Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2017, 10:16   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een Vlaams Blok is me bekend.
Een Waals Blok bestaat niet.

Tis niet dat er in vlaanderen racisten zitten dat die er ook in Wallonie zijn.

Ge hebt/had wel Agir, Front National, Nation, en nog wat gelijkaardige groupuscules.

En de Parti Populaire, zijn dat niet ook egoïstische racistische fascisten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 juli 2017 om 10:17.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 10:39   #102
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
We worden financieel gewurgd ,maar beseffen het zelf niet meer.

Gelukkig zal de N-VA bij de volgende verkiezingen terug de communautaire
kaart trekken .

Bij de verkiezingen wel, maar onmiddellijk na de verkiezingen niet meer.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 10:40   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Bij de verkiezingen wel, maar onmiddellijk na de verkiezingen niet meer.
Als de grondwet niet voor herziening vatbaar verklaard is, gaan ze wel een mal figuur slaan als ze volop de communautaire trom slaan....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 11:35   #104
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Stop nu toch eens met de mogelijkheden van onze kinderen te trachten beperken ten dienste van flamingante (de oogklepdragers) belangen.

Frans als tweede taal in onze scholen heeft een belangrijk voordeel. Engels is later veel rapper geleerd. Of hebt gij in school nooit geleerd dat Engels een combinatie van een Germaanse en Romaanse taal is?
Omdat onze kinderen Frans leerden is de stap naar die andere belangrijke wereldtaal, Spaans, ook veel gemakkelijker gezet.

Idd voor de Franstaligen. De Brusselse kinderen hebben een enorm voordeel ten opzichte van hun Waalse leeftijdsgenoten omdat ze verplicht Nederlands als tweede taal krijgen.

PS ik spreek uit ervaring. Mijn kinderen hebben Frans als tweede taal gehad. Als extra hebben wij ze tijdens hun tienerjaren taaluitwisseling laten doen met Waalse/Brusselse kinderen. Als zij geen slimme wereldburgers zijn vraag ik mij af wie dat dan wel is.
In het buitenland staan anderen (vooral Engelstaligen en Franstaligen) vol verbazing te luisteren hoe onze Vlaamse kinderen kunnen switchen tussen al die verschillende talen.
Je bent nogal eentje die "rappe" conclusies trekt.
Ik dien dus flamingante belangen en ben dus een oogklepdrager? Bedankt hoor. Als je verdomd goed leest beweer ik in feite hetzelfde als jij hier komt braken. Maar ik sla het Frans over. Die taal heeft totaal geen nut om wereldburger te spelen. Engels en Spaans daartegenover is wel andere koek.
Ik heb Europa afgereisd. Ik was een der eerste bezoekers van landen uit het Oostblok na de opening van het fameuze gordijn.
In deze landen verstonden ze de taal van Voltaire niet.
Maar de jeugd verstond er wel Engels. En de gidsen kenden evenmin Frans.
In Spanje, Tenerife en vele andere landen; een paar vroegere kolonies terzijde gelaten; haalden ze ook hun neus op voor de Franse taal.
En Nederlands kenden ze evenmin. Nergens!
Ik ben geen flamingant maar evenmin een onruststoker waarvoor jij me wil afschilderen. En de Limburg ken ik ook. Dat dieventaaltje dat er in het grensgebied gesproken wordt is nog minder te pruimen dan het Westvlaams.
En dat uw kinderen veeltalig zijn is omdat ze een hoog IQ hebben.
Maar recente studies in Amerika tonen wel aan dat een hoog IQ vererfd wordt via de moeder en dus niet via de vader.
U bewijst deze stelling. Maar zo zijn er nog. Je bent geen alleenstaand geval hoor. De zonen en dochters van zijn niet steeds het bewijs van het hoog IQ van de vader. En anders moet U maar in Amerika de wetenschappelijke bevindingen in vraag gaan stellen.
Maar goed. Als ik een misgroeide flamingant zou zijn dan zijn dat uw zaken niet. Mijn nazaten zullen studeren wat ze willen. Dus moei er U niet mee.
Bovendien heb (en had) ik steeds voldoende Waalse vrienden waar ik ook vertoefde. Ik ben jaren in Robertville op camping geweest.
Het feit dat ze wisten dat ik een VU-er was vormde geen enkel probleem.
Maar..... ik sprak er wel Frans.
En in Limburg sprak ik Nederlands.
En de bezoekers aan mijn streek die informeren naar de weg voor Montaigu stuur ik met plezier door naar Tirlemont. Dat verstaan ze tenminste.
Zelf weet ik verdomd Montaigu niet liggen. Hoe kan ik dan helpen?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 11:36   #105
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de grondwet niet voor herziening vatbaar verklaard is, gaan ze wel een mal figuur slaan als ze volop de communautaire trom slaan....
Om de Vlaamse Onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams Parlement

is geen Belgische grondwetherziening nodig
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 11:56   #106
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop nu toch eens met de mogelijkheden van onze kinderen te trachten beperken ten dienste van flamingante (de oogklepdragers) belangen.

Frans als tweede taal in onze scholen heeft een belangrijk voordeel. Engels is later veel rapper geleerd. Of hebt gij in school nooit geleerd dat Engels een combinatie van een Germaanse en Romaanse taal is?
Omdat onze kinderen Frans leerden is de stap naar die andere belangrijke wereldtaal, Spaans, ook veel gemakkelijker gezet.

Idd voor de Franstaligen. De Brusselse kinderen hebben een enorm voordeel ten opzichte van hun Waalse leeftijdsgenoten omdat ze verplicht Nederlands als tweede taal krijgen.

PS ik spreek uit ervaring. Mijn kinderen hebben Frans als tweede taal gehad. Als extra hebben wij ze tijdens hun tienerjaren taaluitwisseling laten doen met Waalse/Brusselse kinderen. Als zij geen slimme wereldburgers zijn vraag ik mij af wie dat dan wel is.
In het buitenland staan anderen (vooral Engelstaligen en Franstaligen) vol verbazing te luisteren hoe onze Vlaamse kinderen kunnen switchen tussen al die verschillende talen.
Tussen al die haatproza tegenover Frans toch een verstandige en bezadigde reactie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 12:15   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is niet onze taalkennis die ons zal moeten redden, maar wel onze technische kennis. Laat taalkennis voor degenen die er aanleg voor hebben, en belast de anderen enkel met Engels. Komt er een massa meer tijd vrij voor deze dingen waar ze misschien wel aanleg hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 13:36   #108
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is niet onze taalkennis die ons zal moeten redden, maar wel onze technische kennis. Laat taalkennis voor degenen die er aanleg voor hebben, en belast de anderen enkel met Engels. Komt er een massa meer tijd vrij voor deze dingen waar ze misschien wel aanleg hebben.
Er zijn vele landen waar mensen zijn met zeer hoge technische kennis. Die technische kennis alleen zal ons niet redden. De meerwaarde van onze technisch opgeleiden is net dat ze dat combineren met een goede talenkennis.

En dat voordeel willen sommigen hier weggooien om taalpolitieke redenen van een gewestje met de grootte van een zakdoek.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:03   #109
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tussen al die haatproza tegenover Frans toch een verstandige en bezadigde reactie.
Gewoon al het feit dat u dat een bezagdigde reactie noemt spreekt boekdelend...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:06   #110
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn vele landen waar mensen zijn met zeer hoge technische kennis. Die technische kennis alleen zal ons niet redden. De meerwaarde van onze technisch opgeleiden is net dat ze dat combineren met een goede talenkennis.

En dat voordeel willen sommigen hier weggooien om taalpolitieke redenen van een gewestje met de grootte van een zakdoek.
Allé, weer in functie van een ideale (niet of zelfden bestaande) situatie de werkelijkheid blijven ontkennen...
Vergeet niet dat indien alle franstaligen een mondvol Nederlands spraken er in la Belgique geen communautaire problemen zouden bestaan, noch bestaan hebben...
Of wil jij mij nu zeggen dat de francofonie niet over voldoende IQ bezit om dat minimum te halen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:57   #111
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ondertussen gaan ze in Wallonië de provincies afschaffen .

Dat gaan ze in het bronsgroeneikenhout niet graag horen .
Oud 26 juli 2017, 15:14   #112
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die talenkennis is dan wel voornamelijk engels. Maar toegegeven, voor hogere functies is een goede talenkennis een meerwaarde (en of frans, of engels hier belangrijker zal zijn, zal afhangen waar men terechtkomt).
Maar de industrie heeft niet alleen behoefte aan universitairen, doch ook, aan hetgeen we maar operatoren of ambachtslui zullen noemen. En daar is een goede talenkennis een stuk minder belangrijk.
In elk geval kan onze "talenkennis" niet verhelpen dat Belgie in een negatieve spiraal zit, en dit al meerdere jaren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 15:21   #113
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om de Vlaamse Onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams Parlement

is geen Belgische grondwetherziening nodig
Daar gaan veel zotten komen naar kijken. Tenzij dat ge uw simplistische rekeningen hanteert dat alle NVA en VB politiekers voor separatie zouden stemmen, bijlange niet. Dat ze Vlaamsgezind zijn wil nog niet zeggen dat ze op financieel gebied zo idioot zijn om voor de scheiding te stemmen. Er is trouwens niet het minste draagvlak voor en technisch gezien is een scheiding kompleet onmogelijk. Bovendien gaat het in tegen de wil van een immense meerderheid van de bevolking.

Het is niet omdat jullie hier met een paar dozijn extremisten luid roepen op dit forum dat jullie idiotie al in de sacoche is. Jullie gaan allemaal de aarde in onder een unitair Belgie hoe hard jullie ook roepen.
Oud 26 juli 2017, 15:25   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaan veel zotten komen naar kijken. Tenzij dat ge uw simplistische rekeningen hanteert dat alle NVA en VB politiekers voor separatie zouden stemmen, bijlange niet. Dat ze Vlaamsgezind zijn wil nog niet zeggen dat ze op financieel gebied zo idioot zijn om voor de scheiding te stemmen. Er is trouwens niet het minste draagvlak voor en technisch gezien is een scheiding kompleet onmogelijk. Bovendien gaat het in tegen de wil van een immense meerderheid van de bevolking.

Het is niet omdat jullie hier met een paar dozijn extremisten luid roepen op dit forum dat jullie idiotie al in de sacoche is. Jullie gaan allemaal de aarde in onder een unitair Belgie hoe hard jullie ook roepen.
Je moet eigenlijk uw standup comedy voor K&K houden.

Hier is het meer bedoeld voor alle zaken binnenlandse politiek.
Oud 26 juli 2017, 15:52   #115
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... Bovendien gaat het in tegen de wil van een immense meerderheid van de bevolking..
Dat zullen we pas na de verkiezing van 2019 weten .

Als de N-VA , VB en eventueel LDD dan een meerderheid halen ,

er al wel een meerderheid voorstander van de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Oud 26 juli 2017, 15:59   #116
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet eigenlijk uw standup comedy voor K&K houden.

Hier is het meer bedoeld voor alle zaken binnenlandse politiek.
Voor uw simplistische poneringen is er nog geen draad voorhanden.
Oud 26 juli 2017, 16:16   #117
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Die talenkennis is dan wel voornamelijk engels. Maar toegegeven, voor hogere functies is een goede talenkennis een meerwaarde (en of frans, of engels hier belangrijker zal zijn, zal afhangen waar men terechtkomt).
Maar de industrie heeft niet alleen behoefte aan universitairen, doch ook, aan hetgeen we maar operatoren of ambachtslui zullen noemen. En daar is een goede talenkennis een stuk minder belangrijk.
In elk geval kan onze "talenkennis" niet verhelpen dat Belgie in een negatieve spiraal zit, en dit al meerdere jaren.
Onderwijs moet voorbereiden op het latere leven. Omdat ouders noch kinderen enig zicht hebben op de latere beroepskeuze moet het onderwijs een zo breed mogelijke voorbereiding geven. Frans als tweede taal is m.i; daarom beter geschikt dan Engels, om reden dat ik hoger reeds aanhaalde. Temeer omdat het beter is om kinderen op zeer jonge leeftijd in contact te brengen met andere talen.
Er zijn in Frankrijk testen gedaan met kinderen die in de eerste levensjaren in contact waren gekomen met Chinees. En kinderen die nooit Chinees gehoord hadden. Met heeft de hersenactiviteit gemeten. Zowel de hersenen van kinderen die effectief Chinees spraken, als de kinderen die slechts enkel maanden (leeftijd toen minder dan 2 jaar) in een omgeving met Chinese taal vertoefden reageerden. Alhoewel deze laatsten totaal geen benul hadden van hetgeen gezegd werd. Bij anderen was er totaal geen reactie.

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 juli 2017 om 16:17.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 16:23   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor uw simplistische poneringen is er nog geen draad voorhanden.
Zei de man die dacht dat we in een unitair Belgie leven...
Oud 26 juli 2017, 16:55   #119
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zullen we pas na de verkiezing van 2019 weten .

Als de N-VA , VB en eventueel LDD dan een meerderheid halen ,

is er al wel een meerderheid voorstander van de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Oud 26 juli 2017, 17:01   #120
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderwijs moet voorbereiden op het latere leven. Omdat ouders noch kinderen enig zicht hebben op de latere beroepskeuze moet het onderwijs een zo breed mogelijke voorbereiding geven. Frans als tweede taal is m.i; daarom beter geschikt dan Engels, om reden dat ik hoger reeds aanhaalde. Temeer omdat het beter is om kinderen op zeer jonge leeftijd in contact te brengen met andere talen.
Er zijn in Frankrijk testen gedaan met kinderen die in de eerste levensjaren in contact waren gekomen met Chinees. En kinderen die nooit Chinees gehoord hadden. Met heeft de hersenactiviteit gemeten. Zowel de hersenen van kinderen die effectief Chinees spraken, als de kinderen die slechts enkel maanden (leeftijd toen minder dan 2 jaar) in een omgeving met Chinese taal vertoefden reageerden. Alhoewel deze laatsten totaal geen benul hadden van hetgeen gezegd werd. Bij anderen was er totaal geen reactie.
Misschien moet "Vlaanderen" dan maar beslissen van Chinees verplichte tweede taal te maken, van Spaans verplichte derde, en van Engels verplichte vierde

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be