![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een drietal jaar geleden kwam het appartement naast mij te huur. De bewoonster, Lizette 81 jaar, ging naar een rusthuis. Ze had nog wel het probleem dat ze nog met een contract zat van bijna een jaar. Het rusthuis én ook nog huur blijven betalen kon ze natuurlijk niet. Ze mocht er uit als ze een andere huurder vond. Ik vroeg haar waarom ze geen affiche aan haar raam hing of geen berichtje in het plaatselijk reklaamblaadje zette. Dat mag ik niet van de huisbaas zei ze. Ik moet het mondeling doen. Waarom vroeg ik haar. Zo wil de huisbaas vermijden dat hij wettelijk verplicht wordt allochtonen te aanvaarden en dat wil hij niet, en al zeker geen Marokkanen of Turken. En dan moet je weten dat die huisbaas in mijn gemeente opkomt voor de sossen. Hoe hypocriet kan je zijn ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Eveneens heb ik in andere draden op dit forum al vaak genoeg aangegeven dat alle traditionele partijen medeplichting zijn aan de graaicultuur. Overigens 'viseer' ik het VB niet, ik stel gewoon een vraag over 1 persoon die tot die partij behoort. Vandaar dat ik mij ook richt ten aanzien van haar aanhangers op dit forum; al staat het iedereen natuurlijk vrij om hierop te reageren. Indien u zou lezen wat er werkelijk staat, zou u zien dat ik niet veralgemeen, noch dat ik zou beweren dat het VB de ergste graaiers zijn. Heb ik nooit gezegd. Uw verbolgenheid op het feit dat iemand bedenkingen / kritiek heeft bij / op iemand van het VB vind ik verbazingwekkend. Niemand is onfeilbaar. Citaat:
Citaat:
Kleine of grote graaiers, elke vorm van graaien is fout. En nogmaals, ik 'viseer' het VB als partij niet als het om graaien gaat, geen idee waar u dat gelezen heeft. Wat mij stoort is dat politici van het VB al jarenlang zetelen in parlementen (kamer / Europa) die onderdeel uitmaken van instellingen die zij verwerpelijk achten. Terwijl ze nog geen enkele constructieve inspanning geleverd hebben om de situatie voor Vlaanderen / Vlamingen te verbeteren vanuit hun zetels. Ik heb nog geen eurocent meer in mijn zak dankzij VB parlementariërs, ik heb nog niets gemerkt van grondige institutionele hervormingen die zouden zijn bewerkstelligd door VB parlementariërs. De aanwezigheid van VB'ers in die parlementen hebben mij als Vlaming niets meer opgeleverd dan die van andere mandatarissen. Nogmaals, ik viseer het VB niet, maar zij hebben mij, net als andere partijen, vooralsnog enkel geld gekost (hun verloning) zonder dat ik daar beter van ben geworden. Het VB profileert zich als voorvechters van Vlaanderen en de Vlaming. Al decennia lang is het wachten op enige constructieve bijdrage van het VB ten behoeve van verandering voor die Vlamingen. -> Als ik dagdagelijks naar een bakker ga die uitroept dat hij brood verkoopt. Ik er telkens betaal voor een brood, maar altijd met lege handen huiswaarts moet keren; wat heeft die bakker dan gedaan, behalve roepen over brood en mijn geld ervoor aangenomen zonder dat ik ooit één brood gezien heb? 'Cordon sanitaire' zult u zeggen. Wel, laat het nu net deze Annemans zijn die, toen hij tijdelijk voorzitter was van het VB, op Actua TV gezegd heeft dat : het VB een opzwepende oppositiepartij is en dat altijd zal blijven. Want dat is haar rol, zo zei hij. Dat antwoordde hij op de vraag of hij wenste te regeren indien hem die mogelijkheid werd aangeboden. M.a.w. het VB wenst geen verantwoordelijkheid te nemen en beleid te voeren. Hun compromisloosheid uit zich in hun zwart-wit visie op politiek : het is alles of niets. Het is makkelijk om de maagdelijke zuiverheid uit te roepen, als u simpelweg weigert om volgens de regels van het spel te spelen. Anderen bekritiseren die daartoe pogingen ondernemen, terwijl men zelf evenzeer betaald wordt om niets te doen is nogal hypocriet. Indien ze eerlijk zouden zijn tegenover hun geliefde Vlamingen, zouden ze het volgende moeten zeggen : stem niet op ons, want wij doen niets met uw gegeven stem, behalve roepen vanuit de oppositie en daar ondertussen riant voor verloond worden. Al decennia doen we niets anders, en we wensen ook niets anders te doen. Jullie betalen ons om geen enkele inspanning te leveren die jullie situatie enigszins zou verbeteren. Liever nog dan enig realisme aan de dag te leggen, pretenderen wij dat de Vlaamse vlag planten en eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen voldoende is om Vlaanderen te geven wat het volgens ons nodig heeft. Wij doen aan volksverraad, aangezien dit onzin is en nooit kan werken binnen ons wettelijk kader. En doen we allerminst een poging om die wetgeving daaromtrent te veranderen. Maar we blijven trouw aan onze principes! Waarvan we evenwel weten dat zij tot niets zullen leiden, want we nestelen ons graag in een slachtofferrol waar we zelf niet wensen uit te stappen. Wat houdt hen tegen om het belastinggeld waarmee zij betaald worden terug aan de maatschappij te geven bijvoorbeeld? Dat zou de Vlaming meer opleveren (hoe weinig het ook zou zijn) dan wat ze nu doen. Bewust nooit beleid willen voeren en immer zichzelf tot de oppositie veroordelen maar zich daar wel wel goed voor laten betalen, dat vind ik een vorm van graaien. Het aantal VB'ers dat in het parlement op een stemknopje kan duwen is overigens dermate klein dat ze ook niet op het beleid kunnen wegen, zoals ze zelf zeggen. Ze werken liever niet mee, beschimpen anderen die eveneens Vlaamsgezind zijn, en werpen zich dan op als de enige echte partij die voor de Vlaming is. Ze stellen echter vast, net als iedereen in dit land, dat er niets verandert. Hun zogenaamde bijdrage is verwaarloosbaar, maar vinden het normaal dat die verwaarloosbaarheid betaald wordt door die Vlaming. Neen, ze stelen geen geld van daklozen, maar betaald worden voor niet geleverde diensten is in mijn ogen ook graaien, professioneel zakkenvullen. En ja, de traditionele partijen zijn de grondleggers van de graaicultuur. Verhofstadt en co spannen de kroon wat dat betreft. Maar het VB moet zich niet heiliger voordoen van de paus. En uiteraard is de graaierij van andere partijen groter en langduriger, ze zijn dan ook groter en bestaan langer. Maar zoals reeds gezegd, elke vorm van graaien is in mijn ogen fout, ongeacht door wie of hoe. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 3 juli 2017 om 09:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Burgemeester
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Woordenaar : 3 juli 2017 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wiki
Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is waarom hij ook niet eens terug mag snauwen? BDW is een figuur die vele hoelewappers op hun teentjes trapt en hun gevestigde gewoontes bedreigt. Hoe meer hoe beter! Indien hij verkeerd zit moeten ze dat dan maar bewijzen maar meestal geraken ze niet verder dan een scheldpartij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Europees Commissaris
|
![]() Het wordt hoog tijd dat dit kloteland gesplitst wordt want _"de Belgen" beginnen stilaan een slechte naam te geven aan de meerderheid van de bewoners ervan.
Ze pakken er in het buitenland gedurig op alsof we een echt bandieten-of terroristenland zijn. Nu weeral. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...T=461613000469 |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TREBRON : 4 juli 2017 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen ben ik zelden luid.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 juli 2017 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Zelfhaat is me vreemd.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk, dat kon niet anders dan Frankrijk zijn... Ze moeten toch hun belangen in hun kolonie vrijwaren... Of moet ik protectaat gebied zeggen???
Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 juli 2017 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Belgen sleuren geen cement en zand mee uit België om in Frankrijk een morteltje te draaien, in tegenstelling tot Nederlanders ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |