Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2017, 16:06   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik snap niet goed wat dat hier komt doen maar ok.
Moderne cucks interpreteren dat inderdaad zo. Iemand die wat verder kijkt dan zijn neus lang is, weet dat in historische context te plaatsen. Allereerst gaat Jezus' volledige rede in Mattheus 5 over hoe je je ten opzichte van je broeder moet gedragen. Ik beschouw moslims alvast niet als mijn broeders. Ik denk dat de meeste christenen, op een paar protestante strekkingen na, gedurende de gehele geschiedenis tot 40 jaar geleden, dat ook niet deden.
Ten tweede handelt Matheus 5:38 specifiek over een slag op de rechterwang. Een slag op de rechterwang werd als vernederend beschouwd. Een slag op de rechterwang was dan ook niet als geweld bedoeld maar als belediging, omdat iedereen rechtshandig behoorde te zijn is dit een een slag met de achterzijde van je rechterhand. Dat was een grove belediging, kon zelfs een vete starten. De linkerwang toekeren is allesbehalve pacifistisch, het is net een uitdaging. Als je de linkerwang toekeert, nodig je uit een rechte slag in het gezicht te krijgen. Wat Jezus dus zegt is "start geen domme vetes met uw broeder, en als hij u toch beledigt, nodig hem uit het uit te vechten".

Er zijn véél moderne christenen met cuck-mentaliteit. Dat is echter niet eigen aan het christendom en veel daarvan is modern herinterpretatie. Of hebben onze voorouders zich tot een cuck-religie bekeerd (en waren het bijgevolg zelf cucks)?
Bijzondere interpretatie. En dat terwijl Jezus vooral wordt beschreven als een overdreven vredig persoon.

Verder kun je het pacifistische ook in het Midden-Oosten zien. Zonder sjiitische strijders waren de christenen er nog erger aan toe. christenen hebben de gebeden, moslims de wapens.

Ik heb 0 respect voor die houding.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 16:15   #142
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Bijzondere interpretatie. En dat terwijl Jezus vooral wordt beschreven als een overdreven vredig persoon.
Opnieuw, door cucks is dat inderdaad zo.
Zo vredig was Jezus niet als de situatie erom vroeg. Hij schold de Joden voortdurend uit (noemde hen kinderen van Satan), gooide de tafels omver in de tempel en liep hen met een zweep achterna. Zijn apostelen droegen zwaarden en heeft hen nooit verteld dat niet te doen (hij voorkomt enkel dat Petrus terecht gesteld wordt door wiens oor hij afslaat). Paulus heeft het voortdurend over het zwaard, schild en harnas van God en het geloof. Jezus zelf word als een krijger in Openbaring voorgesteld en heer (generaal) van de hemelse heerschaar.
Om nog maar van de Kerk-traditie te zwijgen. In de oude Roomse Kerk en de Orthodoxe kerk vind je dingen als Jezus afgebeeld als soldaat tot talloze soldaat-heiligen.
Citaat:
Verder kun je het pacifistische ook in het Midden-Oosten zien. Zonder sjiitische strijders waren de christenen er nog erger aan toe. christenen hebben de gebeden, moslims de wapens.
Christenen wonen daar al jaren onder een Moslim-meerderheid, en worden conform sjiitische wet en praktijk gedoogd en hun bescherming uitbesteed aan moslims (een soort mafia-pratkijk feitelijk).
Zo pacifistisch waren de christenen in Libanon 40-20 jaar geleden niet toen ze die toekomst ook voor hen zagen aankomen. Of alle christenen daarvoor gedurende 1500 jaar.
Citaat:
Ik ook.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 juni 2017 om 16:19.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 16:36   #143
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw, door cucks is dat inderdaad zo.
Zo vredig was Jezus niet als de situatie erom vroeg. Hij schold de Joden voortdurend uit (noemde hen kinderen van Satan), gooide de tafels omver in de tempel en liep hen met een zweep achterna. Zijn apostelen droegen zwaarden en heeft hen nooit verteld dat niet te doen (hij voorkomt enkel dat Petrus terecht gesteld wordt door wiens oor hij afslaat). Paulus heeft het voortdurend over het zwaard, schild en harnas van God en het geloof. Jezus zelf word als een krijger in Openbaring voorgesteld en heer (generaal) van de hemelse heerschaar.
Om nog maar van de Kerk-traditie te zwijgen. In de oude Roomse Kerk en de Orthodoxe kerk vind je dingen als Jezus afgebeeld als soldaat tot talloze soldaat-heiligen.

Christenen wonen daar al jaren onder een Moslim-meerderheid, en worden conform sjiitische wet en praktijk gedoogd en hun bescherming uitbesteed aan moslims (een soort mafia-pratkijk feitelijk).
Zo pacifistisch waren de christenen in Libanon 40-20 jaar geleden niet toen ze die toekomst ook voor hen zagen aankomen. Of alle christenen daarvoor gedurende 1500 jaar.

Ik ook.
1: Ja, maar ook dat moet je weer in historische context interpreteren. christendom is niet tegen zelfverdediging, maar wanneer men van mening is dat zelfverdediging van toepassing is is het al te laat.

2: Ik beweer ook nergens dat christenen altijd zo cucky zijn geweest, maar de tijden van de Tempeliers zijn voorbij. Vrijwel alle pro immigratie mannen in Nederland hebben een christelijke achtergrond. Brilletje, geen kaaklijn en maar geforceerd naastenliefde prediken.

3: Dat is mooi.
Oud 21 juni 2017, 16:42   #144
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wees maar zeker dat die spuwer zelf volledig gelooft dat hij goddelijk werk verricht.

Bon het is voornamelijk theoretisch natuurlijk maar in principiële ethische discussies zou het die toets toch mogen doorstaan
Kan best.
Maar hij kan moeilijk het voorbeeld van zijn profeet inroepen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 17:23   #145
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ten tweede handelt Matheus 5:38 specifiek over een slag op de rechterwang. Een slag op de rechterwang werd als vernederend beschouwd. Een slag op de rechterwang was dan ook niet als geweld bedoeld maar als belediging, omdat iedereen rechtshandig behoorde te zijn is dit een een slag met de achterzijde van je rechterhand. Dat was een grove belediging, kon zelfs een vete starten. De linkerwang toekeren is allesbehalve pacifistisch, het is net een uitdaging. Als je de linkerwang toekeert, nodig je uit een rechte slag in het gezicht te krijgen. Wat Jezus dus zegt is "start geen domme vetes met uw broeder, en als hij u toch beledigt, nodig hem uit het uit te vechten".

Als je de volledige tekst leest, ziet men dat wat hierboven beweerd wordt onzin is.

Citaat:

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.
39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;
40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;
41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.
42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.
43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 17:45   #146
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2: Ik beweer ook nergens dat christenen altijd zo cucky zijn geweest, maar de tijden van de Tempeliers zijn voorbij. Vrijwel alle pro immigratie mannen in Nederland hebben een christelijke achtergrond. Brilletje, geen kaaklijn en maar geforceerd naastenliefde prediken. .
Dat kan toch niet helemaal waar zijn, of de situatie moet in Nederland radicaal van die in Vlaanderen verschillen. De meeste liberalen hier zijn wel degelijk één of andere atheïstische strekking. Dat neemt niet weg dat de RKK grondig gecuckt is, maar ik denk niet dat de gecuckte RKK de drijfveer is achter liberalisme in Vlaanderen, dat gaat toch wat ver.

Trouwens, wat met de SGP? Die kan je toch moeilijk cucks noemen.
Oud 21 juni 2017, 17:46   #147
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Als je de volledige tekst leest, ziet men dat wat hierboven beweerd wordt onzin is.
Hoe spreekt dat tegen dan? Men kan perfect bidden voor zijn vijanden en hen tegelijkertijd naar de andere wereld helpen. Lees misschien tot het einde verder en je zal zien dat Jezus zegt dat je beter moet zijn dan je vijanden. Hij zegt niet dat je dat moet doen door pacifisme.

Als jij ooit als Kerkvader beschouwt wordt, zal ik eens luisteren naar wat jij hebt op te werpen tegen 1500 jaar kerkgeschiedenis.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 juni 2017 om 17:52.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 19:13   #148
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...it-Wales.dhtml

Een lefgozer uit Wales,benieuwd hoeveel standbeelden en straatnamen hij zal krijgen na oorlog tegen de islam.
Honderdduizenden Britten zijn afkerig van buitenlanders en verkondigen dit binnenskamers, tienduizenden uiten dit in opruiend taalgebruik in het openbaar en zeker na de Brexit, duizenden zullen op de vuist gaan, en een handjevol zal ook koelbloedig moorden beramen en uitvoeren. De les is simpel: terreur zorgt voor contra-terreur, hoe triest dit ook moge zijn....
Oud 21 juni 2017, 19:20   #149
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ben jij soms voor het invoeren van een sharia waar 'oog om oog, tand om tand' het motto is?
Ik niet,ik hou het meer op de oude Germaanse wetten,je mag de dader 9 x zo veel aandoen als hij jou.
Oud 21 juni 2017, 19:20   #150
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ben jij soms voor het invoeren van een sharia waar 'oog om oog, tand om tand' het motto is?
Ik niet,ik hou het meer op de oude Germaanse wetten,je mag de dader 9 x zo veel aandoen als hij jou.
Oud 21 juni 2017, 19:48   #151
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Stoer. Ga je dan 9 keer zoveel draden opstarten in de virtuele wereld?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 20:11   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overdreven? Waarom dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 20:12   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke Germaanse wet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 20:52   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Je zegt gewoon "cuck hier, cuck alhier, cuck alhier, cuck aldaar" en wint de discussie als virtueel stoere krijger...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juni 2017 om 20:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 20:54   #155
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je zegt gewoon "cuck hier, cuck alhier, cuck alhier, cuck aldaar" en wint de discussie als virtueel stoere krijger...
Ondertussen een zak chips leegetend.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 20:57   #156
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ondertussen een zak chips leegetend.
Je zoekt een filmpje van een stoere snotlander die Germaanse goden vereert en wordt nog steeds opgewonden door het feit dat meer dan 99% uw denkwereld negeert / uitlacht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 00:39   #157
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe spreekt dat tegen dan? Men kan perfect bidden voor zijn vijanden en hen tegelijkertijd naar de andere wereld helpen. Lees misschien tot het einde verder en je zal zien dat Jezus zegt dat je beter moet zijn dan je vijanden. Hij zegt niet dat je dat moet doen door pacifisme.

Als jij ooit als Kerkvader beschouwt wordt, zal ik eens luisteren naar wat jij hebt op te werpen tegen 1500 jaar kerkgeschiedenis.
Dat jij " wel doen" als definitie begrijpt om Uw vijanden naar de andere wereld te helpen is wel zeer opmerkelijk.
Men mag hopen dat jij nooit weldoener wordt.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 15:56   #158
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan toch niet helemaal waar zijn, of de situatie moet in Nederland radicaal van die in Vlaanderen verschillen. De meeste liberalen hier zijn wel degelijk één of andere atheïstische strekking. Dat neemt niet weg dat de RKK grondig gecuckt is, maar ik denk niet dat de gecuckte RKK de drijfveer is achter liberalisme in Vlaanderen, dat gaat toch wat ver.

Trouwens, wat met de SGP? Die kan je toch moeilijk cucks noemen.
1: Dat stel ik ook nergens. Maar vrijwel alle christenen in Nederland die ik ken zijn pro globalisatie.

2:

Omdat ze conservatief zijn? ze zijn niet etnonationalist (sterker nog: ze willen niet eens een streng migratiebeleid), pro Israël.
Oud 23 juni 2017, 20:48   #159
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Dat stel ik ook nergens. Maar vrijwel alle christenen in Nederland die ik ken zijn pro globalisatie.

2:

Omdat ze conservatief zijn? ze zijn niet etnonationalist (sterker nog: ze willen niet eens een streng migratiebeleid), pro Israël.
"Ze"...wie zijn dat wel ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 00:55   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De achterliggende oorzaak moet je veel dieper gaan zoeken. Het begint al bij het voeren van een beleid door ivoren toren politici die massaal vreemdelingen verwelkomen die uit een totaal andere cultuur en maatschappij komen onder het mom van menselijkheid en het feit dat dit een verrijking zou zijn.

Hierdoor krijg je dus een mix van mensen met totaal andere levensgewoontes en opvattingen wat aanleiding geeft tot allerhande conflicten. Is deze groep klein, dan zullen de gevolgen eerder beperkt zijn en zullen deze mensen zich doorgaans aanpassen. Wordt deze groep groter, dan gaan ze ook meer en meer hun eisen stellen en hun levenswijze opdringen aan de autochtone bevolking. Zo zie je dat er nu al sprake is van het oprichten van een moslim partij en dergelijke. De autochtone bevolking vlucht doorgaans weg uit wijken waar de vreemdelingen zich vestigen zo krijg je ook echte getto vorming. In Frankrijk zijn er al tal van deze no-go zones waar zelfs de politie niet meer komt en een eigen subcultuur ontstaat.
Los hiervan krijg je ook dat je externe conflicten importeert naar Europa zoals de strijd tussen soennieten en sjiieten om maar een voorbeeld te geven. Of de Turkse rellen recentelijk.

Maar het gaat nog veel verder dan dit.

Kortom, het beleid van politiek correcte politici is de oorzaak. Dit zijn mensen die totaal wereldvreemd zijn en geen realiteitsbesef hebben en daardoor waanzinnige maatregelen nemen zoals Merkel deed met het verwelkomen van meer dan een miljoen vluchtelingen.

Daarnaast heb je ook een onwetenden, naïeve massa die niet beter weet en voor deze figuren stemt. Tenslotte is er een hoger opgeleide moot bestaande uit onder andere onervaren universiteit studentjes die nog niet in het leven staan en idealistisch en irrealistisch denken. Deze mensen slagen er niet in rationeel te denken, maar doen aan wishful thinking en denken louter dogmatisch.
Australië, Japan, China enz, geen asielzoekers.

Europa willen ze kost wat kost geen Hitler naam opgespeld krijgen. Wel we zullen zien waar het ons gaat brengen. Europa wordt heel zeker niet onze redding maar zeker onze ondergang.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be