..."

"okee, we sluiten hem voor 72 u op en bekijken het maandag wel, die loopt ondertussen niet weg en we geven hem kost en inwoon ha ha" Bon weekend, et mes compliments a Mme"
Dat is wel een zware belediging voor die magistraten en flikken die hun nikkel moeten afdraaien, ook 's nachts en in de weekends.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 juni 2017 om 16:52.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 16:58   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is voor mij persoonlijk nog geen reden om U.K. dictatuur in de schoenen te schuiven. Je kunt niet verlangen dat een land, na herhaalde terroristische aanslagen, weerloos bij de pakken blijft zitten omwille van de opinie van het Hof. Het standpunt van het Hof is zinvol in tijden van sereniteit en harmonie op internationaal vlak. Overigens, iemand 72 uren in hechtenis houden om een politioneel onderzoek een grotere kans op slagen te geven is, in vergelijking met de brutaliteit en onmenselijkheid van terroristische aanslagen, volstrekt geen catastrofe.
Beweer jij hier echt in ernst dat de mening van een paar toevallige passanten die momenteel in de britse regering zitten belangrijker is dan het EHRM ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 17:06   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat het onderzoek maar over aan het parket, de zatte wijkagent is daar niet de geschikte persoon voor.

Verder, wat ga je zeggen op je werk als je na drie dagen onwettige afwezigheid terug opdaagt?
Deze brave burgertjes die hun broek versleten hebben in een college van de broeders van Liefde geloven niet dat de stoute overheid ooit iemand preventief en voor eigen comfort in jail draait. In hun LaLa-land werkt het zo niet. Als iemand aangehouden is, is hij schuldig. Er zal wel een goede reden voor zijn, nietwaar ?

Een paar honderd jaar evolutie in rechtsfilosofie op de schop gooien omdat een regering "flink" wil overkomen naar het electoraat toe... Ongelooflijk triestig...
Oud 18 juni 2017, 17:09   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nochtans wordt bestrijding van het terrorisme door zowat iedereen aangehaald als het voornaamst motief om de voorlopige hechtenis op 72 uren te brengen.
Hieruit blijkt dan ook duidelijk dat de meeste mensen die hierover willen mee debatteren zelfs niet begrijpen over wat het gaat. Bedankt om dat zo mooi te illustreren.
Oud 18 juni 2017, 17:15   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze brave burgertjes die hun broek versleten hebben in een college van de broeders van Liefde geloven niet dat de stoute overheid ooit iemand preventief en voor eigen comfort in jail draait. In hun LaLa-land werkt het zo niet. Als iemand aangehouden is, is hij schuldig. Er zal wel een goede reden voor zijn, nietwaar ?

Een paar honderd jaar evolutie in rechtsfilosofie op de schop gooien omdat een regering "flink" wil overkomen naar het electoraat toe... Ongelooflijk triestig...
Het vertrouwen in de Belgische overheid is inderdaad ongelofelijk.

En iemand die opgesloten wordt die is inderdaad schuldig, want anders sluiten ze hem niet op...

Administratief opgesloten worden in de amigo terwijl de politie zonder opdracht van een onderzoeksrechter op eigen houtje een terreur-onderzoek opstart, zouden de mensen hier nu werkelijk zo onnozel zijn dat ze dit geloven?

Welnu, weer zo'n 'ben ik nu de enige normale nog op dit forum' moment.
Oud 18 juni 2017, 17:15   #106
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aanvaarden dat dan maar criminelen en terroristen ongehinderd vrij kunnen rondlopen enkel om de politieke contrahent te kunnen tegenwerken, oogt ook niet fraai !
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 17:17   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus jij denkt dat terreur het enige domein is waar gesofisticeerde dataversleuteling voorkomt?
De gretigheid met dewelke figuren zoals Nierika en Quercus hun burgerrechten willen afgeven, is echt om bang van te worden. Let op, dat zijn dan nog mensen die een aula van binnen gezien hebben.

Vroeger stelde ik mij de vraag hoe het mogelijk is dat na de val van de Sjah, een religiotische bosmongool als Khomeini zo snel miljoenen mensen kon meekrijgen in het opgeven van hun eigen vrijheid door een staat met onbegrensde macht boven hen goed te keuren.

Langzamerhand begin ik te denken dat veel belgen niet intelligenter zijn dan de stommelingen die in 1979 in Iran zichzelf terug katapulteerden naar de obscurantie van de willekeur van de staatsmacht.

Om bang van te krijgen...
Oud 18 juni 2017, 17:24   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Aanvaarden dat dan maar criminelen en terroristen ongehinderd vrij kunnen rondlopen enkel om de politieke contrahent te kunnen tegenwerken, oogt ook niet fraai !
Waarom worden de criminelen/terroristen niet gewoon aangehouden en opgesloten in voorarrest?

Sinds wanneer is dat afgeschaft?

Hoe heeft men Belkacem aangehouden en opgesloten, er was toen tenslotte geen administratieve aanhoudingstermijn van drie dagen?
Oud 18 juni 2017, 17:32   #109
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom worden de criminelen/terroristen niet gewoon aangehouden en opgesloten in voorarrest?

Sinds wanneer is dat afgeschaft?

Hoe heeft men Belkacem aangehouden en opgesloten, er was toen tenslotte geen administratieve aanhoudingstermijn van drie dagen?
Ik denk dat je er een tekeningetje moet bijzetten:

1. een politieagent die een linkiewinkie betoger oppakt bij een antirakettenbetoging.

2. Een onderzoeksrechter die een aanhoudingsbevel uitschrijft voor een bebaarde terrorist.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 17:37   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat je er een tekeningetje moet bijzetten:

1. een politieagent die een linkiewinkie betoger oppakt bij een antirakettenbetoging.

2. Een onderzoeksrechter die een aanhoudingsbevel uitschrijft voor een bebaarde terrorist.
Het is onaanvaardbaar eigenlijk hoe dat BS van de regering in het algemeen aanvaard wordt door het volk als redelijk.

En die mensen zetelen dan soms in de jury van een Assisenproces...

Arm Vlaanderen.
Oud 18 juni 2017, 17:52   #111
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

en jij die ons wil wijsmaken dat 72 uren in voorhechtenis voor terreurverdachten honderd jaar evolutie in rechtsfilosofie op de schop gooit...?

Zou het kunnen dat de laatste evoluties die onze linkiewinkies als de normale rechterlijke weg door onze strot willen duwen daar eerder verantwoordelijk voor zijn???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 17:59   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
en jij die ons wil wijsmaken dat 72 uren in voorhechtenis voor terreurverdachten honderd jaar evolutie in rechtsfilosofie op de schop gooit...?

Zou het kunnen dat de laatste evoluties die onze linkiewinkies als de normale rechterlijke weg door onze strot willen duwen daar eerder verantwoordelijk voor zijn???
En jij wil ons wijsmaken dat terreurverdachten administratief aangehouden worden en na 72 uur - nu na 24 uur - terug gelost worden...

Stop er nu aub eens mee.
Oud 18 juni 2017, 18:39   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het vertrouwen in de Belgische overheid is inderdaad ongelofelijk.

En iemand die opgesloten wordt die is inderdaad schuldig, want anders sluiten ze hem niet op...

Administratief opgesloten worden in de amigo terwijl de politie zonder opdracht van een onderzoeksrechter op eigen houtje een terreur-onderzoek opstart, zouden de mensen hier nu werkelijk zo onnozel zijn dat ze dit geloven?

Welnu, weer zo'n 'ben ik nu de enige normale nog op dit forum' moment.
Grappig, we zijn het quasi nooit over iets eens, behalve dan als het gaat over basisrechten van een burger. Het is beangstigend om zien hoe gretig de burgertjes hun eigen vrijheid willen te grabbel gooien omdat er ergens een bom ontploft. Fucking cretins...
Oud 18 juni 2017, 18:42   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is onaanvaardbaar eigenlijk hoe dat BS van de regering in het algemeen aanvaard wordt door het volk als redelijk.

En die mensen zetelen dan soms in de jury van een Assisenproces...

Arm Vlaanderen.
Je kweekt nu eenmaal geen kritische geesten in een door priesters opgemaakt onderwijssysteem.
We hebben de schoolstrijd verloren, we moeten nu leren leven met de gevolgen.
Oud 18 juni 2017, 18:46   #115
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het onderzoek maar over aan het parket, de zatte wijkagent is daar niet de geschikte persoon voor.

Verder, wat ga je zeggen op je werk als je na drie dagen onwettige afwezigheid terug opdaagt?
Dat is een regelrechte belediging en een slag in het gezicht van iedere hardwerkende agent. Ik zou graag hebben dat je die uitdrukking intrekt.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 18:58   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gretigheid met dewelke figuren zoals Nierika en Quercus hun burgerrechten willen afgeven, is echt om bang van te worden. Let op, dat zijn dan nog mensen die een aula van binnen gezien hebben.

Vroeger stelde ik mij de vraag hoe het mogelijk is dat na de val van de Sjah, een religiotische bosmongool als Khomeini zo snel miljoenen mensen kon meekrijgen in het opgeven van hun eigen vrijheid door een staat met onbegrensde macht boven hen goed te keuren.

Langzamerhand begin ik te denken dat veel belgen niet intelligenter zijn dan de stommelingen die in 1979 in Iran zichzelf terug katapulteerden naar de obscurantie van de willekeur van de staatsmacht.

Om bang van te krijgen...
Mijn burgerrechten zijn een heel stuk omvangrijker dan de 24 tot 72 uren waarover de politie beschikt om na te gaan of het al of niet klopt dat ik gelinkt kan worden aan terrorisme of andere zware misdrijven. Als op het einde van die variabele tijdsspanne blijkt dat ik er niets mee te maken heb dan zal ik op u beroep doen om er schande over te spreken en te schrijven.

Wanneer reeds na 24 uren blijkt dat ze in mij een verkeerde "verdachte" hebben opgepakt zullen ze mij zeker geen 48 uren extra daar houden "voor de leute", want ze moeten mij nog te eten en te drinken geven ook. Wat kostelijk is.

Weet je Panda, die verschuiving van 24 naar 72 uren is "much tot do about nothing". Er zijn veel belangrijker aspecten rond de bescherming van het individu dan dat. Onder meer het beschermen van de burger tegen de waanzin van schuimbekkende haatbaarden. Het er over waken dat wijken met "no go" zones grondig uitgezuiverd worden zodat de bewegingsvrijheid van iedereen kan uitgeoefend worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 19:23   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is een regelrechte belediging en een slag in het gezicht van iedere hardwerkende agent. Ik zou graag hebben dat je die uitdrukking intrekt.
Hm, als iemand met ervaring op dat gebied, valt dat wat moeilijk.

Als je nu al zo reageert op het begrip 'zatte wijkagent', wat ga je dan eisen wanneer ik vertel over de politie die haar eigen bewijsmateriaal meebracht? Of het gegeven dat bij elke huiszoeking die ik ooit heb meegemaakt er geld, of juwelen, of drugs en wapens verdwenen zijn?

Wat te denken over de periode dat mensen hun wapens mochten binnenbrengen, toen daarna bleek dat alles wat iets waard was door de politie gestolen en verkocht is?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 juni 2017 om 19:26.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 19:29   #118
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hardwerkende agenten zoals de deze? Mensen in uw uren afpersen is uiteraard vermoeiend.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-uniform.dhtml
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 21:11   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

We gaan zeker geen verstrengingen invoeren voor verdachten van moord.
Vraag het maar eens aan dokter Ghijselbrechtdinges.

We zouden het ook kunnen vragen aan de vermoorde schoonzoon. Maar die gaat niet meer antwoorden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 23:50   #120
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We gaan zeker geen verstrengingen invoeren voor verdachten van moord.
Vraag het maar eens aan dokter Ghijselbrechtdinges.

We zouden het ook kunnen vragen aan de vermoorde schoonzoon. Maar die gaat niet meer antwoorden.

.
Maar die gaat gelijk wel met pêk én veren worden ingestreken....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be