Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2017, 15:59   #6801
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En binnenkort wil hij de hele Franse arbeidswetgeving ondersteboven halen. Ook positief volgens u?
Hangt er van af op welke manier...
Meer flexibiliteit, ok, als daar iets tegenover staat. Het spoorpersoneel is nu ook al heel flexibel in de uren. Ze worden echter extra betaald voor nachtwerk en weekend werk. Van mij mogen we gerust evolueren naar een 24 uur economie, maar daar moet wel iets tegenover staan.

Als Macron een soort Thatcher blijkt, zal het vlug gedaan zijn met z'n populariteit, en kan hij enorme stakingsgolven verwachten.
Vermits de PS ineen gezakt is, en de republikeinen nog rechtser zijn, zou dat dan wel eens het moment kunnen worden van Mélenchon, en Le Pen natuurlijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 16:03   #6802
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis, bestaan er in Japan private spoorwegmaatschappijen die geen subsidies krijgen.
De situatie in Japan ken ik echt niet.
Wel die in China, 100% in staatshanden, er bestaat een ministerie van spoorwegen dat een staat binnen de staat is zelfs.
Meer dan de helft van de hogesnelheidslijnen ter wereld liggen nu in China, een land dat ze pas begon te bouwen in de jaren 90.
De Chinese spoorwegen zijn stipt, efficiënt EN betaalbaar voor de reizigers.
Daarnaast bouwen de Chinezen ook nog eens spoorwegen en treinen over heel de wereld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 16:09   #6803
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hangt er van af op welke manier...
Meer flexibiliteit, ok, als daar iets tegenover staat. Het spoorpersoneel is nu ook al heel flexibel in de uren. Ze worden echter extra betaald voor nachtwerk en weekend werk. Van mij mogen we gerust evolueren naar een 24 uur economie, maar daar moet wel iets tegenover staan.

Als Macron een soort Thatcher blijkt, zal het vlug gedaan zijn met z'n populariteit, en kan hij enorme stakingsgolven verwachten.
Vermits de PS ineen gezakt is, en de republikeinen nog rechtser zijn, zou dat dan wel eens het moment kunnen worden van Mélenchon, en Le Pen natuurlijk.
Spoorwegpersoneel flexibel?

Als er genoeg betaald wordt ja.
Herinner u P M die telkens een vergoeding kreeg voor oproep korte termijn.
Ondenkbaar in de privé!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 18:27   #6804
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hangt er van af op welke manier...
Meer flexibiliteit, ok, als daar iets tegenover staat. Het spoorpersoneel is nu ook al heel flexibel in de uren. Ze worden echter extra betaald voor nachtwerk en weekend werk. Van mij mogen we gerust evolueren naar een 24 uur economie, maar daar moet wel iets tegenover staan.
Vanuit het middenveld hoor ik nochtans een kritische stem over een mogelijke 24/24-economie. In het bijzonder over de belastende invloed op het gezinsleven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 18:29   #6805
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De situatie in Japan ken ik echt niet.
Wel die in China, 100% in staatshanden, er bestaat een ministerie van spoorwegen dat een staat binnen de staat is zelfs.
Meer dan de helft van de hogesnelheidslijnen ter wereld liggen nu in China, een land dat ze pas begon te bouwen in de jaren 90.
De Chinese spoorwegen zijn stipt, efficiënt EN betaalbaar voor de reizigers.
Daarnaast bouwen de Chinezen ook nog eens spoorwegen en treinen over heel de wereld.
Het ging over uw opmerking dat reizigersvervoer langs het spoor nooit rendabel is en niet zonder overheidssubsidies kan. In Japan kan het blijkbaar wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 21:48   #6806
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zever natuurlijk, elke maatschappij krijgt enorme subsidies van de staat om hun spoorwegen uit te baten.
Jouw definitie van "zever" is dus "een feit dat niet waar mag zijn, want het past niet in mijn kraam?"

De meeste Japanse spoorwegbedrijven, waaronder de drie grootste, JR Centra, JR East, en JR West krijgen geen subsidie. De kostendekkingsgraad bij sommige private spoorwegen in Tokyo (waar er een kleine 20 actief zijn in het voorstadsverkeer) loopt op tot wel 200%
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 21:51   #6807
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ach komaan de Britse spoorwegen krijgen veel meer subsidies dan de onze, zie boven.
"Zie boven". Waar keer op keer aangetoond is dat jouw bewering niet klopt. Waarom blijf je die onwaarheid herhalen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2017, 10:12   #6808
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jouw definitie van "zever" is dus "een feit dat niet waar mag zijn, want het past niet in mijn kraam?"

De meeste Japanse spoorwegbedrijven, waaronder de drie grootste, JR Centra, JR East, en JR West krijgen geen subsidie. De kostendekkingsgraad bij sommige private spoorwegen in Tokyo (waar er een kleine 20 actief zijn in het voorstadsverkeer) loopt op tot wel 200%
Andere spoorwegmaatschappijen in het land zijn wel volledig in overheidshanden. Ik lees nergens dat de andere geen subsidie zouden krijgen...


On the other hand, all of the shares of JR Hokkaido, JR Shikoku, JR Kyushu and JR Freight are still owned by Japan Railway Construction, Transport and Technology Agency, an independent administrative institution of the state

.https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Railways_Group

Ik heb ook al van verschillende bronnen gehoord dat de Japanse spoorwegen bij de duurste ter wereld horen. Dat komt dus overeen met het Britse model.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2017, 10:15   #6809
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
"Zie boven". Waar keer op keer aangetoond is dat jouw bewering niet klopt. Waarom blijf je die onwaarheid herhalen?
Ik heb dat hier al bewezen met de nodige referenties.

Een van de belangrijkste programmapunten van Corbyn was de nationalisatie van de spoorwegen. Volgens de laatste opiniepeilingen zou hij nu de meerderheid halen. Ook bij de laatste verkiezingen deed z'n partij het veel beter dan verwacht, en vooral bij de jongeren haalde hij monsterscores.
Misschien zijn mensen uitgekeken op de leugens die al decennia zeggen dat privatisering alle heil zal brengen?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2017, 10:18   #6810
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vanuit het middenveld hoor ik nochtans een kritische stem over een mogelijke 24/24-economie. In het bijzonder over de belastende invloed op het gezinsleven.
Daar zullen we toch naartoe moeten, zeker in Vlaanderen met overbelaste wegen, en tijdens de spits ook overbelaste sporen.

Natuurlijk, daar moet iets tegenover staan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2017, 10:22   #6811
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Spoorwegpersoneel flexibel?

Als er genoeg betaald wordt ja.
Herinner u P M die telkens een vergoeding kreeg voor oproep korte termijn.
Ondenkbaar in de privé!
Dat is toch logisch, mensen worden opgeroepen, of moeten 's nachts werken. Dat is nadelig voor hun privé-leven. Als je die vergoedingen gaat afschaffen zul je geen volk meer vinden om die jobs te doen, behalve Polen of Roemenen.

(en als je zegt, ok dan Polen en Roemenen, geef je zelf toe dat de EU een asociale constructie is die de rechten van onze werknemers ondergraaft)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:06   #6812
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Andere spoorwegmaatschappijen in het land zijn wel volledig in overheidshanden. Ik lees nergens dat de andere geen subsidie zouden krijgen...


On the other hand, all of the shares of JR Hokkaido, JR Shikoku, JR Kyushu and JR Freight are still owned by Japan Railway Construction, Transport and Technology Agency, an independent administrative institution of the state

.https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Railways_Group

Ik heb ook al van verschillende bronnen gehoord dat de Japanse spoorwegen bij de duurste ter wereld horen. Dat komt dus overeen met het Britse model.
Je bent nu weer de doelpalen aan het verplaatsen. Je had het er over dat er nergens spoorwegbedrijven waren die winst maakten. Nu dat niet blijkt te kloppen verander je het onderwerp weer...

De spoorwegen on Japan hebben overigens een aandeel van 30% in de totale mobiliteit. Het lijkt me dus dat ze niet te duur zijn.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:14   #6813
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar zullen we toch naartoe moeten, zeker in Vlaanderen met overbelaste wegen, en tijdens de spits ook overbelaste sporen.

Natuurlijk, daar moet iets tegenover staan.
Een communist die dus meent dat het gezinsleven structureel ontwricht mag worden. Louter omwille van economische motieven. Mooi is dat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:15   #6814
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is toch logisch, mensen worden opgeroepen, of moeten 's nachts werken. Dat is nadelig voor hun privé-leven. Als je die vergoedingen gaat afschaffen zul je geen volk meer vinden om die jobs te doen, behalve Polen of Roemenen.
Hoeveel treinen rijden er tussen 01:00u en 05:00u op het Belgisch net?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:17   #6815
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb dat hier al bewezen met de nodige referenties.
Nee, dat heb je niet. Je blijft niettemin doen alsof.

Citaat:
Een van de belangrijkste programmapunten van Corbyn was de nationalisatie van de spoorwegen. Volgens de laatste opiniepeilingen zou hij nu de meerderheid halen. Ook bij de laatste verkiezingen deed z'n partij het veel beter dan verwacht, en vooral bij de jongeren haalde hij monsterscores.
Misschien zijn mensen uitgekeken op de leugens die al decennia zeggen dat privatisering alle heil zal brengen?
Het is niet omdat een meerderheid iets geloofd dat dit ook klopt. Dat is een zwak argument. De helft van de Britten neemt nooit een trein, dus denk ik niet dat die veel wakker liggen wat de privatisering betreft.
Wat ik zie dat personen wiens job het is veel van spoorwegen te weten over het algemeen veel genuanceerder denken. De consensus is dat de privatisering niet alles heeft gebracht wat men had gehoopt, maar dat het Britse spoor na decennia van achteruitgang er behoorlijk op vooruit gegaan is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:17   #6816
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
(en als je zegt, ok dan Polen en Roemenen, geef je zelf toe dat de EU een asociale constructie is die de rechten van onze werknemers ondergraaft)
Natuurlijk is dat zo. Kijk maar eens voor welke ravage de Europese regels hebben gezorgd in onze eigen transportsector? Of onze varkenshouderij zwaar te lijden heeft door de EU-bepalingen (waar Polen ongelooflijk van profiteert)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:18   #6817
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat ik zie dat personen wiens job het is veel van spoorwegen te weten over het algemeen veel genuanceerder denken. De consensus is dat de privatisering niet alles heeft gebracht wat men had gehoopt, maar dat het Britse spoor na decennia van achteruitgang er behoorlijk op vooruit gegaan is.
Er wordt de laatste jaren ook flink ingezet op een groter aanbod aan diensten binnen de spoorwegmaatschappijen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:18   #6818
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Chinese spoorwegen zijn stipt, efficiënt EN betaalbaar voor de reizigers.
Daarnaast bouwen de Chinezen ook nog eens spoorwegen en treinen over heel de wereld.
Ik moet zeggen dat het wel grappig is om in een draad over stakingen een communist een land te zien verdedigen waar niet gestaakt mag worden...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 16:23   #6819
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat het wel grappig is om in een draad over stakingen een communist een land te zien verdedigen waar niet gestaakt mag worden...
Ik vind dat niet raar, in communistische landen wordt er ook nooit gestaakt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 18:14   #6820
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat niet raar, in communistische landen wordt er ook nooit gestaakt.
China is al lang geen communistisch land meer. Vandaar dat er wel wordt gestaakt. Om de haverklap. Er wordt heel vaak geprotesteerd tegen onmenselijke arbeidsomstandigheden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be