Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2017, 13:33   #361
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oh jawel hoor, doordat de onderhandelaars de dossiers aan elkaar koppelen kan daar niet op teruggekomen worden. Samen uit, samen thuis. Of niemand thuis.
Wat als Europa de deal afschiet?
Oud 27 juli 2017, 14:15   #362
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er valt geen juridisch sluitende oplossing te vinden waarbij de arco-beleggers geld krijgen van de staat.
Dat zal van de creativiteit afhangen van de kabinetsmedewerkers (en vooral van de advocatenbureau's die ze daarvoor gaan inschakelen als consulent).
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:16   #363
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er valt geen juridisch sluitende oplossing te vinden waarbij de arco-beleggers geld krijgen van de staat.
Toch wel. Belfius is 100% van de staat. Als deze als aandeelhouder beslist dat er een schikking getroffen dient te worden met Arco gedupeerden kan deze dat doen naar het voorbeeld van de Ageas-Fortis schikking.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:18   #364
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Charles Michel is geen idioot, die gaat heus niet pro actief vragen aan de EU wat die ervan denken.
-Belfius privatiseren
-van zodra het geld binnen is, die 400 mio afsplitsen naar een fonds
-een individueel voorstel naar elke arco spaarder toezenden, met gelimiteerde duurtijd
-tegen dat iemand klacht heeft kunnen indienen, en europa dat heeft bekeken is de hele operatie over.
Oud 27 juli 2017, 14:47   #365
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Charles Michel is geen idioot, die gaat heus niet pro actief vragen aan de EU wat die ervan denken.
-Belfius privatiseren
-een individueel voorstel naar elke arco spaarder toezenden, met gelimiteerde duurtijd
-tegen dat iemand klacht heeft kunnen indienen, en europa dat heeft bekeken is de hele operatie over.
en er zal geen enkele belegger klacht indienen wegens ongelijke behandeling ?!?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:48   #366
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Belfius privatiseren
Rare volgorde.

Citaat:
Want Europa heeft nog nooit een deal retroactief afgeschoten?
Oud 27 juli 2017, 14:52   #367
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh jawel hoor, doordat de onderhandelaars de dossiers aan elkaar koppelen kan daar niet op teruggekomen worden. Samen uit, samen thuis. Of niemand thuis.
CD&V die alle dossiers gaat blokkeren wanneer over enkele maanden Europa gaat dwars liggen?
Oud 27 juli 2017, 15:10   #368
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dan moet er een nieuwe poging op poten gezet worden.
Want dat is beloofd in de regeerverklaring.

Nu, de tsjeven zitten zelf mee in de regering. Ze mogen dus niet alleen zelf meezoeken, maar zelf ook voorstellen doen, tot en met in de ministerraad.

Eigenlijk is er maar één vraag: gaan ze de juiste oplossing vinden (als die bestaat), voor de volgende federale verkiezingen ?
En tegen dan zijn er alweer zoveel arcopar-gedupeerden overleden ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 15:45   #369
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch wel. Belfius is 100% van de staat. Als deze als aandeelhouder beslist dat er een schikking getroffen dient te worden met Arco gedupeerden kan deze dat doen naar het voorbeeld van de Ageas-Fortis schikking.
Het is dan wel niet met Arco gedupeerden, doch wel met Dexia gedupeerden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 15:46   #370
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-Belfius privatiseren
Alleen zullen de Dexia aandeelhouders ook wel ergens in het verhaal kommen aankloppen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 16:01   #371
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Rare volgorde.

Want Europa heeft nog nooit een deal retroactief afgeschoten?
Bekijk het begin van heel het verhaal : Leterme zijn regering heeft beslist om te nationaliseren, om een bad bank op te richten, om ethias te nationaliseren, om KBC staatssteun te geven, om arco spaarders een staatswaarborg te geven enz enz. Hij heeft dat gewoon gedaan. Punt.
En ja, achteraf zijn er organisaties of individuen die daartegen klacht indienen. Achteraf.

Enkel als een politicus eigenlijk wil dat een deal niet doorgaat, zal hij toestemming of advies vragen aan europa.
Oud 27 juli 2017, 16:17   #372
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
CD&V die alle dossiers gaat blokkeren wanneer over enkele maanden Europa gaat dwars liggen?
Die mogelijkheid lijkt mij uiterst reëel.
Zonder een arco regeling is CD&V electoraal dood in 2019. Met misschien één uitzondering : dat is als zij het falen glashelder kunnen in de schoenen schuiven van een andere partij.
Maar falen omdat "europa" het niet wilde ? Sorry, zo werkt machtspolitiek niet.

Ik heb ook een vraagje voor jou.
De staat nationaliseerde op 20 oktober 2008 Ethias, die dreigden omver te vallen door de First rekeningen met 4,75% gegarandeerde intrest. Ondertussen hebben die paar honderduizend mensen wel al al die jaren die intrest opgestreken, dus vanuit de staatsruif. En zit Ethias al aan haar zesde uitkoopactie waarbij de polishouder een premie van 25% op de totale reserve cadeau krijgt als hij akkoord is om uit te stappen.

Wie mag dat feestje al al die jaren betalen ? De staat, wij dus.
Neem eens de samengestelde intrest van 2008 tot nu van 4,75% en tel daar dan eenmalig 25% bij op.

Denk je nog altijd dat de 40% die men de arco sullen wil terugbetalen zo duur is ? De Ethias sullen zijn véél rianter langs de staatskassa mogen passeren.

Gaat men daar ook toestemming voor vragen aan europa ? Of telt daar wel het primaat van de politiek ?
Oud 27 juli 2017, 16:19   #373
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan moet er een nieuwe poging op poten gezet worden.
Want dat is beloofd in de regeerverklaring.

Nu, de tsjeven zitten zelf mee in de regering. Ze mogen dus niet alleen zelf meezoeken, maar zelf ook voorstellen doen, tot en met in de ministerraad.

Eigenlijk is er maar één vraag: gaan ze de juiste oplossing vinden (als die bestaat), voor de volgende federale verkiezingen ?
En tegen dan zijn er alweer zoveel arcopar-gedupeerden overleden ...
de demografie het probleem laten oplossen...
Oud 27 juli 2017, 16:20   #374
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen zullen de Dexia aandeelhouders ook wel ergens in het verhaal kommen aankloppen.
Iedereen mag komen aanbellen, maar men doet daarom de deur nog niet open hee.
Oud 27 juli 2017, 16:29   #375
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Eén ding is wel duidelijk. Minister van financiën Van Overtveldt zit met een kanjer van een dissociatieve identiteitsstoornis. In de man als minister valt niets meer te herkennen van de man als journalist. Hij dient gecolloqueerd. Wie weet hoeveel andere persoonlijkheden zijn er nog verborgen. Hij is een gevaar voor de staat.
Oud 27 juli 2017, 16:59   #376
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekijk het begin van heel het verhaal : Leterme zijn regering heeft beslist om te nationaliseren,
..., om arco spaarders een staatswaarborg te geven enz enz. Hij heeft dat gewoon gedaan. Punt.
..
Arco spaarders ? Die bestaan niet.
Arco beleggers, die bestaan wel degelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 juli 2017, 17:00   #377
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eén ding is wel duidelijk. Minister van financiën Van Overtveldt zit met een kanjer van een dissociatieve identiteitsstoornis. In de man als minister valt niets meer te herkennen van de man als journalist. Hij dient gecolloqueerd. Wie weet hoeveel andere persoonlijkheden zijn er nog verborgen. Hij is een gevaar voor de staat.
Het kan niet missen met onze linkse jongens.
Iemand colloqueren omdat hij een gevaar is voor de staat.

Nog stage gedaan in Siberië ?

Oud 27 juli 2017, 17:07   #378
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nee hoor, hij is een N-VA'er, dus als neo-belgicist is hij een garant van de staat !
Oud 27 juli 2017, 17:31   #379
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Totaal geen antwoord op mijn vraag.
Als jij denkt dat ik op dit forum kom om uw onnozel vragen te beantwoorden dan heb je wel de verkeerde voor ventje. De francofonie heeft dus niet meegewerkt en de "vakboungd" zijn goesting laten doen. En in Wallonië is dat dus niet gebeurd? Ik heb in mijn bevindingen één woord gegund aan uw stupiditeit. Het eerste woord! Goed lezen. Meer had ik niet over om U van antwoord te dienen. Ge bent nogal een pretentieus ventje.
Jij stelt hier de vragen en iedereen op dit forum moet op die vragen antwoorden? En als er iemand antwoord begin je verder te zagen en weet je altijd wel iets naast de kwestie om ook een topic om zeep te helpen.
Ik zal de vraag omkeren. Wat heeft de francofonie met een typisch Vlaams probleem te maken? Je mag ook eens antwoorden. Maar uit ondervinding weet ik dat je niet zal antwoorden. Dus ik zal niet pretentieus "koleirig" worden. Ik heb geen zaken met uw francofonie. Ik moei me daar ook niet mee. En ik heb ook nooit gezegd dat het gebeurde te wijten is aan de laksheid van de francofonie. Maar ik denk wel dat er een overeenkomst was.
Mag ik denken? Jullie pakken de postjes in Vlaanderen en die in Wallonië zijn voor ons. Soms kun je verkeerd denken. Maar aan denken ben jij nog niet toe. Jij zannikt maar. Ga verdomd uw gezaag verkondigen over de taalgrens.
En leer tenminste begrijpen wat de inhoud van sommige woorden voorstelt.
Heb je nu een antwoord gekregen; flauwe plezante?
Leg het nu zelf maar eens uit. Er zijn hier nog blanco bladzijden genoeg om vol te zeuren. Maar ik ga niet lezen wat je schrijft. Je hebt nog nooit iets geschreven met inhoud. Dus ik weet bij voorbaat dat het tijdverspilling wordt.
Ben je tevreden nu? Je hebt toch een antwoord gekregen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 17:43   #380
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Als jij denkt dat ik op dit forum kom om uw onnozel vragen te beantwoorden dan heb je wel de verkeerde voor ventje.
Vragen wat het verband is tussen Arco en de Walen/de Francofonie is een onnozele vraag?

Citaat:
De francofonie heeft dus niet meegewerkt en de "vakboungd" zijn goesting laten doen. En in Wallonië is dat dus niet gebeurd? Ik heb in mijn bevindingen één woord gegund aan uw stupiditeit. Het eerste woord! Goed lezen. Meer had ik niet over om U van antwoord te dienen. Ge bent nogal een pretentieus ventje.

Jij stelt hier de vragen en iedereen op dit forum moet op die vragen antwoorden?
Waarom ben ik pretentieus? Ik stelde een vraag aan Marie Daenen en u wilde daar blijkbaar graag op antwoorden. Ik heb u nooit ergens toe verplicht.

Toen u - geheel uit eigen wil - een antwoord gaf op op de vraag die ik stelde aan Marie, wees ik u er enkel op dat dat mijn oorspronkelijke vraag niet echt beantwoordde.

Citaat:
En als er iemand antwoord begin je verder te zagen en weet je altijd wel iets naast de kwestie om ook een topic om zeep te helpen.
Naast de kwestie? Ik was niet degene die Arco aan Wallonië begon te koppelen. Ik stelde mij de oprechte vraag waarom het Arco-probleem, dat in wezen een hoofdzakelijk Vlaamse aangelegenheid is, te wijten zou zijn aan de Walen.

Citaat:
Ik zal de vraag omkeren. Wat heeft de francofonie met een typisch Vlaams probleem te maken? Je mag ook eens antwoorden. Maar uit ondervinding weet ik dat je niet zal antwoorden.
Naar mijn weten absoluut niets. Dat is mijn antwoord. Arco is helemaal geen communautair probleem, dus ik vond het vreemd dat Marie Daenen er een communautair probleem van maakte.

Citaat:
Dus ik zal niet pretentieus "koleirig" worden. Ik heb geen zaken met uw francofonie. Ik moei me daar ook niet mee. En ik heb ook nooit gezegd dat het gebeurde te wijten is aan de laksheid van de francofonie. Maar ik denk wel dat er een overeenkomst was.
Mijn francofonie? Ik ben Vlaming en van overtuiging Groot-Nederlander. Ik heb zeer weinig op met de francofonie.

Citaat:

Mag ik denken? Jullie pakken de postjes in Vlaanderen en die in Wallonië zijn voor ons. Soms kun je verkeerd denken. Maar aan denken ben jij nog niet toe. Jij zannikt maar. Ga verdomd uw gezaag verkondigen over de taalgrens.
En leer tenminste begrijpen wat de inhoud van sommige woorden voorstelt.
Heb je nu een antwoord gekregen; flauwe plezante?
Leg het nu zelf maar eens uit. Er zijn hier nog blanco bladzijden genoeg om vol te zeuren. Maar ik ga niet lezen wat je schrijft. Je hebt nog nooit iets geschreven met inhoud. Dus ik weet bij voorbaat dat het tijdverspilling wordt.
Ben je tevreden nu? Je hebt toch een antwoord gekregen.
Geen idee wat je hier bedoelt met postjes pakken. Ik ben ambtenaar noch politicus dus ik pak helemaal geen postjes, laat staan over de taalgrens heen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 juli 2017 om 17:45.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be