Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2017, 15:09   #421
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Mij kan het alvast weinig schelen. Al hoop ik natuurlijk dat er een kink in de kabel komt.
Of er nu wel of niet een deel uitbetaald wordt is vooral voor CD&V een belangrijke kwestie.
Voor de andere partijen zal er naar kiesintenties van het publiek weinig veranderen. Hopelijk hebben ze het goed genoeg uitgebuit.
Er zijn mensen bij de N-VA die hun politieke carrière gemaakt hebben door constant te roepen dat de overheid geen geld mag steken in Arco. Hoe gaan die naar de kiezer stappen?
Oud 28 juli 2017, 15:14   #422
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch wel iets te kort door de bocht hoor, ook traders doen vandaag de dag hun huiswerk of vliegen ervan tussen.
Bwa, ze volgen toch vooral elkaar. Het zijn toch vooral lemmingen hoor.
Oud 28 juli 2017, 15:49   #423
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
PTB-PVDA militanten zijn deels de oude stalinisten van amada, hopeloos onfunctioneel dus, en wat verwuft-linkse idealisten die het warm water opnieuw willen uitvinden. Eens om goed mee te lachen dus.
Van de NVA heeft ook eens iemand gezegd dat het caracteriels zijn. Die caracteriels zijn ondertussen kaltgestelt.
Oud 28 juli 2017, 15:59   #424
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er zijn mensen bij de N-VA die hun politieke carrière gemaakt hebben door constant te roepen dat de overheid geen geld mag steken in Arco. Hoe gaan die naar de kiezer stappen?
Dat zal inderdaad een pijnpunt worden tijdens de verkiezingscampagnes van 2018 en 2019. Die beslissing valt immers niet te justifiëren, tenzij met het zeer zwakke argument dat ze bij de vorming van de regering in 2014 "zich op papier geëngageerd hadden". Met andere woorden: ze wilden kost wat kost een regering zonder de sossen en bijgevolg hebben ze zich laten chanteren door de tsjeven/beweging.net-maffia.

Misschien rekent N-VA er op dat dit Arco-kaartenhuisje in elkaar zal klappen. Vooreerst door acties vanwege mensen die ook Dexia-aandeelhouder waren en met Arco niets te maken hadden. Want die hebben, naar mijn bescheiden mening, juridisch een zeer sterk punt. Verder door een mogelijk veto vanwege de Europese Commissie die met een zeer kritisch oog zal kijken naar de aanwending van het geld dat de gedeeltelijke privatisering van Belfius zal opbrengen. Wanneer één of allebei die booby-traps in actie zouden treden zal het oordeel van de kiezers t.a.v. N-VA misschien wat milder zijn, misschien...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 16:06   #425
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Jongens jongens, het gaat hier om politiek.
Arco heeft opgebracht wat het moest opbrengen: wat bloedarmoede bij de tsjeven.

Die 400 mio zijn voor de rest heus niet zo belangrijk.
Vooral niet als we ze eventueel niet moeten uitbetalen. Na dwingend advies hiertoe van de EU.

Dus: reutel maar wat verder. Tot we iets anders vinden om over te reutelen. De volgende peiling of quoi . Kwestie van te overbruggen tot aan de verkiezingen. En net daarna. Want dan en dan pas gaan we zien wat er verder mogelijk is inzake staatsvorming.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 16:22   #426
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Vooral niet als we ze eventueel niet moeten uitbetalen. Na dwingend advies hiertoe van de EU.

Dus: reutel maar wat verder. Tot we iets anders vinden om over te reutelen. De volgende peiling of quoi . Kwestie van te overbruggen tot aan de verkiezingen. En net daarna. Want dan en dan pas gaan we zien wat er verder mogelijk is inzake staatsvorming.

Niet alleen de transfers interesseren N-VA enkel omwille van de marketing (*) maar ook arco is heus niet zo belangrijk.

(*) Belgisch minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 18:01   #427
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

- foutje -

Laatst gewijzigd door andev : 28 juli 2017 om 18:19.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 20:02   #428
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt het is politiek, van het gesjoemel merk België…. Maar de beloftes aan EU onze schulden te minderen worden genegeerd zodat wij de burger de kans hebben straf maatregelen over ons te krijgen die wij de burger gaan moeten bekostigen opgelecht door EU!
Terwijl wij de burger steeds meer geld moeten inpompen en besparen, de staatsschuld stijgt naar Griekse toestanden.

Dexia overbruggings- geld is bijkomstige schuld bij Mega staatsschuld die er al was, die niet afgebouwd gaat worden door verkoop van Belfius maar aangewend gaat worden om de 800.000 bestolenen te vergoeden. Bovendien blijft de Bad Dexia bank schuldenberg >> waardeloze papieren in de portefeuille van België zitten!

Klopt is politiek van het gesjoemel merk België, maar deze schande is en blijft en CD&V maffia praktijk met zwijgplicht beweging die blijft duren om hun corrupte ivoren torens uit en gerechtsprocedure te houden!

Steeds weer opgedrongen solidariteit word van de bevolking geëist dat NIET ten goede komt voor het sociale belang of aan de bevolking maar steeds en verdampende beweging is om “HUN” gesjoemel/corruptie te verdoezelen.

Hoelang moeten wij dit nog pikken, wanneer gaan de mensen, de burgers van ALLE partijen SAMEN dit corrupt gedoe en halt toe roepen! Zoal bv in Polen gebeurd!!!!

Want Corruptie is GEEN POLITIEK maar misdaad!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 28 juli 2017 om 20:06.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 21:15   #429
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Besluit: bankdirekteurs zijn eigenlijk bankrovers.
Ik geloof al twintigmiljoen keer gezegd te hebben mij niet "bedrogen" te voelen.Ik heb de papieren van Arco nog,daar staat niks in over "spaarrekening",het is een AANDEEL...DAT staat er in.Alle quatch die erover verkocht wordt (nota bene in mijn eigen familie ook) is juist dat,quatch.

Het bedrag dat ik "gezonken" heb in Arco is doorheen de jaren ruimschoots gecompenseerd met de voordelen die ik had bij BACOB...later DEXIA...later Belfius.Menig "gedupeerde" vergeet dat even te vermelden...

Dat er politici zijn (speciaal uit CD&V hoek) zijn die valse hoop blijven geven (meneer Peeters bijvoorbeeld die verklaarde,voor de camera's dat er nu eindelijk een "turbo" onder het dossier zit) is om te............

Er zijn ook veel van die zgn "Arco-gedupeerden",speciaal oudere pseudo-stoerders, die "dreigen" dat ze AL HUN GELD (jaja alles) gaan wegnemen van Belfius als ze "hun geld niet terugkrijgen van die dieven"....

Eerlijk gezegd,gezien deze categorie mensen geen leningen meer nodig heeft en amper beleggingen doet,eigenlijk aan de bank KOST,zou belfius misschien BLIJ zijn dat ze opkrassen met "al hun geld".....De bank is namelijk,anno 2017, NIKS met hun spaarcenten.....niks....Het blaast alleen maar de balans op en brengt niks aan de winst....Het zou zelfs goed uitkomen als ze de concurrentie een beetje gaan "lastigvallen" met hun eurootjes....

Het is nog niet gedaan....o nee...

Een "turbo" onder het arco dossier,hoe bestaat het

Laatst gewijzigd door kelt : 28 juli 2017 om 21:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 22:42   #430
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik geloof al twintigmiljoen keer gezegd te hebben mij niet "bedrogen" te voelen.Ik heb de papieren van Arco nog,daar staat niks in over "spaarrekening",het is een AANDEEL...DAT staat er in.Alle quatch die erover verkocht wordt (nota bene in mijn eigen familie ook) is juist dat,quatch.

Het bedrag dat ik "gezonken" heb in Arco is doorheen de jaren ruimschoots gecompenseerd met de voordelen die ik had bij BACOB...later DEXIA...later Belfius.Menig "gedupeerde" vergeet dat even te vermelden...

Dat er politici zijn (speciaal uit CD&V hoek) zijn die valse hoop blijven geven (meneer Peeters bijvoorbeeld die verklaarde,voor de camera's dat er nu eindelijk een "turbo" onder het dossier zit) is om te............

Er zijn ook veel van die zgn "Arco-gedupeerden",speciaal oudere pseudo-stoerders, die "dreigen" dat ze AL HUN GELD (jaja alles) gaan wegnemen van Belfius als ze "hun geld niet terugkrijgen van die dieven"....

Eerlijk gezegd,gezien deze categorie mensen geen leningen meer nodig heeft en amper beleggingen doet,eigenlijk aan de bank KOST,zou belfius misschien BLIJ zijn dat ze opkrassen met "al hun geld".....De bank is namelijk,anno 2017, NIKS met hun spaarcenten.....niks....Het blaast alleen maar de balans op en brengt niks aan de winst....Het zou zelfs goed uitkomen als ze de concurrentie een beetje gaan "lastigvallen" met hun eurootjes....

Het is nog niet gedaan....o nee...

Een "turbo" onder het arco dossier,hoe bestaat het

Peeters liegt niet hoor. Zijn Arco-dossier ligt op de achterbank van zijn turbo met chauffeur nog wel. Je moet alles begrijpen zoals hij het beweert of schrijft.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 00:19   #431
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa, ze volgen toch vooral elkaar. Het zijn toch vooral lemmingen hoor.
Als ze elkaar volgen, wie staat er dan aan de andere kant van de trade?
Oud 29 juli 2017, 06:13   #432
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet alleen de transfers interesseren N-VA enkel omwille van de marketing (*) maar ook arco is heus niet zo belangrijk.

(*) Belgisch minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon
Et alors ?
Denkt gij nu echt dat er één kiezer is die zich gaat laten beïnvloeden door dit onderdeel van het zomerakkoord ?

Zelfs intern de nva zijn er die wat morren. Vooral degenen die wat af te rekenen hebben met de tsjeven of met het ACW (dat nu iets heeft met bewegen in netten ..), maar die krijgen dan de uitnodiging om het grotere verhaal toch in ogenschouw te nemen.
En dan gaan we over tot de orde van de dag.
Om straks over te gaan tot de orde van de verkiezingsdag.

Begin al maar te bibberen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 juli 2017, 06:53   #433
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

beweging.net zal niet 200 miljoen euro bij dragen maar 30 miljoen
Oud 29 juli 2017, 08:46   #434
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. euh : die worden gebijld ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 08:48   #435
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zal inderdaad een pijnpunt worden tijdens de verkiezingscampagnes van 2018 en 2019. Die beslissing valt immers niet te justifiëren, tenzij met het zeer zwakke argument dat ze bij de vorming van de regering in 2014 "zich op papier geëngageerd hadden". Met andere woorden: ze wilden kost wat kost een regering zonder de sossen en bijgevolg hebben ze zich laten chanteren door de tsjeven/beweging.net-maffia.

Misschien rekent N-VA er op dat dit Arco-kaartenhuisje in elkaar zal klappen. Vooreerst door acties vanwege mensen die ook Dexia-aandeelhouder waren en met Arco niets te maken hadden. Want die hebben, naar mijn bescheiden mening, juridisch een zeer sterk punt. Verder door een mogelijk veto vanwege de Europese Commissie die met een zeer kritisch oog zal kijken naar de aanwending van het geld dat de gedeeltelijke privatisering van Belfius zal opbrengen. Wanneer één of allebei die booby-traps in actie zouden treden zal het oordeel van de kiezers t.a.v. N-VA misschien wat milder zijn, misschien...
.. oul�*l�* : wriemel wriemel wriemel .. niet te verrechtvaardigen zei u ?

Oud 29 juli 2017, 08:55   #436
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. euh : die worden gebijld ..
Ja ? En tegen wanneer ?
Gaat ge daar ook een draadje tot in de eeuwigheid der eeuwigheid amen van maken ?

Oud 29 juli 2017, 09:08   #437
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
beweging.net zal niet 200 miljoen euro bij dragen maar 30 miljoen
.. uitermate gul van de nazionaaltjes om ons 170 miljoen te laten bijpassen ..

Oud 29 juli 2017, 09:08   #438
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja ? En tegen wanneer ?
Gaat ge daar ook een draadje tot in de eeuwigheid der eeuwigheid amen van maken ?
.. excuus : die zijn gebijld ..

** dank voor de tip : ik maak straks een postje over gedecapiteerde Peter ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 juli 2017 om 09:09.
Oud 29 juli 2017, 10:40   #439
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

De fundamentele waarheid werd in De Tijd van Donderdag 27 juli door redacteur Emmanuel Van Brussel keihard en onomwonden in twee zinnen geformuleerd:

Citaat:
"Met publiek geld de beleggingsverliezen van een particuliere groep compenseren. Hoe je het draait of keert, daar komt het regeringscompromis over Arco op neer."
Ik geloof langs geen kanten dat iedereen deze zogenaamde "regeling"() zo maar zal slikken. 1. De niet-Arco gebonden aandeelhouders van Dexia hebben juridisch een sterk punt. 2. De Europese Commissie wordt geconfronteerd met een beslissing die flagrant in strijd is met haar richtlijn t.a.v. de bestemming van de opbrengst van privatiseringen van overheidsinstellingen.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 juli 2017 om 11:01.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 10:44   #440
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als ze elkaar volgen, wie staat er dan aan de andere kant van de trade?
Parijs? Hoeveel hebben die al gewonnen bij al het Belgische geschoemel in het bankenwezen?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be