Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2017, 20:46   #61
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Slotsom: er was een oplossing voor hem maar om de één of andere reden wilde hij er weg
Moest hij maar niet de benen genomen hebben, hee.
Oud 8 augustus 2017, 20:47   #62
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt overduidelijk ook niet veel gelezen over wie en wat het ging.
Ja, maar als je alleen de titel las, en niet het artikel, werd je duidelijk op het verkeerde been gezet.
Oud 8 augustus 2017, 20:49   #63
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In HLN klinkt het zo:

Dat is de beleefde versie van, 'oprotten vriend! Je moet plaats maken voor de vreemdelingen'.
Beenhard, zoals ze zeggen.
Oud 8 augustus 2017, 20:52   #64
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat denk ik niet.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2017, 20:53   #65
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een lastpak, een zeiker op zoek naar aandacht en het ocmw moet zijn shit maar opkuisen blijkbaar.
Volgens de verzorgers was hij iedere dag met het verkeerde been uit bed gestapt.
Ook in de refter maakte hij kabaal, wou alleen maar beenhesp.
Zei dat ze nu genoeg tegen zijn schenen geschopt hadden.
En met de hond kreeg hij het ook aan de stok, ging met die zijn been gaan lopen.
Ze waren het dan ook grondig beu, hij was daar maar juist om zijn voeten onder tafel te steken, en bediend te worden.
Uiteindelijk stelden ze de man voor om in behandeling te gaan, en vroegen om een reactie.
"Been there, done that", klonk het.
Nu staat hij wel met één been in de armoede.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 augustus 2017 om 21:06.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2017, 21:10   #66
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Volgens de verzorgers was hij iedere dag met het verkeerde been uit bed gestapt.
Ook in de refter maakte hij kabaal, wou alleen maar beenhesp.
Zei dat ze nu genoeg tegen zijn schenen geschopt hadden.
En met de hond kreeg hij het ook aan de stok, ging met die zijn been gaan lopen.
Ze waren het dan ook grondig beu, hij was daar maar juist om zijn voeten onder tafel te steken, en bediend te worden.
Uiteindelijk stelden ze de man voor om in behandeling te gaan, en vroegen om een reactie.
"Been there, done that", klonk het.
Nu staat hij wel met één been in de armoede.
Het kan zijn dat het en lastige koppige ezel is… feit is dat hij invalide is er indien nodig zelf de politie er moest bijgeroepen geweest zijn wegens onhandelbaar…. Maar er moest dan gelet op zen handicap en zen ezel gedrag en gepaste opvang gezocht en gevonden worden!!

Nu wassen ze hun handen in onschuld ondanks dat ze Betaald worden om “HULP” te verlenen!
Bovendien word hij door de beschuldigingen geïsoleerd waardoor hij op onbegrip stuit en moeilijk op hulp kan rekenen. Rare vorm van HULP bieden!!!!

Als vreemdelingen hier de boel afbreken, kot in brand steken…. Word onmiddellijk voor hen de rode loper uitgelegd enen andere opvang bezorgd met toegeving aan al hun grillen uit schrik dat ze terug de boel in de fik zouden steken.

Is er en verschil van aanpak…. jaAAAAAAAA
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 augustus 2017 om 21:12.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2017, 21:16   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ouch... jij geeft er vandaag wel lappen op...
Het is waar, met een ingemaakte kas zou de man al tevreden zijn.
Oud 8 augustus 2017, 21:27   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, maar als je alleen de titel las, en niet het artikel, werd je duidelijk op het verkeerde been gezet.
Dat gebeurt vaak.
Iemand met een sociale problematiek haalt de krant met veel emotie.
De journalist belt naar 'de andere kant' voor hun kant van het verhaal.
Maar die andere kant is gebonden aan de vertrouwelijkheidsplicht en wenst geen commentaar te geven, of kan dat niet.

Ik heb het als ambtenaar zelf één keer meegemaakt. De journalist "bedreigde" me en zei dat hij dan alleen zijn kant van het verhaal kon brengen.
Ik liet me chanteren, en vertelde toch de ganse historie.
Het antwoord van de journalist was direct: dit verhaal is niet meer de moeite om te publiceren, ik dank u.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2017, 21:32   #69
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De man waarover het gaat is 67 jaar, dus heeft hij of pensioen, of uitkering hulp aan bejaarden omdat hij voor 65 een invalidenuitkering kreeg van het Vlaams fonds voor personen met een handicap, of een inkomensgarantie ouderen.
Hij heeft geen onderdak en vindt niets betaalbaars, dat is het probleem en niet de uitkering.
Hopelijk heeft het artikel geholpen en krijgt hij een tijdelijke woning via het OCMW of helpen ze die man aan een woonst ergens in de buurt.
Niemand verbindt invaliditeit aan leeftijd hoor, en bijna iedereen kent wel iemand met een beperking denk ik...
Dat wordt trouwens ook veroorzaakt door al die vluchtelingen die hier neerstrijken.

Door die toevloed van jonge mensen ( gelukzoekers die hier komen profiteren ) worden ( vraag en aanbod ) de huizenprijzen ( aankoop en verhuur ) nog eens extra verhoogd.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 07:48   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zo lang het maar geen schoenenkast is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 augustus 2017 om 07:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 08:02   #71
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen er allemaal eens mee lachen, maar ik vind, met de sociale zekerheid die de hele wereld ons benijdt, dat het niet kan dat zulke invalide mens op staande voet op straat gezet wordt.
met al de 'besparingen' in de sociale zekerheid (40 miljard in de laatste 5 jaar) loopt deze ook bijna op zijn laatste benen.

Je moet echt niet verwachtten dat met zoveel besparingen alles zoals voordien loopt.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 08:24   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
met al de 'besparingen' in de sociale zekerheid (40 miljard in de laatste 5 jaar) loopt deze ook bijna op zijn laatste benen.

Je moet echt niet verwachtten dat met zoveel besparingen alles zoals voordien loopt.
gelukkig hebben we in BE ook nog de laagste pensioenen van de hele EU, samen met de vergrijzing zal dit de noodzaak van een sterk België wel kristalhelder zichtbaar maken voor 'de mensen'.
Oud 9 augustus 2017, 09:28   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het kan zijn dat het en lastige koppige ezel is… feit is dat hij invalide is er indien nodig zelf de politie er moest bijgeroepen geweest zijn wegens onhandelbaar…. Maar er moest dan gelet op zen handicap en zen ezel gedrag en gepaste opvang gezocht en gevonden worden!!

Nu wassen ze hun handen in onschuld ondanks dat ze Betaald worden om “HULP” te verlenen!
Bovendien word hij door de beschuldigingen geïsoleerd waardoor hij op onbegrip stuit en moeilijk op hulp kan rekenen. Rare vorm van HULP bieden!!!!

Als vreemdelingen hier de boel afbreken, kot in brand steken…. Word onmiddellijk voor hen de rode loper uitgelegd enen andere opvang bezorgd met toegeving aan al hun grillen uit schrik dat ze terug de boel in de fik zouden steken.

Is er en verschil van aanpak…. jaAAAAAAAA
Ach hou toch eens op overal vreemdelingen bij te sleuren, dat gezaag slaat nergens op!
Uiteindelijk weet u of ik enkel wat via media meegedeeld wordt! Dat er geen hulp geboden is, is louter uw veronderstelling en woon zorgcentra is een aangepaste omgeving voor bejaarden met handicap, dus hoezo moesten ze maar?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 09:32   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
We kunnen er allemaal eens mee lachen, maar ik vind, met de sociale zekerheid die de hele wereld ons benijdt, dat het niet kan dat zulke invalide mens op staande voet op straat gezet wordt.
iedereen bekijkt het altijd alleen maar negatief, die man zijn status heeft ook economische voordelen, zo hoeft hij al geen schoenen te kopen, wat toch altijd een serieuze uitgave is ...
en wanneer hij gaat zwemmen, en hij stapt door het voetbaddeke met javel, krijgt hij meteen gratis een anale bleach, ook al niet goedkoop! en proper!
Oud 9 augustus 2017, 09:32   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dat wordt trouwens ook veroorzaakt door al die vluchtelingen die hier neerstrijken.

Door die toevloed van jonge mensen ( gelukzoekers die hier komen profiteren ) worden ( vraag en aanbod ) de huizenprijzen ( aankoop en verhuur ) nog eens extra verhoogd.
Ook dit is onzin, uiteraard hebben nieuwkomers ook invloed op de woonmarkt, maar die man had bijvoorbeeld gezien zijn handicap om een aangepaste serviceflat kunnen vragen?
Een gelijkvloers, of iets met lift die groot genoeg is en deuren die breed genoeg zijn voor rolwagens, met aangepaste uitgangen had hij hoe dan ook niet op de privéhuurmarkt gevonden, en dat heeft niets met vreemdelingen te maken.
Woonzorgcentra boden het beste antwoord, maar daar ging hij uit eigen beweging weg, dat doe je niet zonder grondige reden lijkt me , dus hulp had hij zeker mogen krijgen, desnoods een ander centra en verhuizen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 09:38   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
anderzijds, er zijn ook nadelen, dat moeten we toch ook onderkennen ...

ik vraag me zelfs af hoe het mogelijk is dat die man werkelijk een dronkaard zou zijn ... elke keer die naar de toog gaat, duurt het een halve dag eer de barman hem opmerkt ... wat toch betekent dat die arme man telkens terug nuchter is voor zijn volgende pint. Ik vermoed dat de journalist weer onzorgvuldig is geweest en zijn verhaal onvoldoende checkte.

edit : het zou natuurlijk ook kunnen dat zijn stamcafé zo'n bolle verkeersspiegel plaatste die de barman in staat stelt om net over de toog naar beneden te kijken...een soort dode hoek spiegel, quoi.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 augustus 2017 om 09:43.
Oud 9 augustus 2017, 10:59   #77
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Intussen lees ik dat het OCMW hem een geschikte woning heeft gevonden voor 4 maanden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:10   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intussen lees ik dat het OCMW hem een geschikte woning heeft gevonden voor 4 maanden.
Hopelijk iets met een terras. Hij is dat confort nu erg gewend geraakt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:32   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarna de carrousel terug op gang komt.

Hij wist dat het maar voor vier maand was, zeggen ze dan terwijl ze hem terug met beide voeten op straat zetten.
Oud 9 augustus 2017, 11:36   #80
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zo'n vaart zal het wel niet lopen,

beste wat eruit komt zal een pleister op een houten been zijn.
Haha. Erg grappig. Misschien was het een vieze stinkende bruine ruftmakak die de pedo-islam aanbidt en zat hij met zijn lul vast in een kleutertje zijn kont en kon hij niet weglopen. Dat mag dan ook ongestraft gezegd worden op dit forum, want makkakken horen nu eenmaal thuis aan een kruis tot de gieren hun lege balzak opvreten.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 9 augustus 2017 om 11:38.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be