Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
5 augustus 2017, 22:19 | #801 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
http://insideevs.com/deep-dive-chevr...otor-and-more/ Nissan Leaf werkte altijd met AESC batterijen... Citaat:
Citaat:
https://cleantechnica.com/2016/10/11...battery-packs/ En die hebben zeker veel packs nodig, want de nieuwe ZOE 40 verkoopt verrassend goed... Renault heeft al sinds 2014 een long deal met LG Chem, partner Nissan wil al lang een deal met LG Chem...: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 augustus 2017 om 22:49. |
||||
7 augustus 2017, 16:39 | #802 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
http://pushevs.com/2017/08/07/2018-n...-specs-prices/
De SV is 2000 dollar goedkoper dan nu. De S zit onder de 30k. Aangezien Nissan gekend staat voor kortingen zal daar zeker nog wat vanaf kunnen. Ben benieuwd naar de range. 250 km is een minimum voor mijn comfort, mijn dagelijks gebruik is 50-60 km en de trips met de kinderen tussen 100 en 150 heen en terug. Voor de lange afstanden & indien er geen lader aanwezig is (wat de meeste parkeergarages reeds hebben) hebben we nog een benzinewagen van mijn vrouw. En ook wat voor leases ze aanbieden en restwaarden. In de VS en Duitsland rekenen ze op 1/3 na 3 jaar. |
7 augustus 2017, 18:27 | #803 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
Wielbasis is ook bepalend voor de grootte van het accupack. 1625 kg is vermoedelijk maximaal een 60 kWh bruto-accupack tenzij de Leaf redelijk zwaar gebouwd is, dan is het eerder 50 kWh... Tesla model 3 basis heeft 4,69 m lengte of 21 cm langer en weegt 1610 kg met vermoedelijk een 50 �* 53 kWh accupack. Breedte is amper enkele cms verschil. Maar in de long range moet een 75 kwh accupack in de wagenbodem passen en daarvoor heeft het model 3 een wielbasis van 2,875 m of 17,5 cm meer dan de Leaf. De long range weegt leeg 1730 kg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
7 augustus 2017, 18:30 | #804 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Tesla model 3 is hier nog twee jaar niet beschikbaar en is, met wat opties, gemakkelijk 10k duurder dan die Leaf. Nissan geeft kortingen, Tesla niet, dus het kan nog meer zijn.
In de Model 3 zit een accu van 45 kWh overigens (basisversie). Laatst gewijzigd door Tavek : 7 augustus 2017 om 18:30. |
7 augustus 2017, 20:19 | #805 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Citaat:
Extrapoleren naar het bereik van een 'standard range' Model 3 moet deze een capaciteit hebben van 55 kWh. |
|
7 augustus 2017, 20:21 | #806 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
|
Alles is natuurlijk relatief. Tesla is een zéér kleine wereldspeler. Renault heeft zonet een contract getekend in Iran om 400.000 auto's per jaar te bouwen.
Dat is één automerk in één land, zonder bombastische shows en verafgoding van de grote leider. Gewoon zonder tralala rond de tafel in één klap. Ondertussen moet Tesla nog een extra anderhalf miljard ophalen, de vlucht vooruit. |
7 augustus 2017, 20:22 | #807 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
|
|
7 augustus 2017, 22:03 | #808 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
Zoals Aurora zegt en berekend heeft de basisversie heel wslk +55 kwh bruto, laat zich idd gemakkelijk berekenen via de range.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
7 augustus 2017, 22:14 | #809 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
Extrapolatie van de long range 499 km naar de basic range van 354 km geeft 75,5 kWhx 354/499= 53,56 kWh bij identiek verbruik. De 120 kg lichtere basic zal wel iets minder verbruiken, dus ca. 53 kwh netto zal de basic wel eens kunnen hebben.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2017 om 22:17. |
|
7 augustus 2017, 22:19 | #810 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Nieuwe leaf 29990 dollar basis, 32490 de betere versie (die moet je hebben, propilot, fast charging enzo).
Ben benieuwd. De Yen staat zwak tov de Euro. De pond staat zwak tov de euro. Assemblage zit in GB, delen & moederholding in Japan. |
7 augustus 2017, 22:27 | #811 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
Hoeveel produceert Renault? Waar halen ze hun batterijen? Juist, bij LG Chem, die nu al niet genoeg kan leveren aan al hun klanten... Een eigen accufabriek heeft Renault niet. Met contracten te tekenen bouw je nog geen 400.000 E-autos per jaar. Wie zou ze kopen? Tesla moet natuurlijk extra geld ophalen voor al hun materiaal, want ze willen hun productie opdrijven tot 5000 per week einde december 2017, en tegen einde 2018 zelfs 10.000 per week, dat is +500.000 op jaarbasis vanaf 2019. Ze maken hun eigen batterijpacks hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2017 om 22:30. |
|
7 augustus 2017, 22:30 | #812 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
PS: Ik weet dat de Tesla een betere wagen is.
Maar ik ga geen 2 jaar wachten op een Tesla. Die waarschijnlijk nog een heel pak duurder is (Met japan hebben we vrijhandelsakkoord, met de VS niet...dus 10 % lap er boven op). |
7 augustus 2017, 22:32 | #813 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Je hebt wel specs van een 40 kwh versie gegeven, dat is niet meer dan een Zoe...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
7 augustus 2017, 22:35 | #814 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
En op een Tesla, alweer, ga ik niet wachten. De basisversie van Tesla gaat 42k in BE kosten. Met een optieke of twee zit je al snel tegen 50k euro. Nothanks. Ik heb nog een tweede benzinewagen die we dan kunnen gebruiken voor die ene keer per jaar dat we naar Z-Frankrijk rijden. Dat Supercharger netwerk van Tesla is geniaal, maar geen 20k euro waard. Met mijn pendelwagen doe ik exact 0 keer per jaar een heen en terug trip van meer dan 200 km.... |
|
7 augustus 2017, 22:53 | #815 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
Citaat:
Kijk Tavek, men kent de basisprijs van een GM Bolt EV in de USA, die wordt ingevoerd naar de EU, in Duitsland is die identiek met een basis Opel Ampera e, die basisprijs is gekend. Dus of je nu een Tesla 3 importeert of een Bolt EV die taksen zijn idem. Bronnen: http://www.caranddriver.com/chevrolet/bolt-ev Chevrolet Bolt EV Price: $37,495- ... http://www.autozeitung.de/opel-amper...en-122123.html Und jetzt verrät Opel auch den Preis: Für 39.330 Euro startet der E-Flitzer extrapolatie: Tesla model 3 long range: ($) 44000*(39330/37495) = 44.000*1,04894= 46.153 (€) Tesla model 3 basis range: ($) 35000*(39330/37495) = 35.000*1,04894= 36.713 (€) Prijzen in D dus, voor BE komt er zowat 2% bij, hogere BTW: - een model 3 basic zou wel eens vanaf 37447 € kunnen kosten, dat is 4,5k minder dan jouw glazen bol zonder redenering. - een long range vanaf 47076 €. Vlaamse premie: -1500 € in 2019 gaat daar nog vanaf, maar dat blijft idem voor elke E-wagen van die prijsklasse,,enkel wanneer de basiscatalogusprijs onder 31k is krijgt -2000 € premie in 2019. Kan je hem nog inschrijven in 2018 is het 1k meer premie, maar ook dat staat in de sterren... Ik neem aan dat Nissan zijn eerste wagens in Japan gaat uitleveren... en dan? USA, China, Korea, Europa? Waar halen ze nu weer hun accupacks? Hebben ze al een deal? En of de Europese versie van een model 3 als hele wagen ingevoerd wordt, of zoals Tesla S/X in Nederland-Tilburg geassembleerd wordt, weet ik ook nog niet. Mss is daar ook nog een prijsverschil, want een auto in delen in te voeren betekent minder invoertaks. Maar ook de assemblage is niet gratis. Ik neem ook aan dat de Tesla 3 en mss de andere Teslas ook een extra CCS- stopcontact krijgen op de wagen. Want die CCS-laadpalen komen alvast in 2018. Kan natuurlijk zijn dat ze bewoon een CCS-adapter meeleveren...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2017 om 23:22. |
||
7 augustus 2017, 23:36 | #816 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
We shall see.
Je kan in ieder geval nog twee jaar wachten. Als je nu niet bestelt. Als je nog een jaar of twee wacht...zijn er alweer enkele honderdduizenden amerikanen u voor. |
7 augustus 2017, 23:37 | #817 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Tesla heeft productiecapaciteit in de EU nodig.
|
7 augustus 2017, 23:37 | #818 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Aan de Bolt heb ik trouwens niet veel aangezien die ten vroegste 2019 naar BE komt.
|
8 augustus 2017, 03:29 | #819 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
|
Citaat:
|
|
8 augustus 2017, 07:49 | #820 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
|