Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2017, 07:42   #181
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk. De CdH is een van de drie grote stromingen in de Belgische politiek. En die drie hebben al altijd de macht onder zich proberen te verdelen.
Wat is nog christelijk in deze christelijke stroming? Volledig overbodige stroming.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 08:55   #182
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Toen het legislatuurparlement ingevoerd werd in Vlaanderen, en daarna ook in Wallonië, heb ik altijd gevonden dat dat gevaarlijk was.
Wat als een partij zich terugtrekt, en de andere partijen raken er niet uit om een andere coalitie te vormen?
Zo te zien zouden we nu in zo'n scenario kunnen geraken.
Een patstelling waarbij CdH niet meer met de PS wil, en de PS niet meer met CdH, maar er niemand of onvoldoende anderen willen depanneren.
En dan?
Kan men dan alsnog vervroegde verkiezingen uitschrijven of zitten ze dan vast in hun eigen logica van "er mogen geen verkiezingen komen gedurende de legislatuur?"
Fyi we (ze, de walloonen) zitten in zo'n situatie.

Toont aan hoe roekeloos en navelstaarderig de CDH is.
Oud 21 juni 2017, 09:02   #183
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Toen het legislatuurparlement ingevoerd werd in Vlaanderen, en daarna ook in Wallonië, heb ik altijd gevonden dat dat gevaarlijk was.
Wat als een partij zich terugtrekt, en de andere partijen raken er niet uit om een andere coalitie te vormen?
Zo te zien zouden we nu in zo'n scenario kunnen geraken.
Een patstelling waarbij CdH niet meer met de PS wil, en de PS niet meer met CdH, maar er niemand of onvoldoende anderen willen depanneren.
En dan?
Kan men dan alsnog vervroegde verkiezingen uitschrijven of zitten ze dan vast in hun eigen logica van "er mogen geen verkiezingen komen gedurende de legislatuur?"
Er mogen geen verkiezingen komen, ze zullen er zelf uit moeten geraken.
Oud 21 juni 2017, 09:07   #184
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor wallonië lijkt me dat allemaal wel op te lossen. Maar in brussel gaat het moeilijker worden, omdat ze nu Défi echt nodig hebben.
En die meester-chanteur gaat uiteraard zijn prijs hoog opdrijven. En dan heb ik het niet over de nogal platte chantage om Milquet te laten vallen maar eerder over zaken zoals de vliegroutes van zaventem boven brussel
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 09:12   #185
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor wallonië lijkt me dat allemaal wel op te lossen. Maar in brussel gaat het moeilijker worden, omdat ze nu Défi echt nodig hebben.
En die meester-chanteur gaat uiteraard zijn prijs hoog opdrijven. En dan heb ik het niet over de nogal platte chantage om Milquet te laten vallen maar eerder over zaken zoals de vliegroutes van zaventem boven brussel
Eigenlijk hoeft er helemaal niks opgelost te worden. De MR moet gewoon njet zeggen. Er IS een Brusselse regering. De CDH heeft zich niet teruggetrokken, ze zeggen dat de PS zich moet terugtrekken.
Je moet maar culot hebben
Oud 21 juni 2017, 09:14   #186
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Wat is nog christelijk in deze christelijke stroming? Volledig overbodige stroming.
Wie heeft er nog nood aan de drie zogenaamde stromingen? Allemaal overbodig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 09:19   #187
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plezier verzekerd aan deze kant van de taalgrens.

Voor CDH is er geen weg meer terug.
Maar ook voor de andere partijen die nu deel zouden kunnen uitmaken van de meerderheid is het op eieren lopen na de actie van Lutgen.
Die hebben met grote woorden hun heiligheid benadrukt. Met wie duiken ze in bed en onder welke voorwaarden? Want hun eigen geloofwaardigheid staat mee op het spel na hun grootspraak.

Er gaan nog veel messen geslepen worden. En bovenal, links kan daar compleet uiteengespeeld worden waarbij zelfs de familieband tussen de PS en Sp.a een grote knauw kan krijgen.

Wanneer komen de nieuwe polls?
Oud 21 juni 2017, 09:19   #188
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MR-CDH heeft een uiterst kleine meerderheid in het Waals Parlement, en géén meerderheid in het Parlement van de Franse Gemeenschap...

Ze moeten dus niet alleen onderling akkoord gaan, maar ook en derde partner vinden om samen te regeren. En in se is er maar één partij voorhanden : ECOLO.

in Brussel zal het inderdaad nog ingewikkelder worden, wel met het voordeel dat partijen tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden, en dat hun eisen dus minder zwaar wegen.
Oud 21 juni 2017, 09:22   #189
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk hoeft er helemaal niks opgelost te worden. De MR moet gewoon njet zeggen. Er IS een Brusselse regering. De CDH heeft zich niet teruggetrokken, ze zeggen dat de PS zich moet terugtrekken.
Je moet maar culot hebben
Zolang er geen motie van wantrouwen is, is er een regering. Maar wat gaat die nog doen en kunnen doen in een dergelijk klimaat ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 09:24   #190
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Plezier verzekerd aan deze kant van de taalgrens.

Voor CDH is er geen weg meer terug.
Maar ook voor de andere partijen die nu deel zouden kunnen uitmaken van de meerderheid is het op eieren lopen na de actie van Lutgen.
Die hebben met grote woorden hun heiligheid benadrukt. Met wie duiken ze in bed en onder welke voorwaarden? Want hun eigen geloofwaardigheid staat mee op het spel na hun grootspraak.

Er gaan nog veel messen geslepen worden. En bovenal, links kan daar compleet uiteengespeeld worden waarbij zelfs de familieband tussen de PS en Sp.a een grote knauw kan krijgen.

Wanneer komen de nieuwe polls?
Ik zou maar niet te hard lachen met de francofonen. Straks gebeurt hetzelfe bij de flamandofonen.
Oud 21 juni 2017, 09:26   #191
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Brussel zal het inderdaad nog ingewikkelder worden, wel met het voordeel dat partijen tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden, en dat hun eisen dus minder zwaar wegen.
Wat dan weer omgekeerd evenredig is met hun geloofwaardigheid na hun grootspraak over de recente schandalen.
Oud 21 juni 2017, 09:29   #192
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang er geen motie van wantrouwen is, is er een regering. Maar wat gaat die nog doen en kunnen doen in een dergelijk klimaat ?
Ik weet het ook niet, maar de schuldige is hier eigenlijk niet de PS maar wel de CDH. Ik vind wat ze doen simpelweg onverantwoord.

En ik ga goed lachen als de PS en het CDH bij de volgende verkiezingen rammel krijgen uiteraard.
Oud 21 juni 2017, 09:30   #193
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou maar niet te hard lachen met de francofonen. Straks gebeurt hetzelfe bij de flamandofonen.
Natte droom van de francofielen...
Maar, gezien de bekrompen kerktorenmentaliteit van de francofonie, zie ik voor la Belgique nog geen enkele verbetering in het vooruitzicht...
Ik denk dat het alleen maar slechter en slechter gaat worden...
Zolang de Vlamingen niet bereid zijn om (figuurlijk) de bastillen aan te vallen; zolang zullen wij met de francofone kanker moeten blijven leven en ten onder gaan...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 juni 2017 om 09:31.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 09:32   #194
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het ook niet, maar de schuldige is hier eigenlijk niet de PS maar wel de CDH. Ik vind wat ze doen simpelweg onverantwoord.

En ik ga goed lachen als de PS en het CDH bij de volgende verkiezingen rammel krijgen uiteraard.
Iedereen die bleef regeren met de PS was al zijn geloofwaardigheid definitief kwijt.

CD&V wil de PS ook nog steeds niet publiekelijk afschrijven, dan heb je zelf ook potjes die gedekt moeten blijven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 09:33   #195
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke partij zie je een Lutgenneke doen?
Oud 21 juni 2017, 09:35   #196
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Meer dan dertig jaar francofoon la Belgique in zijn greep hebben en totaal mismeesteren en dan nog twijfelen over wie de schuldige is???
Inderdaad het ziet er eerder naar uit dat de PS door een opnieuw verenigde verontwaardigde francofonie terug in het zadel zal geheven worden...
Als ze nog een paar keer op beschuldige wijze het woord Vlaming kunnen laten vallen springt iedere rechtgeaarde francofoon opnieuw in het gelid...
Oud 21 juni 2017, 09:35   #197
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Welke partij zie je een Lutgenneke doen?
Ik zie de kiezers een PTB'ke doen.
Oud 21 juni 2017, 09:36   #198
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie de kiezers een PTB'ke doen.
Dat zou voor Vlaanderen héél goed nieuws zijn.
Ik gun ze meteen 15%.
Oud 21 juni 2017, 09:38   #199
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Iedereen die bleef regeren met de PS was al zijn geloofwaardigheid definitief kwijt.

CD&V wil de PS ook nog steeds niet publiekelijk afschrijven, dan heb je zelf ook potjes die gedekt moeten blijven.

Hela, jij denkt op zijn Vlaams; de franstaligen denken helemaal zo niet...
Francofonie boven, punt... en men kan toch moeilijk de meer en meer de anti-Vlaamse kaart spelende PS verdenken van het ontbreken aan loyauliteit tov de grote francofonie...
Oud 21 juni 2017, 10:01   #200
Anna List
Banneling

Standaard

er heerst in Wallonië toch wel een algemene politieke cultuur die de N-VA verplicht na te denken over de wenselijkheid van een in een confederatie te stappen met die regio.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be