![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een tip: bekijk de straf vanuit het perspectief van het slachtoffer. Ik zal een simpel voorbeeld nemen waarvoor je niet naar de universiteit hoeft geweest te zijn. Iemand ramt uw paardenkar van uw oprit. Het gerecht veroordeeld de dader tot een gevangenisstraf/ boete. Daar ben jij weinig mee. Stel dat het gerecht de dader veroordeeld tot het betalen van een nieuwe paardenkar met velgen, dan denk ik dat jij beter af bent. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]() Ik ga wel eerlijk zijn, er is weinig kans dat ik uwe zever ga lezen.
|
|
|
|
#105 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vrees dat jij de ballen kent over de omstandigheden van de Verlichting, rationalisme en de Franse Revolutie. Hou het dus maar bij de ballen van TheFourHorseman, daar had je meer succes.
|
|
|
#106 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
https://www.liveleak.com/view?i=8cc_1352405973 |
|
|
|
|
|
|
#107 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Een gevangenisstraf voor een begane misdaad is voor het slachtoffer ook een vorm van genoegdoening nl, de wetenschap dat de dader gestraft wordt. Dat zijn dus 2 vormen van vergelding. De ene materieel, de tweede psychisch. |
||
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men gaat er hier van uit dat het een combinatie van beide is: genoegdoening voor de slachtoffers (en bij uitbreiding de maatschappij) + trachten te vermijden dat het opnieuw gebeurt. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wil een nieuwe paardenkar. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien dit niet lukt, lost men dit op met een schadevergoeding bij equivalent (lees: een geldsom). De schadevergoeding in natura heeft echter prioriteit (in uw voorbeeld: de kar herstellen). Een boete of een gevangenisstraf poogt de situatie niet te herstellen. Het is geen vorm van schadevergoeding, ook geen psychische. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 juni 2017 om 13:10. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
|
Citaat:
Of wat? Lol, jullie maken het zooooo makkelijk om jullie eigen domheid tegen jullie te gebruiken. Doe eens wat moeite aub. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Europees Commissaris
|
Is dat ook zo voor islam-terreur?
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is natuurlijk gemakkelijk om 'domheden' op te sporen als men tegenstanders dingen in de mond legt. Eerst door te doen alsof wij beweren dat ons strafrecht geen vergelding kent en vervolgens door te doen alsof wij vergelding als iets typisch Sharia bestempelen. Nergens stel ik 'vergelding' gelijk met 'oog om oog, tand om tand'. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 juni 2017 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Volgens mijn begrip ligt de Verlichting juist aan de basis van het afschaffen van de doodstraf (en andere fysieke vergeldingsstraffen) Thuleander met zijn 'twee ogen' staat veel dichter bij de moslim en, inderdaad, het woedende volkje op dat plein dan een progressieve linkie-winkie |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mensen zoals jij zijn de reden dat er een vergunning zou moeten zijn voor toegang tot audiovisuele middelen. De kat van mijn zus kan beter tv van realiteit onderscheiden dan de meeste liberalen.
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
Maar natuurlijk weet iedereen dat een gevangenisstraf voor de slachtoffers een vorm van genoegdoening is. Wie dat niet gelooft maakt zichzelf wat wijs. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat heeft die uitspraak te maken met wat ik hier in dit topic schrijf?
Ik ga toch ook niet beweren dat u inconsistent denkt door uw berichten te gaan samengooien met berichten van iemand anders? Wat ik allemaal heb beweerd is het volgende: - Het strafrecht dient een gezonde balans te zijn tussen vergelding voor de slachtoffers maar ook vermijden dat zoiets opnieuw gebeurt - Vergelding is iets dat in alle strafrechtsystemen zit, ook in de onze (gelukkig maar) - Er is een verschil tussen schadevergoeding en boete - Oog om oog, tand om tand is geen gewenste vorm van vergelding |
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gedachte dat een zware straf mensen moet ontraden om een feit te plegen is héél erg oud. Daar is nu eens niets moderns aan. De gevangenisstraf heeft altijd een ontradend karakter gehad (of had dit althans tot doel). Waarom denkt u dat de slachtoffers tijdens een rechtszaak wel mogen pleiten over de schadevergoeding maar niet over de straf? Over de hoogte van de straf hebben de burgerlijke partijen niets te zeggen! Enkel het openbaar ministerie en de beklaagde zelf kunnen hierover hun zegje doen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 juni 2017 om 13:27. |
|
|
|
|