Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2017, 17:59   #101
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toevallig zorgt uw mobiliteitsbehoefte voor een heel deel vervuiling (milieu en klimaat).

En ik ben van mening dat als je ergens over wilt kunnen klagen, je zelf eerst het voorbeeld moet geven.

Je hebt de vrijheid om het voorbeeld te geven op uw kosten, maar dat kunt ge u niet permiteren zonder de anderen hun vrijheden om te voldoen aan hun mobiliteitsbehoefte aan te tasten.

Al uw mooie praatjes komen daar op neer, pest de anderen zodat gij eindelijk uw speelgoed betaalbaar kunt krijgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:00   #102
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Slechts 1 "pomp" beschikbaar om de batterij op te laden ?
Dat gaat een lange nacht worden.
Ik heb twee plekken in mijn garage.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:02   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je hebt de vrijheid om het voorbeeld te geven op uw kosten, maar dat kunt ge u niet permiteren zonder de anderen hun vrijheden om te voldoen aan hun mobiliteitsbehoefte aan te tasten.

Al uw mooie praatjes komen daar op neer, pest de anderen zodat gij eindelijk uw speelgoed betaalbaar kunt krijgen.
Probleem is dat jouw mobiliteitsbehoefte de gezondheid van uw medemens aantast. Diesel is rotzooi.

Ganse steden verstikken in die zever, en men probeert er mee weg te komen door de overheid te bedriegen via fopsoftware.

Ja, ik wil u uw mobiliteitsoptie ontnemen. Maar normaal zeker ? Omdat het ontwikkeld en verkocht wordt door een bende bedriegers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:03   #104
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En I am pretty sure dat mijn V40 met 1.6 TDI ook geen 200 deed op 3000 toeren....
Je V40 had dan ook een DV6 Motor van PSA uit de jaren stillekes.

Citaat:
Een moderne diesel rijd met 3000 toeren tegen de 180-200 km per uur in zijn hoogste versnelling.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:09   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je V40 had dan ook een DV6 Motor van PSA uit de jaren stillekes.
Een auto van 2013 niet meer recent noemen. Faut le faire....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:10   #106
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Probleem is dat jouw mobiliteitsbehoefte de gezondheid van uw medemens aantast. Diesel is rotzooi.

Ganse steden verstikken in die zever, en men probeert er mee weg te komen door de overheid te bedriegen via fopsoftware.

Ja, ik wil u uw mobiliteitsoptie ontnemen. Maar normaal zeker ? Omdat het ontwikkeld en verkocht wordt door een bende bedriegers.
Uw e-wagens ook omdat je met je kerktoren mentaliteit alleen kijkt waar er iets of wat groene stroom opgewekt word, maar straal negeert dat men van de meeste e-wagens de uitlaat aan de electriciteit centrales heeft geplaatst.

Laatst gewijzigd door dpg : 1 augustus 2017 om 18:12.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:11   #107
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een auto van 2013 niet meer recent noemen. Faut le faire....
Welke versie van DV6 had je V40 in 2013 ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:15   #108
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw e-wagens ook omdat je met je kerktoren mentaliteit alleen kijkt waar er iets of wat groene stroom opgewekt word, maar straal negeert dat men van de meeste e-wagens de uitlaat aan de electriciteit centrales heeft geplaatst.
https://www.electricitymap.org/?wind...ode=BE&lang=en

Kernenergie, daar rijden we dan op.

146g/kWh. Met wat motor en batterijverliezen 182 g/kWh in de wagen.

Tegen 15 kWh/100 km voor een moderne e-wagen is dat 27,3 grCO2/km.

Uwen diesel ? 100-150 grCO2/km in het beste geval.

In Frankrijk is het minder dan 10 grCO2/km.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:20   #109
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Welke versie van DV6 had je V40 in 2013 ?
Ik heb geen idee, het was een leasewagen die ondertussen terug richting maatschappij is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:33   #110
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
https://www.electricitymap.org/?wind...ode=BE&lang=en

Kernenergie, daar rijden we dan op.

146g/kWh. Met wat motor en batterijverliezen 182 g/kWh in de wagen.

Tegen 15 kWh/100 km voor een moderne e-wagen is dat 27,3 grCO2/km.

Uwen diesel ? 100-150 grCO2/km in het beste geval.

In Frankrijk is het minder dan 10 grCO2/km.....
Op een zomerdag in volle verlof periode.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:39   #111
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Op een zomerdag in volle verlof periode.
Wanneer laden mensen hun wagen op ?

Snachts, op kerncentralestroom en aan nachttarief. Die gascentrales gaan door de dag aan om de pieken op te vangen.

(Door de dag buiten verlof is het 186 g/kWh trouwens, levert u 34 grCO2/km op)

Nog steeds minder dan een derde tot een vierde van uw dieselwagen. En geen NOx en roet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:44   #112
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wanneer laden mensen hun wagen op ?

Snachts, op kerncentralestroom en aan nachttarief. Die gascentrales gaan door de dag aan om de pieken op te vangen.

(Door de dag buiten verlof is het 186 g/kWh trouwens, levert u 34 grCO2/km op)

Nog steeds minder dan een derde tot een vierde van uw dieselwagen. En geen NOx en roet.
Mijn diesel +/-122, gelijkaardig vermogen met benzine +140, mijn diesel heeft een echte roetfilter en euro6 voor een minimale NOx uitstoot en die benzine niet.

Je volgend antwoord zal wel zijn dat mijn diesel niet iedere diesel is om bezig te kunnen blijven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:46   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Slechts 1 "pomp" beschikbaar om de batterij op te laden ?
Dat gaat een lange nacht worden.
Dat is een file van fossiele wagens aan een goedkoop tankstation met meerdere pompen, zet men de prijs wat lager staan ze daar aan te schuiven zoals "strontvliegen". Al dikwijls gezien trouwens. Zelfs files waar ze tot een uur of zelfs #uren aanschuiven voor goedkope brandstof, sommige tankstations willen wel eens stunten. De hypocriete en deels gierige petrolheads willen dan helemaal niet op 5 minuten getankt hebben, dan wachten ze zelfs uren...

Heb je nog foto's van die aard nodig?

# Kijk hier nog eentje met uitleg, de benzineprijs zakte daar tijdelijk naar € 1,22, tussen 12 hr en 15 hr een discountactie in 2012 in Bochum, de eerste wagens stonden aan te schuiven om 10hr smorgens, of 2hr vooraleer de prijs vrijgeven werd om 12 hr, men mocht tot 50 liter per wagen tanken. 600 meter file schrijft de gazet. Tot 15 hr liep die stuntactie. Wie te laat was had pech, ondanks urenlang aanschuiven...

Citaat:
https://www.waz.de/staedte/bochum/di...id7033913.html



Discount-Sprit für 1,22 Euro sorgt für lange Staus an Tankstelle in Bochum
28.08.2012

BOCHUM. Die Aussicht auf günstiges Benzin lockt die Menschen in Bochum auf die Straße: Eine Tankstelle bietet den Liter Super am Dienstagmittag für 1,22 Euro an. Etwa 100 Autos warteten schon vor dem Start der Aktion darauf, dass der Kraftstoff sprudelt. Die ersten Autofahrer kamen bereits um zehn Uhr morgens.

Ein Liter Super für 1,22 Euro - dieses Angebot sorgt am Dienstagmittag für einen Ausnahmezustand an der Tankstelle und eines Reifenhandels im Bereich Alte Wittener Straße 40 und 42a in Bochum. Nur zwischen zwölf und 15 Uhr zahlen Autofahrer den günstigen Preis. Seit dem Morgen bilden sich lange Schlangen. Zeitweise staute sich der Verkehr auf einer Strecke von mehr als 600 Metern. Besonders auf der "Alte Wittener Straße" herrscht immer wieder absoluter Stillstand.
Er waren er die boterhammen meehadden want ze moesten vele uren wachten en spaarden ruim 20 € uit op een tankvulling.

Citaat:
Bei vielen Wartenden ist die Stimmung dennoch gut. In einem Opel Kombi arbeiten Mara (13) und Alena Kaufmann (11) aus Bochum an ihren Hausaufgaben. Englisch und Mathe. Mutter Carola erzählt: "Ich habe die Kinder gerade aus der Schule abgeholt, sie hatten eher Schluss." 40 Liter passen noch in ihren Tank. "Da sparen wir 20 Euro", strahlt die 39-Jährige. Andere lösen in ihren Autos Kreuzworträtsel, spielen Handyspiele oder hören Musik.

Hakan Demirezen hat zwei Tage zuvor seine gesamte Verwandtschaft über die Aktion informiert. "Wir sind mit vier Autos hier", sagt der 25-Jährige, "und weil ich als Leiharbeiter nicht so viel verdiene, lohnt sich das für mich auf jeden Fall." Viele nutzen die Wartezeit für ein ausgiebiges Mittagessen. So profitiert auch das benachbarte Schnellrestaurant vom großen Andrang.

Die meisten Fahrzeuge haben ein Bochumer Kennzeichen. Ortsfremde schauen staunend auf den Rückstau vor der Tankstelle. Anwohner sitzen auf Camping-Stühlen vor ihren Häusern, trinken Kaffee und beobachten das Spektakel. So wie Tanja Krüger, die direkt neben der Tanstelle wohnt. Die 42-Jährige hat sich mit ihrem Corsa schon um halb elf in die Schlange eingereiht, 18 Euro gespart. "Ist doch viel Geld heutzutage", sagt sie. Um 12.15 Uhr hat sie sich mit ihrer Mutter vors Haus gesetzt: "Das lasse ich mir nicht entgehen", meint die 42-Jährige, "es ist absoluter Wahnsinn". Sie berichtet auch von lauten Beschimpfungen unter Autofahrern, die sich durch das Verhalten anderer benachteiligt fühlten.

Belegte Brötchen für die Wartezeit

Der erste Tankwillige rückte mit seinem Wagen bereits um zehn Uhr an. Manfred Rieck aus Bochum packte sich extra ein paar belegte Brötchen ein, um sich die Wartezeit zu versüßen. "Sitzen tut auch mal gut, wenn man sonst den ganzen Tag unterwegs ist", sagt der 61-Jährige, der nebenberuflich behinderte Kinder zur Schule fährt, in Vorfreude auf die vergünstigte Tankfüllung.

Bereits um kurz nach zwölf Uhr, die Zapfsäule ist kaum freigegeben, fährt Rieck schon wieder vom Hof. Seine Bilanz: 42 Liter getankt, 21,86 Euro gespart. "Das ist echt super, ich bin sehr zufrieden", lautet sein persönliches Fazit. Auch Heike Reinecke, Pächterin der Tankstelle, erlebt einen guten Tag: "So viele Menschen. Vielleicht kommt ja der eine oder andere noch mal wieder."

Nach dem Auftakt, gegen fünf nach zwölf, fährt auch die Polizei mit Blaulicht am Schauplatz vor, um die Lage zu erkunden. Zwei Motorradpolizisten achten darauf, dass alles ruhig bleibt, und regeln den Verkehrsfluss auf der Kreuzung vor Tor 4 des Opel-Werks.

Pro Person maximal 50 Liter

Möglich macht den Discount-Sprit eine gemeinsame Werbeaktion des Reifenhandels und der angrenzenden Tankstelle. Autofahrer zahlen zunächst an der Kasse der Tankstelle den regulären Preis. Mit der Quittung gehen sie dann zum Reifenhandel. Dort wird ihnen die Differenz zum normalen Tankpreis erstattet. Pro Person werden maximal 50 Liter Benzin verkauft. (Isch/tap)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2017 om 19:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:55   #114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mijn diesel +/-122, gelijkaardig vermogen met benzine +140, mijn diesel heeft een echte roetfilter en euro6 voor een minimale NOx uitstoot en die benzine niet.

Je volgend antwoord zal wel zijn dat mijn diesel niet iedere diesel is om bezig te kunnen blijven.
Neen, maar 122 is nog steeds 4-5 keer zoveel uitstoot als een electrische wagen.

En nanodeeltjes worden niet gecapteerd door de roetfilter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 18:56   #115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is een file van fossiele wagens aan een goedkoop tankstation met meerdere pompen, zet men de prijs wat lager staan ze daar aan te schuiven zoals "strontvliegen". Al dikwijls gezien trouwens. Zelfs files waar ze tot een uur aanschuiven voor goedkope brandstof, sommige tankstations willen wel eens stunten. De hypocriete en deels gierige petrolheads willen dan helemaal niet op 5 minuten getankt hebben, dan wachten ze zelfs een uur.

Heb je nog foto's van die aard nodig?
Hier zijn die strontvliegen Nederlanders, die alle tankstations blokkeren door de dag. Ik moet savonds de auto in om een lege pomp te vinden en geen kwartier temoeten aanschuiven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 19:02   #116
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, maar 122 is nog steeds 4-5 keer zoveel uitstoot als een electrische wagen.

En nanodeeltjes worden niet gecapteerd door de roetfilter.
Uw neusharen houden die wel vast.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 19:05   #117
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw neusharen houden die wel vast.
Toch echt wel het argument van de dag.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 19:23   #118
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier zijn die strontvliegen Nederlanders, die alle tankstations blokkeren door de dag. Ik moet savonds de auto in om een lege pomp te vinden en geen kwartier temoeten aanschuiven.
Ik woon wat verder van de NL-grens in Noord-Limburg, zodra ik in de buurt van Kinrooi-Kessenich-Ophoven-Maaseik kom zie ik ze daar ook wel eens aanschuiven (tot op de rijbaankant) met hun gele nummerplaten, de Belgen moeten dan best ergens anders tanken...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 19:29   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, maar 122 is nog steeds 4-5 keer zoveel uitstoot als een electrische wagen.

En nanodeeltjes worden niet gecapteerd door de roetfilter.
En zeer wslk ook een euro 6 sjoemeldiesel die 2-3 maal meer NOx uitstoot dan een vrachtwagen...

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobe...n-bussen.dhtml
06/01/2017

Dieselwagens tien keer vervuilender dan vrachtwagens en bussen

Het rapport toont aan dat vrachtwagens en bussen, die getest werden in Duitsland en Finland, beduidend minder NOx uitstoten dan dieselwagens die voldoen aan de strengste emissiestandaard, de 'Euro 6'-norm. Dat komt volgens de onderzoekers door het verschil in emissietests. Zware voertuigen worden in Europa onder veel striktere omstandigheden getest dan personenwagens. De uitstoot wordt met mobiele toestellen gemeten tijdens tests op echte wegen. Gewone wagens worden daarentegen nog altijd in een labo getest. Eenmaal op de weg verbruiken ze echter een pak meer.

Minder dan de helft

De onderzoekers deden de test in realistische rijomstandigheden en vergeleken de uitstoot van vrachtwagens en bussen met die van auto's. De geteste vrachtwagens en bussen stootten gemiddeld ongeveer 210 mg NOx per gereden kilometer uit. Dat is minder dan de helft van de 500 mg die dieselwagens uitstootten. Bussen en vrachtwagens hebben echter grotere motoren en verbranden meer diesel per kilometer. De onderzoekers becijferden dat auto's tien keer meer NOx per liter brandstof produceren. Op de weg blijken ze ongeveer zes keer meer uit te stoten dan toegelaten bij de officiële labotests.
Deze grafiek spreekt boekdelen, en waarom diesels meestal geband worden, al die 24-jaren is er geen significante verbetering van de NOx-uitstoot bij diesels, bij benzines geen probleem zelfs zonder NOx-neutralisatie.



Die zal pas gehaald worden bij grotere adblue-reservoirs en navenant meer ureum inspuiting... wat weer extra geld kost...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2017 om 19:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 19:39   #120
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, maar 122 is nog steeds 4-5 keer zoveel uitstoot als een electrische wagen.

En nanodeeltjes worden niet gecapteerd door de roetfilter.
Bijna vergeten, heb ook 4-5 keer meer bereik dan een e-wagen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be