Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2017, 13:06   #6881
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Zwitser

Citaat:
De overheid beschikt niet over een oneindige hoeveelheid middelen. Wat je dus in de spoorwegen investeert kan je niet in onderwijs of gezondheidszorg investeren bijvoorbeeld.
Beide zijn belangrijk, en men zou moeten een prioriteit maken van het pakken van grote belasting fraudeurs, bvb. deze vermeld in de Panama papers.
Wat mij betreft mag er bespaard worden op de salarissen en de voordelen van de top, en ook van parlementairen, etc. Ook allerlei voordelen zoals de notionele aftrek of de bedrijfswagens zijn in feite pure cadeautjes. Ik zou de prijzen van de NMBS ook optrekken. En het waterhoofd inperken. Liefst ook, als dat kan, infrabel en NMBS weer doen samensmelten, zo kunnen heel wat topfuncties verdwijnen en kunnen beide opnieuw beter op elkaar inspelen.
Door digitalisering zou heel wat overbodige bureaucratie kunnen verdwijnen.
Tenslotte de NMBS een grotere rol laten spelen in winstgevende bedrijven als Thalys of eurostar.

Citaat:
Dus de vraag is of het efficient is om te investeren in meer mobiliteitsinfrastructuur, of dat het misschien juist beter is om groei van de mobiliteit gewoon wat te remmen.
Hoe meer mensen het spoor gebruiken, hoe minder de auto. Dat is voor iedereen voordelig, voor het natuur, voor de dichtslibbende wegen, etc.


Citaat:
En verder blijft de vraag wie er uiteindelijk profiteert. Zou men de subsidies voor de pendelaars naar London verhogen dan gaan daar vooral de werkgevers en de huiseigenaren van profiteren.
De werkgevers maar ook en vooral de werknemers.

De huisjesmelkers daarentegen zouden slechte zaken doen, want mensen zouden dan gemakkelijker ver buiten Londen gaan wonen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:16   #6882
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Kwestie van nog eens de propaganda te duiden

Oostende - Brussel - een goeie 100km, kost je 17,4€ enkel (15,36£) en 34,80€ heen en terug (30,72£).

London Paddington - Bristol - zowat 190km - doe ik een retourtje aan 20£.
Londen Paddington Bristol, vandaag te vertrekken, enkel tweede klas, ongeveer 1 u 40, dat is dan 102 pound (zo'n 130 euro) aub...

https://www.thetrainline.com/buytick...17/16/45/Leave After//////Leave After/1/0//

OFF peak betaal je 44 pound in tweede klas (zo'n 55 euro), 175 pound in eerste.

Oostende Brussel is 120 km. Kost 17,4 euro in eerste klas, maar bijna niemand betaalt dat. Een railpas kost 7 euro, een senior 6 euro (heen en terug), in het weekend kost heen en terug bijna hetzelfde als enkel, summerdeal aan 6 euro, enzovoort.
Je kunt alles online kopen, aan het loket, de automaat, of de passen kun je ook gewoon invullen het moment je instapt, niet nodig om uren of dagen op voorhand te boeken.
Vind U nu echt dat het Britse systeem beter is?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:23   #6883
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Nog ff wat propaganda duiden...

De congestion charge bedraagt geen 13£, ze bedraag 11,5£ en zelfs maar 10,5£ via auto-pay.

Niet iedereen moet de congestion charge betalen; motor tricycles, of zuinige wagens bijvoorbeeld, betalen niets. En 's nachts/weekends/feestdagen betaalt niemand.

De congestion charge moet je ook niet betalen om London binnen te mogen, je betaalt dat enkel als je in de City zelf wil rijden (zowat van aan Hyde Park tot aan City Hall en van aan British Library tot Lambeth. Dat is een fractie van London met een diameter van zowat 4km, nog geen 1% van London zelf (dan spreek ik nog niet van Metropolitan London), met focus op het koningshuis, de theaters, winkels en toerisme + de bankers.

Los van het feit dat het madness is om in die area per se met de wagen te rijden: die charge doet wat het moet doen: het centrum leefbaar houden door verkeer er weg te houden en public transport te bevoordelen (hetgeen zeker in London centrum fantastisch is).

Typisch Goebbels-gezever van iemand die amper in UK/London komt, maar voor wie zijn eigen doel heus wel wat leugens, verdraaiingen en doelbewuste misinterpretaties toelaten.
Ik kom regelmatig in Londen. Die congestion charge is op zich wel een goed idee, zou men in België ook mogen invoeren, maar ik denk dat veel Belgen zouden steigeren. Bestaat ook in veel kleinere steden in Scandinavië.
Dat is natuurlijk niet het hele verhaal. Daarnaast is met de auto rijden in het VK gewoon al een flink pak duurder dan hier, en parkeren in Londen ook peperduur.
Verzekering is duurder, parkeren is duurder, je hebt "vehicle tax", etc.
https://www.gov.uk/calculate-vehicle-tax-rates
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:37   #6884
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

London's monthly travel cost 'most expensive in world'

Public transport in London is the world's most expensive, a report says.

http://www.bbc.com/news/uk-england-london-39806865
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:57   #6885
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Londen Paddington Bristol, vandaag te vertrekken, enkel tweede klas, ongeveer 1 u 40, dat is dan 102 pound (zo'n 130 euro) aub...

https://www.thetrainline.com/buytick...17/16/45/Leave After//////Leave After/1/0//

OFF peak betaal je 44 pound in tweede klas (zo'n 55 euro), 175 pound in eerste.
Kijk, een leugen , alles terwille van het eigen punt uiteraard voor onze forum-Goebbels uiteraard.

Een heen en terug biljet voor London Paddington - Bristol vandaag kost je 57,5£. Oftwel zowat de helft van de bedragen die jij claimt . Maar 't is uiteraard geen kunst als je op zoek gaat naar de duurste bedragen

En een retourtje op 20 augustus, kost effectief 20£. Dat retourtje bij de NMBS blijft exact hetzelfde .

Citaat:
Oostende Brussel is 120 km. Kost 17,4 euro in eerste klas, maar bijna niemand betaalt dat.
En kijk, nog een leugen.
Een enkeltje, standaard-biljet Oostende-Brussel kost 17,4 in tweede klas en 27€ in eerste klas.

Lastig eh, mensen die je propaganda-claims en leugens zo kunnen doorprikken .

Citaat:
Een railpas kost 7 euro, een senior 6 euro (heen en terug), in het weekend kost heen en terug bijna hetzelfde als enkel, summerdeal aan 6 euro, enzovoort.
Hetgeen niets afdoet dat een ticket Brussel-Oostende ver dubbel zo duur als bijna de dubbel afstand in UK .

Maar uiteraard vergelijk jij enkel en alleen de godkoopste opties hier met de duurste opties daar; je zou anders geen forum-Goebbels zijn, nietwaar .

Citaat:
Je kunt alles online kopen, aan het loket, de automaat, of de passen kun je ook gewoon invullen het moment je instapt, niet nodig om uren of dagen op voorhand te boeken.
Vind U nu echt dat het Britse systeem beter is?
Niets wat je in UK ook niet kunt; alleen heb je daar treinen met meer comfort dan in BE.

Dus ja, het Britse systeem is niet alleen beter, het is goedkoper voor de maatschappij dan de NMBS. De cijfers tonen dat zwart op wit aan.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:05   #6886
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik kom regelmatig in Londen.
Tuurlijk, net zoals je bijna elke dag in Brussel bent met de trein (sic), je bijna elke dag de trein in NL neemt (sic), je meer tijd doorbrengt in China, Rusland en Afrika dan wie ook, kom je ook regelmatig in London .

Mocht je echt regelmatig in London komen, dan wist je wel beter dan de blatant lies die je nu zit te verkondigen.

Citaat:
Die congestion charge is op zich wel een goed idee, zou men in België ook mogen invoeren, maar ik denk dat veel Belgen zouden steigeren. Bestaat ook in veel kleinere steden in Scandinavië.
Dus eerst is jouw versie van de congestion charge onderdeel van je argumentatie tegen London, UK, British Rail en alles wat er van dicht of ver mee te maken heeft, maar eens je leugens uitgeroepen worden, dan is het plots een goeie zaak? Zolang niemand je aanpakt op de fundamentele zever in je posts, is de congestion charge één van de zaken die mensen dwingt gebruik te maken van een openbaar vervoer waar ze eigenlijk niet van willen weten (jouw woorden), maar eens dat gebeurt, is het een goeie zaak?

You're a joke .

Citaat:
Dat is natuurlijk niet het hele verhaal. Daarnaast is met de auto rijden in het VK gewoon al een flink pak duurder dan hier, en parkeren in Londen ook peperduur.
Verzekering is duurder, parkeren is duurder, je hebt "vehicle tax", etc.
https://www.gov.uk/calculate-vehicle-tax-rates
Tuurlijk is dat niet het hele verhaal, en al zeker niet jouw verhaal.
Dat laatste zal je wel aanpassen al naar gelang waar de wind vandaan komt, zolang je maar alle evidenties die tegen jouw gedachtengoed ingaan, kan ontkennen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:14   #6887
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
London's monthly travel cost 'most expensive in world'

Public transport in London is the world's most expensive, a report says.

http://www.bbc.com/news/uk-england-london-39806865
Prijzen voor een jaarlijks "abonnement" voor heel London (zones 1-9 + Shenfield): 4088£ of 4615€.

En daarmee kan je letterlijk elke vorm van public transport in London nemen; gaande van trein tot metro tot DSLR tot bus en all things in between.

Jullie in België hebben zelfs niets dat in de buurt komt. Je moet al een netabonnement nemen (3022€) om met de trein ietwat in de buurt te komen, en dan moet je met alle andere vervoersmaatschappijen nog aan de slag gaan die in de verste verte niet dezelfde dekking noch service bieden die je in London krijgt.

You really are clueless
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:28   #6888
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Drosamadaris

Kijk, een leugen , alles terwille van het eigen punt uiteraard voor onze forum-Goebbels uiteraard.

Citaat:
Een heen en terug biljet voor London Paddington - Bristol vandaag kost je 57,5£. Oftwel zowat de helft van de bedragen die jij claimt . Maar 't is uiteraard geen kunst als je op zoek gaat naar de duurste bedragen
Ik heb je de link gegeven. Als je nu wil vertrekken, kost een enkeltje tweedeklas 102 pound. Ofwel moet je 3 uur wachten dan is het OFF peak, 44 pound.


Citaat:
En een retourtje op 20 augustus, kost effectief 20£. Dat retourtje bij de NMBS blijft exact hetzelfde .
Met een railpas betaal je 14 euro, 6 euro als je senior bent, 12 euro als je minder dan 26 jaar bent.
En je kunt dat gewoon invullen en de trein nemen wanneer je maar wilt. Je hoeft dus geen maand op voorhand te boeken om betaalbaar de trein te kunnen nemen zoals in het VK.



Citaat:
Hetgeen niets afdoet dat een ticket Brussel-Oostende ver dubbel zo duur als bijna de dubbel afstand in UK .
Dus een ticket Brussel Oostende kost 250 euro volgens U?

Citaat:
Maar uiteraard vergelijk jij enkel en alleen de godkoopste opties hier met de duurste opties daar; je zou anders geen forum-Goebbels zijn, nietwaar .
Wel als je nu de trein wil nemen, kost U dat 102 pound, ik heb het opgezocht. enkel, tweede klas. Het allerduurste tarief bij de NMBS is een normaal ticket aan volle prijs, iets waar weinig mensen gebruik van maken. Maar dat is nog steeds goedkoper dan de super off peak, dus het goedkoopste tarief, enkel tijdens de daluren, in het VK.
De realiteit is dat als ik nu een trein wil nemen naar Oostende (veronderstel dat ik geen NMBS werknemer zou zijn) ik 7 euro zou betalen, U naar Bristol zou 102 pound betalen.

Dus tickets in het VK zijn enkel betaalbaar tijdens de daluren en als je lang op voorhand boekt. In België kun je wanneer je maar wilt op een trein springen, naar waar je maar wil, en je betaalt 7 euo (of minder als senior of jongere).



Citaat:
Niets wat je in UK ook niet kunt; alleen heb je daar treinen met meer comfort dan in BE.
In het VK is het systeem zo ingewikkeld dat je al bij het juiste bedrijf moet zijn, ofwel commerciële verkopers die nog hogere tarieven aanrekenen.

Citaat:
Dus ja, het Britse systeem is niet alleen beter, het is goedkoper voor de maatschappij dan de NMBS. De cijfers tonen dat zwart op wit aan.
Het is helemaal niet goedkoper, noch voor de reizigers, noch voor de maatschappij, dat is hier al veelvuldig aangetoond. Het Britse systeem is 40% duurder voor de maatschappij vergeleken met andere Europese systemen.

Iedereen moet het zelf maar eens proberen, nu een ticket boeken online tussen 2 engelse steden. Als je blijft beweren dat het Britse systeem goedkoper is, maak je jezelf belachelijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:40   #6889
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Drosamadaris

Citaat:
Tuurlijk, net zoals je bijna elke dag in Brussel bent met de trein (sic), je bijna elke dag de trein in NL neemt (sic)
Ik werk voor de NMBS en de NS. Dus ja ik pendel heel wat af. Elke dag dat ik werk, stap ik op in Brussel-Zuid. En bijna elke dag neem ik de trein naar Nederland.

Citaat:
, je meer tijd doorbrengt in China, Rusland en Afrika dan wie ook, kom je ook regelmatig in London .
Ik kom zo'n 2 keer per jaar in Londen. Gratis eurostar biljetten...

In China ben is slechts een keer geweest, Rusland en de ex-Sovjet landen kom ik regelmatig, nu iets minder dan vroeger, toen ik zeker een keer per jaar ging, om te reizen en familie te bezoeken. Afrika ben ik zo'n 3 tot 4 maand per jaar, heb daar een bedrijfje, ik werk parttime.


Citaat:
Mocht je echt regelmatig in London komen, dan wist je wel beter dan de blatant lies die je nu zit te verkondigen.
Alles dat ik schrijf bevestig ik met links naar betrouwbare websites, zoals de BBC.




Citaat:
Dus eerst is jouw versie van de congestion charge onderdeel van je argumentatie tegen London, UK, British Rail en alles wat er van dicht of ver mee te maken heeft, maar eens je leugens uitgeroepen worden, dan is het plots een goeie zaak? Zolang niemand je aanpakt op de fundamentele zever in je posts, is de congestion charge één van de zaken die mensen dwingt gebruik te maken van een openbaar vervoer waar ze eigenlijk niet van willen weten (jouw woorden), maar eens dat gebeurt, is het een goeie zaak?
Het is een goede zaak dat die congestion tax er is om auto's uit het centrum te weren, zou in steden als Antwerpen en Brussel zeer nuttig zijn.
Het is een slechte zaak dat het alternatief, de trein, zo duur is in het VK.



Citaat:
Tuurlijk is dat niet het hele verhaal, en al zeker niet jouw verhaal.
Dat laatste zal je wel aanpassen al naar gelang waar de wind vandaan komt, zolang je maar alle evidenties die tegen jouw gedachtengoed ingaan, kan ontkennen.
Ik staaf al m'n beweringen met links. Nu zou ik graag eens zien hoe ik een retourtje Londen Bristol voor 20 pound kan reserveren. U gebruikt die bewering om te beweren dat het Britse spoor goedkoper zou zijn dan de NMBS.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:46   #6890
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Prijzen voor een jaarlijks "abonnement" voor heel London (zones 1-9 + Shenfield): 4088£ of 4615€.

En daarmee kan je letterlijk elke vorm van public transport in London nemen; gaande van trein tot metro tot DSLR tot bus en all things in between.

Jullie in België hebben zelfs niets dat in de buurt komt. Je moet al een netabonnement nemen (3022€) om met de trein ietwat in de buurt te komen, en dan moet je met alle andere vervoersmaatschappijen nog aan de slag gaan die in de verste verte niet dezelfde dekking noch service bieden die je in London krijgt.

You really are clueless
4615 euro...
Een combi abonnement De lijn NMBS in Antwerpen kost 259 euro per jaar...
http://www.bereikbaarwerk.be/index.p...-de-lijn-nmbs/
In Brussel kost het 583 euro per jaar, daarmee kan je onbeperkt De Lijn, MIVB, TEC, NMBS treinen, metro's bussen en trams nemen.

https://www.delijn.be/nl/vervoerbewi...bonnement.html

Overigens bijna niemand neemt een netabonnement(dus onbeperkt in heel België rijden), bijna niemand moet elke dag heel België doorrijden. Ik denk dat een abonnement voor heel het VK nog NET iets duurder zou uitvallen...
Overigens 4615 euro is veel geld voor de meeste mensen. Een serieuze gap uit het budget van elke werknemer.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juli 2017 om 14:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:57   #6891
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Dat is dan ook een internationale hogesnelheidstrein.
Inderdaad. Maar in het VK ga je kaartjes van 100 UKP ook maar tegenkomen op verbindingen die vergelijkbaar zijn met Amsterdam - Parijs...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 15:44   #6892
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is helemaal niet goedkoper, noch voor de reizigers, noch voor de maatschappij, dat is hier al veelvuldig aangetoond. Het Britse systeem is 40% duurder voor de maatschappij vergeleken met andere Europese systemen.
De subsidie per treinkm is in België 12 euro, in het VK 0,1 euro...

Bron: Europese Unie
https://ec.europa.eu/transport/modes..._monitoring_en
(Bekijk het 4de raport)
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 15:51   #6893
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
4615 euro...
Een combi abonnement De lijn NMBS in Antwerpen kost 259 euro per jaar...
Ga je Antwerpen nu met Londen vergelijken?

Als Londen een onafhankelijk land was, dan was het in zijn eentje rijker dan heel België. Dat is de correcte vergelijking die je moet maken.


Citaat:
Overigens 4615 euro is veel geld voor de meeste mensen. Een serieuze gap uit het budget van elke werknemer.
Het is minder dan wat de meeste mensen per jaar aan hun auto uitgeven...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 15:56   #6894
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik staaf al m'n beweringen met links. Nu zou ik graag eens zien hoe ik een retourtje Londen Bristol voor 20 pound kan reserveren. U gebruikt die bewering om te beweren dat het Britse spoor goedkoper zou zijn dan de NMBS.
www.gwr.com
Prijzen varieren. Tijdens de spits is duur. Buiten de spits goedkoper. Als je bereid bent om aan NMBS snelheden en comfort te reizen kan het voor 13,- pond. Zelfs bij onmiddelijk vertrek...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 16:37   #6895
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Inderdaad. Maar in het VK ga je kaartjes van 100 UKP ook maar tegenkomen op verbindingen die vergelijkbaar zijn met Amsterdam - Parijs...
Ah ja? Net hierboven de ordinaire verbinding Paddington Bristol 102 £...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 16:40   #6896
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De subsidie per treinkm is in België 12 euro, in het VK 0,1 euro...

Bron: Europese Unie
https://ec.europa.eu/transport/modes..._monitoring_en
(Bekijk het 4de raport)
Waar zie jij dat?

Alle voorgaande studies die ik hier weer gaf geven aan dat het Britse spoor zwaar gesubsidieerd wordt, zelfs 40% meer dan in Frankrijk of Duitsland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 16:46   #6897
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
www.gwr.com
Prijzen varieren. Tijdens de spits is duur. Buiten de spits goedkoper. Als je bereid bent om aan NMBS snelheden en comfort te reizen kan het voor 13,- pond. Zelfs bij onmiddelijk vertrek...
Ik heb je website aangeklikt, een willekeurige dag, 19 juli, van Londen naar Swansea, kost tussen de 55 en 65 pound enkel tweede klas afhankelijk van het moment dat je wil reizen. Als je vandaag wil vertrekken is het nog een pak duurder.
Zoals ik al aangetoond heb de NMBS is niet trager over het algemeen.
En wat comfort betreft, m'n vrienden die in het VK wonen zien weinig verschil, behalve wifi in de trein. (maar dat heb je in Nederland en Frankrijk ook, BelgiË loopt nog wat achter op dat vlak)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 16:52   #6898
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Zwitser


Citaat:
Ga je Antwerpen nu met Londen vergelijken?

Als Londen een onafhankelijk land was, dan was het in zijn eentje rijker dan heel België. Dat is de correcte vergelijking die je moet maken.
Wel, ok, met Parijs dan.
Het duurste, meest inclusieve abonnement voor heel Ile de France (de zone Parijs plus omgeving, niet veel kleiner dan Londen) kost 800 euro.

https://www.ratp.fr/titres-et-tarifs...-navigo-annuel
Citaat:
Het is minder dan wat de meeste mensen per jaar aan hun auto uitgeven...
In het VK waarschijnlijk wel ja...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 16:55   #6899
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb je de link gegeven. Als je nu wil vertrekken, kost een enkeltje tweedeklas 102 pound. Ofwel moet je 3 uur wachten dan is het OFF peak, 44 pound.
Correctie, je hebt een niet-werkende link gegeven, en je hebt bovendien leugens gepost door doelbewust de duurste optie naar voor te schuiven.

Wil je de prijzen kennen, bezoek dan gewoon de officiële website van national rail, easy as that.

It fits your Goebbels-echnics though, that's fact .

Citaat:
Met een railpas betaal je 14 euro, 6 euro als je senior bent, 12 euro als je minder dan 26 jaar bent.
En je kunt dat gewoon invullen en de trein nemen wanneer je maar wilt. Je hoeft dus geen maand op voorhand te boeken om betaalbaar de trein te kunnen nemen zoals in het VK.
Wat mij betreft mag jij blijven claimen dat het goedkoper us tot je een ons weegt; zolang jij doelbewust de duurste optie met de goedkoopste optie blijft vergelijken, blijf je vooral jouw grote ongelijk aantonen. En je blijft je Goebbels-technieken etaleren, uiteraard.

Fact blijft: een retourtje op een afstand die quasi het dubbel bedraagt, kost zowat de helft van een retourtje in België. De harde cijfers tonen dat aan .

Lastig eh, harde cijfers .

Citaat:
Dus een ticket Brussel Oostende kost 250 euro volgens U?
Ik heb je de prijs ervan aangegeven (een prijs die jij dan nog eens geheel leugenachtig ging omdraaien naar een andere klasse, ma bon). Maak er zelf maar uit op wat je ermee doet; lees het en begrijp het, of negeer het. Veel schokkend ga je daarmee niet realiseren.

Citaat:
Wel als je nu de trein wil nemen, kost U dat 102 pound, ik heb het opgezocht. enkel, tweede klas. Het allerduurste tarief bij de NMBS is een normaal ticket aan volle prijs, iets waar weinig mensen gebruik van maken.
Uiteraard is dat iets waar weinig mensen weinig gebruik van maken als Tomm dat zo claimt. En zelfs al zou dat niet zo zijn, dan nog zou hij er wel ergens één of andere kronkel of verdraaiing bij fantaseren waardoor het wel zo wordt .

De harde facts & figures blijven, beste forum-Goebbels, dat een standaard ticket met een standaard ticket vergeleken wordt. En daar komt de NMBS bekaaid uit de vergelijking met een ticket dat quasi dubbel zo duur is voor een retourtje als een retourtje in UK op een afstand die quasi twee keer zo lang is.

Citaat:
Maar dat is nog steeds goedkoper dan de super off peak, dus het goedkoopste tarief, enkel tijdens de daluren, in het VK.
De realiteit is dat als ik nu een trein wil nemen naar Oostende (veronderstel dat ik geen NMBS werknemer zou zijn) ik 7 euro zou betalen, U naar Bristol zou 102 pound betalen.
Nope, en dat toont de website van national rail aan .
Misschien moest je die maar eens deftig leren consulteren, ipv doelbewust op zoek te gaan naar de duurste opties.

De realiteit is de volgende: 20£ is wat een retourtje me kost voor een afstand die quasi het dubbel is wat een ticket van 34,8€ me in BE koopt. Easy as that.

Citaat:
Dus tickets in het VK zijn enkel betaalbaar tijdens de daluren en als je lang op voorhand boekt. In België kun je wanneer je maar wilt op een trein springen, naar waar je maar wil, en je betaalt 7 euo (of minder als senior of jongere).
En opnieuw geef je, geheel conform je stijl, geen enkele onderbouw voor die claim .
Of mag ik die bij dezelfde bronnen gaan zoeken die bevestigen dat een enkeltje Brussel-Oostende in eerste klas 17,4€ kost, of die bevestigen dat je London niet in geraakt zonder een congestion charge van 13£ per dag?

Citaat:
In het VK is het systeem zo ingewikkeld dat je al bij het juiste bedrijf moet zijn, ofwel commerciële verkopers die nog hogere tarieven aanrekenen.
Eens temeer bewijs dat je amper of nooit in UK/London het openbaar vervoer neemt.
Het systeem is zo ingewikkeld dat de officiële website je per direct de goedkoopste optie aanbiedt en dat je expliciet moet kiezen voor iets duurder. Het systeem is zo ingewikkeld dat de kiosken in de station dat ook standaard uit zichzelf doen. Het systeem is zo ingewikkeld dat alle services er gewoon standaard bijkomen.

Maar als je in Goebbels-Tomm's wereld leeft, dan kan je uiteraard alleen maar via hoogst complexe, verborgen en amper gekende agencies at gunpoint nog duurdere tickets gaan kopen...

Citaat:
Het is helemaal niet goedkoper, noch voor de reizigers, noch voor de maatschappij, dat is hier al veelvuldig aangetoond. Het Britse systeem is 40% duurder voor de maatschappij vergeleken met andere Europese systemen.
Het is aangetoond dat het goedkoper is voor de maatschappij dan de NMBS voor de BE maatschappij. I know, 'cause I did that myself. Wil je dat terugzien: zie boven.
Om jouw weerlegging van die feiten te zien, moet je niet naar boven verwijzen: die is er immers nooit ofte nimmer gekomen (en die zal er ook nooit ofte nimmer komen).

Citaat:
Iedereen moet het zelf maar eens proberen, nu een ticket boeken online tussen 2 engelse steden. Als je blijft beweren dat het Britse systeem goedkoper is, maak je jezelf belachelijk.
Goed mogelijkd at ik mezelf belachelijk maakt, maar ik maak me in elk geval minder belachelijk dan een zelfverklaard expert die er niet eens in slaagt de juiste prijs van zijn eigen (onrechtstreekse) werkgever te quoten .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik werk voor de NMBS en de NS. Dus ja ik pendel heel wat af. Elke dag dat ik werk, stap ik op in Brussel-Zuid. En bijna elke dag neem ik de trein naar Nederland.

Ik kom zo'n 2 keer per jaar in Londen. Gratis eurostar biljetten...
Sure big boy
Wel Mr "ik werk voor de NMBS & de NS en ik kom twee keer per jaar de toerist spelen in London dus ik weet er daar ook alles van af": doe anders eens wat experience op door effectief in London/UK te leven, of doe op zijn minst je research bezig zodat je zelfverklaarde expertise niet als een kaartenhuis in elkaar stort van bij het eerste cijfer/bedrag dat je moet quoten.

En uiteraard ga je daar ook een antwoord op hebben want je weet hoe de doorsnee Brit denkt en wat hij/zij wil; laat me raden, je kent ze daar ook allemaal, net zoals in China/Rusland/Afrika/...?

Citaat:
In China ben is slechts een keer geweest, Rusland en de ex-Sovjet landen kom ik regelmatig, nu iets minder dan vroeger, toen ik zeker een keer per jaar ging, om te reizen en familie te bezoeken. Afrika ben ik zo'n 3 tot 4 maand per jaar, heb daar een bedrijfje, ik werk parttime.
Tuurlijk, en afhankelijk van wat je de volgende keer wil verkopen, zal je ook daar wel ervaring, kennis en chat not hebben .

Citaat:
Alles dat ik schrijf bevestig ik met links naar betrouwbare websites, zoals de BBC.
Correctie 1: je bevestig noch onderbouwt, je claimt. Aantal links die je hier vandaag al gepost hebt: 0
Correctie 2: als je al eens een werkende link post, dan ga je de eerste zijn om de links van de andere in twijfel te trekken, aangezien jij de enige bent die toegang hebt tot niet-verdachte bronnen.
Correctie 3: als je dan al eens een werkende linkt post, dan ga je er als d epinken bij zijn om hetgeen er staat de verdraaien en te herinterpreteren, zodat het jou uitkomt.

As I said: forum-Goebbels .

Citaat:
Het is een goede zaak dat die congestion tax er is om auto's uit het centrum te weren, zou in steden als Antwerpen en Brussel zeer nuttig zijn.
Het is een slechte zaak dat het alternatief, de trein, zo duur is in het VK.
Mooi zo; dan zal het je uitermate tegensteken dat jouw werkgever, de NMBS nog duurder is.

Citaat:
Ik staaf al m'n beweringen met links. Nu zou ik graag eens zien hoe ik een retourtje Londen Bristol voor 20 pound kan reserveren. U gebruikt die bewering om te beweren dat het Britse spoor goedkoper zou zijn dan de NMBS.
De ene link die je gaf werkt niet eens .
Maar bon, verder: ik heb je de info gegeven; mij een zorg dat je verder niet weet hoe het internet te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
4615 euro...
Een combi abonnement De lijn NMBS in Antwerpen kost 259 euro per jaar...
http://www.bereikbaarwerk.be/index.p...-de-lijn-nmbs/
In Brussel kost het 583 euro per jaar, daarmee kan je onbeperkt De Lijn, MIVB, TEC, NMBS treinen, metro's bussen en trams nemen.
Lol, jij wil echt Metropolitan London gaan vergelijken met Antwerpen of Brussel?
Besef je eigenlijk dat dat een gebied is dat groter is dan de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel bij elkaar? Tel er zowat heel Limburg nog eens bij op en dan zit je in dezelfde grootteorde te praten. Maar dan wel met een publiek transportsysteem dat een pak dichter is wat die regio's aanbieden, en met een service waar ze daar alleen maar van kunnen dromen.

De cijfers zijn er dan ook naar: 230 miljoen reizigers per jaar voor de NMBS. Dat doe de tube alleen al op twee maanden tijd. Die hebben domweg geen tijd voor het amateurisme van de NMBS .

Citaat:
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewi...bonnement.html

Overigens bijna niemand neemt een netabonnement(dus onbeperkt in heel België rijden), bijna niemand moet elke dag heel België doorrijden. Ik denk dat een abonnement voor heel het VK nog NET iets duurder zou uitvallen...
Overigens 4615 euro is veel geld voor de meeste mensen. Een serieuze gap uit het budget van elke werknemer.
Er gaat dan ook quasi niemand een abonnement van een heel jaar voor London Metropolitan area (1-9) nemen. Zelfs zones 1-6 (waarmee je quasi alles al afdekt) gaat amper iemand nemen, omdat ze dat domweg niet nodig hebben.

Maar als de nood er is, dan kan het. Again, in België heb je niet eens iets dat in de buurt ervan komt, laat staan dat het goedkoper is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 16:55   #6900
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb je de link gegeven. Als je nu wil vertrekken, kost een enkeltje tweedeklas 102 pound. Ofwel moet je 3 uur wachten dan is het OFF peak, 44 pound.
Correctie, je hebt een niet-werkende link gegeven, en je hebt bovendien leugens gepost door doelbewust de duurste optie naar voor te schuiven.

Wil je de prijzen kennen, bezoek dan gewoon de officiële website van national rail, easy as that.

It fits your Goebbels-echnics though, that's fact .

Citaat:
Met een railpas betaal je 14 euro, 6 euro als je senior bent, 12 euro als je minder dan 26 jaar bent.
En je kunt dat gewoon invullen en de trein nemen wanneer je maar wilt. Je hoeft dus geen maand op voorhand te boeken om betaalbaar de trein te kunnen nemen zoals in het VK.
Wat mij betreft mag jij blijven claimen dat het goedkoper us tot je een ons weegt; zolang jij doelbewust de duurste optie met de goedkoopste optie blijft vergelijken, blijf je vooral jouw grote ongelijk aantonen. En je blijft je Goebbels-technieken etaleren, uiteraard.

Fact blijft: een retourtje op een afstand die quasi het dubbel bedraagt, kost zowat de helft van een retourtje in België. De harde cijfers tonen dat aan .

Lastig eh, harde cijfers .

Citaat:
Dus een ticket Brussel Oostende kost 250 euro volgens U?
Ik heb je de prijs ervan aangegeven (een prijs die jij dan nog eens geheel leugenachtig ging omdraaien naar een andere klasse, ma bon). Maak er zelf maar uit op wat je ermee doet; lees het en begrijp het, of negeer het. Veel schokkend ga je daarmee niet realiseren.

Citaat:
Wel als je nu de trein wil nemen, kost U dat 102 pound, ik heb het opgezocht. enkel, tweede klas. Het allerduurste tarief bij de NMBS is een normaal ticket aan volle prijs, iets waar weinig mensen gebruik van maken.
Uiteraard is dat iets waar weinig mensen weinig gebruik van maken als Tomm dat zo claimt. En zelfs al zou dat niet zo zijn, dan nog zou hij er wel ergens één of andere kronkel of verdraaiing bij fantaseren waardoor het wel zo wordt .

De harde facts & figures blijven, beste forum-Goebbels, dat een standaard ticket met een standaard ticket vergeleken wordt. En daar komt de NMBS bekaaid uit de vergelijking met een ticket dat quasi dubbel zo duur is voor een retourtje als een retourtje in UK op een afstand die quasi twee keer zo lang is.

Citaat:
Maar dat is nog steeds goedkoper dan de super off peak, dus het goedkoopste tarief, enkel tijdens de daluren, in het VK.
De realiteit is dat als ik nu een trein wil nemen naar Oostende (veronderstel dat ik geen NMBS werknemer zou zijn) ik 7 euro zou betalen, U naar Bristol zou 102 pound betalen.
Nope, en dat toont de website van national rail aan .
Misschien moest je die maar eens deftig leren consulteren, ipv doelbewust op zoek te gaan naar de duurste opties.

De realiteit is de volgende: 20£ is wat een retourtje me kost voor een afstand die quasi het dubbel is wat een ticket van 34,8€ me in BE koopt. Easy as that.

Citaat:
Dus tickets in het VK zijn enkel betaalbaar tijdens de daluren en als je lang op voorhand boekt. In België kun je wanneer je maar wilt op een trein springen, naar waar je maar wil, en je betaalt 7 euo (of minder als senior of jongere).
En opnieuw geef je, geheel conform je stijl, geen enkele onderbouw voor die claim .
Of mag ik die bij dezelfde bronnen gaan zoeken die bevestigen dat een enkeltje Brussel-Oostende in eerste klas 17,4€ kost, of die bevestigen dat je London niet in geraakt zonder een congestion charge van 13£ per dag?

Citaat:
In het VK is het systeem zo ingewikkeld dat je al bij het juiste bedrijf moet zijn, ofwel commerciële verkopers die nog hogere tarieven aanrekenen.
Eens temeer bewijs dat je amper of nooit in UK/London het openbaar vervoer neemt.
Het systeem is zo ingewikkeld dat de officiële website je per direct de goedkoopste optie aanbiedt en dat je expliciet moet kiezen voor iets duurder. Het systeem is zo ingewikkeld dat de kiosken in de station dat ook standaard uit zichzelf doen. Het systeem is zo ingewikkeld dat alle services er gewoon standaard bijkomen.

Maar als je in Goebbels-Tomm's wereld leeft, dan kan je uiteraard alleen maar via hoogst complexe, verborgen en amper gekende agencies at gunpoint nog duurdere tickets gaan kopen...

Citaat:
Het is helemaal niet goedkoper, noch voor de reizigers, noch voor de maatschappij, dat is hier al veelvuldig aangetoond. Het Britse systeem is 40% duurder voor de maatschappij vergeleken met andere Europese systemen.
Het is aangetoond dat het goedkoper is voor de maatschappij dan de NMBS voor de BE maatschappij. I know, 'cause I did that myself. Wil je dat terugzien: zie boven.
Om jouw weerlegging van die feiten te zien, moet je niet naar boven verwijzen: die is er immers nooit ofte nimmer gekomen (en die zal er ook nooit ofte nimmer komen).

Citaat:
Iedereen moet het zelf maar eens proberen, nu een ticket boeken online tussen 2 engelse steden. Als je blijft beweren dat het Britse systeem goedkoper is, maak je jezelf belachelijk.
Goed mogelijkd at ik mezelf belachelijk maakt, maar ik maak me in elk geval minder belachelijk dan een zelfverklaard expert die er niet eens in slaagt de juiste prijs van zijn eigen (onrechtstreekse) werkgever te quoten .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik werk voor de NMBS en de NS. Dus ja ik pendel heel wat af. Elke dag dat ik werk, stap ik op in Brussel-Zuid. En bijna elke dag neem ik de trein naar Nederland.

Ik kom zo'n 2 keer per jaar in Londen. Gratis eurostar biljetten...
Sure big boy
Wel Mr "ik werk voor de NMBS & de NS en ik kom twee keer per jaar de toerist spelen in London dus ik weet er daar ook alles van af": doe anders eens wat experience op door effectief in London/UK te leven, of doe op zijn minst je research bezig zodat je zelfverklaarde expertise niet als een kaartenhuis in elkaar stort van bij het eerste cijfer/bedrag dat je moet quoten.

En uiteraard ga je daar ook een antwoord op hebben want je weet hoe de doorsnee Brit denkt en wat hij/zij wil; laat me raden, je kent ze daar ook allemaal, net zoals in China/Rusland/Afrika/...?

Citaat:
In China ben is slechts een keer geweest, Rusland en de ex-Sovjet landen kom ik regelmatig, nu iets minder dan vroeger, toen ik zeker een keer per jaar ging, om te reizen en familie te bezoeken. Afrika ben ik zo'n 3 tot 4 maand per jaar, heb daar een bedrijfje, ik werk parttime.
Tuurlijk, en afhankelijk van wat je de volgende keer wil verkopen, zal je ook daar wel ervaring, kennis en chat not hebben .

Citaat:
Alles dat ik schrijf bevestig ik met links naar betrouwbare websites, zoals de BBC.
Correctie 1: je bevestig noch onderbouwt, je claimt. Aantal links die je hier vandaag al gepost hebt: 0
Correctie 2: als je al eens een werkende link post, dan ga je de eerste zijn om de links van de andere in twijfel te trekken, aangezien jij de enige bent die toegang hebt tot niet-verdachte bronnen.
Correctie 3: als je dan al eens een werkende linkt post, dan ga je er als d epinken bij zijn om hetgeen er staat de verdraaien en te herinterpreteren, zodat het jou uitkomt.

As I said: forum-Goebbels .

Citaat:
Het is een goede zaak dat die congestion tax er is om auto's uit het centrum te weren, zou in steden als Antwerpen en Brussel zeer nuttig zijn.
Het is een slechte zaak dat het alternatief, de trein, zo duur is in het VK.
Mooi zo; dan zal het je uitermate tegensteken dat jouw werkgever, de NMBS nog duurder is.

Citaat:
Ik staaf al m'n beweringen met links. Nu zou ik graag eens zien hoe ik een retourtje Londen Bristol voor 20 pound kan reserveren. U gebruikt die bewering om te beweren dat het Britse spoor goedkoper zou zijn dan de NMBS.
De ene link die je gaf werkt niet eens .
Maar bon, verder: ik heb je de info gegeven; mij een zorg dat je verder niet weet hoe het internet te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
4615 euro...
Een combi abonnement De lijn NMBS in Antwerpen kost 259 euro per jaar...
http://www.bereikbaarwerk.be/index.p...-de-lijn-nmbs/
In Brussel kost het 583 euro per jaar, daarmee kan je onbeperkt De Lijn, MIVB, TEC, NMBS treinen, metro's bussen en trams nemen.
Lol, jij wil echt Metropolitan London gaan vergelijken met Antwerpen of Brussel?
Besef je eigenlijk dat dat een gebied is dat groter is dan de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel bij elkaar? Tel er zowat heel Limburg nog eens bij op en dan zit je in dezelfde grootteorde te praten. Maar dan wel met een publiek transportsysteem dat een pak dichter is wat die regio's aanbieden, en met een service waar ze daar alleen maar van kunnen dromen.

De cijfers zijn er dan ook naar: 230 miljoen reizigers per jaar voor de NMBS. Dat doe de tube alleen al op twee maanden tijd. Die hebben domweg geen tijd voor het amateurisme van de NMBS .

Citaat:
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewi...bonnement.html

Overigens bijna niemand neemt een netabonnement(dus onbeperkt in heel België rijden), bijna niemand moet elke dag heel België doorrijden. Ik denk dat een abonnement voor heel het VK nog NET iets duurder zou uitvallen...
Overigens 4615 euro is veel geld voor de meeste mensen. Een serieuze gap uit het budget van elke werknemer.
Er gaat dan ook quasi niemand een abonnement van een heel jaar voor London Metropolitan area (1-9) nemen. Zelfs zones 1-6 (waarmee je quasi alles al afdekt) gaat amper iemand nemen, omdat ze dat domweg niet nodig hebben.

Maar als de nood er is, dan kan het. Again, in België heb je niet eens iets dat in de buurt ervan komt, laat staan dat het goedkoper is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be