Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2017, 21:53   #281
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Alleen.. Voor nogal wat autochtonen gaan we met zn allen het best op in de islamitische cultuur. Onbegrijpelijk.
Ik leef liever onder een cultuur waar er een boerkiniverbod heerst dan onder een waar niet-moslims onderdrukt, vervolgd, vermoord of verjaagd worden.

Met alle respect voor de tegemoetkomende inzet en debatvoering maar als er hier idioten zijn die bordjes willen zetten voor hun restaurant met de melding dat ongelovigen niet gewenst zijn dan is er geen haar op mijn hoofd dat klacht zal indienen. Als er verwacht wordt dat ik om aan eten te geraken eerst een half uur; met mijn gat in de lucht; moet bidden omdat Allah dat gebiedt en dat mijn vrouw eten moet binnen wurgen onder haar nikab dan is voor mij het plezier er af. Feit is wel dat die uitbater aan mij geen Euro verdient en die straf is voor mij dik voldoende. Hetzelfde kan gezegd worden voor die zwembaduitbaters. Maar......in tegengesteld geval zullen er zeker minder zwemmers zijn. Dus de staat legt hier feitelijk geen wet op maar de logika van het volk. De politiekers volgen natuurlijk alleen de logika als het opbrengt. Gelukkig nog wel.

Laatst gewijzigd door werkman : 14 juli 2017 om 21:55.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 09:20   #282
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens jou is de overheid dus islamofoob?
Volgens mij is Sywen zelf moslim; vandaar haar gespartel.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 10:21   #283
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Volgens mij is Sywen zelf moslim; vandaar haar gespartel.
Dat geloof ik niet. Ik denk meer aan het type dat opkomt voor de "rechten" van de moslima zoals die klavergeiten die lid zijn van Boeh !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 11:49   #284
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat geloof ik niet. Ik denk meer aan het type dat opkomt voor de "rechten" van de moslima zoals die klavergeiten die lid zijn van Boeh !
Juist, een SJW; of een snowflake
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 12:03   #285
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Juist, een SJW; of een snowflake
Eerlijk : SJW is een afkorting waar ik de betekenis niet van ken.
Oud 15 juli 2017, 13:08   #286
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eerlijk : SJW is een afkorting waar ik de betekenis niet van ken.
SJW

Snowflake
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 13:37   #287
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Bedankt ! die kende ik nog niet.
Oud 15 juli 2017, 14:36   #288
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me trouwens een misvatting te beweren dat een burkini net als een badpak "nauwsluitende badtextiel" is. Als dat nauwsluitend was zou je de vorm van de kont en billen kunnen zien, hetgeen helemaal niet vroom is. Ik heb een google image search gedaan, en op zowat ál die foto's is er dus een bijhorende schort of rok die om de heupen hangt.
Dus, wel degelijk niet conform de veiligheids en hygiëne regels.

Oud 15 juli 2017, 20:11   #289
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Er hoefde helemaal niets toegegeven te worden aangezien er tot voor kort in het geheel geen verbod was.
Tot voor kort was er geen "islamiseringsprobleem" en zeker niet in zwembaden.
Je gaat er aan makker, soumission, en ondertussen hou je mee het geweer vast waarmee ze je afknallen.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 20:19   #290
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Je gaat er aan makker, soumission, en ondertussen hou je mee het geweer vast waarmee ze je afknallen.
En dat de spinnen hooi eten geloof je waarschijnlijk ook.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 20:19   #291
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
En dat de spinnen hooi eten geloof je waarschijnlijk ook.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 20:56   #292
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het lijkt me trouwens een misvatting te beweren dat een burkini net als een badpak "nauwsluitende badtextiel" is. Als dat nauwsluitend was zou je de vorm van de kont en billen kunnen zien, hetgeen helemaal niet vroom is. Ik heb een google image search gedaan, en op zowat ál die foto's is er dus een bijhorende schort of rok die om de heupen hangt.

Als u geen rondingen ziet, stel ik voor dat u maandag naar de opticien gaat.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 15 juli 2017 om 20:57.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 21:03   #293
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Dus, zelfs bij de catalogusmodellen, niet de echte burkinidragers, is er nog een niet-nauwsuitend rokje aanwezig.
De vergelijking met een badpak is dus een onverholen leugen.

Oud 15 juli 2017, 21:11   #294
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Nadat ik er nog eens goed over nagedacht heb:

Boerkini moet kunnen om te pootjebaden, maar niet om te zwemmen (te gevaarlijk).

Oud 16 juli 2017, 08:48   #295
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je lost niets op met een verbod.

Als er sprake is van groepsdruk zal het eindresultaat eerder zijn dat die vrouwen niet meer gaan zwemmen dan dat ze zich luchtiger gaan kleden. Zo'n verbod verplaatst immers slechts het probleem.
Als er geen sprake is van groepsdruk heb je een onnodige ingreep gepleegd op de vrijheid van die vrouwen om zich te kleden naar eigen inzicht.

Ik denk overigens dat het strakke onderscheid dat we hier maken tussen groepsdruk en individuele vrijheid nogal vrijblijvend is. Menselijk gedrag is door en door sociaal. Applaudisseer maar eens in een zaal zonder dat anderen het doen. Daarom ook dat een overheid weinig vat heeft op zoiets als groepsdruk: je kunt bij wet bepaalde vrijheden vastleggen, maar niemand dwingen daar een beroep op te doen.
We hoeven ook niets op te lossen.
Wanneer vrouwen niet in gangbare zwemkledij mogen zwemmen, is dit een intern probleem onder moslims.
Dan ga je niet ( islamitische zwem)kledij toe laten om hen tegemoet te komen, integendeel , dat zou de indruk geven dat je het gedachtengoed dat vrouwen niet mogen zwemmen zonder volledig bedekt te zijn, gelijk stelt aan de norm dat vrouwen gerust mogen zwemmen met een zwempak of bikini.

Dus nee, ook niet in het zwembad dat onderscheid tussen vrouwen, waarbij ongetwijfeld groepsdruk er voor zorgt, dat voor moslima's jezelf bedekken de norm wordt, dat proces zagen we al bij hoofddoeken.
Geen boerkini dus!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2017, 09:33   #296
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht

Als u geen rondingen ziet, stel ik voor dat u maandag naar de opticien gaat.

Als het bij U afhangt van het al of niet zien van rondingen; en dat we daarvoor de maatschappelijke voorschriften of regels moeten op de helling zetten; dan adviseer ik een bezoek aan de psychiater.
Kan je meer kosten en langer duren dan dat bezoek aan een opticien want ik vermoed dat ze mogelijk U niet vlug gaan vrijgeven na een eerste raadpleging.
Tenminste als je aan die vent allemaal gaat vertellen wat je hier op dit forum brengt.
Maar kom; het is weeral een topic met inhoud waarmee je eens duchtig en gratis kan lachen. Zou er geen theaterstuk over kunnen gemaakt worden?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2017, 10:26   #297
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het eenvoudig : moslima's worden door hun geloofsgemeenschap (toch minstens de mannen erin) onder druk gezet om zich 'vroom' te kleden, en die voorschriften waren zo streng dat ze niet konden gaan zwemmen.
Daarop heeft dan een kledingontwerper de boerkini bedacht, om toch maar die extremistische tirannie binnen de moslimgemeenschap hun zin te kunnen geven en tegelijk de vrouwen nog kunnen laten zwemmen.
Als kledingontwerper is dat zowat het maximum dat je aan macht hebt.
Van onze politici verwachten we iets anders dan dat ze zich bij die tirannie neerleggen.
Het verhaaltje dat vrouwen dit soort kledij 'vrijwillig' kiezen, gaat er bij mij niet in.
Ze worden al heel de tijd opgevoed in een cultuur die vrouwen als minderwaardig beschouwt, en die in geval van verkrachting systematisch de schuld bij de vrouw probeert te leggen.
Door de boerkini niet toe te laten, en daardoor een zekere ontevredenheid bij onderdanige moslima's op te wekken, creëer je meer kansen dat moslima's zich gaan verzetten tegen die dwingelandij, dan door gewoon die boerkini toe te laten.
Het is erg om zien, maar het zijn de rechtse partijen die iets doen voor de ontvoogding van de moslima's, en de linkse die de ontvoogding van de moslima's in de weg staan.
Oud 16 juli 2017, 10:55   #298
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Voor mij is het eenvoudig : moslima's worden door hun geloofsgemeenschap (toch minstens de mannen erin) onder druk gezet om zich 'vroom' te kleden, en die voorschriften waren zo streng dat ze niet konden gaan zwemmen.
Daarop heeft dan een kledingontwerper de boerkini bedacht, om toch maar die extremistische tirannie binnen de moslimgemeenschap hun zin te kunnen geven en tegelijk de vrouwen nog kunnen laten zwemmen.
Van onze politici verwachten we iets anders dan dat ze zich bij die tirannie neerleggen.
Het verhaaltje dat vrouwen dit soort kledij 'vrijwillig' kiezen, gaat er bij mij niet in.
Ze worden al heel de tijd opgevoed in een cultuur die vrouwen als minderwaardig beschouwt, en die in geval van verkrachting systematisch de schuld bij de vrouw probeert te leggen.
Door de boerkini niet toe te laten, en daardoor een zekere ontevredenheid bij onderdanige moslima's op te wekken, creëer je meer kansen dat moslima's zich gaan verzetten tegen die dwingelandij, dan door gewoon die boerkini toe te laten.
Het is erg om zien, maar het zijn de rechtse partijen die iets doen voor de ontvoogding van de moslima's, en de linkse die de ontvoogding van de moslima's in de weg staan.
Vergis u niet de sociale controle in die gemeenschap is erg groot, en die gelovige moslima's zullen er vast en zeker voor zorgen dat de meer, heu lossere zeg maar, hun doekje dragen of een zware roddel achter hun rug.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2017, 11:01   #299
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Moslima die de hoofddoek dragen zijn eigenlijk domme wezens. Ze bestendigen zonder het te weten hun tweederangs positie.

Want de Koran 4,11 zegt dat vrouwen bij het openvallen van een nalatenschap slechts recht hebben op de helft van hetgeen een man krijgt.

"God draagt jullie met betrekking tot jullie kinderen op: voor een mannelijk [kind] evenveel als het aandeel van twee vrouwelijke."
"
Let wel: Allah zegt dit volgens de islam! Of hoe onrechtvaardig Allah is tegenover de moslimvrouwen!

Welnu, zo' n godsdienst moeten we hier niet. Dat die moslimvrouwen maar in een moslimland gaan leven. Daar zitten ze waar ze moeten zitten, maar hier niet!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juli 2017 om 11:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2017, 11:03   #300
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Vergis u niet de sociale controle in die gemeenschap is erg groot, en die gelovige moslima's zullen er vast en zeker voor zorgen dat de meer, heu lossere zeg maar, hun doekje dragen of een zware roddel achter hun rug.
Inderdaad, met "Femmes de la rue" hebben we ook al gezien hoe dat gaat, en daar was de studente die het filmde zelfs niet eens moslima.
Als je dat al meemaakt als niet-moslim, wat moet het dan niet zijn als je hele dagen in die gemeenschap leeft, en opgroeit?
Dan moet je al ijzersterk zijn om daar tegenop te kunnen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be