![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het grote voordeel van zelfkweek is dat je exact weet wat er met je wiet is gebeurd. De wiet die vandaag de dag op grote schaal wordt geproduceerd zit vol chemische rommel en is als dusdanig niet echt betrouwbaar meer (de wiet die nu verkocht wordt is veel straffer geworden dan wiet van 30 jaar geleden)... Wat deze discussie betreft: Door iets te verbieden ga je het zeker niet de wereld uithelpen. Ik denk dat je door de volledige legalisering van ALLE drugs een veel beter controlesysteem kan opzetten dat uiteindelijk iedereen ten goede komt: 1. mensen moeten zich niet langer in een crimineel milieu begeven om hun spul te kopen. 2. een volledig crimineel circuit wordt lam gelegd. 3. er wordt niet langer rommel verkocht (denk aan de verschillende doden die door partydrugs zijn gevallen de laatste jaren). 4. het gebruikersmilieu kan haarscherp in kaart gebracht worden en de nodige maatregelen naar de gebruikers toe kunnen veel makkelijker genomen worden. Dit alles betekent natuurlijk niet dat je moet ophouden met sensibiliseringscampagnes naar de bevolking toe. Mensen moeten geduid worden op de kwalijke en verslavende gevolgen van drugs. Iets legaliseren betekent niet automatisch mensen aanzetten tot... Laatst gewijzigd door kimbalé : 20 december 2004 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Raf de tuinier, dat had ik nooit verwacht.8) Laatst gewijzigd door Geertje : 20 december 2004 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Raf, waarom zelf kweken ?
Steun de DSZ en koop uw spul in de officiële winkel. Wees solidair met uw druggenotengebruikers. Neen aan de illigaliteit. Neen aan de eigen kweek ook he. Want dan krijg je misschien slechte kwaliteit en dat mag niet.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Vreemdeling
|
![]() Zelf ben ik jarenlang blower en zuiper tegelijkertijd geweest.
Van 't blowen ben ik nu al wel efkes af, maar zuipen is gewoon zo ingeburgerd dat het voor mij nog altijd elk weekend schade berokkend. Maar ja als men alcohol zou verbieden dan schopt men ietske te veel mensen tegen de schenen zeker. Zonder alcohol kan er toch ook niemand fan zijn van Clouseau zeker? Ik vind als men alcohol zo maar toelaat dan moet men de canabis ook zeker toelaten, want uit mijn ervaring minder schadelijk. Om echt een gezonde maatschappij te creeren kan je best elke drug verbieden, tot zelfs cafeîne toe maar daar zal onze bureaucratie wel niet mee kunnen leven denk ik. Eigenlijk vind ik dat er veel meer geld moet gestoken worden in het afkicken dan in preventie. Preventie concentreerd zich meestal alleen maar tot pubers die zich toch alleen maar afzetten tegen de gevestigde waarden (ouders,school, al wat de school erbij sleurt om een afkeurend vingertje op te steken). Preventie heeft volgens mij weinig effect, eerder de opvang van verslaafden heeft voor mij prioriteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Banneling
|
![]() Toen op het middernachtnieuws aangekondigd voor pag 1 vh Belang Van Limburg, maar de volgende morgen niet gevonden op hun internetsite:
14/5/2004 in DM VB gemeenteraadslid opgepakt voor Drugsmokkel Recherche van politiezone Borgloon heeft een mandataris van het Vlaams Blok opgepakt op verdenking van drugssmokkel. Het gaat om Marc N., gemeenteraadslid, gisteren doorde politie uit zijn bed gelicht. De recherche heeft bijzonder ernstige aanwijzingen dat de VB-mandataris een lucratieve drugshandel met xtc en speed heeft opgezet. De Blokker blijft voorlopig aangehouden. Bij de actie van de recherche zijn heel wat drugs in beslag genomen; volgens het onderzoek hadden twee zussen uit Borgloon een handel in drugs opgezet.Zij bevoorraadden zich in in een café in Dilsen-Stokkem bij Blokgemeenteraadslid Marc N. Gisteren vielen de de speurdersbinnen op vier adressenin Borgloon en het Maasland, om bij Marc N. thuis. De Vlaams Blokker werd geboeid afgevoerd. over hetzelfde "incidentje" BELGA14/05 Gemeenteraadslid Dilsen-Stokkem in de cel voor drughandel De lokale recherche van de politiezone Borgloon heeft in samenwerking met de lokale politie Maasland een drugshandel opgerold, waarbij een Vlaams Blok-gemeenteraadslid uit Dilsen-Stokkem betrokken was. In het onderzoek zijn vier personen aangehouden. De recherche begon het onderzoek in Borgloon bij lokale druggebruikers, onder wie enkele minderjarigen. Twee zussen uit Borgloon hadden een handel in xtc en speed opgezet. Zij bevoorraadden zich in een café in Lanklaar in Dilsen-Stokkem bij het 43-jarige gemeenteraadslid. Woensdag vielen de speurders binnen op vier adressen in Borgloon en het Maasland. De gemeenteraadslid werd 's ochtends van zijn bed gelicht en in de boeien geslagen. De politie nam meer dan duizend xtc-pillen, een halve kilogram speed, cocaïne, heroïne en cannabis in beslag. Daarnaast troffen de agenten een vuurwapen en een aantal verboden wapens aan. Ook een grote hoeveelheid geld en twee auto's werden in beslag genomen. Het onderzoek was al enkele weken bezig. Het gemeenteraadslid had een lucratieve handel opgezet met een 24-jarige Maasmechelaar. De twee zussen van 35 en 36 jaar oud, het gemeenteraadslid en de Maasmechelaar zijn door de onderzoeksrechter aangehouden. ![]() Nog wat gevonden in het GVA-archief: ![]() ![]() ![]() Raadslid Blok in cel voor drugsdealen ![]() 14/05/2004 [img]img/isabelallende.jpg[/img] foto-->Vlaams Blok-gemeenteraadslid Marc Nullens (43) uit Dilsen-Stokkem zit sinds woensdagavond in de gevangenis op verdenking van grootschalige drugshandel. Speurders vonden 1.000 xtc-pillen, een halve kilo speed en een revolver in zijn huis. Nullens had de winstgevende drugshandel opgezet met een 24-jarige allochtoon uit Maasmechelen. Speurders van de lokale politie kanton Borgloon vielen woensdag samen met Maaslandse collega's binnen bij het gemeenteraadslid. De man woont boven een café in Lanklaar. In dat café kwamen klanten zich bevoorraden, onder wie twee zussen uit Borgloon. Die verkochten de drugs dan weer door in hun regio. Ook dat duo werd aangehouden. Bij vier huiszoekingen in Lanklaar, Maasmechelen en Borgloon troffen speurders ook nog cocaïne, heroïne en cannabis aan. De politie stootte op een grote hoeveelheid geld. Vermoed wordt dat in het verleden al zo'n 20.000 xtc-pillen werden verhandeld. "Er groeit een sfeer van scandalitis rond het Vlaams Blok-Limburg. Er moet dringend orde op zaken worden gesteld, en ik engageer mij daarvoor," reageerde kamerlid Bert Schoofs gisteren. De Limburgse Blok-voorman is niet rouwig om de arrestatie van Nullens. "Hij ging al een jaar lang niet meer naar de gemeenteraad, kwam niet meer naar partijvergaderingen. Er was een tuchtprocedure lopende. Dit gaat natuurlijk alle proporties te buiten. Nullens zal daar voor moeten boeten." Borgloon Het onderzoek naar de drughandel startte in Borgloon bij plaatselijke gebruikers. "Uit ons onderzoek bleek dat twee zussen, 35 en 36 jaar oud, een handel hadden opgezet in xtc en speed. Zij gingen zich bevoorraden in een café in Lanklaar, bij een 43-jarig gemeenteraadslid," aldus commissaris Wilfried Nelissen van de politiezone kanton Borgloon. In de regio Borgloon verkochten de zussen xtc en speed in het uitgaansmilieu. Soms leverden ze ook aan huis, op bestelling. Woensdag vielen de rechercheurs van Borgloon en Maasland binnen op vier adressen in Borgloon, Dilsen-Stokkem en Maasmechelen. Bij het gemeenteraadslid werd de grootste hoeveelheid drugs gevonden. De 1.000 aangetroffen xtc-pillen vertegenwoordigen een straatwaarde van zo'n 5.000 euro. Elke dosis speed werd ook voor zo'n 5 euro verkocht. Opvallend is dat de Vlaams Blokker voor de drughandel samenwerkte met een allochtoon uit Maasmechelen. "We hebben ook cocaïne, heroïne en cannabis in beslag genomen. We vonden nog twee wapens. Ook twee auto's zijn in beslag genomen," aldus commissaris Nelissen. De Tongerse onderzoeksrechter heeft de vier verdachten aangehouden: twee zussen uit Borgloon, een 24-jarige Maasmechelaar en het gemeenteraadslid. Gemeenteraad Gisteravond zat gemeenteraadslid Marc Nullens dus niet op de gemeenteraad in Dilsen-Stokkem. Hij zit in de gevangenis. "Dit jaar was hij nog niet komen opdagen. Slechts sporadisch was hij op de gemeenteraad," aldus burgemeester Lydia Peeters. "Zolang hij niet veroordeeld is, voldoet hij aan de verkiesbaarheidsvoorwaarden en kunnen wij als gemeentebestuur niets tegen hem ondernemen. Wanneer de rechter oordeelt dat hij schuldig is, vervalt zijn mandaat." Burgemeester Peeters: "Het is frappant dat uitgerekend een lid van de partij die ijvert voor meer veiligheid, zelf verdacht wordt van misdrijven." Limburgs Vlaams Blok-kamerlid Bert Schoofs vindt dat het tijd is om orde op zaken te stellen in de partij. Eerder zat het er al bovenarms op bij het samenstellen van de Limburgse lijst voor de verkiezingen en waren er geruchten over de manier waarop lijsttrekker Jean Geraerts de lijst samenstelde. "Dat moet ophouden," vindt Bert Schoofs. "Ik ga de zaak voorleggen aan het nationaal partijbestuur, en ik engageer mij om orde op zaken te stellen bij het Vlaams Blok-Limburg." Schoofs ziet nog een positieve kant aan de arrestatie van Marc Nullens. "Nu kunnen we met Mario Voorjans iemand naar de gemeenteraad sturen die het mandaat wél verdient. Ik hoop ten minste dat Marc Nullens zo wijs zal zijn zijn mandaat op te geven. En anders komt Voorjans in 2006." Het Blok was naar eigen zeggen niet gelukkig met Marc Nullens als mandataris. "Hij ging al een jaar lang niet meer naar de gemeenteraad, kwam niet meer naar partijvergaderingen. We hebben verscheidene keren geprobeerd hem te contacteren om hem ter verantwoording te roepen. Hij kwam nooit opdagen. Er was een tuchtprocedure lopende, maar we hadden hem nog niet kunnen horen omdat hij duidelijk niet wenste gehoord te worden. Blijkbaar heeft het gerecht hem uiteindelijk sneller gevonden dan wij." MaW/LS ![]() Dus wel wat méér dan "Linkse ratten promoten druggebruik"... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 december 2004 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en het gebeurde ook. Wat gebeurde met Marc Nullens sindsdien????? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 december 2004 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hij leeft nog en overweegt om bij Groen! te gaan.