Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2017, 07:55   #341
werkman
Europees Commissaris

Standaard

[quote=De schoofzak;8268246]Waarom zou een feitelijke vereniging statuten moeten hebben ? En een bankrekening ? .

Ja Schoof. Goede vraag. En waarom zou die vereniging een voor de belastingen toegankelijke afrekening moeten voorleggen? Als er bovendien toch niks mag mee gebeuren.
Maak er maar voor al die verenigingen Samusocials van.
Ik begrijp waar je naar toe wil. Liefst niet teveel pottenkijkers.
Wij verdelen het geld zo wel zeker?
En achteraf huilen als kinderen zonder fopspeen als het verkeerd loopt.
Niks gehoord. Niks gezien. Wij wassen de handjes in onschuld.
Is het dit wat je bedoelt?

Laatst gewijzigd door werkman : 27 juli 2017 om 08:02.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 07:57   #342
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Alé, ga je dit weer in de schoenen van de francofonie schuiven?

Een kleine verduidelijking: als dat geld zou worden betaald aan de arco-gedupeerden (wat niet het niet het geval zal zijn wegens verboden staatssteun), dan komt dat geld grotendeels in handen van Vlamingen.

Of denkt u dat 90% van de arco-gedupeerden Walen zijn?
Neen in de schoenen van la Belgique, die de grote francofonie inderdaad gebruikt om verdeeldheid te scheppen tussen de gemeenschappen en om zijn eigen belangen, duidelijk niet de belangen van de burgers te dienen...

Weet dat ik de nieuwe wind die op het ogenblik in Wallonië lijkt te waaien wel heel positief zie... Vraag is, maar dat geldt voor alle veranderingen die men in la Belgique wil doorvoeren, in hoeverre ze vrij spel krijgen om het te doen slagen en in hoeverre ze niet, geleid van bovenuit, geboycot zullen worden...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 juli 2017 om 08:00.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 08:02   #343
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen in de schoenen van la Belgique, die de grote francofonie inderdaad gebruikt om verdeeldheid te scheppen tussen de gemeenschappen en om zijn eigen belangen, duidelijk niet de belangen van de burgers te dienen...

Weet dat ik de nieuwe wind die op het ogenblik in Wallonië lijkt te waaien wel heel positief zie... Vraag is, maar dat geldt voor alle veranderingen die men in la Belgique wil doorvoeren, in hoeverre ze vrij spel krijgen om het te doen slagen en in hoeverre ze niet, geleid van bovenuit, geboycot zullen worden...
Wat heeft 'la Belgique' of de grote Francofonie te maken met Arco?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 08:10   #344
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles, want denk je nu echt dat de CD&V met zijn bewegingsnet, indien ze enkel aan Vlaanderen verantwoordelijkheid moesten afleggen, niet al lang kaalgeschoren zou zijn???
Arco is een groot schandaal dat, indien Bruxelles het niet zou zien als omkoopgeld om Vlaanderen verder in bedwang te houden, al lang afgeschoten zou zijn...
Bruxelles houdt heel die onfatsoenlijke toestand in stand en Vlaanderen betaalt en besteedt geld, dat het meer dan dringend elders nodig heeft, om dat la Belgique verder mee in stand te houden...
Oud 27 juli 2017, 08:38   #345
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 400 miljoen gaat niet door. Nooit.
Oh jawel hoor, doordat de onderhandelaars de dossiers aan elkaar koppelen kan daar niet op teruggekomen worden. Samen uit, samen thuis. Of niemand thuis.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 08:40   #346
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oh jawel hoor, doordat de onderhandelaars de dossiers aan elkaar koppelen kan daar niet op teruggekomen worden. Samen uit, samen thuis. Of niemand thuis.
Vreemd. Over andere onderwerpen bent u minder naïef.
Oud 27 juli 2017, 08:41   #347
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, dat is realpolitik, aan de onderhandelingstafel zitten en weten dat je zelf geen vragende partij moet zijn om een zin onderuit te halen waarvan je weet dat de Europese regelgeving nooit zal toelaten dat hij uitgevoerd wordt. eindelijk een beetje machtspolitiek denken in uitvoering door N-VA, ik denk dat dit de eerste keer is.

de rode draad in deze regering? ... er wordt vanalles afgesproken, de belastinginkomsten stijgen niet (maar wordt ook de begroting niet in evenwicht gebracht) ... en op het eind lijdt Kris Peeters gezichtsverlies.
De juristen van Van Overtveldt moeten een sluitende oplossing zien ineen te steken. Zijn woorden hee.
En anders zullen de CD&V of ACW juristen wel een handje komen helpen.

Misschien kan Eubelius, het kantoor waar Geens vroeger deel van uitmaakte direct een ontwerp van KB schrijven ?
Oud 27 juli 2017, 08:49   #348
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Medeplichtigheid!? In alles en nog wat. Ik zal een voorbeeld geven.
Destijds moest het nieuwe Vlaams gewest bevolkt worden.
Er was een KB dat voorzag dat de ambtenaren uit de traditionele ministeries hun overplaatsing konden bekomen.
Ik stelde mijn kandidatuur om twee redenen.
De eerste was de kennis van de materie voor het departement waarvoor ik postuleerde. (visserij) Ik schreef er destijds zelfs artikels over nationaal.
De tweede reden was dat ik besefte dat ik een kruis mocht maken over mijn verdere loopbaan aan het departement waar ik niet mocht werken. (sic)
Waarom? Ik had in de rapen van een paar hoge pieten gescheten. (sorry folks maar ik vind niks beter om het uit te drukken)
Verdere bevindingen? Ik kreeg dreigtelefoons vanuit mijn departement.
Natuurlijk telefonisch en niet schriftelijk. Wat dacht U?
Al de mannetjes uit een bepaalde vakbond die postuleerden mochten wel vertrekken. Waarvan akte.
Ik trok mijn aanvraag in. Noodgedwongen dus. Einde verhaal.
Maar twee maand na afsluiting van de procedure mocht ik wel lezen in "De Morgen" dat Geens een paar honderd tijdelijken had moeten aanwerven voor het nieuwe gewest. En dit bij gebrek aan kandidaturen vanuit de traditionele ministeries. Was dat de waarheid? En waarom reageerde de andere politieke families niet die ik aanschreef?
En...ik werd nogal uitgelachen en gekleineerd door velen uit de "vakboungd".
Spijtig voor de echte sukkelaars die nu bij hun pietje zijn genomen door hun eigen "vakboungd". Maar dat hele Arco-verhaal kan mij geen lor meer schelen. Ik denk nog steeds dat er na het immens plezier ook wel verdriet kan komen. Oog om oog en tand om tand.
De lachers van toen moeten dus niet komen klagen. Ditmaal blijf ik doof voor hun argumentatie. Destijds was mijn argumentatie ook juist en gegrond.
Ieder voor zich en God voor ons allen.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 juli 2017 om 08:55.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 09:19   #349
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Medeplichtigheid!? In alles en nog wat. Ik zal een voorbeeld geven.
Destijds moest het nieuwe Vlaams gewest bevolkt worden.
Er was een KB dat voorzag dat de ambtenaren uit de traditionele ministeries hun overplaatsing konden bekomen.
Ik stelde mijn kandidatuur om twee redenen.
De eerste was de kennis van de materie voor het departement waarvoor ik postuleerde. (visserij) Ik schreef er destijds zelfs artikels over nationaal.
De tweede reden was dat ik besefte dat ik een kruis mocht maken over mijn verdere loopbaan aan het departement waar ik niet mocht werken. (sic)
Waarom? Ik had in de rapen van een paar hoge pieten gescheten. (sorry folks maar ik vind niks beter om het uit te drukken)
Verdere bevindingen? Ik kreeg dreigtelefoons vanuit mijn departement.
Natuurlijk telefonisch en niet schriftelijk. Wat dacht U?
Al de mannetjes uit een bepaalde vakbond die postuleerden mochten wel vertrekken. Waarvan akte.
Ik trok mijn aanvraag in. Noodgedwongen dus. Einde verhaal.
Maar twee maand na afsluiting van de procedure mocht ik wel lezen in "De Morgen" dat Geens een paar honderd tijdelijken had moeten aanwerven voor het nieuwe gewest. En dit bij gebrek aan kandidaturen vanuit de traditionele ministeries. Was dat de waarheid? En waarom reageerde de andere politieke families niet die ik aanschreef?
En...ik werd nogal uitgelachen en gekleineerd door velen uit de "vakboungd".
Spijtig voor de echte sukkelaars die nu bij hun pietje zijn genomen door hun eigen "vakboungd". Maar dat hele Arco-verhaal kan mij geen lor meer schelen. Ik denk nog steeds dat er na het immens plezier ook wel verdriet kan komen. Oog om oog en tand om tand.
De lachers van toen moeten dus niet komen klagen. Ditmaal blijf ik doof voor hun argumentatie. Destijds was mijn argumentatie ook juist en gegrond.
Ieder voor zich en God voor ons allen.
Totaal geen antwoord op mijn vraag.
Oud 27 juli 2017, 09:44   #350
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Totaal geen antwoord op mijn vraag.
Oh, jawel; het kan zelfs niet duidelijker...
Maar men moet het ook willen zien...
Wat heeft la Belgique met de totale verzuiling van ons gewest, van la Belgique te maken???
Hewel, heel die verzuiling was de beste manier waardoor la Belgique de zuilenpartijen verder kon omkopen...
Heel de zesde staatsmisvorming aan Vlaamse kant valt af te schieten, maar met wat wortels voor de partijen hielden ze de zuilenpartijen inhet gareel... en dat het Vlaanderen en de Vlamingen waren die het gelag betalen... is wel de laatste zorg van la Belgique (het is zelfs hun doel) en van die omgekochte partijen...
Maffia en omkoperij zijn het cement dat la Belgique samenhoudt en dat cement is overal in la Belgique doorgedrongen... Dat cement maakt dat we lang na datum en lang nadat die hele affaire op zakelijke en gerechtelijke wijze had moeten geregeld worden nog altijd debet zijn aan heel die maffieuze omkoperij...
Arco is een gouden ei voor la Belgique en ze zullen het blijven koesteren zolang ze kunnen en de omgekochte partij, die zogezegd Vlaanderen moet vertegenwoordigen, met hen...
Oud 27 juli 2017, 10:57   #351
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En schoofzak ?
Is je euro ondertussen gevallen dat je partij wel degelijk meewerkt aan het terugbetalen van de arco cooperanten met staatsgeld ?
Is de cognitieve dissonantie genezen ?
Zelfs mocht ik daarvan genezen, dan zijn er nog veel onkosten aan mijn versleten fysieke en mentale toestand.

Geen paniek dus.

De nva heeft een toegeving gedaan (oei, sommigen zeiden dat wij dat nooit konden) op het moment van het tekenen van het regeerakkoord.
Namelijk: ALS (als) het ok is met de concurrentievoorwaarden van de EU, dan kunnen publieke financiën aangewend worden.

Wel, we gaan zien of die voorwaarde vervuld is met dit akkoord.

Je kritiek is dus wel terecht. Maar slaat op de verkeerde periode.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 11:02   #352
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=werkman;8497465]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zou een feitelijke vereniging statuten moeten hebben ? En een bankrekening ? .

Ja Schoof. Goede vraag. En waarom zou die vereniging een voor de belastingen toegankelijke afrekening moeten voorleggen? Als er bovendien toch niks mag mee gebeuren.
Maak er maar voor al die verenigingen Samusocials van.
Ik begrijp waar je naar toe wil. Liefst niet teveel pottenkijkers.
Wij verdelen het geld zo wel zeker?
En achteraf huilen als kinderen zonder fopspeen als het verkeerd loopt.
Niks gehoord. Niks gezien. Wij wassen de handjes in onschuld.
Is het dit wat je bedoelt?
Maak je niet zo druk. Je weet niet wat een feitelijke vereniging is.
Als enkele buurtbewoners wat gaan fietsen, en daarvoor wat afspraken maken (een pot bijeenleggen voor de terassen van de café's waar men graag stopt ..., wat sponsoring zoeken zonder een attest voor de belastingen te kunnen afleberen ..., om eenzelfde truitje te kunnen dragen ...), dan is dat al een feitelijke vereniging.
En daar kan gerust een bankrekening voor geopend worden.

En de verschillende diensten (belastingen direct en indirect, sabam ..) hebben wel hun methodes om te ontdekken wanneer het uit de (wettelijke) hand zou lopen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 juli 2017, 11:23   #353
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs mocht ik daarvan genezen, dan zijn er nog veel onkosten aan mijn versleten fysieke en mentale toestand.

Geen paniek dus.

De nva heeft een toegeving gedaan (oei, sommigen zeiden dat wij dat nooit konden) op het moment van het tekenen van het regeerakkoord.
Namelijk: ALS (als) het ok is met de concurrentievoorwaarden van de EU, dan kunnen publieke financiën aangewend worden.

Wel, we gaan zien of die voorwaarde vervuld is met dit akkoord.

Je kritiek is dus wel terecht. Maar slaat op de verkeerde periode.

Je genezingsproces mag dan een flinke stap voorwaarts gezet hebben, alles is nog niet opgelost zo te zien. Want je leest voorwaarden die nergens staan : er is geen "als" noch in het regeerakkoord, noch in het zomerakkoord. Wat daar wel in staat is dat minister Johan van financiën een juridisch sluitende oplossing moet ontwerpen. Juridisch sluitend = geen problemen met europa.
Oud 27 juli 2017, 11:25   #354
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je genezingsproces mag dan een flinke stap voorwaarts gezet hebben, alles is nog niet opgelost zo te zien. Want je leest voorwaarden die nergens staan : er is geen "als" noch in het regeerakkoord, noch in het zomerakkoord. Wat daar wel in staat is dat minister Johan van financiën een juridisch sluitende oplossing moet ontwerpen. Juridisch sluitend = geen problemen met europa.
Die 'als' volgt logischerwijze uit de hiërarchie der normen.
Oud 27 juli 2017, 11:43   #355
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maak je niet zo druk. Je weet niet wat een feitelijke vereniging is.
Als enkele buurtbewoners wat gaan fietsen, en daarvoor wat afspraken maken (een pot bijeenleggen voor de terassen van de café's waar men graag stopt ..., wat sponsoring zoeken zonder een attest voor de belastingen te kunnen afleberen ..., om eenzelfde truitje te kunnen dragen ...), dan is dat al een feitelijke vereniging.
En daar kan gerust een bankrekening voor geopend worden.

En de verschillende diensten (belastingen direct en indirect, sabam ..) hebben wel hun methodes om te ontdekken wanneer het uit de (wettelijke) hand zou lopen.

Je mist het punt. Wat Pericles in #324 schreef klopt als een bus. Jij mag gerust met je copains een feitelijke vereniging starten, maar als je naar een bank stapt gaan die om redenen van compliance die rekening pas willen openen van zodra heel de papierwinkel in orde is. Statuten, wie zijn de beslissers ? Wie mag tekenen ? Wie zijn de uiteindelijke begunstigden ? De lokale agentschappen hebben daar nul komma nul in te zeggen, enkel de hoofdzetel beslist omdat het om compliance gaat.
Maar als je statuten klaar zijn, en alle hierboven vernoemde categoriën tekenen en identificeren zich in het agentschap dan is het een fluitje van een cent om die rekening te openen.
Oud 27 juli 2017, 11:46   #356
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 'als' volgt logischerwijze uit de hiërarchie der normen.
...en om elk potentieel conflict te vermijden moet de minister van financiën een juridisch sluitende oplossing ontwerpen. Wat is dan het probleem ?
Oud 27 juli 2017, 12:35   #357
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk toch ? Hoe die nationalistjes dat blijkbaar écht niet zien afkomen... Doen die alsof ze uit de lucht vallen, of is het echt zo ?

Nu, de mama van BDW zal heeel blij zijn, want nu is zij ook zeker dat ze haar arco spaarcenten gaat terugkrijgen dankzij de tsjeven + de steun van N-VA.

Wie vandaag wel een dipje zal hebben is Peter De Decker, die zijn boek mag men in de vuilbak smijten bij de andere voorbijgestreefde zever.
Een hete patat doorslikken is voor die van N-VA totaal geen probleem.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 13:00   #358
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mist het punt. Wat Pericles in #324 schreef klopt als een bus. Jij mag gerust met je copains een feitelijke vereniging starten, maar als je naar een bank stapt gaan die om redenen van compliance die rekening pas willen openen van zodra heel de papierwinkel in orde is. Statuten, wie zijn de beslissers ? Wie mag tekenen ? Wie zijn de uiteindelijke begunstigden ? De lokale agentschappen hebben daar nul komma nul in te zeggen, enkel de hoofdzetel beslist omdat het om compliance gaat.
Maar als je statuten klaar zijn, en alle hierboven vernoemde categoriën tekenen en identificeren zich in het agentschap dan is het een fluitje van een cent om die rekening te openen.
Dat was dan anders bij de vereniging waar ik bij betrokken was. Er was één rekeninghouder en de andere was gevolmachtigde. We hadden zelfs een visa-kaart waar een aantal mensen de code van kenden en vb. tijdens uitstappen de benzine of het restaurant mee betaalden, als de twee rekeninghouders niet mee waren.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 juli 2017 om 13:01.
Oud 27 juli 2017, 13:01   #359
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...en om elk potentieel conflict te vermijden moet de minister van financiën een juridisch sluitende oplossing ontwerpen. Wat is dan het probleem ?
Er valt geen juridisch sluitende oplossing te vinden waarbij de arco-beleggers geld krijgen van de staat.
Oud 27 juli 2017, 13:09   #360
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeef me dat ik het letterlijke woord niet meer juist herinnerde.
Het woord is "werkzaam".
Als de EU het ontwerp afkeurt, dan is het niet werkzaam.
Zo werd het intern uitgelegd.
En op de vraag "waarom niet duidelijker", was het antwoord: de tekst moet de tsjeven een beetje masseren, anders doet het teveel pijn.

Citaat:
In aansluiting op de initiatieven van de vorige regeringen, zal de regering zorg dragen
voor het uitwerken van een werkzame regeling met het oog op de schadeloosstelling
van natuurlijke personen coöperanten van erkende financiële coöperatieven.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be