Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2017, 18:34   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoofdschuddend kijken we vanuit Vlaanderen naar het nieuwe PS-schandaal in Brussel. De Franstaligen kijken er met evenveel misprijzen naar, maar bij hen komt er nog een emotie bij:

de angst voor het uiteenvallen van België flakkert weer op.

Dat is de verrassende conclusie van een gesprek met Christophe Deborsu, politiek journalist bij televisiezender RTL-TVi (zeg maar de tegenhanger van VTM).

“Ah ja. Dat hoor ik voortdurend van Vlamingen.

Als de PTB-PVDA van Raoul Hedebouw en Peter Mertens bij ons de verkiezingen wint, wordt de kloof met Vlaanderen gewoon te groot.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20170616_02...sche-scheuring

Laat de PS maar doen ,ze zijn goed bezig ,
nog eventjes en Vlaanderen is Onafhankelijk.

En omdat ze het toch maar goed zouden begrijpen,

nu ook nog eens in hun" Koeterwaals ".

"Allez PS prenez l'argent ,Go ,go,go

encore un petit effort et La Flandre est indépendant".
Wat valt er nog uiteen te vallen? Vandaag samen met een waal testen afgelegd voor een schutterslicentie. Ik geslaagd, hij niet. Zijn uitleg; "Dat is in Wallonië veel simpeler, daar krijg je dat zo en als ik daar onvoldoende schietbeurten heb vullen ze die wel zo in." Dat dat dan schriftvervalsing is liggen ze ginder kennelijk niet over wakker.

Eén land? Ja mijn botten, juist niets één land. Het enige waarvoor dat nog de illusie hoog houd van één land is omwille van het koningshuis, voor die paljas die gaat eten met moslims. Mouwfrotter eerste klas.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 juni 2017 om 18:37.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 18:36   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Die Franstaligen komen naar Vlaanderen met de boodschap het been stijf te houden en uitsluitend het Frans te spreken en zeker niet te integreren.
Ga dit eens zeggen tegen de meer en meer Franstalige aanwezige leerlingen in de Nederlandstalige scholen van Vlaams-Brabant.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 18:39   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Spreekt u over mijn kennis van andere talen?
Voelt u zich aangesproken?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 18:40   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Te boers om op een vraag te antwoorden? Too plebsy?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 18:50   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het beste bewijs ervan is dat nog kwart Walen meer naar Vlaanderen in 2016 verhuisd zijn

En wat komen ze hier doen??? De boel koloniseren???
Nog meer hoogdringendheid dat we dat Vlaamsminachtend la Belgique opdoeken...
Wonen, werken.
En wees logisch met uwzelf : als Vlaminge woont u in Wallonië. Er zijn dus geen enkele problemen met het feit dat Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen.
Oud 18 juni 2017, 18:53   #26
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat valt er nog uiteen te vallen? Vandaag samen met een waal testen afgelegd voor een schutterslicentie. Ik geslaagd, hij niet. Zijn uitleg; "Dat is in Wallonië veel simpeler, daar krijg je dat zo en als ik daar onvoldoende schietbeurten heb vullen ze die wel zo in." Dat dat dan schriftvervalsing is liggen ze ginder kennelijk niet over wakker.

Eén land? Ja mijn botten, juist niets één land. Het enige waarvoor dat nog de illusie hoog houd van één land is omwille van het koningshuis, voor die paljas die gaat eten met moslims. Mouwfrotter eerste klas.
U hebt Moslims niet graag, Franstaligen niet graag. Wie hebt u graag eigenlijk, behalve uwzelf?
Oud 18 juni 2017, 18:55   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U hebt Moslims niet graag, Franstaligen niet graag. Wie hebt u graag eigenlijk, behalve uwzelf?
Ik moet niet in iemands anders naam spreken, en al zeker niet in iemands naam die een heel wat straffere taal hanteert dan ikzelf,

maar over het algemeen vinden wij mensen aardig, als ze zich aardig gedragen. En omgekeerd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 18:58   #28
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

MR-politicus Vincent Dewolf zegt dat "Brussel geen lessen te ontvangen heeft van Vlaanderen" en dreigt ermee de enkele Vlaamse postjes die er nog zijn in Brussel te schrappen.

Ziedaar zijn antwoord op de schandalen.

Echt serieus mensen, wie wil er met zo'n volk nog in één land (lees: failed state) leven? Wetende dat we dat hele circus nog financieren ook! Vlaams geld, ok. Maar voor de rest: bakkes houden, flamins.

Het wordt nog maar eens duidelijk: Vlaanderen moet asap een onafhankelijke staat worden met een EIGEN hoofdstad (Antwerpen). Wat zitten wij in godsnaam nog te investeren in een stad die niet eens tot ons grondgebied behoort? Een stad die tot een andere cultuur behoort, een stad die onze taal niet spreekt, een stad die ons vijandig gezind is, een stad waar we niks te zeggen hebben,... kortom: een stad die al l�*ng onze hoofdstad niet meer is.

Tijd voor een volwaardige Vlaamse hoofdstad.

Antwerpen by Dirk Bruyns, on Flickr

Laatst gewijzigd door Zeno! : 18 juni 2017 om 19:00.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 19:03   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We zijn allebei Franstaligen en kennen het Nederlands.
Oud 18 juni 2017, 19:11   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
MR-politicus Vincent Dewolf zegt dat "Brussel geen lessen te ontvangen heeft van Vlaanderen" en dreigt ermee de enkele Vlaamse postjes die er nog zijn in Brussel te schrappen.

Echt serieus mensen, wie wil er met zo'n volk nog in één land (lees: failed state) leven? Wetende dat we dat hele circus nog financieren ook! Vlaams geld, ok. Maar voor de rest: bakkes houden, flamins.

Het wordt nog maar eens duidelijk: Vlaanderen moet asap een onafhankelijke staat worden met een EIGEN hoofdstad (Antwerpen). Wat zitten wij in godsnaam nog te investeren in een stad die niet eens tot ons grondgebied behoort? Een stad die tot een andere cultuur behoort, een stad die onze taal niet spreekt, een stad die ons vijandig gezind is, een stad waar we niks te zeggen hebben,... kortom: een stad die al l�*ng onze hoofdstad niet meer is.

Dat is het probleem met Vlaams-Nationalisten zoals u : ze spreken over "vijanden". U bent geen "vijand" voor mij : u bent Belg, net als ik. Als Franstalig werk ik elke werkdag in Vlaanderen en ik beschouw helemaal niet in een "vijandige streek" te werken. Ik werk in België, zo simpel is het. En als u zou komen met het feit dat een bepaalde Vlaanderen het beu met Franstalig België is, zou ik u antwoorden dat dit hun zaak is.
Oud 18 juni 2017, 19:17   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op antwoord van het bekrompene Vlaams-Nationalisme is het juist zeer verstandig het Frans als tweede taal in Vlaanderen te laten blijven. Wat Wallonië betreft, maken ze fouten het Nederlands niet als tweede taal te kiezen.
Als de Walen voor het Nederlands zouden kiezen op dezelfde manier dat hier het Frans onderwezen wordt, dan praten we natuurlijk over iets heel anders, dan kun je het zien als wederzijds respect.

Als we echt dichter bij elkaar willen komen dan is dat de manier om het te doen, maar blijkbaar willen ze niet.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 18 juni 2017 om 19:17.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 19:20   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Wever en de N-VA bakken zoete broodjes met diezelfde MR in de federale regering. Hoe denk je die Vlaamse onafhankelijkheid te bewerkstelligen ???
Toch niet door het "schoon te vragen" aan Michel of Reynders ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2017, 19:21   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. De traditionele partijen willen geen splitsing en de N-VA zal zeer snel begrijpen dat de plaats van het communautair in de koelkast blijft. Het VB, on s'en fout : ze staan achter een cordon en spreken dus tegen een muur.
Er zal wel een kantelpunt zijn wanneer het land zal barsten maar ik weet ook niet wanneer, zolang we leningen kunnen bijnemen zal het blijven duren maar als dat stopt valt het land uiteen vrees ik.
Oud 18 juni 2017, 19:24   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan nog liever Mechelen of Gent, aub niet Antwerpen want dat is voor bewoners van de parking al bijna net zo buitenland als Brussel.
Oud 18 juni 2017, 19:30   #35
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is het probleem met Vlaams-Nationalisten zoals u : ze spreken over "vijanden". U bent geen "vijand" voor mij : u bent Belg, net als ik.
Ik stel vast dat Vlaanderen zich niet meer mag uitspreken over de hoofdstad. Het antwoord dat we krijgen is "bemoei je met je eigen zaken".

Dit is al een bewijs dat België in de hoofden al lang niet meer bestaat.
Oud 18 juni 2017, 19:31   #36
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan nog liever Mechelen of Gent, aub niet Antwerpen want dat is voor bewoners van de parking al bijna net zo buitenland als Brussel.
Van onder welke steen kom jij?
Oud 18 juni 2017, 19:32   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er zal wel een kantelpunt zijn wanneer het land zal barsten maar ik weet ook niet wanneer, zolang we leningen kunnen bijnemen zal het blijven duren maar als dat stopt valt het land uiteen vrees ik.
Maar wie zegt u dat het land zal barsten?
Oud 18 juni 2017, 19:32   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat Vlaanderen zich niet meer mag uitspreken over de hoofdstad. Het antwoord dat we krijgen is "bemoei je met je eigen zaken".

Dit is al een bewijs dat België in de hoofden al lang niet meer bestaat.
voor Franstaligen als "Everytime", bestaat België enkel nog "en passant �* la Caisse"

Citaat:
Oud 18 juni 2017, 19:33   #39
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Wever en de N-VA bakken zoete broodjes met diezelfde MR in de federale regering. Hoe denk je die Vlaamse onafhankelijkheid te bewerkstelligen ???
Toch niet door het "schoon te vragen" aan Michel of Reynders ???
Het proces naar Vlaamse onafhankelijkheid is al decennia bezig. Het zwaartepunt ligt vandaag al bij de deelstaten, het federale niveau wordt uitgekleed. Laat dit proces zich maar rustig verderzetten.
Oud 18 juni 2017, 19:35   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het proces naar Vlaamse onafhankelijkheid is al decennia bezig. Het zwaartepunt ligt vandaag al bij de deelstaten, het federale niveau wordt uitgekleed. Laat dit proces zich maar rustig verderzetten.
zolang de Sociale Zekerheid en het ministerie van Financiën federaal blijven zie ik niks veranderen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be