![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat als Europa de deal afschiet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal van de creativiteit afhangen van de kabinetsmedewerkers (en vooral van de advocatenbureau's die ze daarvoor gaan inschakelen als consulent).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Belfius is 100% van de staat. Als deze als aandeelhouder beslist dat er een schikking getroffen dient te worden met Arco gedupeerden kan deze dat doen naar het voorbeeld van de Ageas-Fortis schikking.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Charles Michel is geen idioot, die gaat heus niet pro actief vragen aan de EU wat die ervan denken.
-Belfius privatiseren -van zodra het geld binnen is, die 400 mio afsplitsen naar een fonds -een individueel voorstel naar elke arco spaarder toezenden, met gelimiteerde duurtijd -tegen dat iemand klacht heeft kunnen indienen, en europa dat heeft bekeken is de hele operatie over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#367 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet er een nieuwe poging op poten gezet worden.
Want dat is beloofd in de regeerverklaring. Nu, de tsjeven zitten zelf mee in de regering. Ze mogen dus niet alleen zelf meezoeken, maar zelf ook voorstellen doen, tot en met in de ministerraad. Eigenlijk is er maar één vraag: gaan ze de juiste oplossing vinden (als die bestaat), voor de volgende federale verkiezingen ? En tegen dan zijn er alweer zoveel arcopar-gedupeerden overleden ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan wel niet met Arco gedupeerden, doch wel met Dexia gedupeerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, achteraf zijn er organisaties of individuen die daartegen klacht indienen. Achteraf. Enkel als een politicus eigenlijk wil dat een deal niet doorgaat, zal hij toestemming of advies vragen aan europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder een arco regeling is CD&V electoraal dood in 2019. Met misschien één uitzondering : dat is als zij het falen glashelder kunnen in de schoenen schuiven van een andere partij. Maar falen omdat "europa" het niet wilde ? Sorry, zo werkt machtspolitiek niet. Ik heb ook een vraagje voor jou. De staat nationaliseerde op 20 oktober 2008 Ethias, die dreigden omver te vallen door de First rekeningen met 4,75% gegarandeerde intrest. Ondertussen hebben die paar honderduizend mensen wel al al die jaren die intrest opgestreken, dus vanuit de staatsruif. En zit Ethias al aan haar zesde uitkoopactie waarbij de polishouder een premie van 25% op de totale reserve cadeau krijgt als hij akkoord is om uit te stappen. Wie mag dat feestje al al die jaren betalen ? De staat, wij dus. Neem eens de samengestelde intrest van 2008 tot nu van 4,75% en tel daar dan eenmalig 25% bij op. Denk je nog altijd dat de 40% die men de arco sullen wil terugbetalen zo duur is ? De Ethias sullen zijn véél rianter langs de staatskassa mogen passeren. Gaat men daar ook toestemming voor vragen aan europa ? Of telt daar wel het primaat van de politiek ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen mag komen aanbellen, maar men doet daarom de deur nog niet open hee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén ding is wel duidelijk. Minister van financiën Van Overtveldt zit met een kanjer van een dissociatieve identiteitsstoornis. In de man als minister valt niets meer te herkennen van de man als journalist. Hij dient gecolloqueerd. Wie weet hoeveel andere persoonlijkheden zijn er nog verborgen. Hij is een gevaar voor de staat.
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arco beleggers, die bestaan wel degelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand colloqueren omdat hij een gevaar is voor de staat. Nog stage gedaan in Siberië ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Europees Commissaris
|
![]() Als jij denkt dat ik op dit forum kom om uw onnozel vragen te beantwoorden dan heb je wel de verkeerde voor ventje. De francofonie heeft dus niet meegewerkt en de "vakboungd" zijn goesting laten doen. En in Wallonië is dat dus niet gebeurd? Ik heb in mijn bevindingen één woord gegund aan uw stupiditeit. Het eerste woord! Goed lezen. Meer had ik niet over om U van antwoord te dienen. Ge bent nogal een pretentieus ventje.
Jij stelt hier de vragen en iedereen op dit forum moet op die vragen antwoorden? En als er iemand antwoord begin je verder te zagen en weet je altijd wel iets naast de kwestie om ook een topic om zeep te helpen. Ik zal de vraag omkeren. Wat heeft de francofonie met een typisch Vlaams probleem te maken? Je mag ook eens antwoorden. Maar uit ondervinding weet ik dat je niet zal antwoorden. Dus ik zal niet pretentieus "koleirig" worden. Ik heb geen zaken met uw francofonie. Ik moei me daar ook niet mee. En ik heb ook nooit gezegd dat het gebeurde te wijten is aan de laksheid van de francofonie. Maar ik denk wel dat er een overeenkomst was. Mag ik denken? Jullie pakken de postjes in Vlaanderen en die in Wallonië zijn voor ons. Soms kun je verkeerd denken. Maar aan denken ben jij nog niet toe. Jij zannikt maar. Ga verdomd uw gezaag verkondigen over de taalgrens. En leer tenminste begrijpen wat de inhoud van sommige woorden voorstelt. Heb je nu een antwoord gekregen; flauwe plezante? Leg het nu zelf maar eens uit. Er zijn hier nog blanco bladzijden genoeg om vol te zeuren. Maar ik ga niet lezen wat je schrijft. Je hebt nog nooit iets geschreven met inhoud. Dus ik weet bij voorbaat dat het tijdverspilling wordt. Ben je tevreden nu? Je hebt toch een antwoord gekregen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toen u - geheel uit eigen wil - een antwoord gaf op op de vraag die ik stelde aan Marie, wees ik u er enkel op dat dat mijn oorspronkelijke vraag niet echt beantwoordde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 juli 2017 om 17:45. |
||||||
![]() |
![]() |