Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2017, 19:50   #241
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Ssese_Islands

Nee, vooral een lokale gemeenschap van vissers. Dat maakt het nog meer bijzonder.

Findings of a new report compiled by Church of Uganda in partnership with parliamentary committee for children and the Uganda association of women lawyers (FIDA) reveal that fishermen of Ssese Islands in Kalangala district hate condoms. The report compiled between May 20 and 23, indicates that fishermen prefer having unprotected sex with multiple partners even when they are aware of their HIV status. “Interactions revealed that having multiple sex partners, failing to use condoms even with partners known to be HIV-positive, transactional sex and sex under the influence of alcohol or drugs were factors contributing to the high prevalence of HIV,” the report notes.

“Cash and disposable incomes, poverty, irregular working hours and long stay away from home, alcohol consumption and prostitution are the contributing factors. Low income women are drawn to the landing sites precisely because of opportunities to sell food, alcohol or sex,” says the report.

http://www.newvision.co.ug/new_visio...condoms-report
Ik heb eens een VPRO docu hierover gezien, gehalveerde dorpen door AIDS explosie aan de kust van Victoria lake. Veel magere mensen en heel veel begrafenissen.

Je zou toch eens afvragen wanneer die mensen nu eens hun verstand gaan gebruiken. Het is nml niet van gisteren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 juli 2017 om 19:53.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 20:50   #242
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

haha, negers
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 21:24   #243
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Interessante verklaring waarom HIV het zo goed doet aan de randen van Victoria Lake
Marktvrouwen moeten eerst sex met vissers hebben alvorens zij vis mogen kopen. Hieruit concludeer ik, korting krijgen.
Kan ook misschien meespelen dat vrouwen medicinale bladeren gebruiken om vagina droog te houden. HIV boost.

https://www.newsdeeply.com/womenandg...sex-fish-trade
Eerst vis kopen aan het meer om die daarna weer te verkopen op de markt.
But before she was able to buy any fish, she first had to have sex with a fisherman.
Met een vluggertje voor de vissers in de prijs begrepen. Anders geen vis.
For at least the past two decades, fishermen at Lake Victoria in Kenya have been demanding sex before selling their catch to female fish traders. Every morning tens of thousands of women line the shores of the lake waiting for the fishermen to come into land.
Tienduizenden vrouwen doen daar aan mee. Om toch maar aan een inkomen te geraken. Het gebruikt bestaat al minstens 20 jaar, meldt het artikel.
And with fishermen having sex with multiple partners on a daily basis, sexually transmitted infections have become pandemic in the area. According to the National Aids Control Council in Kenya, Homa Bay has the highest HIV prevalence in the whole country: 26 percent compared with the national average of 6*percent.
Een broeihaard voor SOA's natuurlijk.
I used to go with at least two women a day. If she refused to have sex, I wouldn’t sell. Sex was something like added value,” he*says.
De verspreiding van HIV zit ook op andere plaatsen.
But jaboya isn’t the only factor driving up HIV rates in Homa Bay county. Many women resort to sex work for money and teenage girls unable to afford their basic needs are enticed by motorcycle taxi drivers who give them cash for sex. Patrick Ndeda, senior program officer at International Medical Corps, says there is still a low risk perception around HIV. “The information is out there, but people don’t think they will be affected,” he says. And even the information that is out there isn’t necessarily correct. “After being circumcised, men think they are immune to HIV transmission. And there is a relationship between farming and sex. It is a bad omen not to have sex before harvesting,” he*says.
Correcte informatie over HIV is in de meeste gevallen afwezig.
Oud 6 juli 2017, 21:29   #244
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Ssese eilanden.

(aanklikken om te vergroten)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Uganda_Regions_map.jpg‎
Bekeken: 65
Grootte:  345,8 KB
ID: 106447  

Oud 6 juli 2017, 21:32   #245
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou toch eens afvragen wanneer die mensen nu eens hun verstand gaan gebruiken. Het is nml niet van gisteren.
Bewijst dat het moeilijk is om diepgewortelde gebruiken zomaar te veranderen. De wetenschap deed bij ons heel lang geleden haar intrede. Op sommige plaatsen in Afrika moet dat nog beginnen.
Oud 6 juli 2017, 22:20   #246
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik bevind me nu in het Afrikaanse land Kenia, doe er zaken en heb er contacten op verschillende niveaus, meestal met Kenianen van Afrikaanse origine (de overgrote meerderheid, er zijn ook kleine maar rijke Indische en Anglosaksische minderheden, naast een Arabische minderheid aan de kust).

Het zou gemakkelijk zijn te vervallen in de cliché's zoals "ze zullen het nooit kunnen" en "de armoede in vreselijk", "corruptie is vreselijk", "ze moeten opnieuw gekoloniseerd worden". Inderdaad steeds opnieuw valt op hoe weinig efficiënt ze wel zijn, om een dom voorbeeld te noemen er is altijd een probleem met het sanitair, en een eenvoudige koffie bestellen kan een zaak van uren zijn. Daarnaast valt het water en elektriciteit regelmatig uit voor uren of dagen. (niet zo handig als je volledig ingezeept klaar staat om een douche te nemen). Het verkeer is een totale chaos, alle veiligheidsregels worden genegeerd, ik kan zonder problemen in Rusland of Tunesië rijden maar hier krijg je me niet achter het stuur.
En dan is er natuurlijk de blijvende armoede, het feit dat 85% van de bevolking geen toegang tot drinkbaar water, gezondheidszorg of elektriciteit heeft, het openbaar onderwijs een ramp is, het tribalisme dat elk moment kan opflakkeren (bvb. tijdens de volgende presidentsverkiezingen binnen enkele maanden), de extreme corruptie, het feit dat bepaalde streken elk jaar opnieuw bedreigd worden door hongersnoden. In de supermarkten liggen de prijzen over het algemeen hoger dan in België, een gemiddeld maandloon bedraagt 100 euro.
Je kunt het gerust een apenland noemen, en Kenia is dan nog zeker niet de slechtste van Afrika.
Anderzijds zie ik ook positieve elementen. De middenklasse neemt toe, en vooral de kikuyu's zijn harde werkers. Veel Kenianen werken van 6 u 's morgens tot 8 u 's avonds of combineren verschillende jobs. Terwijl er inderdaad een heleboel zijn die doen alsof ze werken (hoe zou je zelf zijn voor 2 euro per dag) zijn er daarentegen ook Kenianen die keihard werken.
Ze nemen er de angstaanjagende filles bij op op hun werk te geraken.
Alles is op het scherpst van de snee, voor elke 10 centiem wordt gevochten, soms letterlijk.
Er wordt eindelijk iets gedaan aan de vuiligheid, en de infrastructuur wordt eindelijk uitgebreid. De Chinezen hebben het land grotendeels ingepalmd, en je ziet dat ze een goede invloed hebben, al zien ze Afrika ook wel als afzetmarkt voor minderwaardige producten die ze nergens anders durven verkopen. De Chinese wegen zijn degelijk. De Chinezen passen zich ook vrij snel aan aan de lokale zeden, zo zijn er hele "hoerendorpen" ontstaan langs de hogesnelheidslijn, waaraan heel wat Chinese ingenieurs meewerken.
Wat corruptie betreft, zie ik verbetering. De politie blijft mega corrupt, maar bij het gerecht is er een mentaliteitswijziging ontstaan, al moet je op je hoede blijven. Bij alles moet je je steeds afvragen in hoeverre corruptie een rol speelt. Als je zaken doet, is dit onvermijdelijk.
Zelfs in de sloppenwijken, waar de meerderheid woont, zie je enkele bemoedigende initiatieven. Zo bestaan er tegenwoordig vliegende toiletten, mensen worden aangemoedigd hun behoefte te doen in een plastieken zak, die elke week worden opgehaald, zo wordt de uitbraak van ziektes tegengegaan. Ook bestaan er vliegende hospitaals, waar mensen supergoedkoop een HIV-test kunnen afleggen of enkele basisbehandelingen ondergaan tegen gemakkelijk te genezen ziektes waar helaas nog veel mensen aan sterven zoals malaria en TBC. Veel krottenwijkbewoners hebben een goedkope Chinese smartphone waarmee ze toch nog enkele euro's proberen te verdienen, de inventiviteit is eindeloos. Ze hebben nog een lange weg te gaan, maar er is vooruitgang.
Je ziet dat de middenklasse alle westerse trends omarmt, zo heb je ook al "mocktails", een opkomende homoscene, biologische winkels, een fitness en loop scene, een verbod op roken in openbare plaatsen (wel wat wrang als je de gigantische vervuiling ziet en de enorme armoede en ongezonde levensomstandigheden in de sloppen, of denkt aan het gebrek aan gezondheidszorg)
Een prangende kwestie in een stad als Nairobi, 6 miljoen inwoners, waar er geen openbaar vervoer is, enkel dure en super vervuilende "matatu's" die het hele wegennet doen dichtslibben. In buurland Ethiopië, nochtans geen rijk land, werd in de hoofdstad een ring gebouwd, er rijdt ook een bovengrondse metro. Maar in Kenia houdt corruptie en gelobby zo'n ontwikkeling tegen.
Waar de overheid faalt, vullen burgers echter zo goed als het kan het gat. Zo doet Uber goede zaken, en het systeem werkt heel efficiënt.

Bij dit alles moet je beseffen dat tot enkele generaties geleden de meeste Kenianen in hutjes woonden (velen doen dat nog steeds). Ze kregen een Engels systeem van ontwikkeling opgelegd dat totaal niet past bij de Afrikaanse cultuur. Hetzelfde geldt overigens voor Congo en de meeste Afrikaanse landen. Het heeft geleid tot een gespleten maatschappij met een elite die westers leeft en een doodarme traditioneel levende meerderheid.
Iedereen wil Amerikaan en rijk zijn, de Amerikaanse rappers zijn de idolen, maar de meerderheid van de bevolking kan zelfs de basisbehoeften niet voldoen.

Het belangrijkste probleem in Kenia is een falende overheid; gedomineerd door tribalisme en corruptie. Wat Afrika nodig heeft is volgens mij geen democratie naar westers model, maar net een verlichte autoritaire leiding als in China en Ethiopië. (maar de naam "communisme' alleen volstaat niet zonder inhoud, zo zie je dat Angola ten prooi is gevallen aan zelfverrijking van de elite)
De overheid moet ten eerste het tribalisme en corruptie met harde hand tegengaan, meer op lange termijn denken (en op dat vlak faalt het huidige systeem van meerdere partijen), vooral wat betreft onderwijs, gezondheidszorg en dergelijke. Zorgt voor een evenwichtige economie, het aantrekken van industrie, investeert in landbouw (nog steeds de basis van de economie), en VOORAL iets doet aan de enorme ongelijkheid.

Wat de mensen zelf betreft, heel veel droevige verhalen van bedrog, zelfs door eigen ouders of kinderen, en inderdaad het is erg moeilijk om mensen te vertrouwen. Anderzijds, toen ik onlangs op de "matatu" mijn wisselgeld niet terug kreeg, ontstond er een hele opstand, en mensen weigerden de bus te verlaten zolang ik m'n geld niet kreeg. Niemand had daar enig eigen belang bij, zie ik in België nog zo vlug niet gebeuren.
Tot slot wil ik nog vermelden dat Kenia, op vraag van het Westen, een bloedige strijd voert in Somalië tegen Al-Shabaab, waar bij ons weinig over geweten is. Jaarlijks sneuvelen er duizenden soldaten, onder wie een kennis van mij. Het land huisvest ook de grootste vluchtelingenkampen ter wereld.
Zelfverrijking door de élite.. Gelukkig kennen we dat niet in ond land
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 22:22   #247
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik bevind me nu in het Afrikaanse land Kenia, doe er zaken en heb er contacten op verschillende niveaus, meestal met Kenianen van Afrikaanse origine (de overgrote meerderheid, er zijn ook kleine maar rijke Indische en Anglosaksische minderheden, naast een Arabische minderheid aan de kust).

Het zou gemakkelijk zijn te vervallen in de cliché's zoals "ze zullen het nooit kunnen" en "de armoede in vreselijk", "corruptie is vreselijk", "ze moeten opnieuw gekoloniseerd worden". Inderdaad steeds opnieuw valt op hoe weinig efficiënt ze wel zijn, om een dom voorbeeld te noemen er is altijd een probleem met het sanitair, en een eenvoudige koffie bestellen kan een zaak van uren zijn. Daarnaast valt het water en elektriciteit regelmatig uit voor uren of dagen. (niet zo handig als je volledig ingezeept klaar staat om een douche te nemen). Het verkeer is een totale chaos, alle veiligheidsregels worden genegeerd, ik kan zonder problemen in Rusland of Tunesië rijden maar hier krijg je me niet achter het stuur.
En dan is er natuurlijk de blijvende armoede, het feit dat 85% van de bevolking geen toegang tot drinkbaar water, gezondheidszorg of elektriciteit heeft, het openbaar onderwijs een ramp is, het tribalisme dat elk moment kan opflakkeren (bvb. tijdens de volgende presidentsverkiezingen binnen enkele maanden), de extreme corruptie, het feit dat bepaalde streken elk jaar opnieuw bedreigd worden door hongersnoden. In de supermarkten liggen de prijzen over het algemeen hoger dan in België, een gemiddeld maandloon bedraagt 100 euro.
Je kunt het gerust een apenland noemen, en Kenia is dan nog zeker niet de slechtste van Afrika.
Anderzijds zie ik ook positieve elementen. De middenklasse neemt toe, en vooral de kikuyu's zijn harde werkers. Veel Kenianen werken van 6 u 's morgens tot 8 u 's avonds of combineren verschillende jobs. Terwijl er inderdaad een heleboel zijn die doen alsof ze werken (hoe zou je zelf zijn voor 2 euro per dag) zijn er daarentegen ook Kenianen die keihard werken.
Ze nemen er de angstaanjagende filles bij op op hun werk te geraken.
Alles is op het scherpst van de snee, voor elke 10 centiem wordt gevochten, soms letterlijk.
Er wordt eindelijk iets gedaan aan de vuiligheid, en de infrastructuur wordt eindelijk uitgebreid. De Chinezen hebben het land grotendeels ingepalmd, en je ziet dat ze een goede invloed hebben, al zien ze Afrika ook wel als afzetmarkt voor minderwaardige producten die ze nergens anders durven verkopen. De Chinese wegen zijn degelijk. De Chinezen passen zich ook vrij snel aan aan de lokale zeden, zo zijn er hele "hoerendorpen" ontstaan langs de hogesnelheidslijn, waaraan heel wat Chinese ingenieurs meewerken.
Wat corruptie betreft, zie ik verbetering. De politie blijft mega corrupt, maar bij het gerecht is er een mentaliteitswijziging ontstaan, al moet je op je hoede blijven. Bij alles moet je je steeds afvragen in hoeverre corruptie een rol speelt. Als je zaken doet, is dit onvermijdelijk.
Zelfs in de sloppenwijken, waar de meerderheid woont, zie je enkele bemoedigende initiatieven. Zo bestaan er tegenwoordig vliegende toiletten, mensen worden aangemoedigd hun behoefte te doen in een plastieken zak, die elke week worden opgehaald, zo wordt de uitbraak van ziektes tegengegaan. Ook bestaan er vliegende hospitaals, waar mensen supergoedkoop een HIV-test kunnen afleggen of enkele basisbehandelingen ondergaan tegen gemakkelijk te genezen ziektes waar helaas nog veel mensen aan sterven zoals malaria en TBC. Veel krottenwijkbewoners hebben een goedkope Chinese smartphone waarmee ze toch nog enkele euro's proberen te verdienen, de inventiviteit is eindeloos. Ze hebben nog een lange weg te gaan, maar er is vooruitgang.
Je ziet dat de middenklasse alle westerse trends omarmt, zo heb je ook al "mocktails", een opkomende homoscene, biologische winkels, een fitness en loop scene, een verbod op roken in openbare plaatsen (wel wat wrang als je de gigantische vervuiling ziet en de enorme armoede en ongezonde levensomstandigheden in de sloppen, of denkt aan het gebrek aan gezondheidszorg)
Een prangende kwestie in een stad als Nairobi, 6 miljoen inwoners, waar er geen openbaar vervoer is, enkel dure en super vervuilende "matatu's" die het hele wegennet doen dichtslibben. In buurland Ethiopië, nochtans geen rijk land, werd in de hoofdstad een ring gebouwd, er rijdt ook een bovengrondse metro. Maar in Kenia houdt corruptie en gelobby zo'n ontwikkeling tegen.
Waar de overheid faalt, vullen burgers echter zo goed als het kan het gat. Zo doet Uber goede zaken, en het systeem werkt heel efficiënt.

Bij dit alles moet je beseffen dat tot enkele generaties geleden de meeste Kenianen in hutjes woonden (velen doen dat nog steeds). Ze kregen een Engels systeem van ontwikkeling opgelegd dat totaal niet past bij de Afrikaanse cultuur. Hetzelfde geldt overigens voor Congo en de meeste Afrikaanse landen. Het heeft geleid tot een gespleten maatschappij met een elite die westers leeft en een doodarme traditioneel levende meerderheid.
Iedereen wil Amerikaan en rijk zijn, de Amerikaanse rappers zijn de idolen, maar de meerderheid van de bevolking kan zelfs de basisbehoeften niet voldoen.

Het belangrijkste probleem in Kenia is een falende overheid; gedomineerd door tribalisme en corruptie. Wat Afrika nodig heeft is volgens mij geen democratie naar westers model, maar net een verlichte autoritaire leiding als in China en Ethiopië. (maar de naam "communisme' alleen volstaat niet zonder inhoud, zo zie je dat Angola ten prooi is gevallen aan zelfverrijking van de elite)
De overheid moet ten eerste het tribalisme en corruptie met harde hand tegengaan, meer op lange termijn denken (en op dat vlak faalt het huidige systeem van meerdere partijen), vooral wat betreft onderwijs, gezondheidszorg en dergelijke. Zorgt voor een evenwichtige economie, het aantrekken van industrie, investeert in landbouw (nog steeds de basis van de economie), en VOORAL iets doet aan de enorme ongelijkheid.

Wat de mensen zelf betreft, heel veel droevige verhalen van bedrog, zelfs door eigen ouders of kinderen, en inderdaad het is erg moeilijk om mensen te vertrouwen. Anderzijds, toen ik onlangs op de "matatu" mijn wisselgeld niet terug kreeg, ontstond er een hele opstand, en mensen weigerden de bus te verlaten zolang ik m'n geld niet kreeg. Niemand had daar enig eigen belang bij, zie ik in België nog zo vlug niet gebeuren.
Tot slot wil ik nog vermelden dat Kenia, op vraag van het Westen, een bloedige strijd voert in Somalië tegen Al-Shabaab, waar bij ons weinig over geweten is. Jaarlijks sneuvelen er duizenden soldaten, onder wie een kennis van mij. Het land huisvest ook de grootste vluchtelingenkampen ter wereld.
Zelfverrijking door de élite.. Gelukkig kennen we dat niet in ons land
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 22:52   #248
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bewijst dat het moeilijk is om diepgewortelde gebruiken zomaar te veranderen. De wetenschap deed bij ons heel lang geleden haar intrede. Op sommige plaatsen in Afrika moet dat nog beginnen.
Ik hou het op eiland bewoners. Eiland bewoners en vissers zijn een apart slag volk, Afrika ook, deze 3 samen maakt het exponentieel.

Malawi schijnt meen ik zo'n AIDS kerkhof te zijn.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 juli 2017 om 22:55.
Oud 6 juli 2017, 23:03   #249
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
(,,)
Met een vluggertje voor de vissers in de prijs begrepen. Anders geen vis.
For at least the past two decades, fishermen at Lake Victoria in Kenya have been demanding sex before selling their catch to female fish traders. Every morning tens of thousands of women line the shores of the lake waiting for the fishermen to come into land.
[/indent]Een broeihaard voor SOA's natuurlijk.
I used to go with at least two women a day. If she refused to have sex, I wouldn’t sell. Sex was something like added value,” he*says.
De verspreiding van HIV zit ook op andere plaatsen.[indent]But jaboya isn’t the only factor driving up HIV rates in Homa Bay county. Many women resort to sex work for money and teenage girls unable to afford their basic needs are enticed by motorcycle taxi drivers who give them cash for sex. (..)
Niets zie ik hier staan over droge vagina's (door kruidenbladeren) en besneden mannen.

Wat maakt het dat zoveel hetero mannen bij dat meer besmet zijn ? Hetero mannen kunnen ongelofelijk veel sex hebben, eer ze worden besmet. De kans bij hen is kleiner dan bij vrouwen. Er is zoals Tomm aangeeft denk ik meer aan de hand.

Anyway, ook anale sex -onder de noemer hardnekkige lokale gewoonten - zou een reden kunnen zijn. Er is op een klein eiland plenty water om je billen te wassen. Al eens afgevraagd waarom flikkers hun illegale afwerkplaatsen meestal bij het water hebben ? Onder bruggen endergelijke..
Zover ik weet 'uit stories' zijn negerinnen er niet tuk op zijn, eerder in M.O. culturen worden vrouwen zo misbruikt of onteerd in hun huwelijk door hun man. Menig Marokkaan of Turk heb ik daarover horen opscheppen. Nooit maar dan ook nooit een neger.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 juli 2017 om 23:13.
Oud 6 juli 2017, 23:45   #250
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het zo zedig mogelijk uit te leggen, ze steken een grote ploeg in harde, droge grond. Zonder die grond eerst zacht te maken door te irrigeren...
Hier ligt dus de oorzaak van de hoge HIV prevalentie die lokaal waargenomen kan worden.
De ploeg is te groot en de ondergrond is te droog.
Men vergeet ook nog eens om te irrigeren.
Oud 6 juli 2017, 23:49   #251
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het feit dat luo mannen niet besneden zijn, de meeste andere stammen wel.

Een andere reden is dat het naburige Uganda nog erger is. Daar heb je een eilandengroep in het Victoriameer, waar bijna iedereen HIV besmet is. Typisch voor Uganda zijn hotelbedden met plastiek folie over, omdat bijna alle vrouwen "squirten".

En natuurlijk in heel de regio zijn mensen enorm promiscue naar onze normen. Maar dat is ook in Latijns-Amerika zo (bvb. Cuba, Suriname weet ik niet) en daar is er veel minder HIV.

Belgen denken dat ze heel vrijgevochten zijn, maar in feite is het vooral veel blabla. Alleen de homo's zijn heel vrijgevochten.
In Kenya heb je nu overal mobiele HIV test sites. Dus je gaat op café, komt iemand tegen, en dan kun je voor enkele shillings de status van je one night stand kennen.
De Luo stam komt voor in het westen van Kenia, aan het Victoria meer.
Die kennen geen besnijdenis en daar zou volgens u een van de oorzaken liggen.

(fig.)
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 6 juli 2017, 23:54   #252
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een paar statistieken voor sub-sahariaans Afrika in z'n geheel.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  sub-saharan-africa.png‎
Bekeken: 71
Grootte:  79,8 KB
ID: 106449  

Oud 6 juli 2017, 23:56   #253
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De toestand land per land, in 2016.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  Africa-Map-Adult-HIV-Prevalence.png‎
Bekeken: 78
Grootte:  58,3 KB
ID: 106450  

Oud 7 juli 2017, 00:00   #254
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Rond Botswana is 30% van de bevolking drager van HIV.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  botswana-15-728.jpg‎
Bekeken: 76
Grootte:  108,1 KB
ID: 106451  

Oud 7 juli 2017, 04:35   #255
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb eens een VPRO docu hierover gezien, gehalveerde dorpen door AIDS explosie aan de kust van Victoria lake. Veel magere mensen en heel veel begrafenissen.

Mentaliteit en cultuur verander je maar zeer traag.
En dan zijn er nog de economische omstandigheden.

Je hebt ook het wijdverbreide geloof in juju, hekserij.

Nu goed, in de 18de eeuw had Europa al Mozart, en toen leefden ze in Zwart-Afrika echt nog in het stenen tijdperk. Zulke dingen verander je maar traag. Cynisch kun je zeggen dat epidemieën als AIDS een natuurlijk tegenwerk bieden tegen te grote bevolkingsaanwas, zoals bij de dieren. Zo was het duizenden jaren ook bij de mensen. Klinkt misschien hard en niet links, maar zo is het. Ik vind echter niet dat een neger per definitie achterlijk is, het heeft niets met genen te zien, alles met cultuur en geschiedenis.
Hoeveel percent is ooit al buiten hun land geweest, laat staan buiten hun continent? Het gaat om zeer marginale cijfers. Facebook en dergelijke is gewoon uiterlijke schijn. En veel Afrikanen hier hebben geen voeling meer met de situatie daar, gaan amper terug, en als ze teruggaan is het om de grote Jan uit te hangen en ergens een grote villa neer te poten.

Als je trouwens ziet dat Nederland en België na zoveel eeuwen buren te zijn en met zoveel eeuwen wederzijdse beïnvloeding toch nog zo anders zijn, weet je genoeg. Het kolonialisme was een hevige schok voor die landen, maar heeft die landen ook opgeschept met een zeer ontwrichte maatschappij. Met een systeem dat totaal niet past in de Afrikaanse context. Op dat vlak is Ethiopië beter af, die hebben een systeem en cultuur die al eeuwenlang teruggaat.

De oplossing? Zoals ik al zei, gewoon economische, culturele, wetenschappelijke ontwikkeling stimuleren, en geen wonderen verwachten.
De "Afrikaanse socialisten" als Nyerere hadden het goed voor, alleen waren ze nog niet hard genoeg, en nog te corrupt.
Wat die landen nodig hebben is hun eigen versie van een culturele revolutie, om de culturele elementen die vooruitgang belemmeren, alsook de extreme zelfverrijking van degene die toegang hebben tot de macht, een radicale halt toe te roepen.
Landen als Nigeria en Kenya gaan eerder achteruit dan vooruit, ondanks het feit dat veel mensen toegang hebben tot internet, er grote bronnen van inkomsten zijn (respectievelijk olie en toerisme) en bijna iedereen vloeiend Engels spreekt. Er zijn dus bepaalde zaken die volledig scheefgegroeid zijn die moeten rechtgezet worden voor die landen echt kunnen veranderen.
Een spoorlijn, een "technological city" (gepland ten zuiden van Nairobi met veel bombast 5 jaar geleden maar nog niets van terecht gekomen), etc. zijn slechts druppels op een hete plaat als de onderliggende problemen van een land niet aangepakt worden.

En, hier is de marxist weer, we mogen natuurlijk de wereldcontext niet vergeten. We leven in een neoliberale wereldorde waarin de welvaart bij een steeds kleinere groep terecht komt, zelfs hier merk je dat. Maar in arme landen nog veel meer, daar is alles extremer en zichtbaarder.
Hier doet men alsof niet alles om geld draait, daar valt de schone schijn ervan af.
Enkele kleine voorbeelden. Lipton, unilever koopt Keniaanse thee op. Wat de Keniaanse plukkers daarvoor krijgen is peanuts, wat ze aan belastingen betalen eveneens. Goed, ze worden iets beter betaald dan de plukkers bij Indische lokale producenten, wiens thee uiteindelijk ook grotendeels bij de grote concerns belandt.
Als je ziet hoe weinig plukkers en de staat daarvoor krijgen vergeleken met de gigantische winsten die op anonieme westerse rekeningen verdwijnen, weet je genoeg. Westerse bedrijven zoals colgate en dettol voeren gigantische campagnes in die landen, en vragen voor hun producten meer dan hier. Mensen daar hebben nog geen natuurlijke weerstand opgebouwd tegen die bedrieglijke reclame, en besteden een groot deel van hun inkomen daaraan.
De meeste kippen zijn westerse diepvrieskippen. Door agressieve handelsverdragen die het Westen die landen door de strot gevoerd heeft kosten die minder dan lokale, biologisch gekweekte kippen.
En zo zijn er talloze voorbeelden.
Zijn de Chinezen beter? Dat weten we nog niet, daarvoor is het te vroeg. Maar we moeten ze een kans geven. Als ze ook daadwerkelijk beginnen investeren in lokale productie en lokale innovatieve centra, dat zijn ze op de goede weg.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 juli 2017 om 04:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 04:57   #256
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Luo stam komt voor in het westen van Kenia, aan het Victoria meer.
Die kennen geen besnijdenis en daar zou volgens u een van de oorzaken liggen.

(fig.)
De map klopt niet echt. Had veel specifieker moeten zijn, sommige stammen werden vergeten. Wat echter opvalt is dat overal, behalve bij de Somali¨¨ers, moslims en christenen horen. Dus religie speelt veel minder dan in Europa of het Midden-Oosten.

De Luo zijn wel de enige waar de mannen niet besneden worden. Is de stam van de vader van Obama en van Odinga. Stam van vissers afkomstig uit Sudan, bekend als slim maar niet al te werklustig.
De Luya staan bekend als strijdvaardig en wreed, dit is de stam van de askari (lijfwachten), de kalenji zijn de stam van de marathon lopers (allemaal Kalenji), de Masai, Samburu en de Turkana zijn de traditioneel levende herdersstammen die je in national geographic ziet, de Somaliërs zijn lange, smalle moslims die met kudden kamelen de woestijnen beheersen, die hun vrouwen besnijden maar ook goede zakenlui zijn en dikwijls terroristen, de Kikuyu gewiekste commerçanten die iedereen in de zak zetten en die er blanker uitzien dan de gemiddelde Keniaan, meestal afkomstig uit de bergdorpen, de Akamba zijn de heksenmeesters, en de Swahili de half-Arabische (in Keniaanse ogen dus blanke) luiaards van de kust.

Zowat de algemene cliché's en vooroordelen (soms waar) die in Kenya leven over de stammen.

Daar bovenop heb je de blanken, Chinezen en Indiërs. Indiërs zouden wreed en inhalig zijn, en iedereen corrumperen, Chinezen kun je in zaken nooit de baas en houden van zwarte vrouwen, en blanken zijn zeer slim en ontwikkeld, maar hebben de Kenianen uitgebuit en blijven dat doen.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 juli 2017 om 05:15.
Oud 7 juli 2017, 05:17   #257
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier ligt dus de oorzaak van de hoge HIV prevalentie die lokaal waargenomen kan worden.
De ploeg is te groot en de ondergrond is te droog.
Men vergeet ook nog eens om te irrigeren.
idd
Oud 7 juli 2017, 05:27   #258
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets zie ik hier staan over droge vagina's (door kruidenbladeren) en besneden mannen.

Wat maakt het dat zoveel hetero mannen bij dat meer besmet zijn ? Hetero mannen kunnen ongelofelijk veel sex hebben, eer ze worden besmet. De kans bij hen is kleiner dan bij vrouwen. Er is zoals Tomm aangeeft denk ik meer aan de hand.

Anyway, ook anale sex -onder de noemer hardnekkige lokale gewoonten - zou een reden kunnen zijn. Er is op een klein eiland plenty water om je billen te wassen. Al eens afgevraagd waarom flikkers hun illegale afwerkplaatsen meestal bij het water hebben ? Onder bruggen endergelijke..
Zover ik weet 'uit stories' zijn negerinnen er niet tuk op zijn, eerder in M.O. culturen worden vrouwen zo misbruikt of onteerd in hun huwelijk door hun man. Menig Marokkaan of Turk heb ik daarover horen opscheppen. Nooit maar dan ook nooit een neger.
JE zou versteld staan hoeveel vrouwen, en niet alleen Afrikaanse, daar dol op zijn...
Vrouwen zijn geen onschuldige wezentjes.
Afrikaanse zijn op dat gebied zelfs meer geëmancipeerd dan in het Westen, waar ondanks het feminisme de man nog steeds als seksuele predator wordt gezien en de vrouw als slachtoffer. Vrouwen nemen initiatief daar, ook als het niet over geld gaat maar gewoon seks. En er zijn ook heel veel vrouwen die mannen seksueel aanranden. Daar hoor je hier weinig over. Past het niet in het discours van "vrouwen zijn slachtoffers"?

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...HREE-days.html

Three women rape man, 23, for THREE days after drugging and kidnapping him when he climbed into the back of a communal taxi in South Africa

A South African man was left traumatized after being drugged and raped 'numerous' times over three days by three female assailants.
The 23-year-old's ordeal began when he hailed down a communal taxi in eastern Pretoria on Friday - which had three young women inside.
The taxi began to change direction and the man was ordered to sit in the front.

He was then injected within an unknown substance and passed out, TimesLive reported.

'The female suspects then forced the man to drink an energy drink before taking turns raping him numerous times a day.
'The South African Police Service take all sexual offences seriously regardless of gender.

The victim was later dumped semi-naked in a field, where he managed to flag down a passing car.
Rape and sexual violence against both men and women are at epidemic levels in South Africa.
It is estimated that more than half-a-million rapes are committed annually in the country.

Rees Mann, of the South African Male Survivors of Sexual Abuse, said nearly 20 per cent of sexual violations reported were on men.
He said: 'Male victims are much less likely than females to report sexual abuse because police don't take it seriously.'

Oud 7 juli 2017, 10:05   #259
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En, hier is de marxist weer, we mogen natuurlijk de wereldcontext niet vergeten. We leven in een neoliberale wereldorde waarin de welvaart bij een steeds kleinere groep terecht komt, zelfs hier merk je dat. Maar in arme landen nog veel meer, daar is alles extremer en zichtbaarder.
Sorry, maar dat is dus pertinent onwaar. En jij, in Kenya zou dat zelf moeten kunnen zien.

De levenstandaard in Kenya is hoger dan pakweg 100 jaar geleden, en is voor de meesten waarschijnlijk zelfs hoger dan ze 100 jaar geleden bij ons was. Dus dat "de armen steeds armer" worden klopt niet. Als je het op wereldschaal bekijkt dan neemt de ongelijkheid af, niet toe.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 12:46   #260
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Sorry, maar dat is dus pertinent onwaar. En jij, in Kenya zou dat zelf moeten kunnen zien.

De levenstandaard in Kenya is hoger dan pakweg 100 jaar geleden, en is voor de meesten waarschijnlijk zelfs hoger dan ze 100 jaar geleden bij ons was. Dus dat "de armen steeds armer" worden klopt niet. Als je het op wereldschaal bekijkt dan neemt de ongelijkheid af, niet toe.
De ongelijkheid neemt steeds toe.
Als je de levensstandaard bekijkt is Kenya niet wezenlijk beter dan in de jaren 70. Het zou nochtans een logische evolutie zijn dat de standaard steeds verbeterd, door betere medicijnen, de steeds voortschrijdende wetenschap, betere landbouwmethodes.
Dat dit voor Afrika slechts zeer beperkt is, toont aan dat er iets verkeerd is.
60 jaar geleden stond China op het niveau van Kenya, kijk nu eens...

100 jaar geleden is te lang om te kunnen vergelijken. Het kolonialisme heeft voor vreselijke mistoestanden gezorgd maar heeft de levensstandaard wel verbeterd. Voor de Britten (of de Arabieren enkele eeuwen ervoor in Oost-Kenya) leefde de bevolking in het stenen tijdperk. Zelfs de slavernij heeft de levensstandaard verbeterd door contact met nieuwe technieken en het geld dat stamhoofden kregen van slavenhandelaars.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be